Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö suodatinpussi kostuttaa ennen kahvin keittoa?

Vierailija
21.01.2016 |

Kuulin tänään ihan fiksulta ihmiseltä, että kahvista tulee monin verroin parempaa, jos pussin kostuttaa ennen kahvijauheen lisäämistä. Olen viisikymppinen, enkä ole ikimaailmassa kuullut moista.

Miten on, millaista koulukuntaa on täällä? Kostutatko vai et, ja jos kostutat, miten vaikuttaa lopputuotteeseen? Kostutatko märäksi, kokonaan vai pelkästään pohjan? Kestääkö märkä pussi koossa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten milloinkin, riippuu suodatinpussista ja erityisesti sen materiaalista. ;)

Vierailija
2/17 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kastelen sen ensin, varsinkin luksuskahveja keittäessäni. Kahvista tulee minusta paremman makuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin ensin, että aloitus oli provo, jossa AP leikki tyhmempää kuin on, mutta ilmeisesti tuollaistakin jotkut kahvinkeittäjän harrastavat...

Vierailija
4/17 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuhan keittelin

Vierailija
5/17 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plasebo.

Vierailija
6/17 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte kostuttaa.

Testaa itse, tee sokkotesti jollekin fiksuista ystävistäsi.

Vierailija
7/17 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olin luennolla, jossa luennoitsija tuosta puhui. Kysyin vieruskaveriltani, että mitä helvettiä, ja hän sanoi kuulleensa isältään, että kannattaa kostuttaa ja nyt hänkin on sen havainnut hyväksi konstiksi.

Ap

Vierailija
8/17 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kastelen jos pussi on niin itsepäinen että ei tahdo pysyä siellä pohjalla.

Joskus pussi on noussut niin että sulkiessa pussin yläosa on ottanut johonkin ja kuuma vesi onkin mennyt pussin ja sen tötterön seinän väliin,silloin kahvi näytti vaalealta oluelta.

Vierailija
9/17 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olin luennolla, jossa luennoitsija tuosta puhui. Kysyin vieruskaveriltani, että mitä helvettiä, ja hän sanoi kuulleensa isältään, että kannattaa kostuttaa ja nyt hänkin on sen havainnut hyväksi konstiksi.

Ap

Luento kahvin keittämisestä.... mielenkiintoista....

Vierailija
10/17 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kostuttamut varmaan vuoden, kun jostain luin, että se kannattaa. On kyllä eora. Kokeile vaikka kaataa kuumaa vettä kuivan pussin läpi ja haista.

Vierailija
11/17 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Luento kahvin keittämisestä.... mielenkiintoista....

No heh heh. Aika heikko mielikuvitus sulla. Et ole tainnut olla koskaan luennolla? Ei ap

Vierailija
12/17 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon minäkin kuullut, että joku tekee noin. Itse en tee enkä jaksa kokeillakaan.

Vierailija
13/17 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tästä kovin pitkä aika ole kun joku esitelmöi niistä hitler-pätkistä, sinänsä mielenkiintoista.

Vierailija
14/17 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että suodatinpussi pitäisi kastella, mutta meillä ei käytetä suodatinpusseja kahvinkeitossa, joten en tiedä vaikuttaako makuun. Suodatinpussin pitäisi olla mieluummin valkaisematon, sekin on barista-hifistelyä. Tärkeintä on kuitenkin itse kahvi, ei se halpis mokka paljon parane kikkailulla.

Vierailija
15/17 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkin kahvilaadut ovat sellaisia, että kostuttaminen voi olla aromin kannalta hyvin olennaista. :)

Vierailija
16/17 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkin kahvilaadut ovat sellaisia, että kostuttaminen voi olla aromin kannalta hyvin olennaista. :)

Ehkä pitäisi siis jaksaa!

Vierailija
17/17 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset