Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain vihdoin työpaikan, ette arvaa millä keinolla...

Vierailija
20.01.2016 |

Olen 32-vuotias naimisissa oleva lapseton nainen. Olen ollut puoli vuotta työtön ja hakenut jatkuvasti eri alani vapaisiin ja "piilo"-työpaikkoihin. Ei kutsua edes haastatteluihin.

Viime viikolla kyllästyin lopulta siihen, että olen ikäni ja statukseni puolesta "uhka" työnantajalle (ainakin näin epäilen, sillä muuten olen pätevä ja kokenut hakemiini paikkoihin). Lapsenteko varmasti mielessä ja liian riskaabelia palkata, koska on kuitenkin pian maha pystyssä. Tai sitten vain kuvittelen asian, mutta niinhän se on monessa tapauksessa kuitenkin.

Laitoin viimeisimpään vapaamuotoiseen hakemukseeni lisätiedoksi sen, että minut on steriloitu. Ja kappas, haastattelukutsu irtosi ja eilen sain haastattelun jälkeen työtarjouksen kyseisestä firmasta. Itse haastattelussa tuosta asiasta ei kysytty mitään. Ehkä haastattelija piti sitä liian henkilökohtaisena tai vaikeana asiana kysyä. Tuntuu tavallaan hölmölle, että en aikaisemmin halunnut tätä kirjata. Turhautuminen sai minut kuitenkin hylkäämään periaatteeni yksityisyyteen, erityisesti näin herkässä asiassa. Tuotti kuitenkin tulosta ja ensi kuussa alkaa työt.

Eli kanssasiskot samassa tilanteessa, kertokaa hakemuksessa rohkeasti tuosta asiasta. Saattaa hyvinkin olla se asia mikä homman ratkaisee sinun hyväksesi. Vaikka tuntuisi inhottavalta paljastaa näin henkilökohtaista asiaa niin kannattaa niellä ylpeys ja käyttää sitä valttina. Onnea kaikille työnhakuun.

Terveisin vakiduunin saanut ohjelmoija.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Vierailija
2/25 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovelaa :D Mutta mihin väliin sait sen oikein tungettua? Miten? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko.

Ei oo pakko uskoakaan. En olisi uskonut itsekään, ellei olisi omalle kohdalle sattunut.

Vierailija
4/25 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovelaa :D Mutta mihin väliin sait sen oikein tungettua? Miten? 

En halua suoraa lainausta tähän laittaa (jos haastattelija sattuu täällä pyörimään..), mutta kirjoitin siitä samaan yhteyteen kun kerroin avioliitostani. En tehnyt siitä siis mitään suurta numeroa, tavallaan piilotin sivulauseeseen.

Vierailija
5/25 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 32-vuotias naimisissa oleva lapseton nainen. Olen ollut puoli vuotta työtön ja hakenut jatkuvasti eri alani vapaisiin ja "piilo"-työpaikkoihin. Ei kutsua edes haastatteluihin.

Viime viikolla kyllästyin lopulta siihen, että olen ikäni ja statukseni puolesta "uhka" työnantajalle (ainakin näin epäilen, sillä muuten olen pätevä ja kokenut hakemiini paikkoihin). Lapsenteko varmasti mielessä ja liian riskaabelia palkata, koska on kuitenkin pian maha pystyssä. Tai sitten vain kuvittelen asian, mutta niinhän se on monessa tapauksessa kuitenkin.

Laitoin viimeisimpään vapaamuotoiseen hakemukseeni lisätiedoksi sen, että minut on steriloitu. Ja kappas, haastattelukutsu irtosi ja eilen sain haastattelun jälkeen työtarjouksen kyseisestä firmasta. Itse haastattelussa tuosta asiasta ei kysytty mitään. Ehkä haastattelija piti sitä liian henkilökohtaisena tai vaikeana asiana kysyä. Tuntuu tavallaan hölmölle, että en aikaisemmin halunnut tätä kirjata. Turhautuminen sai minut kuitenkin hylkäämään periaatteeni yksityisyyteen, erityisesti näin herkässä asiassa. Tuotti kuitenkin tulosta ja ensi kuussa alkaa työt.

Eli kanssasiskot samassa tilanteessa, kertokaa hakemuksessa rohkeasti tuosta asiasta. Saattaa hyvinkin olla se asia mikä homman ratkaisee sinun hyväksesi. Vaikka tuntuisi inhottavalta paljastaa näin henkilökohtaista asiaa niin kannattaa niellä ylpeys ja käyttää sitä valttina. Onnea kaikille työnhakuun.

