Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokra-asuntoja välittävänä olen huomannut yhden jännän seikan...

Vierailija
21.01.2016 |

Nuorten naisten vaatimukset ovat jokseenkin erikoisia. yksi suurimmista syistä ettei haluta asuntoa on kun ei ole astianpesukonetta?!
eikö nuoret naiset enää osaa tiskata. miehillä en ole samaa asiaa huomannut. heillä on eri asiat oleellesimpia kuten pohjaratkaisu.
tämä on "vaatimus" on vain jokseenkin yleistynyt vuosien aikana.

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskit ja pyykit helpoimmat hommat kotona.

Tiskit 3 minuuttia. Pyykit 5 minuuttia. Hellurei

Sinkkumies

Vierailija
102/111 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

36-vuotiaana ensikerran tutustuin asuntoon jossa on astianpesukone.

En enää ikinä vaihda pesukoneettomaan kämppään. Säästyy aikaa rutkasti. Sitä ennen tiskasin käsin vuodesta 96. Käsin tiskaaminen on helvetin typerää hommaa.

Kun ja jos saan rahaa kasaan ajokorttiin ja autoon niin totean saman että julkisilla on typerää kulkea.

On vaan niin kallis kortti että siihenkin on jo säästetty yli kymmenen vuotta.

Jos korttiin säästämiseen menee 10 vuotta, niin et ikävä kyllä mitään autoa tule koskaan näkemäänkään. Niihin uppoaa moninkertaisesti rahaa. Toivotaan, että voitat vähän vaikka arvalla ;) 

Tiskeistä en kyllä ole samaa mieltä, vaikka edellisen asunnon tiskikone olikin mukava, mutta noiden tiskien putsaamisessa menee yleensä pari minuuttia, jos ne tekee aina yhden ruokailukerran jälkeen.

Mutta julkisilla kulkemisen typeryydestä olen samaa mieltä. Monesti 25-30 minuutin autolla kulkemiseen menee pitkälle toista tuntia alku ja loppupään kävelymatkat huomioiden, etenkin kun täältä Vantaalta esim. Espoon suuntaan sivuttaisliikenne on niin heikkoa.

Sinkkumies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla nuorilla miehillä ei ole edes astioita. Syövät ruokansa suoraan pakkauksista. Mitäpä he tiskikoneilla tekisivät 😆

Olen nähnyt miesten syövän puuroa siitä ainoasta mukista. Laittavan uunimakkaraa folion päälle uuniin ja tosiaan syövän suoraan pakkauksista, sekä käyttävän valmiiksi lämmitettäviä pakkauksia. 

Roiskeläppiä ja muuta pikaruokaa ja tilauspitsa/hampurilaisia unohtamatta. 

Lisäksi muutaman kaverin kertakäyttöastia röykkiöt on tullut nähtyä.

Sinkkumies

Vierailija
104/111 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

714 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullapa on vielä sellanen lisävaatimus sen tiskikoneen lisäksi, että kukaan muu ei ole sillä ennen astioita pessyt. Elikkäs ihan uusi kämppä käy tai sit uus kone. Ja tämä toive on aina täyttynyt. 

Myöskin paikka pyykinpesukoneelle ja kuivausrummulle on ehdoton.  Uusissa taloissahan ei myöskään nykyään enään pesutupia ole, kuivaushuoneen olen nähnyt.

,,no minä olen se, kenen ihan viime joulukuussa valmistuneessa talossa oli se sähköisellä varauksella toimiva pyykkitupa.. että kyllä niitä uusissa taloissa on. Asunnosa oli myös varusteeena se astianpesukone jo muuttaessa

Kyllä taloyhtiön pesutupia rakennetaan edelleen, koska huoneistoon ei ole suunniteltu erikseen pyykin kuivaukselle tiloja tai ne tulevat liian kalliiksi.

Ja suurin ongelma on pestyn pyykin kosteus, joka jää huoneiston rakenteisiin ja näin aiheuttaa kosteus- ja homeongelmia. Monessa taloyhtiössä huoneistossa pesty pyykki suositellaan kuivattavaksi taloyhtiön tiloissa ja siksi ne ovat usein "maksuttomia", jotta asukkaat käyttäisi niitä.

Vierailija
105/111 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asukkaiden olisi syytä kiinnittää huomiota, miten paljon huoneistossa läträä vettä, jos käy kerran päivässä suihkussa, pesee pyykkinsä ja vielä astiansa useamman kerran päivässä, niin lähes kaikki kosteus menee rakenteisiin ja ei ihme jos on kosteus- ja homeongelmia, kun nykyiset rakennukset ovat tiiviitä. Ennen esim. tiskaaminen ja pyykinpesu ei tuottanut ongelmia, kun rakennukset oli hataria ja kosteus pääsi rakenteista pois.

