Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurattaako teitä koskaan opettajan valitukset lapsestanne?

Vierailija
19.01.2016 |

Nuorimmaisen vasukeskustelu oli jokin aika sitten. Kaikki oli muuten ok mut poika oli käskenyt erään kaverin työntää pää räystään alle syksyllä ja kaveri oli työntänyt. Mua alkoi kauheesti naurattaa, en voinut sille mitään. Muuta vikaa lapsessani ei ollut.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta päiväkodin johtajan kommentit olivat aikoinaan jotain jolle nauramme vieläkin.

Tämä siis Raisiossa.

Vierailija
2/14 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteen opettajan kommenteille nauroivat niin vanhemmat kuin lapsetkin. Kyseinen opettaja soitteli milloin minkäkin aiheen takia vanhemmille töihin.

"No se on Essi Esimerkki, täällä hei. Teidän tyttönne söi purkkaa tunnilla!"

Näinkin laadukkaita puheluita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin vasukeskustelusta on jäänyt mieleen kun kehuttiin että meidän tyttö on aina niin reipas metsäretkillä. Joo, ihan kiva, mutta hän ei koskan ollut mukana metsäretkillä, ne kun tehtiin perjantaisin jolloin mulla ja tytöllä oli vapaapäivä.

Vierailija
4/14 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja valitti ettei lapsi osallistu tunneilla. Koenumerot ovat hyviä, enimmäkseen ysejä joskus kaseja. Sanoin että soita sitten jos on jotain oikeaa valittamisen aihetta. Kiltti ja älykäs lapsi, sanoin hälle ettei tarvi välittää opettajan soitosta. Niin kauan kun ei häiriköi saa puolestani olla miten haluaa.

Opettajat saisi keskittyä siihen opettamiseen eikä yrittää pakottaa kaikkia samaan muottiin. Kostoksi antoi huonomman todistuksen mitä koenumeroiden perusteella olisi tullut. Jos kevät toikkarissa jatkuu sama linja niin soitan rehtorille ja haukun sen ämmän oikein kunnolla.

Vierailija
5/14 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen opettaja yhtenä vuonna soitti päivittäin että xxx ei nyt oikein motivoidu työskentelemään. Olin että selvä, mitäköhän minä täältä työpaikalta asialle mahdan. Mielestäni ei oikein ole minun ongelmani jos opettaja ei osaa motivoida. toki puhuin lapselle kotona asiasta, mutta silti. Onneksi tuo opettaja oli vain yhden vuoden, muut opettajat, ja niitä on ollut näinä kuutena vuotena monta, ovat olleet hyviä eivätkä ole soitelleet apuja.

Vierailija
6/14 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No välillä naurattaa kuopuksen open wilmaviestit.

"Heilutteli jalkoja pulpetin alla oppitunnin aikana"

"Ei käyttänyt viivainta allekkain laskuissa"

"Pyyhekumi oli kadonnut, kadonneen tilalle ostettava uusi"

Ja ihan jokaikisestä pienestäkin unohduksesta tulee merkintä. Esim. huoltajan allekirjoittaman kokeen palauttamatta jättäminen heti seuraavana päivänä, vaikka kyseistä ainetta ei olisi lukujärjestyksessä. Siis jos koe on vaikka matikan kirjan välissä ja seuraavana päivänä ei ole matikkaa, pitää se koe tuoda seuraavana päivänä tai sinikynä heiluu. Ja näille naureskelee siis luokan kaikki vanhemmat. Varsinaisesta kotitehtävän unohduksesta tulee myös sinne marginaaliin lavea selvitys siitä, mitä on jätetty tekemättä.

En oikein edes muista kaikkia oudoimpia juttuja... kerran oli jotain että "kynä tulee olla teroitettu oppitunnin alkaessa tms." Kyllä mä ymmärrän, että näistä sanoo lapselle, mutta onko se tosiaan tiedotettava kotiin, että nyt se teroitti kynän oppitunnin aikana. Mitä voimme tehdä asialle, paitsia sanoa, että soo, soo, teroitapa kynät seuraavan kerran ennen tunnin alkua.

Kolmen lapsen yhdelläkään muulla opettajalla ei ole ollut tällaisia ja wilma ollut käytössä jo kahdeksan vuotta. Ei myöskään kuopuksen 1.-2.-3. luokan ope merkannut tällaisia, mutta nyt uusi merkkaa. ;uuten ihan hyvä opettaja.

Vierailija
7/14 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kakkosluokkalaista tyttöä kehuttiin kans hirveesti, mutta ei osaa kuulema pitää suutaan kiinni välitunneilla :D puhuu kuulema mitä sattuu ja ajattelematta. Joo tiedän, tyttö on melko vilkas ja juttunsa aika nokkelia. Suurinta osaa tämä piirre tytössä ihastuttaa, mutta open mielestä tytön ei tarvitsisi kertoa kaikille esim jos on löytynyt täi hänen hiuksistaan täi epidemian aikana. Mua nauratti :D

Vierailija
8/14 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle opettaja pyöritti silmiään ja oli niin järkyttynyt kun kerroin etten juuri koskaan käytä sähköpostia eikä ole aikomustakaan ottaa vilmaa käyttöön. Kerroin ihan rauhallisesti että koululla ja sinullakin on numeroni mihin soittaa jos on asiaa.

Vierailija
9/14 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle opettaja pyöritti silmiään ja oli niin järkyttynyt kun kerroin etten juuri koskaan käytä sähköpostia eikä ole aikomustakaan ottaa vilmaa käyttöön. Kerroin ihan rauhallisesti että koululla ja sinullakin on numeroni mihin soittaa jos on asiaa.

Olet sitten ihan ylpeä siitä, että teetät oman välinpitämättömyyden vuoksi toisella palkatonta lisätyötä? Wilmassa on tiedotteet poikkeuspäivien ohjelmista ja monenmoisesta, mitä huoltajan pitää tietää. Olet siis sitä mieltä, että on ok pakottaa opettaja soittamaan sinulle erikseen vaikkapa siitä, että koululla on taksvärkkipäivä?

Näistä hassunhauskoista wilmamerkinnöistä saa hupaisia ketjuja. Samalla on helppo unohtaa, että ylivoimaisesti suurin osa opettajista ei laita sinne mitään turhia tai outoja juttuja. Huoltajalla luulisi olevan jokin intressi seurata edes jossain määrin lapsen koulunkäyntiä. Esimerkiksi murrosiässä puoli vuotta on pitkä aika. Turha on sitten ihmetellä, kun kotiin tulee yhtäkkiä todistus, jonka keskiarvo on kaksi pykälää alempi kuin ennen ja käytösnumero kuutonen. Wilmassa on ehkä ennen sitä ollut informaatiota aiheesta...

Vierailija
10/14 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja valitti ettei lapsi osallistu tunneilla. Koenumerot ovat hyviä, enimmäkseen ysejä joskus kaseja. Sanoin että soita sitten jos on jotain oikeaa valittamisen aihetta. Kiltti ja älykäs lapsi, sanoin hälle ettei tarvi välittää opettajan soitosta. Niin kauan kun ei häiriköi saa puolestani olla miten haluaa.

Opettajat saisi keskittyä siihen opettamiseen eikä yrittää pakottaa kaikkia samaan muottiin. Kostoksi antoi huonomman todistuksen mitä koenumeroiden perusteella olisi tullut. Jos kevät toikkarissa jatkuu sama linja niin soitan rehtorille ja haukun sen ämmän oikein kunnolla.

Niin tiedät kai, että tunnilla osallistuminen vaikuttaa todistuksen numeroon! Näin on aina ollut, jo silloin kun itse olit koulussa. Kyse ei siis kostosta.

Vierailija
11/14 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tiedät kai, että tunnilla osallistuminen vaikuttaa todistuksen numeroon! Näin on aina ollut, jo silloin kun itse olit koulussa. Kyse ei siis kostosta.

Tämähän on kyllä tavallaan ongelma. Meillä ujo tyttö myös joka on hyvä koulussa, kokeet 9-10. On ollut epäsuosittu koulussa. Jätetty ulkopuolelle, kiusattu nimittelemällä lähinnä ulkonäköseikoista. On aivan kohtuutonta vaatia tällaista oppilasta osallistumaan äänekkäästi tunnilla.

Opettajalla tulisi olka keinoja kyllä selvittää oppilaan tieto-taitotaso kyseisessä aineessa. Se että tuntiaktiivisuus vaikuttaa arvosteluun ja numeroon on minun mielestäni kyllä oikeusturvan kannalta hyvinkin kyseenalaista.

Opettaja

Vierailija
12/14 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheeseen liittyvä kevennys. :D

Missä asuu eskimo Erkki?

Vierailija
13/14 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on kyllä tavallaan ongelma. Meillä ujo tyttö myös joka on hyvä koulussa, kokeet 9-10. On ollut epäsuosittu koulussa. Jätetty ulkopuolelle, kiusattu nimittelemällä lähinnä ulkonäköseikoista. On aivan kohtuutonta vaatia tällaista oppilasta osallistumaan äänekkäästi tunnilla.

Opettajalla tulisi olka keinoja kyllä selvittää oppilaan tieto-taitotaso kyseisessä aineessa. Se että tuntiaktiivisuus vaikuttaa arvosteluun ja numeroon on minun mielestäni kyllä oikeusturvan kannalta hyvinkin kyseenalaista.

Opettaja

Kyllähän ope sen aiheen tietämyksen varmasti osaa onkia, mutta opettajana tietänet varsin hyvin opetussuunnitelman sisällöt, jotka eivät suinkaan ole tyyliä "Täytyy osata sijamuodot ja kertotaulut", vaan sisältävät esimerkiksi itsensä ilmaisua, esiintymistaitoja, itseluottamusta ym. asioita joita nimenomaan se luokassa kysyttäessä vastaaminen esimerkiksi on.

Vierailija
14/14 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettaja

Kyllähän ope sen aiheen tietämyksen varmasti osaa onkia, mutta opettajana tietänet varsin hyvin opetussuunnitelman sisällöt, jotka eivät suinkaan ole tyyliä "Täytyy osata sijamuodot ja kertotaulut", vaan sisältävät esimerkiksi itsensä ilmaisua, esiintymistaitoja, itseluottamusta ym. asioita joita nimenomaan se luokassa kysyttäessä vastaaminen esimerkiksi on.

Jos on aikomuksena opettaa itseilmaisutaitoja, silloin niitä myös arvioidaan. Matematiikan sisältöalueet ovat aivsn jossain muualla. Voit arvioida VAIN sitä mitä opetat/ olet opettanut. Vaikka sille sosiaaliselle kallelle tekisikin mieli antaa matikasta parempi numero ihan vain nasmataulun mukaan, opettajan ammattitaito estää tällaisen.

Opettaja