Siis, onko sinut oikeasti steriloitu, vai valehtelitko? Jos minä olisin työnantaja, en palkkaisi nuorta naista, juuri siitä syystä, että kohta paksuna.

Vierailija
6/25 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis, onko sinut oikeasti steriloitu, vai valehtelitko? Jos minä olisin työnantaja, en palkkaisi nuorta naista, juuri siitä syystä, että kohta paksuna.

On oikeasti streriloitu, vuosi sitten.

Vierailija
7/25 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kohta toinen yhteiskunnalle maksanut yliopistotutkinto valmiina. En aio etsiä töitä verenmaku suussa vaan jään sitten vaikka miehen ja tukien varaan.

Vierailija
8/25 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nyhdän kaikki rahat sossusta. Nuoria naisia kun ei palkata. Kiitos tästä. T:tuleva äiti

Vierailija
9/25 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten sait vaan sen paikan ku olit sopiva hommaan. Mistä tiedät että työnantaja nimeenomaan halusi sut töihin kun oot steriloitu?

Vierailija
10/25 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta se työnantaja bustaa sut av:lta ja saat potkut koska olet av-mamma.

Vierailija
11/25 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten sait vaan sen paikan ku olit sopiva hommaan. Mistä tiedät että työnantaja nimeenomaan halusi sut töihin kun oot steriloitu?

Joo, totta tääkin. En tietysti voi tietää, oliko se lopulta se syy vai silkka pätevyyteni. Mutta jos tästä saan itselleni kunnon duunipaikan (tai siis pääsen hyviin väleihin esim. haastattelijan kanssa) niin aion kyllä jossain vaiheessa sen ottaa selville.

Vierailija
12/25 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta se työnantaja bustaa sut av:lta ja saat potkut koska olet av-mamma.

Luuletko, että olen ainut nainen, joka on tätä kikkaa käyttänyt?

Vierailija
13/25 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä sä voi varmana tietää, mikä oli se miksi sut tuli valituksi. Hehän eivät koskaan voi sanoa, että se sterilointi oli se juttu. Jospa vaan olitkin nappi tyyppi siihen hommaan, eikä edes ajatelleet asiaa enempää.

Vierailija
14/25 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen haastatteluissa yrittänyt tuoda esiin sen, että minulla on aikaa uppoutua työelämään, kun ainut lapsi on jo teini ja molemmat vanhemmat ovat kuolleet. Mutta en ole vielä onnistunut muotoilemaan tuota niin, että se kuulostaisi edes jotenkin siedettävältä. 

Onnea ap:lle uudesta työpaikasta! Kilpailu on todella raakaa, ei kannata jättää käyttämättä tuollaista valttikorttia, jos sellainen sattuu olemaan kädessä. Tuo, että on steriloitu, viestii minusta myös sellaista, että tämä ihminen on valmis panostamaan uraan täysillä. Toki sen lapsettomuusvalinnan takana voi olla muitakin syitä kuin halu ryhtyä uratykiksi, mutta jos työ vie mennessään, ainakaan tällaisen naisen ei tarvitse tuntea syyllisyyttä siitä, että lapset jäävät liian vähälle huomiolle.

Mutta samahan se on niillä, joiden lapset on jo aikuisia. Miksei työnantajat arvosta kokenutta viisikymppistä, jolla on rautainen ammattitaito ja mahdollisuus omistautua työlleen?

Vierailija
15/25 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis voinut sanoa myös olevansa lespo

Vierailija
16/25 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ihan saman. Mutta täytyy odottaa yhdeksän vuotta, että saan sterilisaation.

Vierailija
17/25 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis voinut sanoa myös olevansa lespo

Nekin voi saada lapsia miljoonalla eri tavalla.

Vierailija
18/25 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten voisi mennä läpi, mutta hyvät koodarit kyllä revitään käsistä tällä hetkellä, naisia tai ei. Puolen vuoden työttömyys ei kuulosta tämän takia kovin uskottavalta.

Vierailija
19/25 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli henkilökohtainen lapsiluku (2 kpl) täyteen jo opiskeluaikana, toin tämän sivulauseessa esille työhaastattelussa. Sain vakiviran heti valmistumisen jälkeen.

N27

Vierailija
20/25 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion kyllä itsekin tarpeen tullen valehdella tuosta asiasta. En ikäni takia tosin saa sterilisaatiota, mutta lapsia en meinaa hankkia joten en halua tuollaisten ennakkouskomusten olevan työnsaannin tiellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä