Veisitkö tyttäresi hörökorvaleikkaukseen?
Tyttö on nyt 3v. Hänellä on kauniit kasvot, mutta ns hörökorvat. Korvat ei ole isot , mutta ne ovat ulkonevat. Kun korva menee yleensä päätä myöten, tytön korvat taipuu sivulle. Olen miettinyt, pitäisikö tytön korvat leikata esim 5-vuotiaana ? Tyttö ei ainakaan vielä ole älynnyt, että hänellä on erilaiset korvat , eikä kukaan lapsi ole sanonut mitään korvista . Alkuun sukulaiset huomauttelivat korvista, ei muut lapset. Mitä tekisitte?
Kommentit (46)
Hörökorvat on söpöjä. Voiskohan lääkäri leikata mulle sellaset. Mun pieniä korvia aina lapsena haukuttiin..
Meidän pojan päiväkoti ryhmässä oli poika jolla oli hörökorvat. Ne oli kuin Kai Kunnaksella. Ne leikattiin eskari aikana, ennen kouluun menoa. Ettei kukaan sitten koulussa kiusais. yleensä kun pojilla tuppaa olemaan lyhyet hiukset ja ne näkyy silloin hyvin.
Minulta leikattiin 13-vuotiaana. Minua ne eivät koskaan haitanneet yhtä paljon kuin äitiäni. Äidilläni on myös ollut lapsena todella höröt korvat, mutta kun katsoo valokuvia hänen elämänsä varrelta, korvat ovat "vetäytyneet" itsekseen kasvun ja iän myötä. Ei hänestä nykyään näkisi, että hänellä on ollut hörökorvat. Silti hän halusi minun korvani leikkauttaa. Ja oli pettynyt, kun ne eivät leikkauksen jälkeenkään menneet niin päätä myöten kuin hän oli haaveillut... Eiväthän nämä niin sirot ole kuin joidenkin ihmisten korvat, mutta minulle menettelevät. Aivan hyvä silti, että leikattiin,
Pitihän sitä olla siteet pään ympärillä, enkä muista pitikö hiusten antaa olla pesemättä viikko vai kaksi viikkoa, jotteivät sidokset kastuisi. Pieniä komplikaatioita tuli ja toiseen korvaan jäi näkyvää arpea kohtaan, josta ei ollut edes leikattu, mutta johon side teki kipeän painehaavan johon meni antibioottikuuri jos toinenkin. Korvat olivat jonkin aikaa niin kipeät, etten voinut sen vuoksi pitää lainkaan pipoa vaikka oli kylmin talvi meneillään. Eivät kuitenkaan sitten tulehduksen laannuttua ole vaivanneet, mitä nyt tiedän, että äitiä leikkausjälki harmittaa edelleen.
En missään nimessä. Hörökorvat on söpöt ja persoonalliset.
Voi piiiiip. Oikeasti ei ap: n lapsella ole leikkausta vaativat hörökorvat.
Kamppailen saman asian kanssa, mutta meillä ongelma kahdella lapsella, toisella toine korva kuppimainen, rusto löysä ja korva tosi hörö.
Toisella lapsella toinen korvalehti puuttuu lähes täysin. Kipeitä ja vaikeita asioita eikä yhtään helpota nyky kulttuuri jossa lapset hyvinki raakasti kiusaavat toisiaan eikä sitä saa millään loppumaan.