Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman valitset: lapsettomuus vai yksinhuoltajuus?

Vierailija
20.01.2016 |

Jos eläisit viimeisiä vetelevässä parisuhteessa 30-vuotiaana, ja ajattelet lapsensaanti-iänkin vetelevän viimeisiään, hankkisitko lapsen tässä toistaiseksi hengissä olevassa suhteessa VAI ottaisitko riskin, ettet välttämättä koskaan tule saamaan lapsia tai löytämään sopivaa miestä/isäehdokasta elämääsi?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis luulisin, että haluaisin joka tapauksessa lapsen ja toimisin tämän luuloni mukaisesti. Myöhemmin selviäisi että olin väärässä mutta no, toimiihan se näinkin.

Vierailija
2/28 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksesi ei vastaa otsikkoa, mutta vastaaan että ottaisin riskin lapsettomuudesta ennemminkin kuin hankkisin lapsen huonoon suhteeseen. Se olisi vääri jo lastakin kotaan. Ketään ei pidä tarkoituksella tehdä isättömäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus joka kerta. Amen. Vaikka ateisti olenkin.

Vierailija
4/28 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut molempia. Lapsettomana oli helpompaa ja rahat riitti paremmin.

Vierailija
5/28 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut molempia. Lapsettomana oli helpompaa ja rahat riitti paremmin.

Olisi varmaan pitänyt lisätä, etten kuitenkaan vaihtaisi lastani pois, vaikka yksinhuoltajuudessa minulla ei enää omaa elämää ole olenkaan. Joskus haikailen lapsettomuutta josta lapsettomana kuitenkin kärsin ja jouduin käymään sitä rankasti läpi. Huomaan ettei tämä asia olekaan niin yksinkertainen.

Vierailija
6/28 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton. Yh elämä on syvältä.

Vierailija
7/28 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuuden

Vierailija
8/28 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ihan ymmärrä -tai jätät Ap -jotain, ehkä ymmärrettävästikin kertomatta. Mutta siis, eikö lähtökohtana pitäisi olla lapsen oikeus molempiin vanhempiin? - Eli vaikka lapsen mahd. isä tuntuisi juuri nyt kauniisti sanottuna idiootilta, niin hän saattaa haluta silti olla lapsenne isä...  Joten mieti haluatka jakaa vanhemmuuden hänen kanssaan vai ottaa riskin, että et mahd. saa lapsia koskaan. - Vaikka ei se automaatio ole kenenkään kanssa.  

Vierailija
9/28 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä kestäis olla lapseton.

Vierailija
10/28 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin riskin. En näe mitään hyvää lapsissa.

T. 2 teinin äiti

Vierailija
11/28 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkän otsikon perusteella yksinhuoltajuuden, mutta en usko, että ap:n tilanteeseen yrittäisin lasta. Mieluummin vaikka aivan yksin klinikan avulla.

Vierailija
12/28 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ikinä kestäis olla lapseton" Olen varmaan kylmä ja tunteeton ja kamala mies, kun minun on vaikea ymmärtää, että miksi joku saattaisi kestää olla lapsetn. Lapsia syntyy ja jos syntyy ja saapuu tähän maailmaan, mutta on mielestäni "hieman" pelottavaa, jos ja tai kun joku asettaa oman elämänsä riippumaan lapsista. Miksi? Mihin niitä lapsia tällöin oikein tarvitaan?

Tai pitääkö lasten olla omia, vai voiko niistä nauttia samalla tavalla kuin minä; nautin ja iloitsen sisarusteni lapsien seurasta suuresti. Haluaisinko omia? Ehkä, mutta en niin paljon, että pyrkisin esimerkiksi adoptoimaan ja/ tai muutoin ryhtyä yksinhuoltajaksi. En hyvistä yrityksistä huolimatta vain toistaiseksi ole löytänyt rinnalleni kumppania, jolla olisi samanlainen tahtotila kuin itselläni.

Vierailija
13/28 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus  että miksi joku sanoo, että ei kestäisi olla lapsetn

Vierailija
14/28 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus ehdottomasti.

Vierailija
15/28 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän Ap:n mietteet hyvin. Olen itse elämäni ensimmäisessä pitkässä parisuhteessa vasta nyt, 30-vuotiaana. Tapasin miehen pari vuotta sitten 28-vuotiaana. Yhtäkkiä sitä tajuaa, ettei aikaa ole loputtomiin, jos haluaa perheen ja lapsia. Nyt on aika päättää, onko tämä se mies, jonka haluan lasteni isäksi. Mies on mukava ja suhteemme ok, mutta pakko myöntää, että jos aikaa olisi enemmän, saattaisin vielä katsella ympärilleni. Mutta pelkään että jos lähden, peli on pelattu enkä tapaa enää koskaan ketään - en ainakaan tarpeeksi ajoissa.

