Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuulimunaraskaus epäilystä neuvoja kyselisin...

13.07.2006 |

eli kysäisempä vielä muiltakin,eli itsellä epäilty vkolla 9 tuulimunaksi..tai siis kellä ei ultrassa näkynyt tässä vaiheessa mitään,mutta sitten olisikin löytynyt?? vai onko löytynyt sikiötä myöhemmässä ultrassa??? jos vaikka onkin pienempi?? eikä vastaakkaan viikkoja??? ja miten yleisimmin hoidetaan?? ja kuinka pian?? kävin eilen ultrassa ja verikokeissa sairaalalla ja menen lauantaina uudelleen verikokeeseen jonka pitäs asia varmistaa?? aikaisemmat viisi raskautta menneet alusta loppuun hyvin joten tämä on lievä shokki...ettei se sydän siellä sykkinytkään... =( aikas kurja mieli nytten!!!

kiitos jos viitsisitte kertoa kokemuksianne...

T.mökö möö iltatähti6 vko 9+2 (turhaa odotustako..)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun viime syksynä kävin yksityisellä gynellä katselemassa näkymiä - selvät merkit raskaudesta löytyi ultralla, mutta ei sikiötä. Kävin pari viikkoa myöhemmin uudelleen ja tuulimunahan se oli. Ensimmäisellä kerralla gyne kyllä luetteli kaikki kolme vaihtoehtoa - normaali, tuulimuna ja kohdunulkoinen, mutta tuulimuna tuli kyllä ensimmäisenä vaihtoehtona ja kohdunulkoisestakin sanoi, että ei siltä näytä...

En tiedä sairaaloiden käytännöstä hoitaa, mutta minulla oli jo tosiaan jälkimmäisellä kerralla viikkoja 10+ (muistaakseni...), joten gyne vain totesi, että annetaan vuotaa itsekseen ulos - tokaisi vain, että kahden viikon kuluessa pitäisi jotakin tapahtua. Noh - kävin gynellä perjantaina ja seuraavana keskiviikkona alkoi vuoto. Sunnuntaina kyllä jo tiesin, että nyt alkaa kroppa reagoida, kun ruokaa en saanut alas ja ripulillekin veti kahdeksi päiväksi -- vatsan toiminta parani ja ruokahalukin tuli samana päivänä, kun vuoto alkoi.

Olen ymmärtänyt, että sairaaloissa usein käytetään joko pillerihoitoa tai kaavintaa, mutta minulla annettiin luonnon hoitaa. Sitten totesi gyne, että seuraavaa raskautta voi yrittää vaikka heti vuodon loputtua -- emme käyttäneet ehkäisyä ja seuraavasta kierrosta (ylipitkä edellisen keskenmenon takia) alkoi nykyinen raskaus - nyt viikkoja kasassa 29+4...

Vierailija
2/2 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen todettiin vasta viikolla 12. Raskaus oli lähes oireeton, aikaisemmissa raskauksissa kärsin voimakkaasta pahoinvoinnista. En osannut hakeutua aikasemmin lääkäriin, kun aiemmin ongelmia ei ollut ollut. Tämä kaavittiin. Seuraava tuulimunaraskaus oli noin 5 kk myöhemmin, tämä myös oireeton raskaus ja kaavinnalla hoidettiin sairaalassa melko alkuviikoilla. Ja kolmas tuulimunaraskaus oli muutama kuukausi sitten, jälleen oireeton joten osasin jo epäillä että kaikki ei ole hyvin. Tällä kertaa sain lääkkeet ja mielestäni oli kivempi tapa kuin kaavinta, sillä kammoan nukutusta... Kaikki ovat olleet suuria pettymyksiä ja inhottavia kokemuksia, mutta selväpäisenä olen selvinnyt ja toivon vielä normaalia raskautta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla