***MAALISKUISET keskellä viikkoa (ke-to)***
Onnea vielä kerran Lily ja Simbucca. Nyt voidaan ryhtyä veikkaamaan sitten seuraavaa " jakautujaa" :)
Meikeläinen se taasen toikkaroi ylös sängystä ennen seiskaa...pläähh
Palaan raportoimaan kuulumisia lisää iltapäivällä, kunhan kotiudun sieltä äippäpolilta. Mukavaa päivää toivottelee,
uneton maisa rv 34+4
Kommentit (56)
Huh mikä päivä. Olen kököttänyt äitiyspolilla nyt koko aamupäivän, ensin terkalla (verenpaine ollut viimeksi näin hyvä lokakuussa, vauvan sydänäänet hyvät). Sitten vaikka erikseen soitin ja sovin TAYSin kanssa, etten halua olla opetuspotilas - synnytyksen suunnittelussa lääkärin vieressä kätteli kandi, joka sitten myös suoritti sisätutkimuksen lääkärin lisäksi. Sattui ihan kamalasti jo yhdellä kerralla, toinen oli vähän liikaa. Ymmärrän kyllä, että TAYS on opetussairaala, mutta on tilanteita, joissa haluaisin olla kaksin lääkärin kanssa. varsinkin kun nyt piti keskustella mun synnytyspeloista ja edellisestä synnytyksestä, en saanut sanaa suustani kun olikin ylimääräistä " yleisöä" . Tämän kaiken selitin ennen käyntiä ja vaihdon jopa ajan sellaiseksi, etten ole opetuspotilaana. Kiva.
No, vauva oli raivotarjonnassa, painoarvio 2800-2900 g (la:n aikoihin 3,5 kg), kaikki ok. Viimeksi mun synnytys pysähtyi (= kohdun suu ei auennut enää) 22 tunnin jälkeen ja siksi päädyttiin kiireelliseen sektioon ja nyt sitten ihmetellään, miksi niin kävi kun syy ei viimeksi selvinnyt. Lopuksi odottelin vielä tunnin röntgeniin lantiokuviin, joiden tulokset saan huomenna jos jotain ahtautta on. Mikäli kuvien mukaan ahtautta ei ole, saan koettaa alatiesynnytystä. Jos taas on, sovitaan suosiolla sektiopäivä.
Mutta nyt odottelen huomista ja mahdollista soittoa lääkäriltä. Ellei mitään kuulu, menen taas ensi viikolla uuteen painoarvioon ja ultraan :)
Anna rv 37 tasan
Vajaat neljä tuntia siellä viihvähtikin, paikalla vain yksi lääkäri ja sekin juoksenteli useamman kerran synnytyssalin ja polin välillä ja sitten just, kun olin lähdössä vastaanotolta pois hänet hälyytettiin sektioon...
Tilanne ennallaan, istukassa hiukan lisää kalkkeumaa, vauvan paino-arvio noin 2150g, eli kahdessa viikossa painoa vauvalle tullut noin 350g lisää. Päänympärys oli tällä kertaa tippunut käyrien alapuolelle ja vatsan ympärys taas kivunnut sieltä alakäyrän tuntumaan. Lapsivettä normaali määrä, KTG käyrä normaali samoin napanuoravirtaus.
Seuraava käynti kahden viikon päähän ja sitten mietitään mahdollista käynnistystä jos paino ei ole tarpeeksi noussut.
Joku kyseli ajankäytöstä/kulumisesta. Kolmen lapsen äitinä ei onneksi tuota ajankäyttöongelmaa ole, päinvastoin tuntuu, että aika menee liiankin nopsasti.
Reissaamisesta, mulla kun ei noita supistuksia ole ollut ja vointi on muutenkin hyvä niin meinaan uskaltautua vielä lasten kanssa reissuun hiihtolomaksi mun vanhemmilleni.Matkaa mummolaan on kyllä vaan vajaat 250 kilsaa. Minä pääsen siellä oletettavasti vähän helpommalla kun mummo ja vaari viihdyttävät poikia sekä ulkona että sisällä. Itseasiassa se on isompi paikka kuin missä asumme, joten jos vauva siellä päättäisi syntyä uskon että hoito saattaa olla jopa tasokkaampaa kuin täällä " susirajan tuntumassa"
Mies tuolla yrittää paistaa lettuja jalassa roikkuvan kuopuksen kera, täytyy vissiin mennä pelastamaan se pulasta ennen kuin kaikki letut kärvähtävät.
Illanjatkoja toivottaa,
Maisa 34+4
Ihanaa, kun alkaa maalisvauvoja vähitellen maailmaan tulla. Alkaa itselläkin olla entistä kärsimättömämpi olo. Varsinkin, kun on nyt n. viikon ajan ollut joka päivä ihan kökkö olo. Iltaisin oksettaa ja pää kipeä ja nytkin on koko päivän ollut ylävatsa jommalta kummalta sivulta kipeä, vaihtelee vähän, mutta yleensä kuiten oikea puoli. Poitsun takapuoli on vasemmalla puolella, joten ei sekään paina. Mikä lie syynä..Muilla samaa?
Tänään oli aamupäivällä taas melko kirpeitä supistuksia, mutta rauhottuivat sitten. Koko ajan silti jotenkin kivistää...josko sitä itsekin pian pääsisi mahasta eroon. :)
Osanottoni Tintulle. Minun mummu kuoli tammikuun alussa ja hautajaiset oli melko rankat kyllä. Aika paljon se suru aiheutti supistuksiakin. :(
Nyt sitten on vielä tiedossa, että meidän koira pitää lopettaa. Raasulla todettiin munuaisten vajaatoiminta ja kun vielä on jo vanha koira (12v.), niin ei ruokavalio enää tepsi eikä helpota. :( Tietystikään ei voi mummua ja koiraa verrata, mutta pahalta tuntuu. Sen vuoksi olenkin stressannut koko viikon... Toivottavasti pian helpottaa.
pixi ja poju rv35+2
hei,
Ajattelinpa kirjoittaa pikaiset kuulumiset tältä viikolta. Eli maanantaina oli taas käynti äitipolilla ja samalla synnytystapa-arviointi. Vauvan paino on tällä hetkellä 2300 gr eli aikaslailla käyrillä mennään. Jos kaikki menee hyvin laskettuun aikaan niin painoarvio olisi sellainen normaali 3300- 3500 gr, ihan hyvä siis.
Verenpaine oli taas koholla ja valkuaistakin löytyi omiksi tarpeiksi. Polilta tuli ohje seuraavaksi päiväksi neuvolaan, jossa tarkistettaisiin tilanne uudestaan. Seuraavana aamuna neuvolassa verenpaine oli edelleen koholla, mutta tällä kertaa ei kuitenkaan valkuaista yhtään. Eli taas tuli muutama päivä lisäaikaa. Seuraava tarkastus sitten perjantaina, jolloin taas katsotaan vp ja valkuainen uudestaan.
Toivotaan nyt että sen suhteen ei tulisi muutosta eikä passitusta osastolle..
Muutoin täällä ei kummoista. Mies on taas ollut tämän viikkoa reissussa ja on myös ensi viikon työmatkoilla, joten saan sitten lepäillä rauhassa kotona ja katsella kisoja..
Niin ja onnea jo " poksahtaneille" maalismammoille!
Projekti 06
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa! Täällä on saatu kivoja uutisia sillä aikaa, kivaa :) Onnea Lilylle ja Simbuccalle tyttö vauvojen johdosta! Nyt on meidän reissut tehty ja vauvalle laitettu kaikki valmiiksi, vauva vaan puuttuu enää ;) toivottavasti saadaan se pian syliin!
Tänään meillä oli viimeinen neuvola käynti. Viime viikolla käytiin äippäpolilla ja saatiin koko arvio " eliaksesta" (joksi ukki risti meidän vauvan) paino arvio oli huikeat 3.5 - 3.7kg, ilmankos tuntuu että pitää olla kantoliina mahalle et se pysyy mukana ;) Ensi viikon pe mennään uudestaan äippäpolille, ottavat mitat uudestaan ja sit saa nähdä mitä tekevät seuraavaksi. Päästäänkö vielä kotia kypsyttelemään vai ottavatko jo silloin osastolle. Kohdunsuu oli vähän pehmennyt ja vaan 1cm auki ja pituutta vielä 2.5cm. Nyt on kyllä ollut pieniä supistuksia varsinkin jos kävelee tai joutuu seisomaan paljon, jospa se siitä lähtis edistymään :)
Yritän käydä nyt useammin laittamassa meidän kuulumisia tänne kun on nyt reissut reissuttu ja vauva-valmistelut tehty. Väsymys vaivaa jo kummasti iltaisin kun päivän touhuaa mutta silti aina riittää jostain voimia vielä pieniin askareisiin!
Hyvää viikkoa kaikille!!
Mamma_78 rv 38+0
Ensiksikin hirmuisesti onnitteluja Lilylle ja Simbuccalle!
Ja sitten kysymys: Minkä verran teillä on ollut supistuksia ja kuinka paljon niitä voi olla että ne on vielä ihan ok?
Mulla on supistuksia aina kun vaan enemmän liikun, siis vaikka tosi kevyellä kävelyllä. Kipeitä ne ei kuitenkaan oo, mutta niitä on tosi usein ja saattaa kestää minuutinkin. Tosin, jos vaan olen kotona sohvalla niin suppareita ei oo juurikaan. Ilmeisesti tää on täysin normaalia ja ne on niitä harjoitussuppareita. Ilmeisesti olis kuitenkin hyvä, ettei niitä supistuksia kuitenkaan " ärsytä" vaan elelis sillain ettei niitä niin kovin tulis, vai millain teidän mielestä hyvä olis? Sori tällaiset kysymykset, mutta kun ekaa kertaa odottaa, niin kaikki on niin uutta ja ihmeellistä ettei oikein tiedä mikä oikein on...
Muksaa loppuiltaa kaikille! =) Maarge
Vikkelät sormet ;-)
Torstaihuomenet siis kaikille.
Ja ihan ensiksi voimia Tintulle.
Täällä siis mamma joka lupasi syksyllä niin reippaasti kirjoitella ja lukemiseksihan se vaan meni, olen kovasti tuntenut kuuluvani teidän porukkaan vaikken olekaan kirjoitellut, olen yrittänyt käydä lukemassa kuulumisianne aina kun vain olen ehtinyt.
Tämän ke-to pinon lukemisen aloitin eilen esikoisen päikkäreiden aikaan ja nyt lopettelin, en oikein muistakaan mitä kaikkea siellä kirjoiteltiin mutta olipa ihana huomata että en olekaan ainoa joka valvoo aamuyöstä. Nyt nukuin sentään viiteen asti mutta puoli seiskan jälkeen en jaksanut enää kieriskellä(ja mitäköhän se kieriskely on tämän pallon kanssa, heh) vaan ajattelin kerrankin nousta ylös. On muuten aika pökkelö olo puoli päivää kun nukahtaa tuntien valveilla olon jälkeen juuri puoli tuntia ennen kuin esikoinen herää...eipä meinaa silmiä saada auki millään eikä kieli kääntyä suussa kun on aivan tokkurassa.
Kateellisena olen lueskellut kun teillä muilla tuntuu olevan lääkäri vielä näillä tienoin, täällä kun ei ole kuin viikon 16 aikoihin eli yhden kerran vain...
Ja huolettaa tuo matka sairaalaan, sitä kun on 115 km...ja esikoiselta menin käymään äippäpolilla ja jouduin jäämään sinne ja käynnistivät seuraavana päivänä eli ei tarvinnut kotoa lähteä synnyttämään...en ole oikein uskaltanut edes kunnolla ajatella koko synnytystä kun tuo matkan ajatteleminen saa jo sydämen tykyttämään.
No nyt heräsi esikoinenkin, yritän ehtiä taas joskus vaivoineni kirjottelemaan, niitä kun tuntuu välillä olevan niin ettei uskalla edes ääneen sanoa...mutta ette voi uskoa miten helpottaa kuulla täällä että ei ole ainoa, välillä omissa ajatuksissa kun tuntuu että olen ainoa jolla raskaus on kaikkea muuta kuin ihanaa aikaa...
Tänään muuten nla, saas nähdä paljonko paino taas viikossa noussut.
galifa 36+0 ja polvella nököttävä uninen muru
HIRRRMUISESTI onnea Lilylle ja Simbucalle,
kyllä me vaan pikkuhiljaa aletaan jakautumaan.
galifa
[color=Blueviolet]Täällä jo tähän aikaan ollaan ihan hereillä ja vaatteetkin päällä... ihmeellistä! Syynä siis neuvola, joka oli jo klo 8.00.
Painoa tullut 1½kg parissa viikossa, että samanlaisena tuntuu vauhti jatkuvan, vaikka loppuraskaudessa jo mennään... mitähän painan synnärille päästessäni? Verenpaineet 111/68. Pissa puhdasta. Hb 126 eli oli jatkanut nousuaan, vaikka sen raudan jo pari viikkoa sitten lopetinkin. Sf-mitta palasi jälleen keskikäyrälle, ollen nyt 31cm. Vauva tiukasti kinnittyneenä rt:hen, aamu-unisena kaverina mosse nukkuin sikeästi, eikä millään meinannut terkka saada sydänääniä kuulumaan. Syke siis 138... oisko sittenkin poika tulossa? Vahva tyttöolo mulla kuitenkin edelleen, että saa nähdä! Seuraava neuvola ensi viikolla, mutta pitää varata uusi aika, jos vaan saan enää, kun menin sitten äitipääni kanssa sopimaan ajan torstaille, jollon meillä oli tarkoitus olla mun vanhempien luona hiihtolomaa viettämässä. Lääkäriaika onkin sitten viimeinen päivä.
Eilen käytiin siellä Hyvinkään sairaalan tutustumisillassa ja kylläpä oli puuduttavaa kalvosulkeisia katsella näin uudelleensynnyttäjänä. Ensimmäistään oottaville varmaan ihan hyvä, mutta mä oisin halunnu kierrellä sairaalassa, sen sijaan nähtiinkin vaan kuvia sairaalan tiloista. Käytiin suurin osa ajasta läpi synnytyksen kulkua ja eri vaihtoehtoja kivunlievitykseen. Puoltoista tuntia siellä auditoriossa istuttiin ja jalat oli kyllä sen jälkeen niin turvoksissa, että kengät ihan puristi. Mies ihan hiilenä siellä, kun jäi näkemättä lätkämatsi ja freestyle =).
[b]Caddie[/b] kyseli yhtenä päivänä vaipoista ja mä ainakin esikoisella tykkäsin pampersin vaipoista. Käytettiin siis pelkästään niitä. Liberosta meijän neidille tuli kauheeta ihottumaakin.
Jospa sitä menis aamupalalle, ennen neuvolaa join vaan mukillisen mehukeittoa, kun en jaksanu aiemmin herätä. Mossekin tuntuu nyt vasta heräilevän...
-Monkey ja mosse rv. 35+1-
Ihanaa nukuin viimeyönnä putkeen 23.00-7.00. Sitten vielä sain torkuttua melkein kahdeksaan kun mies ja esikoinen lähtivät töihin/kouluun yhdessä vasta ysiksi. Nyt on kuin uusi immeinen (ainakin siihen seuraavan kukuttuun yöhön asti:)
Mulle iski eilen pienoinen paniikki kakista tekemättömistä töistä.
Pahimillaan,jos vauva päätetään synnyttää seuraavlla polikäynnillä, niin mulla on tämä loppuviikko/ensiviikko aikaa hoitaa pois alta kaikki tarvittavat hankinnat ja sitten tietty tuli mieleen, että kaapit olisi kiva siivota, matot pestä ehkä hankkia uudet verhot olkkariin jne....(sen edeltävän viikonhan olen lasten kanssa reissussa)
Meinaan kyllä patistella miehen tekemään suursiivouksen hiihtolomaviikolla kun me muut koiraa myöten ollaan poissa pyörimästä sen jaloista.
Masuun ei mitään uutta, huomenna alkaa virallisesti äippäloma, mutta eipä sitä virallisesti mitenkään huomaa kun olen ollut jo muutaman viikon kotona sairaslomalla.
Nyt viemään kuopusta aamupesulle, tuli tohon kylkeen kommentoimaan mun kirjoituksia (tuo vauva-mainoksen keltainen pallo on hänen mielestään varsin ihana ihmeteltävä:)
Mukavat päivänjatkot kaikille,
toivottelee maisa rv 34+5
Huh huijaa... tässäpä tämän viikon kuulumisia. Maanantaina pukkas nuhan päälle. Oli tosi kipee olo, mutta päivä päivältä se on nyt helpottanut ja nenä jo lähes kuiva :-) eli uskallan jo sanoa pääsin helpolla. Ti-Ke välisenä yönä ei olluutkaan helppoa. Vasemmalle alaselkään alkoi juilia jo päivällä ja iltaa kohti aina vaan enemmän. Jo puol kasilta lähdettiin " nukkuun" ja aamu kuuteen mennessä olin torkahtanut n. 20 minsaa. Väsytti aivan vietävästi. Ei voinut seisoa, istua eikä pötköttää pitkiä aikoja ( muutama minuutti), melkein kivuton asento oli sohvannurkassa lootusasennossa. Siinä yön istuskelin :-( Voi karmeus. Vekkulia että se särki vain vasemmalle selkään, ei muualle selän puolelle, mutta mahaan se koski kanssa. Oikein kipu huipuissaan pisti puhaltelemaan kun olis synnyttämässä :-D No silloin ei naurattanut. Aamu kuudelta otin särkylääkkeen ja joskus kasin maissa kivut lieveni niin että sain unen päästä kiinni. Nukuin yhteentoista. Eilen illalla alkoi taas ottaa selkään ja unenpäästä ei meinannu saada kiinni, mutta ilmeisesti pitkäällään olo ja selän venytys istualtaan auttoi ja nukahdin ja onneksi sain koko yön nukuttua kivuttomasti, vaikka muutamankerran nousin ylös vessaan. Tässä menossa rv. 34+5 ja HUI! jos koko loppuaika, (jota voi olla vielä aika reilusti...) on joka ilta ja yö tallaista rumbaa. Ja minäkun jo luulin että mulla oli kaikki vaivat mitä saattaa. No nyt siis töpöttelen vielä hitaammin tässä. Vaan mitä ihmettä mä oikeen teen kun taas on torstai ja kone auki ensimmäistä kertaa tällä viikolla :-( No tavarat ainakin sairaalaanlähtöä varten olen saanu kasaan.
Isyyslomista ollut keskustelua, lisännen meidänkin suunnitelmat tänne. Eli mies pitää isyysloman joskus kesällä. Ennen kesälomia, mutta ei ole vielä tietoa milloin ne kesälomat on. Vauvan syntymän jälkeen hän pitää vapaapäiviä. Empä tiedä montako, se riippuu vähän montako se pomo antaa... :-)
Onnittelut vielä Simbucalle ja Lilylle! :-) Sanoinkuvailettoman hienoa...
Ainiin, sunnuntaina me saatiin sekä pojan että tytön nimi asiat päätökseen. Saas nähdä muuttuuko ne kun näkee minkänäkönen se kaveri on...
[color=royalblue]Eli ekaksi oma napa, painoa tullut maltillisesti 250g/vko, RR142/76, pissa ok. Hemppa oli noussut komeasti 132 eli voin unohtaa rautakuurien aloittamisen. Sf 31,5 cm, vauva rt ja sykkeet 155. Lääkärillä kävin samalla vikan kerran, kohdunkaulan tilanne sama kuin pari viikkoa sitten, pehmentynyt, mutta ei lyhentynyt. Lantiossa pitäs olla tilaa, jotta syntymään mahtuu, koko arviota ei osannut sanoa. Verenpainetta saan nyt seurailla kotona, kun vähän koholla. Eli kaikki okei, viikon päästä taas neuvolaan.
Tosi mukava kuulla, että ei ole ainut YÖKUKKUJA :) Sanoin miehellekin, että älä huoli, kyllä ne muutkin odottajat kuuhailee öisin, että siinä suhteessa taidan olla ihan normaali. Viimeyö muuten ihan ok, mutta naapurin lasta taas huudatettiin puolen yön aikaan, eikä uni oikeastaan tullut sitten kovin helposti. Seiskalta heräsin vessaan ja kohta piti olla ylhäällä. Nyt sitten väsyttää ja ehkä tavoistani poiketen vähän ummistan silmiäni hetkeksi.
Minä aion myös kädä tässä lähiviikkoina kosmetologilla ja kampaajalla. Voi mennä sitten hetki, ennen kuin vauvan syntymän jälkeen pääsee.
Kiva kuulla, että SIMBUCALLA on lähtenyt mukavasti sujumaan vauvan kanssa :) Tavallaan odotan jo kovasti synnytystä, vaikka olo ei edes ole mitenkään tukala. Vauva on kovin alhaalla jo, eikä sf mitta sitten enää ole juurikaan noussut kuukauteen. Liitoksiakaan ei kuitenkaan pahemmin kivistele, niin mikäpä tässä. No, vielä sitä ehtii tuskailla, jos saa olla pinoutumassa vielä huhtikuussakin...
Sää tuntui jo ihanan keväiseltä, kun aurinko paistaa ja talitintit laulaa. Jospa ei sitten synnytyskään masenna, kun valo lisääntyy koko ajan. Nyt nokosille!
~cadavera&muru~ rv34+4
Vai on maaliksia jo jakautunut.
SYLINTÄYDELTÄ ONNEA LILYLLE JA SIMBUCALLE PRINSESSOISTA!!!!
(toivottavasti nicit meni oikein :))
Täytyy myöntää et pienen pieni " kateus" (ei ehkä oikea sana) hiipii mieleen. Mulla aian la ollut loppu kuusat niin tympeetä ola se viimeinen jännäjä et joko nyt... Ymmärrätte varmaan, en siis pahalla tarkoita :)
Jee mä sain tiistaina haettu laatikollisen vauvanvaatteita äitini luota ja siitä asti on sit kone pyörinyt. Vaatteita on kyl aivan kamalasti! 2 äippälaatikkoa, vähän pienempi laatikko ja sellainen muovinen laatikko aivan täynnä :O Ei tarvii aatellakkaan mitään uutta pakkasuta silloin kun oli ajankohtaista. Ja kun kuitenkin tulee taas sotettua... Pitäs varmaan huutikseen laitella... Otin sit vaan sellaisia punaisia ja vaaleanpunaisia ;) Et toivottavasti tule etyttönä niin kuin ennustavat tai muuten saan kiireellä hakea niitä sinisempiä pesuun. No on joukossa niitäkin+valkeita mut en minä poikaa viittisi ihan punaisiin pukea vaikka joukossa väriä saa olla :)
Hoh-hoi meillä olisi viikon päästä esikoisen leikkaus. Olen ollut aika itkuinen siitä :( Ei jotenkin olisi kaivannut mitään ylimääräistä stressiä enää. Mut toisaalta parempi nyt kuin kesällä jolloin vielä vauva hoidettavana. Kyse on ihan pienestä leikkauskesta mut nukutetaan silti ja sairaalassa ollaan ainakin 2 yötä. Pelottaa et stressaan liikaa niin joudun vielä synnyttämään samalla...No ei ois pitkä matka. Yläkertaan vaan :) Tuntuu pahalle et äidin vaavia " satuteaan" ja siellä maka suurella sairaalasängyllä letkuissaan *nyyh!* En ole ksokaan ollut yötä erossa pojasta enkä aio nytkään olla! Eli nukun lattialla patjalla...joo saattaa tulla mukava yö! Muutenkin en saa enää nukuttua kun lonkat puutuu ja mikään asento ei ole hyvä.
Mut se siitä runoilusta :) Tahtoo tulla tuota tekstiä kun aloitan... Jakautumisia! ;)
Jarniina, poika 1v5kk ja " Lotta" rv 34+4
Tänään virallisesti ensimmäinen äippäloma päivä =)
Alkoikin tosi lupaavasti, kesken yön ' muutin' esikoisen makkarin lattialle patjalle, kun raassu oksensi koko yön ja aamulla sitten rupesi ripuloimaan. Löysi siis tiensä tuo vatsuri meillekkin. :(
Päätettiin eilen miehen kanssa jättää suosiolle Lapin reissu väliin, ei viiti mittään turhia riskejä ottaa. Katotaan mitä kivaa sitä keksitään kun ompahan aikaa nytten sitten viettää perheenkesken lomaa ihan tosissaan. :) Ainaki laitettaan makkari nyt sitten yhteistuumin vauvantuloa varten valmiiksi. =)
Tuntuu ettei missään oo enää oikein hyvä olla, ei istua, maata taikka kävelläkkään oikein voi. Liitoskipujen lisäksi vaaveli painaa jottain hermoa niin, että ihan hillitön kipu säteilee tonne vasempaan sisäreiteen, mikä hyvinkin äkkiä aina tekee stopin mun liikkumisesta.
Mulle on kans nuo pahoinvoinnit palanneet, onneksi kuiten yökkäilyiltä on toistaiseksi vielä säästytty.
Kauhia meteli kuuluu tuolta ukkelin huoneesta vaikka päikkäreillä muka pitäs olla, sais jo taintua, että vois itekki koittaa vähän torkahtaa, viime yönä kun nuo unet jäi todella vähäisiksi..
Kädetki puutuu ja vali vali... ;)
Ei tuu mittään, pittää mennä laittaan poika nukkuun, palaillaan..
-Mie ja masukki rv 35 tasan
Ajatella että nyt meitä maaliskuisia alkaa jo syntymään. Onnea vielä Lily ja Simbucca!!
Olipas pitkä pino, ei meinaa oikein muistaa mistä kaikesta on ollut puhetta.
Ajankäytöstä: Mulla ainakin meinaa aika käydä pitkäksi, kun ei enää kauheasti jaksa tehdäkkään. Myös täällä koiran kanssa kävelyt on sellaista köpöttelyä ja vaappumista. Herkästi sattuu alapäähän.
Mulla oli viimeinen lääkäri pari päivää sitten, ei sanonut mitään painoarviota. (Sf mitta taisi olla 33.) Eipä juuri muutakaan. Vatsa kuulemma otettu hyvin käyttöön ja siltä musta tuntuukin. Ei millään jaksaisi enää kuukautta. Kun ei oikein missään ole hyvä olo....
Nukkumisesta: Mä heräilen joka yö tunnin kahden välein. Joko vessaan tai asentoa vaihtamaan. Kuuden aikaan en enää saa unta, jolloin yleensä heräilen, mutta yhdeksän aikaan menen takaisin nukkumaan... :)
Onhan tapaaminen maanantaina klo 12??
jospa minäkin kirjoitan muutaman rivin kuulumisia
taikapilven pehmoliivit - onko hyvät? ootteko tilanneet useammat - ajattelin että jos ostaisi kahdet niin olisi pesuvaraa (kun ovat ok hintaisetkin vielä).
[color=green]eilen neuvola; sf mitta kasvaa, mutta ekaa kertaa paino oli mennyt vähän alaspäin - taidan tänään napata pullan seuraksi päiväteelle;) terkka herätteli vauvaa kesken dopplerin että saatiin vähän nostettua sydänääniä - hyvinhän ravisteluihin reagoi. vielä vauva pysyy ylhäällä, ei laskeutumisen merkkejä.
niin tuossa karanneessa vietissä jo tulikin liiviasiaa, eli kertokaas vielä kokemukset niistä taikapilven yötopeista. ajattelin tilata pari kipaletta. miten muuten[/color] [color=black]liivien osto[/color] [color=green]ennen maidon nousua - otatteko jotain ylimääräistä varaa vai antavatko sen verran myöden? en ole vielä käynyt katsomassa joten imetysliivimaailma ihan vieras..
mulla oli aiemmin mielessä paljon muutakin, mutta nyt äitipää vaivaa.. palaan jossain välissä!
:) Caddie ja Pirpana rv 36+2
PS. Niin ja tapaaminen siis ma klo 12[/color]
[color=indigo] Lätkämatsia katselen ja samalla netissä surffailen... Kävin pienen kävelylenkin tekemässä, ihana auringonpaiste! On vaan vähän tylsä käydä yksin kävelemässä...
Pyykkikone pyörii taas, vauvanvaatteita pesen. Ja olen tänäänkin ommellut. Ompeluhommia riittää vielä pitkään, verhotkin pitäisi tehdä vauvan huoneeseen.
Huomenna on neuvola, ihan kiva että on jotain ohjelmaa. Vaikka on mulla vaikka mitä tekemistä täällä kotona, niin silti on vähän tylsää...
Kukakohan synnyttää seuraavaksi? Olikos lyytikillä ja Zialla jotain sen tapaisia tuntemuksia...? Entäs santtu? Ja missä on fiona?
NapNap rv37+1 [/color]
Mitä nyt paineen tunnetta alapäässä ja ajoittain sukkapuikko-tuntemusta, mutta eipä muuta. ALoitin tunti sitten pesee keittiön lattiaa karhunkielellä esikoisen tuolin alta, välissä tuli posti (utelias uuno kun ole niin piti lopettaa) ja mies jo ihmetteli missä olen kun en koneella istu ja mese ei ollut päällä... No samalla lukasin nämä ja menen kohta taas jatkamaan. Toivotaan että sillä kontillaan jynssäämisellä on muutakin vaikutusta kun selkäkipu ja puhdaslattia... Tällä hetkellä alavatsalla tuntuu kyllä painetta...:)
Nyt pakko mennä jatkamaan ettei tämä tuntemus vaan lopu!
-Santtu 38+1
Jo toista kertaa tänään kirjoittelemassa, ehdoton ennätys. :D
Väsyttää, viime yönä tosissaan unta kertyi vain vajaa 5h ja päkkäreitä äsken 1,5h kun en osaa päivällä oikein nukkua. Olen nyt viikon verran kärsinyt iltaisin pahoinvoinnista, ei osannut terkkarikaan oikein selitystä antaa mistä voisi johtua. Lisävaivana sitten vielä närästys (rennie pahentaa pahoinvointia joten sitä en voi enää käyttää). Ja tuo vauva on TODELLA alhaalla. Kävellessä joka askeleella jo naksuu ja paukkuu ja alavatsa on arka eikä suorassa voi istua saatikka makuuasennossa nukkua. Koko vuorokausi menee hankalassa puoli-istuvassa asennossa, ainoa missä voi olla. Th jaksoi tänään taas ihmetellä kun ei ole supistuksia ollenkaan, vauva on kuulemma jo niin alhaalla että pakosti alkaa pikkuhiljaa paikkoja avaamaan.. Toivottavasti nyt ei alkaisi tilanne edistymään kun lähdetään huomenna 2 viikoksi kotoa pois, pitkin hampain sain th:lta luvan lähteä reissuun. Tullaan takaisin 1.3., samana päivänä on 2. ja viimeinen valmennuskerta, seuraavana päivänä synnytystapa-arvio ja vielä perjantaina 3.3. neuvola.
Tänään oli neuvola juu ja muuten tilanne ok mutta tuo vauva on hieman hankala jo kantaa kun on pää ihan alhaalla kiinni. Hb oli pitkästä aikaa noussut vähän, jopa 101 näytti. Painoa oli tullut 1100g/vko, nyt tullut yhteensä 13,7kg. Sf-mitta tasan 30cm eli alakäyrillä mennään vaikka rv 32+2 painoarvion mukaan meille olisi tulossa hieman keskimääräistä isompi vauva. Th sanoi myös että on isohko kun vaikka pää on ihan alhaalla niin takapuoli on ihan mun vas. rinnan alla eli masussa ei ole kyllä yhtään ylimääräistä tilaa, minä kun en mikään kovin iso ole itse.
Mutta nyt takaisin olympialaisten pariin!
SEV ja maha-asukki rv 35+0