Mikä voi olla sukulaisnaisen lapsiamme kohtaan vihamielisen käytöksen takana?
En todellakaan voi käsittää miten joku lähes 40v nainen kehtaa ja voi käyttäytyä niin vihamielisesti lapsiamme kohtaan ja vielä aivan avoimesti meidän vanhempien nähden.
Tänään olivat miehensä ja koiransa kanssa kylässä. Koko ajan kehuivat miten hyvähermoinen koiransa on ja miten se jaksaa olla rauhassa vaikka meidän lapset huutaa ja rääkyy ja kirkuu koko ajan (miksi tuoda koira, jos se kärsii ihan normaaleista pikkulapsista???). Nuorin lapsemme 1v laittoi leikkilusikan oikeasti suuhunsa maistaessaan leikkiruokaa. Nainen kieltää koiraa koskemasta lusikkaan ja huomauttaa minulle lapsen nuolaisseen lelua. (So?? lapsen oma lelu, en tee asialle mitään) Lopulta nainen kantaa naama inhosta vääränä lusikan kahden sormen varassa ja heittää teatraalisesti tiskialtaaseen.
Koira nuohoaa kodissamme kaikki paikat, tunkee pänsä kaappeihin, lipoo ja kuolaa pöydällä olevia tarjottavia. Heitän koiran lapselta nappaaman piirakan roskiin. Nainen huomauttaa heidän koiransa syövän kerran päivässä kyllä jotain hampaita puhdistavia dentastickejä.
Nuorin lapsemme horjahtaa ja koettaa ottaa vierässä istuvasta naisesta tukea. Nainen väistää nopeasti sivuun. Lapsi kaatuu ja loukkaa itsensä pahasti, alkaa itkeä. Nainen alkaa huolestuneena tutkia tuliko koirankarvaisiin housuihin jotain lapsen sormista.
Aivan käsittämätöntä vihamielisyyttä pieniä lapsia kohtaan. Miten joku voi olla noin kylmä? Lapset 1v ja 4v, tosi kiltteja ja suloisia lapsia kaikkien muiden sukulaisten mielestä. En lasten kuullen alkanut tilannetta ruotia, lapset eivät onneksi näyttäneet tajunneen naisen käytöstä. Tämä sukulainen kuuluu valitettavasti kalustoon, lapset eivät hänen seurastaa onneksi pahemmin perusta vaan seurustelevat aina muiden vieraiden kanssa.
Mikä naista voi vaivata? Mikä voi olla käytöksen takana? Miehensä pitää lapsistamme todella paljon, antaa syliä ja huomiota.
Kommentit (26)
Voihan niitä yrittää maailman tappiin asti ymmärtää (tyyliin voi voi hänellä on ollut niin vaikea lapsuus), mutta niin. Mä en ainakaan jaksa. Jotkut ihmiset on vaan omaan napaansa tuijottavia ääliöitä.
Itsekin inhoan koiria mutten silti näytä sitä niiden omistajille.
Vastasin vain ap:n kysymykseen, mikä käytöksen takana voi olla.
2
mitään sanoa / kysyä, tuskin muuttaa käytöstään. On aina tuollainen. Ihmettelen vaan miten joku voi olla noin käytöstavaton, ettei yhtään osaa seurustella ja asettaa eläimen paljon lasten yläpuolelle ja olettaa jopa lasten vanhempien tekevän samoin.
..tollanen ihminen lähtee kylään lapsiperheeseen ?? Miksi helkutissa ei pysy kotonansa ja anna miehensä poiketa yksin ?? AP: miksi muuten ylipäätään pyysitte ko. ihmistä käymään, jos käytös on tiedossa ?
Miksi tämä nainen yleensäkään haluaa vierailla luonanne, kun ei selvästikään voi sietää lapsia? Itse en pidä lapsista ja välttelen heitä parhaani mukaan ja myös omaan kotiimme (mies ja kolme koiraa) eivät ole lapsivieraat tervetulleita.
ajaa katkeruuteen ja noin kamalaan käytökseen? Ainakin täällä jotkut tahattomasti lapsettomat tuntuvat muuttuvan hirviöiksi ja ovat mielestään oikeutettuja käyttäytymään vihamielisesti tuskansa vuoksi. Vai analysoinko tilannetta liikaa?
Toiset vihaa lapsia, toiset flirttaa sielunsa kyllyydestä kylässä isännälle - perheelliselle, naimisissa olevalle miehelle, pienten lasten isälle oman miehensä ja lapsensa silmien edessä.
Joku toinen taas vetäsee turpaan kaveriaan, ku tämä sanoo jonku väärän sanan. Meitä on niin moneksi.
Joo, ei ole kiva tuommonen lasten vihaajakaan. En kutsuisi kylään, enkä kävisi kylässä.
lapsistamme, on jopa joskus itse järjestänyt retkiä esikoisemme kanssa (nainen ei ollut mukana).
ajaa katkeruuteen ja noin kamalaan käytökseen? Ainakin täällä jotkut tahattomasti lapsettomat tuntuvat muuttuvan hirviöiksi ja ovat mielestään oikeutettuja käyttäytymään vihamielisesti tuskansa vuoksi. Vai analysoinko tilannetta liikaa?
joko lastenvihaaja pahimmasta paasta niin etta menee naurettavuuksiin, koira on sitten hanelle se oma lapsi, taikka sitten ei pysty saamaan lapsia ja on tyyliin happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista. veikkaan kylla etta ei voi sietaa lapsia mika on kylla outoa koska lapsethan ovat kuitenkin ihmisia ja tulevia aikuisia.
Itse en pidä lapsista ja välttelen heitä parhaani mukaan ja myös omaan kotiimme (mies ja kolme koiraa) eivät ole lapsivieraat tervetulleita.
öhöm, kaikella kunnioituksella... mitä ihmettä sitten teet Vauva-lehden foorumilla?
mutta ainakin itse olen vapaaehtoisesti lapseton, enkä pidä lapsista, en vain osaa olla (enkä haluakaan osata) heidän kanssa. En siis vihaa lapsia, ennemmin he aiheuttavat minulle jonkinlaista ahdistusta kiljumisineen, tahmaisine sormineen ja loputtomine jankaavine kysymyksineen. Eläimiä sen sijaan rakastan täysin sydämin ja olen heti niiden kanssa samalla aaltopituudella. En kuitenkaan ymmärrä enkä hyväksy töykeää käytöstä lapsia kohtaan, kyllä niistä ns.pakollisista vierailuista selviää aina vaikka vähän näyttelemällä ettei ellekään jää paha mieli.
mitä kaltaisesi lapsivihaaja tekee vauva-lehden keskustelupalstalla? Masokismia?
Miksi tämä nainen yleensäkään haluaa vierailla luonanne, kun ei selvästikään voi sietää lapsia? Itse en pidä lapsista ja välttelen heitä parhaani mukaan ja myös omaan kotiimme (mies ja kolme koiraa) eivät ole lapsivieraat tervetulleita.
lapseton sisko on todella inhottava meidän lapsille, en enää huoli sitä meille edes kylään kun ei osaa muuta kuin huutaa ja haukkua niitä milloin mistäkin syystä.
Tulimme hyvin toimeen mieheni siskon kanssa ennen lapsia, oikeenkin hyvin. Mutta sitten kun meille on lapsia siunaantunut ja miehen sisko ei edes miestä ole löytänyt ja vanhentunut ja ikä lapsentekoon alkaa oppua niin samaan tahtiin on muuttunut käytös ja kateuden ja katkeruuden piikkiin koko homman laitan. ja ymmärän, en minäkään lapsiani ole nappia painamalla saanut mutta en silti anna hänen ohdella lapsiani miten halaa.. aikuisen ihmisen pitää osata käyttäytyä.
Olen kurkkuani myöten täynnä teitä kotipsykologeja, jotka jaksavat jauhaa tätä samaa. Uskokaa tai älkää, suurinta osaa tahattomasti lapsettomia kiinnostaa vain se oma lisääntyminen. Ei tarvitse kohdella meitä kuin spitaalisia ja iskeä heti leimaa otsaan. Emme ole katkeria teidän lapsistanne.
Eipä minuakaan kaikkien kuolaavat lapset kiinnosta. Rakastan vain omiani, lähisukulaisten ja muita harvoja valittuja. Muista sitten saan pelkät inhonväristykset.
Eipä minuakaan kaikkien kuolaavat lapset kiinnosta. Rakastan vain omiani, lähisukulaisten ja muita harvoja valittuja. Muista sitten saan pelkät inhonväristykset.
Toisille ovat koirat paljon rakkaimpia.