Suomi on pahoinvointivaltio - rahat ei riitä mihinkään
Mitä teette, kun rahat eivät riitä laskuihin?
saan huomenna palkan, ja laskin taas, että vaikka laitan koko palkkani, ei riitä laskuihin alkuunkaan, ja jollakin pitäisi elääkin. Jätätkö sinä vain laskut maksamatta kunnes saat rahaa, vai soitteletko ja pyydät siirtämään eräpäivää, vai miten teet?
Ja osoitan tämän kysymykseni pienipalkkaisille ja tiukassa taloudessa eläville, en teille hyvätuloisille, jotka ihmettelette, miksi en ole säästänyt tuhansia euroja pahan päivän varalle.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
On jokaisen kannettava vastuu omasta elämästä. Me elämme vaikeita taloudellisia aikoja ja tarvitsemme kaikki kädet pelastamaan Suomi. Ei voida enään lykätä laskujen maksamista ja elää yhteiskunnacn siivellä. Vaikka se on niin mukavaa vaan olla ja saada palveluja ilman, että niistä pitäisi maksaa.
Miksi ihmeessä me suomalaiset olemme niin laiskoja ja suorastaan kieroja ettemme voi hoitaa raha-asioitamme edes kunnolla?
Minä olen sitä mieltä, että rahapula, köyhyys on aivan oma vika. Ikinä en ole ymmärtänyt miten ihmisellä voi rahat loppua tai ei voi maksaa laskujaan! Jokainen ihminen voi itse vaikuttaa siihen paljonko hänellä on varallisuutta ja vuosikausia on toitetttu sitä yksinkertaista faktaa: PIDÄ aina vähintään 3 (kolmen) kuukauden tulot säästössä. Mutta ei ihmiset tajua tätä!
Olet kyllä melko yksinkertainen. Kaikilla ei ole töitä. Ja kyllä me laskut maksetaan. Ei osteta kuin ruokaa. Silläkö Suomi nousee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jokaisen kannettava vastuu omasta elämästä. Me elämme vaikeita taloudellisia aikoja ja tarvitsemme kaikki kädet pelastamaan Suomi. Ei voida enään lykätä laskujen maksamista ja elää yhteiskunnacn siivellä. Vaikka se on niin mukavaa vaan olla ja saada palveluja ilman, että niistä pitäisi maksaa.
Miksi ihmeessä me suomalaiset olemme niin laiskoja ja suorastaan kieroja ettemme voi hoitaa raha-asioitamme edes kunnolla?
Minä olen sitä mieltä, että rahapula, köyhyys on aivan oma vika. Ikinä en ole ymmärtänyt miten ihmisellä voi rahat loppua tai ei voi maksaa laskujaan! Jokainen ihminen voi itse vaikuttaa siihen paljonko hänellä on varallisuutta ja vuosikausia on toitetttu sitä yksinkertaista faktaa: PIDÄ aina vähintään 3 (kolmen) kuukauden tulot säästössä. Mutta ei ihmiset tajua tätä!
Olet kyllä melko yksinkertainen. Kaikilla ei ole töitä. Ja kyllä me laskut maksetaan. Ei osteta kuin ruokaa. Silläkö Suomi nousee.
Höpö höpö. Töitä on!
Sellaisia töitä on jolla ei elätä itseään ellei sitten siinä sivussa pyöritä laittomuuksia .
Tämä on oikeastaan ainoa järkevä yhtälö jos haluaa pärjätä 8e h palkalla Suomessa jossa asumiseen menee koko palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Töitä on!
Höpö höpö itsellesi! Et taida olla ihan kartalla?
Eli laitappa tiedot monta työtöntä on Suomessa ja monta vapaata työpaikkaa.
Katsotaan osaatko laskea edes yksinkertaista laskutoimitusta.
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen kasvattaminen tuo muutaman satasen kolmen kuukauden välein, kun myy kaiken ja laittaa lisää kasvamaan niin sillä saa ainakin 200e ruokarahaa kuukaudeksi. Ei sillä elä leveästi, mutta sen parisataa euroa saa aina neljästä kasvista. Kun työn palkka menee kuukauden vuokraan tai jää vähän ali niin pakko on tehdä kaikkensa... paremmin tällä selviää kuin sillä että ajaa venäjälle ja tuo tupakkaa. Etenkin kun ei ole enää autoakan.
Mistä sä siemeniä.. ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Töitä on!
Höpö höpö itsellesi! Et taida olla ihan kartalla?
Eli laitappa tiedot monta työtöntä on Suomessa ja monta vapaata työpaikkaa.
Katsotaan osaatko laskea edes yksinkertaista laskutoimitusta.
Tuommoinen laskutoimitus on turha. Paljonko työttömiä on maapallolla ja montako työpaikka mollissa on?
Järkevääkö?
Mä lopetin kaikki liittymät ja prepaidilla mennään. Ostetaan vaan ruokaa ja pakollinen.
Auto yritetään pitää koska osamaksua vaan tämä vuosi jäljellä ja meillä hyvä auto.
Ostetaan halvinta ruokakaupasta.
Jos nyt mies saa töitä niin jatketaan samaa rataa muistamalla tämä aika. Tuhlaamisen aika on ohi ja lopullisesti.
