Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

100 euroa rahaa loppukuuksi, vinkkejä ruokaostoksille?

Vierailija
18.01.2016 |

Miehen pomo ilmoitti joulun aikana alle viikon varoitusajalla, ettei töitä yllättäen riitäkään ja mies joutui näin ollen olemaan kaksi viikkoa palkattomalla vapaalla. Emme olleet osanneet varautua tuohon yhtään, vaan käytimme ennen joulua paljon rahaa. Ettei asiat menisi turhan helpoiksi, tuli nyt vuoden alkuun muutama iso lasku, joiden lisäksi rahaa meni kummityttöjeni synttärilahjoihin. Kaikkien laskujen jälkeen meillä on loppukuuksi reilu 100 euroa rahaa.

Pakkasesta löytyy jonkin verran lihaa (kanankoipia, broilerisuikaleita pari pakettia, hot wingsejä ja possusuikaleita), joten uskoisin meidän pärjäävän ihan hyvin. Tarkoituksena olisi siis keksiä jotain mahdollisimman edullisesti taittuvia aterioita tuleviksi viikoiksi. Itse olen melko pieniruokainen, mutta miehellä on tapana ahtaa itseensä hervottomia aterioita kun tekee ruumiillista työtä ja urheilee. Keksisiköhän kukaan siis esim. mitään ruokia, joita saisi valmistettua suhteellisen ison määrän halvoilla raaka-aineilla? Kaikki ihan perusruoatkin kiinnostavat, tarkoituksena olisi siis suunnitella ja ostaa valmiiksi koko loppukuukauden ruoat.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin semmoset maidonkittaamiset voi lopettaa. Aikuinen mies voi juoda vettä.

Vierailija
22/24 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on isoruokainen puntinnostaja mies ja teinikäinen urheileva poika ja ruokaa kuluu. Tosin 100 euroa on meillä sen verran tiukka budjetti, että lainaisin varmaan joltain 50 euroa.

Seuraavat on hyviä näläntappoaseita:

-uuniohrapuuro ja mustikkakeitto (jos pakkasessasi on marjoja)

- keitetyt perunat ja makkarakastike (keitä kerralla 2,5 kiloa ja ruskea peruskastike)

- nakki/makkarapyttipannu seuraavana päivänä (osta sitä halvinta nakkia tai uunilenkkiä)

- nakki-makkara-hernemaissipaprikapöperö, joka nautitaan ketsupin ja porkkanaraasteen kanssa

- Hernekeitto, itse tehty ja laita sinne kiehumaan halvinta sikanautajauhelihaa haarukalla murustaen. Riittää yleensä 2 päivää

- Laita 3 dl riisiä uunivuokaan, 0,75 tl suolaa, sekaan hernemaissipaprikapussi, murusta joukkoon kanaliemikuutio ja currya ja 7 dl vettä, ja ne kanankoivet siihen päälle ja uuniin 175 astetta pari tuntia

- Jos riisiä jäi yli, osta paketti pakastepinaattia, paista isoja lettuja ja täytä ne riisillä, syödään ruisleivän kanssa.

- ranskanpotut ja kalapuikot

Huh.. Itse olen normaalipainoinen nainen, joka ei harrasta urheilua. Vedän helposti yksinäni paketin kalapuikkoja ja nälkä on kova hetken päästä. Nakkiruoatkin semmoisia, että santsaan lisää. Riittääkö tuommoiset hemapa-nakkisörsselit rautaa nostaville?

Huh todellakin. Niin, meillä ei 10 kpl paketti kalapuikkoja riitä. (Mies tekee vielä fyysistä työtä.) Ostetaan kerralla saksalaisesta halpaketjukaupasta sellaiset 40 kpl kalapuikkoja. (Itse en syö, olen allerginen kalalle). Ranskanpottuja 2 kilon pussi. Jos teen muusia, pitää olla noin 2,5 kiloa perunaa aterialle. Seuraavalle päivälle jää sen verran jämiä, että ohrarieskan saa aikaiseksi. Silloin, kun poika oli pieni, ruoka riitti 3 päiväksi, nyt pitää ehtiä itse syödä ensin, ennenkuin pojat iskee kiinni. Näkisit ne annokset. Pojan kengännumero 47 ja miehen 49, päättele annoskoot. Noh, vetää ne vielä lisäravinnepirtelöitä ja purkkitolkulla rahkaa, tonnikalaa ja raejuustoa päälle, mutta ne on välipaloja. Pääruualla pitää olla hiilihydraattia ja paljon, ja suosin makaronissa ja riisissä tummaa ja täysjyvää.

AP:lla ei liene varaa nyt täysjyvään sun muuhun, ja kyllä meilläkin on pakko kustannuksia miettiä.......

Leipäkone meillä on just siksi, että leipä on kaupassa kallista ja tällä voi leipoa kaikenlaista jyväleipää ruislisällä. (Saan pöytään lisää pöperöä onneksi pihalta, jota meillä riittää. Pelkkä pottupellon kääntäminen käsin on tässä perheessä urheilukisa). Jos mennään joskus mäkille, kun siellä on euron päivät, niin perustilaus on 20 hampurilaista ja myyjän kysymykseen "otetaanko mukaan" vastaus on "ei ku lado siihen vaan!"

ja mies ostaa meillä ruuista 3 viikkoa neljästä, sattuneesta syystä. Moni, joilla on normiruokainen salaatill pärjää-perhe, ei edes tajua, mitä määriä meillä kuluu. Mies ei kehtaa kylässä syödä, koska annokset on hänelle kissan kokoisia ja siksi me ei jäädä minnekään vieraammille yökylään, jos nurkilla ei ole "käydään vähän kävelyllä" eli nakkikioskia. Sen sijaan miehen urheilijakavereiden luona ei ole pelkoa, että ruoka loppuisi.

Mutta ap:lle: peruna, riisi ja makaroni on halpaa. Riisi kannattaa ostaa isoissa säkeissä, ei mitään amerikkalaista vaan mene vaikka etniseen kauppaan ja osta 5 kiloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ettehän te tuolla pärjää, vaikka mitä tekisitte. Jos työt jatkuu, niin ettekö voisi lainata rahaa siihen saakka?

Mutta.. opettele käyttämään soijarouhetta, -kuutioita ja -suikaleita, menee ihan täydestä jauhelihan seassa, suikaleet kanan kanssa (ja kanaliemessä kiehautettuna).

Asioi Lidlissä. Osta iso säkki perunoita, kilohinta halvempi. Tarkista, onko s-bonuksia kertynyt, plussasetelit, ulkomaanmatkoilta jäänyt vaihtamatonta rahaa, palautuspullot, myy jotain feisbuukin osta/myy-palstoilla jne. Kyllä nyt yhden kuukauden vaikka seisoo päällään :) Pidempään jatkuvaan persaukisuuteen sit pitäis keksiä jo parempia konsteja.

Vierailija
24/24 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mul ei oo penniäkään. Pakko dyykkaa alepan roskis

Dyykaaminen on ihan mukavaa puuhaa, täälläpäin vaan tuppaa lähes poikkeuksetta olemaan roskikset lukittuina.

Niin täälläkin mutta sen lukon voi "tiirikoida" melko helposti.. :))))

Voihan sen toki, mutta lukkojen taakse meneminen onkin sitten jo ihan eri asia kuin ihan vapaasti avattavista roskiksesta ottaminen, tiukempi vartija voi yllättäessään soittaa poliisit paikalle murron vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi