Sossu ei myönnä 2kuukauden vuokravakuutta
Mitä pitää tehdä kun olen saanut vuokra-asunnon jossa on 2kk vakuus ja sossu myöntää vain kuukauden.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites muut samassa tilanteessa olevat? Jäävät metsien miehiksi? Kai tähän nyt joku normi on? Kusetetaanko sua nyt?
Ota selvää, kaveri sai aikoinaan huonekalut, lehti tuli joka aamu, sähkö maksettiin ja vielä vaaterahaa!!! Mulle ei mitään, vaikka lapsen kanssa yksin olin jäänyt ja olisin alkuapua tarvinnut, töihin pääsin kyllä melkein heti. Mullekaan ei asuntoa "löytynyt", kaikki muut kyllä meni jonoissa ohi.
Haista paska.
No mikäs nyt noin haistatuttaa? :D Tyhjän päälle jätetty, työtä aktiivisesti hakenut ja itsensä sekä lapsensa (4kk jätetyksi tulemisesta) elättänyt yh-äiti ei olisi ansainnut tukea? Ketä mielestäsi tulee auttaa?
Perustele, jos täällä haistattelet, jotta vältyt täydelliseksi ääliöksi leimautumiselta :D
Sillan alle vaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo sieltä saa sen maksusitoomuksen yhden kk vuokraa vastaan. Toinen puolisko täytyy hoitaa itse..
Ja jos saat moiseen lainaa esim. perheenjäseneltä, sossu voi tulkita sen niin että saisit lainaa sieltä useimminkin, ja voisi merkitä sen tuloksi - > lainattu takuuvuokra vähennetään tulevista tuista. Mä jouduin lainaamaan opintolainan korkoon rahaa äidiltäni, sossuun piti toimittaa velkakirja ja erillispäätös tuli asiasta, jossa oikein ilmoitettiin että seuraava laina lasketaan tuloksi ja lainata saa 50 euroa kuukaudessa, jotta sitä ei lasketa tuloksi. Mutta tuon yhden lainan sain ottaa!
Sossusta kiinni. itse olen saanut 2kk vakuuden ja vieläpä rahana koska vuokranantaja ei muuta hyväksynyt.
kannattaa sossun kanssa neuvotella ja vakuuttaa että tarvitset sen asunnon. tai sitten yrität jostain sukulaisilta lainata rahaa
Kyllä ne myöntää. Et ole vaan pyytänyt tarpeeksi montaa kertaa. Ei ne mitään anna pyytämättä.
Näin paljon sossun asiakkaita tälläkin palstalla? Ei ihme että Suomi kestävyysvajeesta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulla ole itsellä yhtään säästöjä? Voitko lainata joltain, esim. vanhemmilta? Kysy sossusta asiaa uudelleen? Ehdota vuokranantajalle, että olisi vain 1kk vuokravakuus ja tarjoa jtn muuta rahan sijaan vakuudeksi jos mahdollista? Älä ainakaan pikavippiä ota!
Ihminen joka on työtön ja hakee myös toimeentulotukea ei saa säästää rahaa koska sosku vähentää sen sitten seuraavasta tuesta.. Ja koita itse säästää jostain 480€:sta monta kuukautta koska vuokratakuut voi olla reilusti yli 1000€ ja tosiaan sitä rahaa ei kannata edes säästää kun sitten saa vähemmän tukea :/ harva haluaa säästää sukan varteen kun ikinä ei tiedä jos kämppään vaikka murtaudutaan ja ne säsätöt menis sit siinä.
Ota ap pikavippi jos ei sossusta saa rahaa, niitä on nykyään semmosiakin jossa eka laina on koroton ja maksuaika kohtuullinen
Pyydä tarpeeksi montaa kertaa. Usko nyt, ei ne anna jos et pyydä. Ota mallia muista asiakkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulla ole itsellä yhtään säästöjä? Voitko lainata joltain, esim. vanhemmilta? Kysy sossusta asiaa uudelleen? Ehdota vuokranantajalle, että olisi vain 1kk vuokravakuus ja tarjoa jtn muuta rahan sijaan vakuudeksi jos mahdollista? Älä ainakaan pikavippiä ota!
Ihminen joka on työtön ja hakee myös toimeentulotukea ei saa säästää rahaa koska sosku vähentää sen sitten seuraavasta tuesta.. Ja koita itse säästää jostain 480€:sta monta kuukautta koska vuokratakuut voi olla reilusti yli 1000€ ja tosiaan sitä rahaa ei kannata edes säästää kun sitten saa vähemmän tukea :/ harva haluaa säästää sukan varteen kun ikinä ei tiedä jos kämppään vaikka murtaudutaan ja ne säsätöt menis sit siinä.
Ota ap pikavippi jos ei sossusta saa rahaa, niitä on nykyään semmosiakin jossa eka laina on koroton ja maksuaika kohtuullinen
Älä ota mitään pikavippejä. Jos nyt ei ole rahaa niin miten sinulla on sitä myöhemminkään. Sossu antaa kyllä kunhan vaan pyydät
Eikös sossust alkanut saamaan lainaa just tällasia tapauksia varten?
Voi oi, mulle sossu ei oo ikinä maksanut mitään, ei senttiäkään. Ite on pitänyt mennä töihin ja tienata. Epäreilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, miten kaamea paikka tuo sossu, rahat eivät tipahdakaan kuin apteekin hyllyltä.
Sattumalta tiedän, että esim. alkoholistit hakevat sieltä korvausrahat juotuaan pikkusummia tämän tästä päivän mittaan/viikoittain, ja vielä liukkaammin kuin apteekin hyllyltä.
Näin nämä humalaiset räyhääjät pidetään hiljaisina, mikä tulee halvemmaksi kuin myymälävarkaudet ja ilkivalta ym. rikkominen ja häiriköinti, esim. poliisien jatkuva soitto paikalle. Ja en kerro, mistä tiedän.
"Sattumalta tiedän, että sossut saavat palkkansa provisiona siitä, kuinka paljon onnistuvat huostaanottamaan lapsia ja antamaan tuhatlappusia ja autoja maahanmuuttajille. Ihan sattumalta tiedän, minun tietolähteeni on parempi kuin tutkimustieto, lakikirja tai terve maalaisjärki. Älkööt kukaan kyseenalaistako minun tietoani, se on yhtä hyvää kuin muidenkin tieto. Minä saan itse valita mitä tietoa käytän."
Sossu ei tee mitään päätöksiä noita linjauksista. Oikea muotoilu olisi. "Kuntalaisten äänestämät valtuuston edustajat ovat päättäneet etteivät maksa minulle kuin kuukauden takuuvuokran." Ja silloinkin voisi tuon lukea jopa näin: "Vau! Onpa hienoa, että minulla on mahdollisuus saada ilman mitään takeita omasta käyttäytymisestäni ja vuokranmaksusta, jopa kuukauden takuuvuokraan tuki sosiaalitoimistosta. Kiitos kuntalaiset ja veronmaksajat!"
Minä aikoinaan tuossa tilanteessa lainasin sukulaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Näin paljon sossun asiakkaita tälläkin palstalla? Ei ihme että Suomi kestävyysvajeesta.
No ketkä muutkaan sitä kesken päivää ehtisi palstailla? Vai meinaatko, että on ihan ok sinunkin työpaikaltasi roikkua av:llä? Siinä tapauksessa en kestävyysvajetta todellakaan ihmettelisi minäkään.
Kiva. Että vielä 2kk vuokravakuus pitäisi sossusta saada....
Aikoinaan kun jäin 3 lapsen yh:ksi mä sain LAINAKSI sossusta 1kk asumistuen verran kunnes asumistuki tuli tilille ja palautin rahan sossulle. Ei puhettakaan vuokravakuudesta....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ketkä muutkaan sitä kesken päivää ehtisi palstailla? Vai meinaatko, että on ihan ok sinunkin työpaikaltasi roikkua av:llä? Siinä tapauksessa en kestävyysvajetta todellakaan ihmettelisi minäkään.
Elämä on ihmeellistä, minullakin on hyvin aikaa lueskella toisinaan töitteni välissä av-palstaa, eikä siihen ole kenelläkään mitään sanomista. Kerron sitten työkavereillekin kahvitunnilla parhaita aloja täältä.
Niin, ja yksityiseltä puolelta tulevasta palkastani menee valtiollekin kahden sossun elättämän tarpeisiin, että pidän kyllä julkisen talouden kestävyydestä omalta osaltani huolta.
Vierailija kirjoitti:
Voi oi, mulle sossu ei oo ikinä maksanut mitään, ei senttiäkään. Ite on pitänyt mennä töihin ja tienata. Epäreilua.
Älä huoli, todennäköisesti jossain vaiheessa maksaa ne sinullekin. Jos ei ennemmin, niin viimeistään maksusitoomusta vanhustenhoitopaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksette voi tulla toimeen äitiyspäivärahalla ja asumistuella niin kuin me muutkin. Joko ne on tuhlattu ja nyt kitistääm hieman ekstraa sossun luukulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, miten kaamea paikka tuo sossu, rahat eivät tipahdakaan kuin apteekin hyllyltä.
Sattumalta tiedän, että esim. alkoholistit hakevat sieltä korvausrahat juotuaan pikkusummia tämän tästä päivän mittaan/viikoittain, ja vielä liukkaammin kuin apteekin hyllyltä.
Näin nämä humalaiset räyhääjät pidetään hiljaisina, mikä tulee halvemmaksi kuin myymälävarkaudet ja ilkivalta ym. rikkominen ja häiriköinti, esim. poliisien jatkuva soitto paikalle. Ja en kerro, mistä tiedän.
Mitkä ihmeen korvausrahat? Korvausta mistä, juopottelustako? En minä vaan oo mitään saanu!
Omat työttömyyskorvauksensa ne sieltä saa, mutta useammassa erässä, etteivät juo kaikkia kerralla.
No mikäs nyt noin haistatuttaa? :D Tyhjän päälle jätetty, työtä aktiivisesti hakenut ja itsensä sekä lapsensa (4kk jätetyksi tulemisesta) elättänyt yh-äiti ei olisi ansainnut tukea? Ketä mielestäsi tulee auttaa?
Perustele, jos täällä haistattelet, jotta vältyt täydelliseksi ääliöksi leimautumiselta :D