Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä näissä "asiantuntijatöissä" oikeasti tehdään?

Vierailija
20.01.2016 |

Oma käsitys on, että se on pitkälti toimiston koneella feisbuukkaamista, sähköpostien lukemista ja kahvin keittelyä. Ja tästä maksetaan 3000€/kk?

Kommentit (137)

Vierailija
101/137 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma käsitys on, että se on pitkälti toimiston koneella feisbuukkaamista, sähköpostien lukemista ja kahvin keittelyä. Ja tästä maksetaan 3000€/kk?

Sähköpostin lukeminen ja niiden kirjoittaminenkin on kyllä osa sitä duunia. Sitten on paljo palavereja, enimmäkseen turhia. Sitten on paljon byrokratiaa, esim. itselläni menee aikaa siihen, että selvitän, onko asiakkaalla tosiaan oikeus pyytää sitä mitä pyytää ja onko varmaa, että firma saa rahaa siitä, jos rupean hommiin. Se mitä näiltä jaa aikaa, niin ohjelmoin niitä asiakkaan järjestelmiinsä tilaamia muutoksia. Facebookissa käyn ehkä kerran viikossa ja senkin vapaa-ajalla, en oikein tykkää koko vermeestä. 

Kahvit otan automaatista, ei tarvitse keitellä. Meillä on kyllä suositeltu, että vietettäisiin kahvitunnit yhdessä turisten, mutta en jaksa niitä juttuja niin mieluummin työn ääressä hörpin sumppini.

Vierailija
102/137 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen se asiantuntija, joka korjaa teidän rikkoutuneen astiainpesu- ja pyykinkäsittelykoneet. Samoin Jäähdytyslaitteet ja erilaiset hellat.

Se on satasen käynti!

Olet siis asentaja tms.? Asiantuntijat ovat suunnitelleet ne laitteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/137 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perehdytys aiheeseen

Vierailija
104/137 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atk-asiantuntijaksi muutettiin eräässä entisessä työpaikassani kaikki mikrotukihenkilöt. Asentavat ohjelmia, neuvovat porukkaa, kasaavat koneita ja ratkovat ongelmatilanteita yms. Kyseessä on iso paikka, joten heitä on siellä kolme. 

Itse en pysty ymmärtämään ikinä, miten vastavalmistunut voi olla asiantuntija. Eikö asiantuntemus vaadi pitkää työkokemusta? 

Vierailija
105/137 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen se asiantuntija, joka korjaa teidän rikkoutuneen astiainpesu- ja pyykinkäsittelykoneet. Samoin Jäähdytyslaitteet ja erilaiset hellat.

Se on satasen käynti!

Olet siis asentaja tms.? Asiantuntijat ovat suunnitelleet ne laitteet.

Suunnittelija on eri ammattinimike kuin asiantuntija. Suunnitteluinsinööri olen itse, en ole asiantuntija. Jos tekisin alallani asinatuntijatyötä se olisi luultavasti muiden suunnittelijoiden konsultointia, neuvontaa ja juurikin sitä palavereissa istumista. 

Vierailija
106/137 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

rekrytointiasiantuntija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitäs itse teet? kirjoitti:

No minä mm. Hoidan sadan ihmisen palkat ja selvittelyt,julkaisen työpaikkailmoituksia noin 6per viikko,haastattelen ihmisiä ja selaan hakemuksia,hoidan laskutyksen yrityksessämme,vastaan työntekijöiden ja asiakkaiden kyselyihin ja tarpeisiin,soitan asiakkaille,vastaan puheluihin sähköposteihin ja viesteihin, olen yhteydessä eri liittoihin ja tahoihin kuten työkkäri, olen vastuussa eri tesien tulkinnasta, autan lisäksi tarpeen mukaan kollegoita ja alaisiani. Hoidan myös sopimus ja todistusasiat niin työntekijä kuin asiakaspuolella. Palkka hieman yli 3000 ja pari kertaa viikossa ehdin kunnolla lounaan syömään. Terveisin aika täystyöllistetty rekrytointiasiantuntija

Miten rekrytoijalle kuuluu palkanlaskenta, laskutus ja asiakaspalvelu? Ei ihme että on kiire, ja helvetin huono palkka kun teet monen ihmisen työt.

Olen kanssasi täysin samaa mieltä mutta se nyt vain kuuluu työnkuvaani. Pieni yritys ja halutaan pitää töissä vain minimimäärä porukkaa. Minkäs teet,työ on omaa alaani ja muuta ei ole tarjolla. Pidän työstäni ja tiedän todellakin tekeväni n.1.5ihmisen työt. Tätä se on nykyisin,joku kaunis päivä toivottavasti toisin:)

Olet vuokrafirmassa töissä, tai siis henkilöstöpalveluyrityksessä.

Vierailija
107/137 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni on suunnittelija. Aamuisin hän lähtee sopimusasiakkaan luo suunnittelemaan, tosin asikkaan silmissä hän on konsultti. Konsulttina hän on sen homman asiantuntija, mitä hän suunnittelee.

Palkkaa saa bruttona 4900€ + kilometrikorvaukset. Puhelinetu on, joskus tulee bonuksia. Palkka on aika huono, mutta mies on vasta uransa alussa.

No ei kyllä ole huono palkka, jos Suomessa on työssä. 5000 € kuukausipalkan vastineeksi pitää laskutettavaa työtä olla lähemmäs 20ke joka kuukausi. Todella harvasta työstä voi asiakasta laskuttaa enempää tonnia päivässä, joten tuollainen 5000 € / kk alkaa lähentelemään konsultin realistista maksimipalkkaa.

Vierailija
108/137 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kaikista ole "asiantuntijatehtäviin". 

Minulle tarjottiin vähän aikaa sitten ylennystä, mutta kieltäydyin, kun tiedän mitä se ainakin meidän firmassa olisi ollut. Iltaisin työskentelyä, sähköposteihin vastailua jne, kun ei päivän aikana ole ehtinyt. Aina pitäisi melkein olla tavoitettavissa jne. Hirveä vastuu. Ei kiitos, vaikka palkka olisikin vähän parempi.

Vierailija
109/137 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viestinnän asiantuntija. Haastattelen ihmisiä, kirjoitan tiedotteita, lehtiartikkeleja, kuvaan, suunnittelen ja toteutan lehtiä, nettiä, talon sisäistä intranettiä. Kirjoitan raporttiteksiä, organisoin yhteistyötä viestintä/mainostoimistojen, painojen digifirmojen kanssa, järjestän tapahtumia ja vastailen sähköpostilla ja puhelimellä kysymyksiin, joita yli tuhannen työntekijän firmassamme tulee. Puhelut alkavat yleensä: Soitan sinulle kun en tiedä kuka tästä vastaa...

Toimin ylemmän johdon viestinnän tukena, mikä tarkoittaa sitä, että puhelimeni saattaa soida milloin vain klo 8-20, ja töitä pitää alkaa tehdä heti, ellei ole joku todella pätevä syy.

Palkkaa maksetaan 4800/kk. Työhön kuuluu myös järjestelmien suunnittelua ja hlläpitoa, erilaisten hankkeiden viestinnän suunnittelua ja toteutusta ja kasa rutiinitehtäviä.

Vierailija
110/137 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä mm. Hoidan sadan ihmisen palkat ja selvittelyt,julkaisen työpaikkailmoituksia noin 6per viikko,haastattelen ihmisiä ja selaan hakemuksia,hoidan laskutyksen yrityksessämme,vastaan työntekijöiden ja asiakkaiden kyselyihin ja tarpeisiin,soitan asiakkaille,vastaan puheluihin sähköposteihin ja viesteihin, olen yhteydessä eri liittoihin ja tahoihin kuten työkkäri, olen vastuussa eri tesien tulkinnasta, autan lisäksi tarpeen mukaan kollegoita ja alaisiani. Hoidan myös sopimus ja todistusasiat niin työntekijä kuin asiakaspuolella. Palkka hieman yli 3000 ja pari kertaa viikossa ehdin kunnolla lounaan syömään. Terveisin aika täystyöllistetty rekrytointiasiantuntija

Miten rekrytoijalle kuuluu palkanlaskenta, laskutus ja asiakaspalvelu? Ei ihme että on kiire, ja helvetin huono palkka kun teet monen ihmisen työt.

Olen kanssasi täysin samaa mieltä mutta se nyt vain kuuluu työnkuvaani. Pieni yritys ja halutaan pitää töissä vain minimimäärä porukkaa. Minkäs teet,työ on omaa alaani ja muuta ei ole tarjolla. Pidän työstäni ja tiedän todellakin tekeväni n.1.5ihmisen työt. Tätä se on nykyisin,joku kaunis päivä toivottavasti toisin:)

Pieni yritys, mutta kuitenkin lasket 100 ihmisen palkkoja ja rekryät joka viikko uusia ihmisiä?

Vierailija
111/137 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni yritys, mutta kuitenkin lasket 100 ihmisen palkkoja ja rekryät joka viikko uusia ihmisiä?

No se on vuokratyöfirmassa töissä. Rekryää vuokratyöläisiä.

Vierailija
112/137 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule mä en mitään kahvia alkaisi 3000e/kk palkalla keittämään. Hädin varmaan jaksaisin vääntäytyä officelle tuolla korvauksella... 

Kahvinkeitto ei ole työtehtäväni, mutta mielelläni jaloitellessani sen pannun päälle napsautan, koska ei se itse itseään keitä. Jos kahvinkeitto on jonkinlainen kynnyskysymys, ei ehkä kannata lähteä nykypäivän työelämään asiantuntijaksi.

Tuottaja.

Oisko iltalääkkeen aika tuottajalla? Kun ei tuo huurmori tai sarkasmikaan oikein aukea? Mutta vakavasti puhuen, en kyllä 20 vuoteen ole ollut töissä missään, jossa kahvinkeitto olisi ollut jonkun työnkuvassa. Ja viimeiset 17v oon tehnyt töitä firmoissa joissa on kahviautomaatit.

Kun nyt tässä tärkeässä kahvinkeittoaiheessa ollaan, niin jatketaan toki. Mulla 15 vuotta kokemusta asiantuntijatöistä yksityisellä sektorilla ja päinvastainen kokemus. Mun kaikissa työpaikoissa on ollut henkilö, joka järjestää ne palaverikahvit ja -pullat. Ei ole tarvinnut itse s-marketin pullaosastolle lähteä paitsi omana synttäripäivänä. Tilaukset tosin pitää tehdä 2-3 päivää etukäteen, koska hänen työnkuvaansa kuuluu aika paljon muutakin.

Yhdessä edellisessä työpaikassani oli kahviautomaatti, mutta sielläkin näppärillä asiantuntijoilla oli omat kimppapannut. Ja sitten tietysti se henkilö (olisiko ollut sihteerin nimikkeellä) joka järjesti kattaukset palavereihin ja asiakastapaamisiin.

T. Tuottaja.

Vierailija
113/137 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Frank Rahaton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijatyö tai "asiantuntijatyö" josta maksetaan 3000 € / kk? No eipä tule ainakaan minulle mieleen, että tuon palkkatason työt ovat mitään ns. asiantuntijatöitä lainausmerkeillä eikä ilman. Sehän nyt on aivan tavallinen palkka; ei kylläkään minun, sillä itse olen pitkäaikaistyötön, syrjäytynyt, konkurssissa ja täysin PA, mutta ennen työttömäksi tuloani, markka-aikana, työskentelin räkälässä ja palkkani oli jäykästi kuutosen kurssin mukaan laskettuna hieman yli 2000 €, mutta ostovoiman muuttuminen huomioonottaen enemmän, varmaankin n. 2500 nykyrahassa per kk. Ja kyseessä oli siis pelkkä keskikaljan myynti, jokseenkin yksinkertaisin aivot-narikkaan -homma, jonka työmarkkinat päällään kantoivat.

Eivätkös Sveitsissä siivoojien ja roskakuskien nettopalkat liiku siellä 7000-8000 € / kk välillä?

Sinä Ap ja muutamat muut samoin ajattelevat olette aika vähään ja pieniin kuvioihin tyytyväisiä. Minä en kolmella donalla kuukaudessa vielä paljon rehvastelisi, jos sellainen sattuisi omalle kohdalleni osumaan.

Minä ymmärtäisin asiantuntijatehtävällä tarkoitettavan sellaista tointa, josta maksetaan peruspalkkaa 12 000 € / kk ylöspäin, ja jonka koko bruttopalkka lisineen ynnä hyvän miehen / - naisen korotuksineen asettuu sinne 15 000 - 40 000 € / kk välille. Mielikuvaani kuuluu myös, että sellaisen työn tekijä ehkä tosiaankin voisi työaikanaan jonkin verran raplata Fecesbookia ja Tvitturia sekä leikkiä cyberpostilla jos haluaisi, mutta asiantuntijatyön osaajaa ei kiinnosta sellaiset hommat netissä, eikä TV:n puolella esim. Uutisvalkovuoto, Salatut Eläimet tai Frendit - tyyppinen kama.

Kahvi ym. jalot nautintoaineet toki tekevät hyvää erityiseksperteillekin. En pidä erityisen ärsyttävänä tai teknis-tieteellistä uskottavuutta vähentävänä, jos asiantuntija hörppii sekä keittelee alinomaa kahvia tai polttelee tupakkia työaikanaan ja juopottelee työaikansa ulkopuolella.

Reality checkinä sen verran että Suomessa ei sellaista asiantuntijaa olekaan joka voisi perustella mitään 15000 bruttoa kuukaudessa. Jos joillekin sellaisia maksetaan niin siinäpä yksi syy miksi Suomi on tässä jamassa missä on. Ainoa asiantuntija joka voi reippaasti laskuttaa tuollaisia summia on joku friikku joka myy exploiteja venäjän mafialle.

No sen takia ei Suomessa kukaan kunnon asiantuntija olekaan töissä. Maa, jossa ei osata laskuttaa asiakasta kunnolla tai joku toimitusjohtaja-omistaja vetää suurimmat hillot liiveihinsä ja maksaa osaajilleen 3000€/kk. Ei, ei...

t. 7 vuotta jo ulkomailla

Vierailija
114/137 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen tällä hetkellä yliopistossa tutkintoa. Olen aikaisemmin ollut duunari, kaupassa töissä, keittiössä, myyjä.

Suoraan sanottuna tuollaiset (tai tällaiset, koska ehkö olen itsekin joku päivä asiantuntija) asiantuntijat ovat kyllä aikamoista turhantärkeilyä; nämä mitä täällä on lueteltu, mitä ihmiset tekevän (sähköpostiin vastailu, papereiden pyörittely, rekrytointi, puhelimen vastailu) hohhoijaa.. Tuollaisesta pitäisi maksaa 1500e/kk. Täysin tuottamatonta työtä. Oli sitten töissä julkisella tai yksityisellä.

Sitten on nämä konsultit. Jotenkin aina nousee kylmät väreet, kun joku Taru Tujunen esiintyy mediassa. Tai Kirsi Piha. Onko tyhjänpäiväsempää työtä olemassakaan? Puhutaan pashaa päivät pitkät ja ollaan olevinaan niin tärkeänä.

Mitä tutkinto itse opiskelet kun arvelet että sinun tuleva työsi on sitten tärkeää ja hyödyllistä? (tekstisi luettuani on aika hankala uskoa sinun päässeen yliopistoon...)

Vierailija
115/137 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on satasen käynti!

Tämä ei ole asiantuntijan työtä, koska teet korjauksen itse. Tämä on kodinkoneasentajan tai -korjaajan työtä. Nimikkeesi tuskin työpaikalla on asiantuntija :)

Vierailija
116/137 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijat tekee sitä mihin perusduunarit ja päälliköt/johtajat eivät pysty, kykene eivätkä osaa.

Vierailija
117/137 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsitykseesi johtaneet älylliset ja kulttuuristaustalliset syyt varmasti johtivat siihen, että sinä et ole päässyt asiantuntijatöihin?

Vierailija
118/137 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen tällä hetkellä yliopistossa tutkintoa. Olen aikaisemmin ollut duunari, kaupassa töissä, keittiössä, myyjä.

Suoraan sanottuna tuollaiset (tai tällaiset, koska ehkö olen itsekin joku päivä asiantuntija) asiantuntijat ovat kyllä aikamoista turhantärkeilyä; nämä mitä täällä on lueteltu, mitä ihmiset tekevän (sähköpostiin vastailu, papereiden pyörittely, rekrytointi, puhelimen vastailu) hohhoijaa.. Tuollaisesta pitäisi maksaa 1500e/kk. Täysin tuottamatonta työtä. Oli sitten töissä julkisella tai yksityisellä.

Sitten on nämä konsultit. Jotenkin aina nousee kylmät väreet, kun joku Taru Tujunen esiintyy mediassa. Tai Kirsi Piha. Onko tyhjänpäiväsempää työtä olemassakaan? Puhutaan pashaa päivät pitkät ja ollaan olevinaan niin tärkeänä.

Sähköpostiin vastailu - Vastaat asiakkaiden / kollegojesi hyvin spesifisiin kysymyksiin joihin vain sinä kykenet vastaamaan. Olet vastuussa vastaustesi ja ohjeidesi oikeudenmukaisuudesta ja joudut mahdollisista virheistä vastuuseen.

Papereiden pyörittely - Sopimusten läpikäyntiä, raporttien ja tuloksien analysointia. Jos ohitsesi menee yksikin lause joka voi tulevaisuudessa aiheuttaa yritykselle ongelmia olet siitä vastuussa.

Rekrytointi - Epäonnisutut tärkeän henkilön rekrytoinnissa -> rahassa mitattavia tappioita yritykselle (tuotekehityksen hidastuminen, huonot myyntiluvut, laaduttomasti tehdyt työtehtävät). Ja kas, oletkin asiasta vastuussa.

Puhelimeen vastailu - Asiakkaat, kollegat ja yhteistyökumppnit soittavat ja kysyvät informaatiota aiheesta X. Ja taas yllätys yllätys, olet vastuussa siitä että antamasi informaatio on oikeaa ja ajan tasalla.

Vierailija
119/137 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näillä NIIIIn kiireisillä ja tärkeillä ja pätevillä asiantuntijoilla on aikaa ja energiaa selata jotain vauvapalstaa?

Vierailija
120/137 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten näillä NIIIIn kiireisillä ja tärkeillä ja pätevillä asiantuntijoilla on aikaa ja energiaa selata jotain vauvapalstaa?

Eikö asiantuntijoillakin ole muuta elämää? Vaikka vastailen iltaisin kotoa työhön liittyviin s.posteihin enkä pysty äidilleni ymmärrettävästi selittämään, mitä työssäni tutkin, olen saattanut juuri sitä ennen pelata tyttöni kanssa muistipeliä, tai poikani kanssa ottanut PS3 pelisession tai katsonut telkusta "aivot narikkaan" -ohjelmia. Olen kiinnostunut ihmisistä ja perhe-elämästä siinä missä karboksyylihappojen analysoinnista lietteestä. Miksi toinen sulkisi toisensa... Minusta aina on yhtä outoa hämmästelyt, että miksi "akateemiset" roikkuvat vauva palstalla tms. Samanlaista elämää iloineen ja suruineen mekin eletään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi