Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veisitkö tyttäresi hörökorvaleikkaukseen?

Vierailija
19.01.2016 |

Tyttö on nyt 3v. Hänellä on kauniit kasvot, mutta ns hörökorvat. Korvat ei ole isot , mutta ne ovat ulkonevat. Kun korva menee yleensä päätä myöten, tytön korvat taipuu sivulle. Olen miettinyt, pitäisikö tytön korvat leikata esim 5-vuotiaana ? Tyttö ei ainakaan vielä ole älynnyt, että hänellä on erilaiset korvat , eikä kukaan lapsi ole sanonut mitään korvista . Alkuun sukulaiset huomauttelivat korvista, ei muut lapset. Mitä tekisitte?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin pieni kauneusleikkaukseen? Millä perustelet sen lapselle? Ei se kivutonta ole.

Toisekseen korvat eivät välttämättä edes jää hörökorviksi. Meidän tytöllä oli ulkonevat pienempänä, mutta ei enää kouluiässä. Paljon tietysti riippuu siitä onko ne oikeasti vahvasti höröttävät (kuten tuossa kuvassa) vai ainoastaan vähän ulkonevat.

http://www.theplasticdoc.com/images/ear1.jpg

Ei noilla korvilla ainakaan mallintöitä tulla koskaan tekemään. Ja tuollaiset oikeasti jo haittaa, esim. nukkuessa korva taittuu siihen reiän päälle, ymmärrättekö? Siihen jopa heräilee yöllä. Kypärä pitää oikeasti laittaa päähän niin, että painaa kädellä korvaa linttaan, muutenhan niihin sattuu.

Jos on pitkä tukka niin tuollaiset antennikorvat pönöttää sieltä hiussuortuvien välistä ulos ja ihan sama vaikka olisi kuinka söpöä ja keijua.. niin ei se ole. Useilla tytöillä on jossain vaiheessa pitkä tukka ja kyllähän tuo on hassun näköistä kun molemmin puolin päätä on korvat sojollaan.

Vierailija
22/46 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauttaisin. Minun korvat on leikattu, samoin äitini, tätini sekä 5 v poikani.

Minua kiusattiin korvistani koulussa. Leikkauksen jälkeen korvat ovat tosi nätit ja kipujakaan ei juuri ollut. Kukaan ei kiusannut vielä poikaani, mutta en halunnut ottaa sitä riskiä.

Pojan korvat olivat tosi höröt, ei toivoakaan, että olisivat pysyneet hatun alla kesäisin ja paloivat helposti. Talvella pipo ei pysynyt korvien päällä, ja ne palelivat. Julkisella puolella leikattiin ja myös korvalääkäri oli sitä mieltä, että leikkaus oli tarpeellinen. Korvat olivat kipeät leikkauksen jälkeen, koska korvalehteä jouduttiin muokkaamaan niin paljon. Lapselle selitettiin, että korvia vähän korjattiin. Nyt on reipas ekaluokkalainen.

Minusta vain sellaisella on oikeus arvostella joka on kärsinyt ko vaivasta. En todellekaan tuntenut itseäni persoonallisen näköiseksi eikä suora pitkä tukka mitään peitä, aina korvat näkyivät tukan alta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttären toinen korva höröttää yläreunasta. Pari vuotta sitten tämä harmitti häntä kovasti. Sanoin aina, että sen voi leikata mutta korva on sitten pitkään kipeä. Lapselle viikko tai muutama päiväkin on pitkä aika. Nyt tyttö on 12v ja korva-asia on unohtunut. Hänellä on pitkät ja paksut hiukset joiden alle korva peittyy.

Vierailija
24/46 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä leikkauttaisi. Leikkaus on aina riski. Varsinkin pienillä lapsilla. Minkään kosmeettisen asian vuoksi en pientä lasta leikkaukseen laittaisi!

Meillä pojalta leikattiin nielurisat ja kielijänne viime keväänä kun oli 3,5-vuotias. Kyllä olin sydän syrjälläni ja pitkään pohdittiin, että onko se leikkaus sitten tarpeellinen. Lapsi kuorsasi erittäin voimakkaasti ja hengitys katkoili unissaan, ja kireän kielijänteen vuoksi tiettyjen kirjainten lausuminen ei ottanut onnistuakseen.

Leikkaukseen päädyttiin ja onneksi kaikki meni hyvin. Mutta tosiaan en laittaisi pientä lasta leikkaukseen mikä ei olisi terveyden kannalta tärkeä.

Korvat voi leikata sitten myöhemmin jos ne alkaa lasta itseään häiritsemään, ja kun on sen verran iso, että ymmärtää tuollaisesta vähän enemmän. Ja kuten joku mainitsikin, niin isompana homman voi hoitaa paikallispuudutuksella, eikä nukutusta tarvita. Nukutus on aina riski!

Lykkää nyt ihmeessä myöhemmäksi, jos noista korvista ei tosiaan muuta haittaa ole kuin että ei näytä niin kivalta..

Vierailija
25/46 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin.

Vierailija
26/46 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman tyttäreni hörökorvat leikattiin esikouluiässä, olivat reippaasti ulkonevat . Lääkäri teki arvion leikkaustarpeesta julkisen sairaalan korvapolilla jonne pääsimme neuvolan lähetteellä.

Toki hän oli söpö ja ihana meille sellaisenaan mutta kyllä mietitytti se paljonko häntä tullaan kiusaamaan korvien takia ja miten se vaikuttaa myöhemmin. Jo esikoulussa ehti joku nimitellä niiden vuoksi.

Nyt leikkauksesta on jo kymmenen vuotta, tytär on tyytyväinen että leikattiin eikä sairaalareissusta jäänyt huonoja muistoja.Ja korostan vielä että korvat olivat kunnolla ulkonevat, pienen hörötyksen olisimme antaneet olla eikä niitä varmaan julkisella puolella leikatakaan.

Vierailija
27/46 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie sitten kun/jos pyytää. 

T. Viime keväänä korvansa korjauttanut 17v

Vierailija
28/46 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin pieni kauneusleikkaukseen? Millä perustelet sen lapselle? Ei se kivutonta ole.

Toisekseen korvat eivät välttämättä edes jää hörökorviksi. Meidän tytöllä oli ulkonevat pienempänä, mutta ei enää kouluiässä. Paljon tietysti riippuu siitä onko ne oikeasti vahvasti höröttävät (kuten tuossa kuvassa) vai ainoastaan vähän ulkonevat.

http://www.theplasticdoc.com/images/ear1.jpg

Ei noilla korvilla ainakaan mallintöitä tulla koskaan tekemään. Ja tuollaiset oikeasti jo haittaa, esim. nukkuessa korva taittuu siihen reiän päälle, ymmärrättekö? Siihen jopa heräilee yöllä. Kypärä pitää oikeasti laittaa päähän niin, että painaa kädellä korvaa linttaan, muutenhan niihin sattuu.

Jos on pitkä tukka niin tuollaiset antennikorvat pönöttää sieltä hiussuortuvien välistä ulos ja ihan sama vaikka olisi kuinka söpöä ja keijua.. niin ei se ole. Useilla tytöillä on jossain vaiheessa pitkä tukka ja kyllähän tuo on hassun näköistä kun molemmin puolin päätä on korvat sojollaan.

Mallintöihin: http://www.makeupgeek.com/wp-content/uploads/090930_top_knot_hair-15bk3…

Kauneusihanteiden takia ei kannata noin pientä alkaa leikkauttamaan. Ne on kuitenkin henkilökohtaisia ja katoavaisia. Esim mulla on höröttävät korvat jotka pilkistää tukan alta, teini-ikäisenä aloin rakastamaan niitä ulkonäössäni ja niin rakastan edelleen.

Jos oikeasti on ongelmia esimerkiksi nukkumisen kanssa tai lasta sattuu korvien taittelu/taittuminen kypärän alle, niin veisin mahdollisesti leikkaukseen tai ainakin kysyisin lastenlääkäriltä mielipidettä.

Jos vaiva on puhtaasti kosmeettinen niin odota AP mielummin että lapsi sitä itse joskus pyytää, jos pyytää. Mä en ikinä pyytänyt ja lopulta sitten teini-iän kynnyksellä kieltäydyin kun äiti mainitsi sivulauseessa että on muuten mahdollista jos haluan :D

Vierailija
29/46 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh lainaus meni vaturalleen, ärsyttävää. -28

Vierailija
30/46 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vie noin pientä vielä, korvat ovat kuitenkin kipeät leikkauksen jälkeen ja lapsen on helpompi kestää ja ymmärtää kipu isompana. Itse vein vasta teininä lapseni leikkaukseen kun koki itse korvat haittaaviksi ja sosiaalisesti rajoittaviksi. Meillä on leikkauksesta reilu kuukausi ja tulos on symmetrinen mutta ei niin päänmyötäinen kun odotimme.