Vierailija
106/111 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkutalouksissa astianpesukone on kyllä sellainen turhake että ei ole tosi :D  Kyllähän monella on, minullakin, mutta en käytä sitä. Mieluummin olisin ottanut neliön lisää lattiatilaa tähän yksiöön. Siis mitä järkeä antaa koneen pestä astioita tuntikausia, kun itse peset tiskit kuin tiskit max vartissa. Turhaa sähkön, veden ja ajan haaskausta.

Vierailija
107/111 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö vuokralla asuja saa itse päättää mistä suostuu maksamaan? Etenkin pk-seudulla missä on todella kallista saa ja pitää vaatia rahoilleen vastinetta. Meidän vuokra on 1200€ ja sillä hinnalla odotan kyllä saavani kaiken parketista saunaan ja astianpesukoneeseen. Ja saankin, kun en suostu muusta maksamaan.

Hullun kova vuokra! Mikset hommaa asuntolainaa ja maksa tuolla summalla omaa lukaalia?

Vierailija
108/111 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin vuosia opiskelijakämpässä ilman tiskikonetta. Samoina vuosina prioriteetti ykkönen kaikessa syömisessäni oli "tuleeko siitä tiskiä?" Sattumaa? No ei.

Tiskikone vaikuttaa elämänlaatuun valtavasti, se säästää tunteja elämästä joka viikko, mahdollistaa monipuolisen kokkauksen jne.

Ei se tiskaamiseen käytetty aika ole välttämättä täysin hukkaan heitettyä. Itse kuuntelen podcasteja tiskatessani. Käsitiskiaine on myös paljon halvempaa kuin konetiskiaine, yksi pullo kestää monta vuotta, joten rahaa säästyy.

Vierailija
109/111 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

714 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullapa on vielä sellanen lisävaatimus sen tiskikoneen lisäksi, että kukaan muu ei ole sillä ennen astioita pessyt. Elikkäs ihan uusi kämppä käy tai sit uus kone. Ja tämä toive on aina täyttynyt. 

Myöskin paikka pyykinpesukoneelle ja kuivausrummulle on ehdoton.  Uusissa taloissahan ei myöskään nykyään enään pesutupia ole, kuivaushuoneen olen nähnyt.

,,no minä olen se, kenen ihan viime joulukuussa valmistuneessa talossa oli se sähköisellä varauksella toimiva pyykkitupa.. että kyllä niitä uusissa taloissa on. Asunnosa oli myös varusteeena se astianpesukone jo muuttaessa

Kyllä taloyhtiön pesutupia rakennetaan edelleen, koska huoneistoon ei ole suunniteltu erikseen pyykin kuivaukselle tiloja tai ne tulevat liian kalliiksi.

Ja suurin ongelma on pestyn pyykin kosteus, joka jää hu

Aika huono ilmastointi täytyy olla, jos pyykin kuivaaminen aiheuttaa homeongelmia. Eihän suihkussa käyminenkään aiheuta sellaista, eikä ruuan keittäminen kattilassa, vaikka niistä tulee ihan näkyvää vesihöyryä.

Vierailija
110/111 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko miehet ei ollenkaan pese astioita, pese pyykkiä, eivät pese itseään, hampaitaan, eivät pyyhi pölyjä eivät vaihda kalsareitaan eivätkä imuroi tai sitten heillä käy jokin salainen palvelu pesemässä pyykit, viemässä likaiset astiat pois ja tuomassa puhtaat tilalle, kuriiri tuo ruoat ja vie roskat pois.

Vierailija
111/111 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naisetkin osaa tiskata, mutta ne ei hakua. No, harva mieskään haluaa, mutta he taas eivät tiedosta tätä ajoissa, vaan vasta sitten kun tiskit valtaavat keittiön.

Ja kyllä se astianpesukonepaikan puuttuminen ON osa pienen asunnon pohjaratkaisua : joko se sopii tai sitten ei, eli joko pohja on hyvin suunniteltu tai sitten ei.

(En asu vuokralla, ja kakkosasuntooni ei mahdu tiskikone. Tekisin asialle jotain, jos kerrostalon pohjaratkaisua voisi muuttaa, vaan kun ei voi.)

Sun kakkoseen ei mahdu tiskikone. Se me voidaan uskoa.

Ja 163 henkilöä on tykännyt tästä kommentista. Ok. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi