Naisen henki haisee - mitä tehdä?
Tapailen naista, joka on muuten oikein hyvä, mutta hänellä henki haisee aivan kauhealta. En tiedä, miten asiasta sanoisi. Ei siitä oikein viitsi sanoakaan. Olen yrittänyt tarjota kurkkukarkkeja, mutta se ei paljon asiaa auta.
Tapailu on siinä vaiheessa, että pian voisi peittoakin heiluttaa, mutta suoraan sanottuna omat haluni kärsivät pahasti tuosta hengen haisemisesta. Toinen ei ehkä edes tiedä asiasta ja ihmettelee, kun en ole halukas menemään eteenpäin.
Miten tästä voisi sanoa toiselle kohteliaasti? Loukata en haluaisi. Ja pääseekö tuollaisesta ongelmasta miten edes eroon? Jos ei pääse, niin koko juttu on varmaan tässä.
M39
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Pakko se on vaan sanoa suoraan "En halua loukata, mutta...". Jos joku noin mulle sanoisi, tuntuisi se tottakai pahalta, koska inhottavaa ajatella, että olen haissut. :) Mutta palveluksenhan sä vain teet kertomalla.
Onko muuten oikeasti niin, ettei sitä itse huomaa?
Kyllä, sitä ei vaan itse huomaa! Mun miehellä oli paha ongelma ja hän ei tiennyt siitä itse mitään. Kysyi multa aina ennen tärkeitä menoja haiseeko henki nyt. Se oli sellainen tajunnanräjäyttävä "metallisen" pistävä löyhkä. Paheni, jos jätti lounaan ja juomisen väliin kiireisenä työpäivänä. Syy löytyi hammaslääkärissä eli paha hammaskivitilanne. Hänen pitää 6kk välein käydä poistattamassa, kun hänellä sitä jostain syystä kertyy kauheasti, vaikka harjaa huolella aina hampaansa aamuin illoin, kielensä myös ja puhdistaa hammasvälit erikseen.
Onneksi sanoin tästä ystävällisen jämäkästi koska miehelläni se haju hankaloitti jo kanssakäymistä.
Vierailija kirjoitti:
Hampaat harjataan kahdesti päivässä. Hammasvälit puhdistetaan joka harjauksen yhdessä. Kieli puhdistetaan myös varovasti harjalla tai lusikalla. Vähän erikoista että länsimaissa aikuiset ihmiset eivät tiedä kuinka homma pelaa.
Tämähän ei liity alkup. ongelmaan, koska esimerkiksi hajuja tuottavaa hammaskiveä kertyy toisten hampaisiin vaikka kuinka huolehtisi suuhygieniasta oppikirjan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amalgaamipaikat saavat lähes aina suun haisemaan. On sen verran kovaa myrkkyä se elohopea, että koko elimistön mikrobit villiintyvät. Dimetyylielohopea, joka on vielä astetta kovempi myrkky kuin metallinen elohopea, tappoi puolessa vuodessa yhden laboratoriotyöntekijän 90-luvulla, kun sai pienen roiskeen iholle, ja elohopea jäi verenkiertoon. Koko valkea aine hävisi uhrin aivoista lopulta, siitä löytyy tieteellinen julkaisukin, ja kuoli koomaan.
Minun suussani on lähes puolen vuosisadan ikäisiä amalgaamipaikkoja eivätkä ainakaan ne paikat miltään haise.
Vai koomaan kuoli, on se kamalaa.
Jos kukaan ei vaan kehtaa kertoa sitä sulle suoraan
Minä sanoisin asiasta, koska haisusuun suuteleminen ei onnistu.
Valkosipuli, sipuli ja olut haisevat inhottaville hengityksessä.
Runsas veden juominen auttaa joillain.
Työkaverin suu haisi niin, että viherkasvit kuolivat kolmen metrin säteellä... En koskaan kehdannut sanoa asiasta vanhemmalle ihmiselle. Toisella, nuorella työkaverilla hengitys haisi mädälle. Tarjosin hänelle purkkaa yhteisillä bussimatkoilla, mutta hän ei koskaan valitettavasti halunnut. Olisi oikeasti pitänyt sanoa hänelle, että hänen suunsa löyhkää metrien päähän.
Joillain on proppuja kurkussa ja ne haisevat.
Kieli pitää ehdottomasti harjata hampaita harjatessa ja hammasvälit kannattaa puhdistaa hammaslangalla tai pulloharjaa muistuttavilla pienillä harjoilla. Suosittelen esimerkiksi Prismassa myytäviä miniharjoja.
Apteekissa myydään purkkaa, joka raikastaa hengityksen. Osta itsellesi ja tarjoa hänellekin.
Kahvia juoneiden hengitys muistuttaa mielestäni metvurstihengitystä. Yäk.
Ehdota käyntiä suuhygienistin luona.
Minulla kertyy hammaskiveä syöpälääkkeiden vuoksi, jotka kuivaavat suuta. Suuhygienistillä pitää käydä ainakin kerran vuodessa. Olin viimeksi kauhistunut siitä, että etuhampaitteni yläreunassa oli hammaskiveä. Ulkopinnalla. Näin ei ole koskaan aiemmin ollut. Yleensä hammaskiveä on ollut alahampaiden sisäpinnalla.
Ystäväni oli aiemmin useamman kuukauden dieetillä ja sen aikana huomasin hänen hengityksensä haisevan, mitä ei pitkäaikaisen ystävyytemme aikana ollut koskaan aikaisemmin tapahtunut. En kehdannut sanoa hänelle asiasta ja dieetin jälkeen hänen hengityksensä palautuikin taas normaaliksi. Ehkä vähäinen syöminen tai rasvan palamisesta johtuvat aineenvaihduntatuotteet aiheuttivat hajun? Kyse ei ollut karppauksesta, jossa kroppa voi mennä ketoosiin ja siihen liittyykin haiseva hengitys.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni oli aiemmin useamman kuukauden dieetillä ja sen aikana huomasin hänen hengityksensä haisevan, mitä ei pitkäaikaisen ystävyytemme aikana ollut koskaan aikaisemmin tapahtunut. En kehdannut sanoa hänelle asiasta ja dieetin jälkeen hänen hengityksensä palautuikin taas normaaliksi. Ehkä vähäinen syöminen tai rasvan palamisesta johtuvat aineenvaihduntatuotteet aiheuttivat hajun? Kyse ei ollut karppauksesta, jossa kroppa voi mennä ketoosiin ja siihen liittyykin haiseva hengitys.
Mullakin haisee hengitys laihduttaessa, huomaan se kyllä itse. Hampaiden harjaaminen kaksi kertaa päivässä ei riitä hajun poistamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kieli pitää ehdottomasti harjata hampaita harjatessa ja hammasvälit kannattaa puhdistaa hammaslangalla tai pulloharjaa muistuttavilla pienillä harjoilla. Suosittelen esimerkiksi Prismassa myytäviä miniharjoja.
Paljon tollaset miniharjat maksavat ja kauanko kestää pakkaus? T. köyhä
Mun miesystävällä sama ongelma. Harjaa kyllä hampaitaan 2 krt päivässä mutta haju on tosi tunkkainen. Oon yrittäny tarjota purkkaa.. Vettä juo todella vähän, sekin voi lisätä pahaa hajua
Juurikin tuo hammaskiven kertyminen aiheuttaa varsinkin 35+ -ikäisillä ja sitä vanhemmilla pahaa hajua hengitykseen. Itse olen tietoinen tästä ongelmasta itselläni, ja käyn poistattamassa hammaskiven suuhygienistillä pari kertaa vuodessa. Harjaus ja lankaus eivät riitä. Lisäksi käytän aamuisin Listerine-suuvettä. Näillä keinoin haju pysyy poissa, tai ainakin luulisin niin, kun miehet eivät välttele lähikontaktia :-)
n43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon tollaset miniharjat maksavat ja kauanko kestää pakkaus? T. köyhä
Olisikohan 2-3 euroa, ja harjoja taitaa olla 30, eli paketti riittää pari viikkoa - kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Vähäisillä kaloreillakin keho menee ketoosiin.
Jos suhde olisi vakiintunut, niin kyllähän silloin asiasta kehtaisi sanoa. Ja silloin toinen varmaan kestäisi tiedon paremmin.
Mutta kun suhde on niin alkuvaiheessa. Jos haisevasta hengityksestä huomauttaa, niin jonkinlainen kriisi tulee varmasti. Toista varmasti harmittaa kuulla tuollaista, ja minua taas harmittaa sanoa siitä. Ei muuten, mutta tuntuu pahalta, jos toinen loukkaantuu.
Missään nimessä en haluaisi tämän naisen tunteita loukata ja tehdä hänelle sellaista oloa, että hän on jotenkin vastenmielinen. Ja noinhan tässä voi juuri tapahtua. Ei sen jälkeen auta vakuuttelu, että hän on muuten oikein viehättävä. Vaikka onkin.
M39 (aloittaja)
Soita sille tämä ihana biisi <3