Ummikot ulkomailla!
Symppis tuo papparainen, mutta toisen parin naista taisi lentäminen vähän jännittämään. :D
Kommentit (285)
Ihana Sallan pariskunta. Olhavan tyypit aika mitään sanomattomia
Ei Juma... Onko pakko puhua englantia, jos kielitaito on nolla? Kunnon myötähäpeä.
Minusta tässä ohjelmassa kaikki pariskunnat on sympaattisia ja aitoja ja ihanan oloisia ihmisiä. Mutta eiköhän heti aleta haukkumaan näitä ihmisiä , en tajua aina suomalaisia...
Minusta murteet on ihania ja personaallisia ja kiva kuunnella, kiva kun joillakin rohkeus puhua murretta ja on ylpeä juuristaan ja kotipaikastaan.
Minusta myös jokainen pukeutukoon lomalleen miten tahtoo , ei loma oo mikään muotinäytös tai mikään edustustilaisuus ne on siellä rennolla lomalla ei edustamassa !!!
Sitten muka äidin ja pojan suhde on sairas jos ollaan läheisiä :D Just joo. On mullakin miehellä ollut aina läheinen suhde äitiin mutta en koe että se minulta pois :D Kiva että ovat läheisiä. Parempi se kun riitely ja en ole koskaan tuntenut että äiti tukahduttaa meitä ja ei tää ohjelman äiti vaikuttanut tukahduttavalta , tuntui enemmän että halusi vaan rohkaista poikaansa.
Ja sitä eka jakson naista haukuttiin tyhmäksi ja vammaiseksi :O Luulen että hän oli hermostunut eka matkastaan ja siksi nauroi paljon, ja onko se Suomessa niin kamala rikos jos joku on positiivinen ja iloinen ihminen ? Minäkin olen iloinen ihminen ja äänekäs (myös matkoilla) tuskin miehensä häpesi häntä , ei minunkaan mies häpeä vaan aina nauretaan yhdessä kommelluksillemme :D Se on sitä tosirakkautta . Ja tuo mies puhui niin kauniisti rakkaastaan minusta ja minusta olivat samanhenkinen kiva pariskunta.
Ja mitä tulee nuorten englanninkielen taitoon... ei kaikki nuoret välttämättä puhu enkkua niin taitavasti kun luullaan. Se riippuu kuinka paljon sitä puhuu, katsooko englanninkielisiä ohjelmia ,kiinnostaako kieli jne . Ja tosiaan tuo matkustelu auttaa kielitaitoon ja asuuko kuinka pienellä paikkakunnalla ,kaikki vaikuttaa kaikkeen. Toisille jää kielet päähän paremmin, toisille ei.
Ja jotakin moitittiin ääntämisestä . Kunhan sitä puhuu ja edes harjoittaa niin tosi hyvä juttu. Pitääkö sitä puhua niin täydellisesti ? Taas ihme besserwissereitä ja ns parempia ihmisiä täällä arvostelemassa , huoh. Onko sitä itse niin täydellinen sitten ? Asioissa voi nähdä hyviäkin puolia.
Naiset kohteli miehiään kuin lapsia ? Itse en tuotakaan huomannut, naisilla nyt on luontainen hoivavietti ja onhan miehet vähän kuin isoja lapsia ;) Mutta kyllä he mielestäni kohtelivat miehiään ihan aikuisina :D
Ja se Barcelona jakso ? Jos ohjaaja oli inhimillinen huollettavalleen niin onko se yhtä kuin suhde ? Kyllä itse näin siinä puhdasta kaveruutta vaan.
Ja jos joku haluaa kebabbia jossain maassa tai vaikka Karjalanpaistia niin mitä sitten ? ja jos joku arvostaa skeittavaa koiraa enemmän kun nähtävyyksiä niin mitä sitten ? Ihmiset arvostaa eri asioita ja näkee asiat eri näkökulmista ja hyvä niin. Olisi tylsää jos oltaisiin kaikki samanlaisia .
Itse olen mieheni kanssa matkustellut aika paljon, jopa Euroopan ulkopuolella ja osaan puhua englantia mutta pakko sanoa kateellisena että nämä ummikot oli paljon rohkeampia ottamaan kontaktia tuntemattomiin ihmisiin ulkomailla kun minä ja mieheni. Ja muistelen omaa ensimmäistä matkaani mieheni kanssa niin oli nämä ummikot paljon neuvokkaampia ja rohkeampia. Ja rakkautta oli kaikkien näiden pariskuntien välillä selvästi.
"Minusta tässä ohjelmassa kaikki pariskunnat on sympaattisia ja aitoja ja ihanan oloisia ihmisiä. Mutta eiköhän heti aleta haukkumaan näitä ihmisiä , en tajua aina suomalaisia..."
Niin, sinusta. On olemassa sellainen juttu kun mielipide, ja kaikki ei ehkä jaa omaasi.
"Minusta murteet on ihania ja personaallisia ja kiva kuunnella, kiva kun joillakin rohkeus puhua murretta ja on ylpeä juuristaan ja kotipaikastaan."
Ja taas, ehkä sinun mielestäsi. Lievää murretta väännän minäkin, en tosin siksi että olisin ylpeä juuristani. Olenkin aina ihmetellyt, miten sellaisista asioista voi olla edes ylpeä. Ei niitä juuriaan ole kukaan valinnut tai ansainnut, ne nyt vaan on.
"Minusta myös jokainen pukeutukoon lomalleen miten tahtoo , ei loma oo mikään muotinäytös tai mikään edustustilaisuus ne on siellä rennolla lomalla ei edustamassa !!!"
Pukeutukoon missä vain miten vain, ei se minulta ole mitään pois. Kaipa ihmiset silti saavat arvostella? Arvostelethan sinäkin viestissäsi niitä, jotka eivät ajattele kuten sinä. Vai koskeeko tämä oikeus vain sinua ja mielipiteesi jakavia?
"Sitten muka äidin ja pojan suhde on sairas jos ollaan läheisiä :D "
Kuka on sanonut, että läheiset suhteet on sairaita? Liika on sairasta, normi ei.
"Ja sitä eka jakson naista haukuttiin tyhmäksi ja vammaiseksi :O Luulen että hän oli hermostunut eka matkastaan ja siksi nauroi paljon, ja onko se Suomessa niin kamala rikos jos joku on positiivinen ja iloinen ihminen ?"
Toisaalta, ehkä tämä oli tyhmä ja/tai vammainen? Mistä tiedät ettei ollut? Kuka on väittänyt, että positiivisuus ja iloisuus on rikos? Voin puhua vain omasta puolestani, mutta esim. koneessa huutavat tai muuten häiriköivät tyypit ottaa kupoliin, oli sen häiriköinnin syyt mitkä tahansa. Olen varma, etten ole ainut.
"Ja mitä tulee nuorten englanninkielen taitoon... ei kaikki nuoret välttämättä puhu enkkua niin taitavasti kun luullaan."
Aika vähemmistössä oli nuoret noilla reissuilla. Kaikki ei ole hyviä kaikessa, mutta on se jossain määrin erikoista kun monesti on kuullut, että Suomi on yksi parhaiten enkkua vieraalla kielellä puhuva maa, mutta tässä sarjassa oli ehkä 2-3 tyyppiä, jotka puhui kieltä edes välttävästi. Epäilen, että mukaan otettiin ihan tarkoituksella enkkua huonosti osaavia. Enemmän häsläämistä ja näin ollen viihdettä. Niitä pikkujuttuja.
" Ihmiset arvostaa eri asioita ja näkee asiat eri näkökulmista ja hyvä niin."
Niinpä, siksi varmaan täälläkin tulee esiin erilaisia mielipiteitä ja näkökulmia asioihin.
"Ja rakkautta oli kaikkien näiden pariskuntien välillä selvästi."
Tämä on tietysti niitä asioita, joista ei voi tietää editoidussa vajaan parinkymmenen minuutin pätkässä.
Viimeiseen jaksoon oli valittu leppoisat pariskunnat pohjoisesta. Varsinkin Sallan pariskunta oli tosi mukavan tuntuinen. Toivottavasti näemme ohjelmasta myös kakkoskauden.
Oli kyllä hauska jakso ja Sallan Teemu erityisen hauska persoona.
Sallan pariskunnasta näki, että rakastavat aidosti toisiaan. Kultakimpale on Teemu, ihmekkään jos rouva onnellinen. Ottakaahan muutkin miehet Teemusta mallia!
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla mahdollista että suomalaisen peruskoulun käynyt nuori nainen ei osaa edes auttavasti englantia? Vanhemman sukupolven ymmärrän, mutta nuoremmat ovat opiskelleet sitä vähintään seitsemän vuotta koulussa! Kyllä nyt edes muutama lause olisi pitänyt jäädä takaraivoon vaikka olisi jotakin ongelmiakin oppimisen kanssa.
Samaa ihmettelen ruotsin kielen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kestä Saran "juontamista". Önk tönk önk tönk ja meikkirekka ajanut yli.
Minä puolestani ajattelin hänestä tässä sarjassa, että jopa hän onkin kaunis ja miellyttävä. Iltapäivälehtien kuvien perusteella ei ollenkaan niin viehättävä kuin näin videolla. Juontokin tosi kivaa. Oikein miellyttävä tunne tulee hänestä.
Mukava sarja kaiken kaikkiaan. Rohkaisee varmasti muitakin eka matkalleen.
Vierailija kirjoitti:
Onkoha toi räppäri ja "huoltaja" pannu?
Ehkä Markus on saanut tukiopetusta seksuaalivalistuksessa..
Vierailija kirjoitti:
Mä en kestä Saran "juontamista". Önk tönk önk tönk ja meikkirekka ajanut yli.
Mitä tarkoittaa meikkirekka ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luxemburg vaikuttaa aika tylsältä kohteelta, siis pelkästään tämän ohjelman perusteella.
Se on hyvin erikoinen paikka. Teinitkin kulkee puvun takit päällä ( mallia Armani). Siellä tuntee olevansa todella köyhä.
Ostovoimakorjattu bkt asukasta kohden oli viime vuoden joulukuussa noin 93 500 dollaria, työttömyysaste oli heinäkuussa 6,4 %, minimipalkka oli vuoden alussa noin 1920 euroa kuussa.
Jukka Rasila juontaa sitten ensi kauden..
Miksi niiden Berliinin naisten lentomatkasta ei näytetty mitään eikä niiden Suomeen paluusta ?
Tykkään tästä sarjasta. Vaikka onkin tosi tv:tä, niin ketään ei pilkata tai nolata. Matkalaiset ovat olleet sympaattisia ja rohkaistuneet matkan aikana ja päättäneet ehkä lähteä reissuun toistamiseenkin.
Lisäksi oliko se nyt viikko sitten, kun isä ja poika olivat Dublinissa, niin ne puhuivat niin kauniisti toisistaan ja isä-poika-suhteestaan, liikuttavaa.
Välillä vähän on tosin ihmetyttänyt se, että miten jotkut suhteellisen nuoretkin ihmiset osaa niin vähän englantia, kun sitä kuitenkin kuulee jatkuvasti tv:ssä, musiikissa ym.. Ja esim. ainakin itse joudun työelämässä & tuttavien kanssa käyttämään päivittäin, niin miten jotkut elääkin niin erilaista elämää, etteivät englannin kieltä tarvitse.