Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi me ei panna kampoihin narsisteille?

Vierailija
19.01.2016 |

Suurin osa meistä tunnistaa heidät. Näemme miten he sortavat. Miten muuttavat valkoisen mustaksi. Miten he hermostuvat jos joku onnistuu. He eivät itke. He saavat sinut itkemään.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette, kannattaako narsistisesti käyttäytyvälle ihmiselle sanoa suoraan hänen käytöksestään? Siis kertoa hänen käyttäytyvän narsistisesti.

Tarkoitan oikeastaan, että kannattaako narsistisesta käytöksestä mainita nimeltä jos narsistinen ihminen kysyy miksi olen ottanut häneen etäisyyttä.

Minulta narsistisesti käyttäytyvä ihminen kysyi miksi pidän etäisyyttä häneen. Kerroin niistä piirteistä ja tavoista, joitten takia en halua olla tekemisissä. En käyttänyt sanaa narsisti. Hän oli itse aikaisemmin kertonut erään sukulaisensa kutsuneen itseään narsistiseksi, mitä hän itse kovasti ihmetteli. Ilkeys, nolaaminen, käskyttäminen, raivokohtaukset ja voimakas takertuminen olivat niitä syitä miksi halusin katkaista välit.

Mietin sitä, että olisiko vielä pitänyt itsekin sanoa tuosta narsistisesta käytöksestä. Kuvailin vain niitä arvaamattomia aggressiivisia piirteitä.

Eiköhän se loukkaisi, tai vaikka ei loukkaisikaan, niin jos ihminen on muuttuakseen, niin eikö käytöksen epäkohdista mainitseminen riittäisi siihen?

Vierailija
22/31 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että narsistinen ystävä ei ymmärrä käytöksensä tuhoisuutta. Hän saattaa joskus kehua omaavansa esim. italialaisen temperamentin. Kuitenkin hän on äärettömän kateellinen, katkera, kiero ja ilkeä. Hän ihmettelee miksi ystäväy hylkäävät. Hän saattaa sanoa täräytellä mitä karkeimpia loukkauksia, erityisesti seksuaalisuuteen liittyviä. Sitten hän ihmettelee kun kaverit kaikkoaa. Hän ei osaa yhdistää näitä asioita toisiinsa.

Ymmärräthän, että jos puhut monen vuoden takaisista asioista, tietosi eivät ole enää ajantasalla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon heivqnnut jokaisen narsistin elämästäni. Mua ei sorreta.

Vierailija
24/31 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että narsistinen ystävä ei ymmärrä käytöksensä tuhoisuutta. Hän saattaa joskus kehua omaavansa esim. italialaisen temperamentin. Kuitenkin hän on äärettömän kateellinen, katkera, kiero ja ilkeä. Hän ihmettelee miksi ystäväy hylkäävät. Hän saattaa sanoa täräytellä mitä karkeimpia loukkauksia, erityisesti seksuaalisuuteen liittyviä. Sitten hän ihmettelee kun kaverit kaikkoaa. Hän ei osaa yhdistää näitä asioita toisiinsa.

Ymmärräthän, että jos puhut monen vuoden takaisista asioista, tietosi eivät ole enää ajantasalla..

Tarkennan, että kyseessä oli uusi yhteisö ja ystäväpiiri. En jäisi vuosikausiksi agressiivisen ihmisen ystäväksi. Aloitin irtipyristelemisen heti kun tajusin missä mennään.

Vierailija
25/31 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro miten olet heivannut! Ihan ronskisti vaan vai vaivihkaa? Veikkaanpa että moni vois oppia sulta jotain.

Vierailija
26/31 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä näet niitä joka puolella.

Vierailija
27/31 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että nykyään suurin osa etenkin nuorista ihmisistä on narsisteja.  Seura valitsee kaltaisensa. Narsisti tulee narsistin luo.  Katsokaas peiliin,  kukapas sieltä kurkistaa ellei Narcissos!  Loputon pohtiminen ulkonäöstä ja omasta itsestä on narsismia. Viettäkääpä päivä ajattelematta miltä näytätte ja mitä teette!

Vierailija
28/31 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs. Saatko sä sortaa muita?

Vierailija
29/31 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummeli Espoosta kirjoitti:

Siksi, että nykyään suurin osa etenkin nuorista ihmisistä on narsisteja.  Seura valitsee kaltaisensa. Narsisti tulee narsistin luo.  Katsokaas peiliin,  kukapas sieltä kurkistaa ellei Narcissos!  Loputon pohtiminen ulkonäöstä ja omasta itsestä on narsismia. Viettäkääpä päivä ajattelematta miltä näytätte ja mitä teette!

Totta joka sana ja yleensä ne on niitä pahimpia narsisteja itse, jotka näkevät niitä jokapuolella.

Vierailija
30/31 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummeli Espoosta kirjoitti:

Ei ihan riitä määritelmäksi. Näin minäkin kuvittelin narsistin toimivan, kunnes lähipiiriini sellainen ui. Ei hän katsellut itseään peilistä, ei miettinyt ulkonäköään. Kuin narsismin oppikirjasta oli silti käytös ja toiminta. Narsismi ei ole pelkästään itsekeskeisyyttä ja oman itsen ihailua - se on tuota muiden ihmisten kustannuksella.

Vierailija
31/31 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen surukseni saanut sukuun selkeästi narsistisen pers.häiriöisen. Tästä ihmisestä ei pääse virallisesti eroon. Olen vaivihkaa vähentänyt kanssakäymisen minimiin, enkä kerro mitään asioitani hänelle.

Ongelmana on se, että jos kerron asiani toiselle sukulaiselle, hän helposti kertoo ne narsistille. Tämä sukulainen on narsistin uhri; kiltti ja miellyttämishaluinen henkilö, joka uhrautuu tekemään vaikka mitä palveluksia, että narsisti on tyytyväinen. Narsistilla on selkeä kaava tai tapa: ensin on ylin ystävä ja tarjoutuu antamaan jotain lahjaa tai kutsuu luokseen ja siihen vedoten alkaa vaatia itselleen vastalahjaa. Vaatimusten virta on loputon, hän imee muista hyötyä itselleen niin rahallisesti kuin palveluina. Pahansuopa ja kateellinen, kilpaileva ja teräväsanainen k-pää. Uhkailee itsemurhalla ja psyykkisellä sairaudella ym. Kehuskelee ylväällä tuttavaverkostollaan ja kertoilee tarinoita, jotka täyttä valetta. Elämänsä on kuin Harlekiini-kirjasta. Kamala tyyppi.