Veneen aio ostaa osamaksulla että saan edes nauttia siitä että asutaan järven lähellä.
Huonompaa kohti mennään ja sen takia säästetään hullun lailla nyt kun vielä molemmilla vaki työpaikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen kasvattaminen tuo muutaman satasen kolmen kuukauden välein, kun myy kaiken ja laittaa lisää kasvamaan niin sillä saa ainakin 200e ruokarahaa kuukaudeksi. Ei sillä elä leveästi, mutta sen parisataa euroa saa aina neljästä kasvista. Kun työn palkka menee kuukauden vuokraan tai jää vähän ali niin pakko on tehdä kaikkensa... paremmin tällä selviää kuin sillä että ajaa venäjälle ja tuo tupakkaa. Etenkin kun ei ole enää autoakan.
Sitten kun siitä jää kiinni ja saa sakkoja tai tulee linnaan niin saakin myydä persettään pitkään.
Sossu maksaa.
Suomi pelastuu vain ostovoiman kasvamisella ja nyt ostovoima on heikentynyt koko ajan. Ostovoima tuo lisää työpaikkoja.
Te tyhmimmät tulette tämän vielä huomaamaan.
Suomi ei pelastu vaan vajoaa syvemmälle.
Näin se menee ne ei osta joilla on varaa ja toiset ei osta koska työpaikka on mennyt laman takia. Rikkaat ei osta koska niillä on jo kaikkea ja heitä on liian vähän.
Ei pelastu Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä siemeniä.. ?
Jos olet noin avuton, ettet tiedä mistä saa niin en kerro!
Tässä näkee miten Suomessa ajatellaan - mene sossuun tai kai saat asumistukea. Aina julkisen vallan pitäisi hoitaa ihmisen omat asiat. Jospa lähdettäisiin siitä, että kukin työkykyinen ottaisi vastuun omasta elämästään.
Vierailija kirjoitti:
Tässä näkee miten Suomessa ajatellaan - mene sossuun tai kai saat asumistukea. Aina julkisen vallan pitäisi hoitaa ihmisen omat asiat. Jospa lähdettäisiin siitä, että kukin työkykyinen ottaisi vastuun omasta elämästään.
Siitä lähdetään että hirsitalon rakentaminen on miehelle vuoden työ ja sen jälkeen ei pitäisi maksaa vuokraa enää kellekään seuraavaan 99 vuoteen.
Huolestuttaa kun mies on alkanut juomaan ja käyttäytyy vihamielisesti kun huomautan asiasta.
Hän on hyvin hiljainen ja vaikuttaa masentuneelta. Ensikertaa löi lastamme kun lapsi piti tavallista kovempaa meteliä. Minulla on onneksi vielä töitä mutta miehen työttömyyden takia olemme joutuneet jo luopumaan autosta. Auto on tavallaan ainoa asia millä mies pystyisi työllistymään...
Olemme pahassa jamassa. Mietin jatkuvasti itsemurhaa, koska pelkään että mies tappaa vielä itsensä ja sitten minun pitää ottaa koko paketista vastuu. En enää jaksa pitkään. Salossa asutaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomi pelastuu vain ostovoiman kasvamisella ja nyt ostovoima on heikentynyt koko ajan. Ostovoima tuo lisää työpaikkoja.
Te tyhmimmät tulette tämän vielä huomaamaan.
Suomi ei pelastu vaan vajoaa syvemmälle.
Mitä höpäjät? Ostovoima on kasvanut ja kasvaa kokoajan! Mutta eihän sitä rahaa voi käyttää kulutuksen ei ei kun se pitää laittaa sinne patjan alle!
Suomalaiset eivät ikinä ole olleet näin varakkaita mitä tänä päivänä... Aatelkaas kuin meillä kaikilla on n. 5000 euroa ihan ylimääräistä rahaa! Miksi sitten ette kuluta!?
Käykää kampaajalla, menkää kylpylälomalle kotimaahan, tehkää remontti kotona! KULUTTAKAA ihmiset!
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaa kun mies on alkanut juomaan ja käyttäytyy vihamielisesti kun huomautan asiasta.
Hän on hyvin hiljainen ja vaikuttaa masentuneelta. Ensikertaa löi lastamme kun lapsi piti tavallista kovempaa meteliä. Minulla on onneksi vielä töitä mutta miehen työttömyyden takia olemme joutuneet jo luopumaan autosta. Auto on tavallaan ainoa asia millä mies pystyisi työllistymään...
Olemme pahassa jamassa. Mietin jatkuvasti itsemurhaa, koska pelkään että mies tappaa vielä itsensä ja sitten minun pitää ottaa koko paketista vastuu. En enää jaksa pitkään. Salossa asutaan.
Jätä se sika!
Vierailija kirjoitti:
Noin ajatellaan nykyään kaikkialla euroopassa. Hyvinvointiyhteiskunta pitää huolen jos käy jotain. Ei tarvitse alkaa rikolliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Onhan täällä ehdotettu kannabiksen myymistä ja varastamista myös. Kyllä suomalaiset osaa itsekin tehdä jotain elantonsa eteen.
SUOMI ON PASKA MAA!EI TODELLAKAAN HYVINVOINTIVALTIO.TÄÄLLÄ ON LIIAN KALLISTA.MUUTAN POIS.