Vierailija
16/28 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajuus. Olen aina ajatellut, että lapset kuuluvat elämääni. Lapsia joko parisuhteessa tai sitten klinikalta. Mies on mukava olla, mutta ilmankin ok. Mutta lapsettomuuteen en olisi taipunut vapaaehtoisesti.

Vierailija
17/28 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yksinhuoltajuus. Olen aina ajatellut, että lapset kuuluvat elämääni. Lapsia joko parisuhteessa tai sitten klinikalta. Mies on mukava olla, mutta ilmankin ok. Mutta lapsettomuuteen en olisi taipunut vapaaehtoisesti."

Ihan utelaisuudesta ja ohittaen nyt syytökset mahdollisesta itsekkyydestä, van kysyn puhtaasta uteliaisuudesta, että osaatko kuvata ja tai kertoa tarkemmin, mitä saat tai olet kuvitellut saavasi lapsista.

Pahottelen samalla, jos onnistuin osumaan arkaan paikkaan, sillä tiedän, että on ihmisiä mielikuvasteella enempi naisia, mutta varmasti myös miehiä jotka haluavat saada keinolla millä hyvänsä lapsia ja erityisesti vielä, niin että ne ovat "oma tekosia" Nostan miehenä kyllä hattua mm. Satu Taiveaholle  -goglatkaa vaikka, jos ihan outo nimi-, joka on avoimesti uskaltautunut puhumaan varmasti kipeistä lapsettomuus hoidoista.

- - Toisaalta mieleeni muistuu tv-dekkarin Sillan kolmas kausi, joka sai ajattelemaan, että onko biologisen lapsen saamisen tärkeyden ja ehdottomuuden takanba vain, jotain sellaista, jota ei oikeastaan voi mitenkään korvata. (Lienee hieman tylsää, että minun täytyy käyttää tällaista fiktiosarjaa tässä kohtaa esimerkkinä).      

Vierailija
18/28 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä aika epäreilua, että lapsia haluava mies voi rauhassa etsiskellä sitä elämänsä naista vaikka yli nelikymppiseksi saakka mutta naisen täytyy tehdä nopeita ratkaisuja jo kolmikymppisenä :/

Vierailija
19/28 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä ymmärrän Ap:n mietteet hyvin. Olen itse elämäni ensimmäisessä pitkässä parisuhteessa vasta nyt, 30-vuotiaana. Tapasin miehen pari vuotta sitten 28-vuotiaana. Yhtäkkiä sitä tajuaa, ettei aikaa ole loputtomiin, jos haluaa perheen ja lapsia. Nyt on aika päättää, onko tämä se mies, jonka haluan lasteni isäksi. Mies on mukava ja suhteemme ok, mutta pakko myöntää, että jos aikaa olisi enemmän, saattaisin vielä katsella ympärilleni. Mutta pelkään että jos lähden, peli on pelattu enkä tapaa enää koskaan ketään - en ainakaan tarpeeksi ajoissa."

Luulen, että aika moni meistä ymmärtänee, mitä Ap ajaa takaa. Se vain, mikä tuottaa vaikeuksia ymmärtää on se, että Ap olettaa, jotenkin saavansa lapsen itselleen, " yksnin huoltoon." Ajatelkaapa hetki tilannetta, jossa Ap olsikin mies ja miettisi, että jatkaako viieisiä vetelevässä suhteessa ja saada mahdollisesti lapsi ja sitten pistää poikki ja jatkaa eloa lapsen yksinhuoltajana. ihan vain kun nyt tuntuu sille, että ei haluaisi tätä lapsen huoltoa jakaa naisen kanssa, kun miksi tuo nainen nyt välittäisi lapsesta? Tai miksi tuolla lapsella pitäisi olla oikeus ja mahdollisuus molempiin vanhempiinsa tasapuolisesti?  

Vierailija
20/28 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin ehdottomasti lapsettomuuden. Vaikken muutenkaan halua lapsia, niin jos joskus muuttaisin mieleni, harkitsisin todella tarkkaan kestääkö parisuhde sen. En haluaisi koskaan, ikimaailmassa olla säälittävä yh. Olisihan se lapsellekin ihan perseestä, jos vanhemmat eivät sovi toisilleen / tule toimeen keskenään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi