Meillä menee 200-300€ viikossa ruokaan, 5-henkinen perhe.
Aamupala lapsilla: muroja ja maitoa.
Aamupala miehellä: kaurapuuro ja kahvia.
Aamupala minulla: skyr ja banaani.
Lounas: Ma-pe mies ja lapset syövät töissä ja koulussa.
Lounas minulla: samaa kuin päivälliseksi, joko syön edellispäivän päivällistä tai teen lounaaksi sitä, mitä syödään myös päivälliseksi.
Välipala lapsilla: vaihdellen hedelmiä, leipää päällisineen. Jos menevät suoraan koulusta harrastuksiin, ottavat välipalakeksejä ja hedelmiä mukaan.
Välipala miehellä: ei syö.
Välipala minulla: kasvis-hedelmä-smoothie.
Päivällinen: (esimerkkejä viimeisistä viidestä ruoasta) Soijamakaronilaatikko, pinaattilasagne, fetamunakas, itsetehdyt hampurilaiset (sämpylä ja jauhelihapihvi tehty itse), kirjolohikiusaus.
Iltapala: lapsilla sama kuin välipala.
Miehellä: rahkaa, ruisleipiä, kahvia.
Minulla: kasvishedelmäsmoothie.
Näin useimpina päivinä. Missä menee vikaan, kun meillä menee ihan tuhottomasti rahaa ruokaan? Ei ne murot nyt niin käsittämättömän kalliita ole, eikä jotkut rahkat tai skyritkään.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Ok, ei siis olla mitenkään outoja. Katselin vaan noita 70€/viikko-ketjuja ja ihmettelin, mihin meidän rahat oikein menee.
Puuroa meillä menisi muuten, mutta kaikki heräävät ihan eri aikaan (klo 6-9 aikaan), eikä puuroa tule siksi tehtyä koskaan. Annospuuron tekemistä (jokaiselle erikseen mikrossa) on kokeiltu myös, mutta parin viikon jälkeen halutaan helpompaa ja nopeammin valmista. Leipien tekeminenkin on välillä ihan ok, mutta minä ainakin olen aamuisin sellainen, että haluan aamupalan heti, enkä minuutin päästä. Murojakin on erilaisia, ei meillä suklaamuroja tai sokeroituja syödä.
Hampurilaisia joku sanoi viikonloppuruoaksi. Miksi? Tein itse täysjyväsämpylät, joiden välissä oli 10% jauhelihasta tehtyjä jauhelihapihvejä. Väliin tomaattia, salaattia ja cheddar-viipale, ketsuppia. Miksei arkena voi syödä sellaista? Ja joka tapauksessa tässä oli kyse ruoan hinnasta, eikä siitä, mikä on hyvä ruokavalio.
Skyriin ja rahkaan menee rahaa ja halvemmalla varmasti pääsisi, jos ne korvaisi jollain muulla, ainakin halvemmalla.
Hedelmät ovat varmasti kalliita, ainakin talvella. Ostan usein tarjouksesta tai kesällä paljon hedelmiä, pilkon, kuorin ja pakastan niitä (melkein kaikkea voi pakastaa, paitsi sitrushedelmiä). Smoothiet valmistuvat helposti ja nopeasti, kun ottaa pakastimesta sopivia ainesosia.
Ehkä ollaan sitten ihan normaaleja, eikä ole syytä huoleen. Onpa ruoka kallista :(
ap
Hirveä puolustuspuhe! Kysyit itse, minä kerroin mikä oli kallista.
Hamppareita pitäisin vkl ruokana ihan kotona opittujen ruokatottumusten vuoksi. Eihän se samaa ole kuin mäkissä, mutta hamppari mikä hamppari.
Jaa. Meillä menee 200-300€ viikossa kanssa, ja syöjiä on vain 2. Emme tykkää syödä jotain sikanauta jauhelihaa joka päivä vaan laatu aineksista hyvää ruokaa.
42€ päivä. Huhheijaa. Aikamoinen rahasumma.
Ok, ei siis olla mitenkään outoja. Katselin vaan noita 70€/viikko-ketjuja ja ihmettelin, mihin meidän rahat oikein menee.
Puuroa meillä menisi muuten, mutta kaikki heräävät ihan eri aikaan (klo 6-9 aikaan), eikä puuroa tule siksi tehtyä koskaan. Annospuuron tekemistä (jokaiselle erikseen mikrossa) on kokeiltu myös, mutta parin viikon jälkeen halutaan helpompaa ja nopeammin valmista. Leipien tekeminenkin on välillä ihan ok, mutta minä ainakin olen aamuisin sellainen, että haluan aamupalan heti, enkä minuutin päästä. Murojakin on erilaisia, ei meillä suklaamuroja tai sokeroituja syödä.
Hampurilaisia joku sanoi viikonloppuruoaksi. Miksi? Tein itse täysjyväsämpylät, joiden välissä oli 10% jauhelihasta tehtyjä jauhelihapihvejä. Väliin tomaattia, salaattia ja cheddar-viipale, ketsuppia. Miksei arkena voi syödä sellaista? Ja joka tapauksessa tässä oli kyse ruoan hinnasta, eikä siitä, mikä on hyvä ruokavalio.
Skyriin ja rahkaan menee rahaa ja halvemmalla varmasti pääsisi, jos ne korvaisi jollain muulla, ainakin halvemmalla.
Hedelmät ovat varmasti kalliita, ainakin talvella. Ostan usein tarjouksesta tai kesällä paljon hedelmiä, pilkon, kuorin ja pakastan niitä (melkein kaikkea voi pakastaa, paitsi sitrushedelmiä). Smoothiet valmistuvat helposti ja nopeasti, kun ottaa pakastimesta sopivia ainesosia.
Ehkä ollaan sitten ihan normaaleja, eikä ole syytä huoleen. Onpa ruoka kallista :(
ap