Alkaa olemaan keinot loppu -esiteiniin ei saada minkäänlaista kuria
Tiuskentelee, paiskoo ovia, ei kuunnella kun sitä käsketään. Kyllähän se on tiedossa että 13 vuotiaat pojat eivät vanhempiaan arvosta, mutta rehellisesti sanottuna alkaa olemaan jo hermot kireillä tuon kanssa. Asiasta on herralle ilmoitettu ja rangaistu aina tarpeen vaatiessa myös. On otettu kuukausirahat ja pelivehkeet pois, lopetettiin jääkiekko-harrastuksen maksamiset ja ei ostettu tänä vuonna uusia suksia mistä oli puhetta. Ollaan kyllä sanottu että kunhan herra alkaa käyttäytymään kuin ihminen niin saa senmukaista kohtelua, mutta eipä uppiniskainen kuuntele mitä sille sanotaan.
Isä oli tänään väsyneenä krapulaansa hoitamassa kun poika tuli koulusta. Pyysi että kävisi hakemaan takkaan tulia kun on sisällä ollut kylmä tänään. Poika vaan haistatteli isälleen ja paiskoi oven kiinni huoneeseensa. Menin sitten takomaan sen ovea että avaa sen justiinsa ja tekee mitä se käsketään tekemään, mutta alkoi minullekin haistattelemaan. Itselläkin hermo kireällä ja sen verta migreeniä ollut että katkesi kamelin selkä ja miehen kanssa sitten jouduttiin murtamaan sen ovi saranoita myöden. Kauhea kiukuttelu ja raivari sillä oli käynnissä mutta tajusi lopulta että näillä pakkasilla ei voi ulkonakaan nukkua niin piti sen turpansa kiinni ja laittoi takkaan lämmintä. Tämä tosiaan on vaan helvetti soikoon yksi päivittäinen esimerkki tuosta sen oikuista! Onko muiden teinit noin saatanan uppiniskaisia jääräpäitä?
Kommentit (43)
Krapulaa tiistaina? Nukkua ulkona jos ei tee niinku käsketään? Mitä helvettiä?
Väkivaltaiset alkkisvanhemmat eivät teinin käytöstä varmastikaan kohenna.
Ihan normaalia teinin käytöstä. Sinun ja miehesi käytös on kamalaa, mene hoitoon!! Oksettavaa. Mahtaa olla lapsellanne hieno elämä.
Voi reppanaa, ei ole hyvillä vanhemmilla siunattu.
Ap, tarvitsette miehesi kanssa apua kasvatukseen. Teidän käytöksenne ei TODELLAKAAN ole normaalia, teinin on.
Krapula tiistaina? Nukkua ulkona? Niin, sellainen lapsi millaiset vanhemmat.
Mihin ap hävisi? Toivottavasti tajusit miten paska äiti olet, ja pyysit anteeksi pojaltasi. Kuulostaa oikeasti kauhealta lapsesi elämä, ei tuo ole normaalia mitä miehesi kanssa teette.
Haistattelisin minäkin tuollaisille wt-vanhemmille.
Älkää nyt alkako jumalauta saivartelemaan. Ollaan sitä kuulkaa oltu töissä ja kovissa sellaisissa läpi elämän. Miehellä terveys petti niin nyt joutuu olemaan kotona eikä pysty raskaita hommia tekemään. Siksi poika voisi vähän auttaa pikku askareissa kun saa se nyt ruokaa ja katon päänsä päälle. Ja sai kympin kuukaudessa rahaakin kunnes aloitti tämän helvetin kiukuttelun vuosi pari sitten. Kun minä olin tuon ikäinen en tasan tarkkaan vanhemmilleni vastaan sanonut siitä olisi tullut paljon pahemmat läksytykset kuin mitä tuo kermaperse osaa kuvitellakaan. Mutta jotain tarttes tehdä tuolle oikeasti kun ei meillä kellään tätä enää hermot kestä! ap
13-vuotias on teini, ei esiteini.
"Saa se nyt ruokaa ja katon päänsä päälle".
Oletko tosissasi?! SINÄ olet tehnyt lapsesi, SINUN lapsesi. Totta helvetissä se saa ruokaa ja katon pään päälle. Noiden ei pitäisi olla sellaisia asioita, joista pojan pitäisi olla jotenkin kiitollinen/tehdä töitä niiden eteen. Itse sinä olet hänet tänne maailmaan pykännyt.
sillä on varmaan vaikeeta :( eiköhän se mene melko nopeasti ohi...tai sitten ei.itelläni oli just tossa iässä vaikeeta.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt alkako jumalauta saivartelemaan. Ollaan sitä kuulkaa oltu töissä ja kovissa sellaisissa läpi elämän. Miehellä terveys petti niin nyt joutuu olemaan kotona eikä pysty raskaita hommia tekemään. Siksi poika voisi vähän auttaa pikku askareissa kun saa se nyt ruokaa ja katon päänsä päälle. Ja sai kympin kuukaudessa rahaakin kunnes aloitti tämän helvetin kiukuttelun vuosi pari sitten. Kun minä olin tuon ikäinen en tasan tarkkaan vanhemmilleni vastaan sanonut siitä olisi tullut paljon pahemmat läksytykset kuin mitä tuo kermaperse osaa kuvitellakaan. Mutta jotain tarttes tehdä tuolle oikeasti kun ei meillä kellään tätä enää hermot kestä! ap
Aloitus oli hyvä, nyt menit liian äkkiä eteenpäin. Malttia, malttia... sillä se hyvä provo syntyy! Mutta yhä edelleen 3/5! :)
Vierailija kirjoitti:
Se, ettet itse ole saanut kokea tuota normaalia kasvuvaihetta (murrosikä, itsenäistyminen, tunteiden ja oman itsensä opetteleminen, rajojen testaaminen) ei oikeuta sinua kieltämään sitä lapseltasi. Murrosikä on todella hankalaa aikaa (sekä lapselle että vanhemmille), mutta tärkeä vaihe.
Lapsella on valtavat tunnekuohut ja mielialavaihtelut tuossa iässä.
Luulen, että suhtautumisesi asiaan johtuu juuri siitä, ettet itse ole saanut olla murrosikäinen ja käydä läpi sitä vaihetta. Suosittelen teitä hakeutumaan esim perheterapiaan. Tsemppiä teille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus oli hyvä, nyt menit liian äkkiä eteenpäin. Malttia, malttia... sillä se hyvä provo syntyy! Mutta yhä edelleen 3/5! :)
En ymmärrä näitä provohuuteluita. Ap:n kaltaisia vanhempia on todella paljon ihan oikeassa elämässä, en yhtään epäile tätä provoksi.
Jos ei ole itse saanut olla teini, on hankalaa suhtautua oman lapsen murrosikään.
Voin vaan kuvitella, miltä nuoresta tuntuu tulla pitkän koulupäivän jälkeen hoitamaan krapulaisten vanhempien hommat. Saattaisin itsekin haistattaa pitkät.