Vierailija
31/46 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö on nyt 3v. Hänellä on kauniit kasvot, mutta ns hörökorvat. Korvat ei ole isot , mutta ne ovat ulkonevat. Kun korva menee yleensä päätä myöten, tytön korvat taipuu sivulle. Olen miettinyt, pitäisikö tytön korvat leikata esim 5-vuotiaana ? Tyttö ei ainakaan vielä ole älynnyt, että hänellä on erilaiset korvat , eikä kukaan lapsi ole sanonut mitään korvista . Alkuun sukulaiset huomauttelivat korvista, ei muut lapset. Mitä tekisitte?

Oletko nyt tosissasi. Tämän täytyy olla provo, ei tuolla tavalla ketään täysijärkinen voi ajatella.. 5-vuotias kauneusleikkaukseen huh, olet järjiltäsi.

Vierailija
32/46 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvikset näyttää usein nätimmältä hörökorvissa. Tytöllä tukka myös kätkee höröjä. Jos tyttö on muuten nätti, en veis. Kuka muka voi vastustaa söpöä hörökorvaa, häh?!

Vierailija
33/46 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt löytyi kuva jossa tosi samanlaiset korvat kuin tytölläni:

http://m.iltalehti.fi/viihde/2009112810675432_vi.shtml

Ap

Vierailija
34/46 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaankin veisin. On todennäköistä että korvat alkavat teini-iässä tai aikuisena haittaamaan lasta. Leikkauksen jälkeen pitää kuitenkin toipua siteet pään ympärillä joitain päiviä. Helpompaa se on noin pienenä kuin vaikka koulussa tai työelämässä ollessa. Ei tuo nyt mikään järisyttävä toimenpide mielestäni ole vaan ihan yleinen asia. Minusta tässä nyt ei ole kyse mistään tuomittavasta kauneuskirurgiasta vaan pienen kehityshäiriön korjaamisesta. Nyt lapsi on sen ikäinen, että toimenpide unotuu pian eikä asiaa tarvitse myöhemmin enää murehtia.

Vierailija
35/46 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt löytyi kuva jossa tosi samanlaiset korvat kuin tytölläni:

http://m.iltalehti.fi/viihde/2009112810675432_vi.shtml

Ap

Eihän nuo ole hörökorvat! Itsellänikin oli pienenä tuommoiset, muttei ole enää. Eikä ole leikattu muuten.

Vierailija
36/46 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä myös lähes samanlaiset kuin tytölläni:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article15085304.ab

Tyttö on nyt 3 ja korvat ovat olleet samanlaiset syntymästä asti.

Ap

Vierailija
37/46 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin ohjelmaa, jossa Jannika esiintyi tv-ohjelmassa. Hän oli laittanut hiukset ponnarille ja kertoi koulukiusaamisesta korvien takia. Erittäin rohkeaa Jannika. Mutta miksi, jos kärsit (ja näytät nykyäänkin peittelet) korvistasi, niitä ei korjattu lapsuudessasi? Kenen mielestä söpöt ja kenen mielestä hauskat ja kenen mielestä haukuttavat?

Vierailija
38/46 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojalla oli samanlaiset ja nykyään tuskin havaitsee enää niitä ulkoneviksi. Eli muuttuu kyllä, kun kasvaa.

Minulla oli toinen korva ulkoneva vielä yläasteella, mutta ei oikeastaan sen jälkeen.

Olisi vaan tärkeää nukkua korvien "päällä" eli ettei korva jää lerpalleen pään alle. Jos lapsi suostuu, niin pehmeällä unipannalla voi varmistaa, että korvat asettuvat kauniisti. Tosiaan korva rustottuu vahvemmin vasta vanhempana, niin tuo ei jää pysyväksi, kun on noin lievää.

Poikani on nyt 16 v. ja kategoriassa "komea".

Mielestäni lasta ei altisteta turhille kauneusleikkauksille.

Vierailija
39/46 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun tytärtä kiusataan koulussa, että hänen alapäänsä on liian väljä? Vievätkö mammat lapsensa kiristysleikkaukseen, ettei kukaan voi kiusata asiasta?

Vierailija
40/46 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini joskus ehdotti minulle hörökorvien leikkausta. Olin ehkä 11-vuotias, enkä ikinä ajatellut korvistani mitään erikoista. Yhä ainoa ihminen joka on sanonut korvistani mitään negatiivista, on äitini. Mua sentään kiusattiin koulussa pitkään. Olen saanut korvistani jopa kehuja, että ovat tosi söpöt. Eivät edelleenkään ole mielestäni "hörökorvat".

Ainoa, mitä tuosta seurasti että tunsin äitini mitätöivän minua ja ulkonäköäni. En ymmärtänyt miksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi