Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toivoisin, että imettäjät olisivat jossain määrin häveliäitä

why???
17.01.2016 |

Olen nainen, ja myönnän, että minusta on esimeriksi ravintolassa vaivaannuttavaa, jos joku vetää tissin esille ja antaa vauvan lutkuttaa.Minusta ruumiin eritteisiin liittyvä toiminta on jossain määrin ikävää, olipa kyseessä maito, räkä tai pissa. En oikein ymmärrä, miksi asia on hoidettava mahdollisimman näkyvästi. Onko huivin käyttö niin mahdottoman traumatisoivaa lapselle? En myöskään halua katsella, kun joku ryystää räkää tai vetää käteen ravintolassa.

Minkä takia äidit kokevat niin hirveän vaikeaksi mennä vaikka vaipanvaihtohuoneeseen imettämään?

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paheksujilta haluaisin vielä kysyä. Kumpi teidän mielestänne on sopiva hinta teidän mielenrauhastanne? Se, että pieni ihmisolento ei saa hänelle tarkoitettua ravintoa vai se että äiti joutuu olemaan puoli vuotta neljän seinän sisällä? Eli onko se äiti vai vauva, jonka odotatte kärsivän mukavuutenne takia?

Älkääkä ämpyilkö ettei asian ratkaiseminen teille kuulu. Kun se asia nyt mielestänne teille kuuluu.

Vierailija
22/107 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko miettineet mikä kemikaalimäärä yleisissä vessoissa on ja mitä se tekee pienelle vauvalle kun hän siellä syö. Kakkabakteerit jää varmaan kakkoseksi kunhan lisää tutkimustuloksia niistä pesuaineita tulee lisää. Olisiko mukava myös odottaa romanttisella aterialla jalat ristissä kun vessat varattuna imetykseen?? T. Lapseton

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen imeväisen kanssa pitää lähteä liikkeelle juuri ennen ruoka-aikaa? Eikö sitä vauvaa voi syöttää / imettää juuri ennen lähtöä, jolloin se on rauhallinen ja todennäköisesti vetelee päiväunia. Saa äitikin rauhassa keskittyä syömiseen. Tämä koskee kaikkia julkisia tiloja, niin ravintolaa kuin kirkkoakin ja kaikkea siltä väliltä. Mitä mieltä te rintojanne paljastelevat olisitte niistä "vapaamielisistä" naisista, jotka vaihtaisivat kesken ruokailun kuuluppia, tamponia tai sidettä keskellä ravintolasalia tai miehistä, jotka eivät vain tyydy kyhnyttelemään pöydän alla perhekalleuksiaan, vaan vetävät melan esiin ja runkkaavat kaikkien nähden? Eihän tuollainen toiminta nyt mitenkään voi ketään loukata tai närkästyttää, koska MINÄ olen niin vapaamielinen, että MINÄ teen, mitä MINÄ haluan ja milloin MINÄ haluan.

Vierailija
24/107 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tissimainoksia en ole nähnyt muualla kun lehdissä, en ravintoloissa enkä muilla julkisilla paikoilla.

Itse kun imetin niin etsin ihan tarkoituksella rauhallisen paikan jossa sai imettää rauhassa ilman yleisöä tai syötin vauvan pullosta ravintolapöydässä. Minusta olisi ollut aika inhottavaa alkaa imettää toisten syödessä samassa pöydässä.

Kuljetko ulkona pussi päässä? esimerkiksi jokainen joulunalus on bussikatokset ja monet muut paikat täynnään mm. H&M-alusvaatemainoksia, jotka eivät jätä mitään arvailujen varaan.

Vierailija
25/107 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan siis vauvan huutaa mielummin kun sujautan äkkiseltään tissin suuhun. Ok. Muistan tän. Suoraan sanottuna et ole tasan koskaan edes huomannut kun imetän ravintolassa kun teen sen niin vähäeleisesti Mielummin siis huuto kun "lutkutus", mikä by the way ei todellakaan kuulu muihin pöytiin. Ja maito haisee nimenomaan jollen imetä, jolloin sitä vuotaa. Vituttaa suorastaan tää vitun syyllistäminen joka asiassa. Ihan ku ei ois tarpeeks raskasta muutenkin ja sit kun yrittää vähän lähtee täältä neljän seinän sisältä ihmistenilmoille niin kokoajan saa olla paniikissa tollasten urpojen muotisyyllistäjien kanssa. Koska tää jatkuva keskustelu imetyksestä saa tosiaan syyllisen tuntee luotua KAIKILLE imettäjille. Myös siis meille ketkä imettää tissit piilossa. Kiitos siis sinulle, jolla ei ole muuta tekemistä kun jatkuvasti jatkaa tätä imetyskeskustelua. Tuli jo selväksi. Olen paska ihminen, jonka pitäis kuolla tänne kotiin haisevaan maitomereen. Ompa taas niin mukava aamu hyvin nukutun yön jälkeen. Ai että.

Vierailija
26/107 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

why??? kirjoitti:

Olen nainen, ja myönnän, että minusta on esimeriksi ravintolassa vaivaannuttavaa, jos joku vetää tissin esille ja antaa vauvan lutkuttaa.Minusta ruumiin eritteisiin liittyvä toiminta on jossain määrin ikävää, olipa kyseessä maito, räkä tai pissa. En oikein ymmärrä, miksi asia on hoidettava mahdollisimman näkyvästi. Onko huivin käyttö niin mahdottoman traumatisoivaa lapselle? En myöskään halua katsella, kun joku ryystää räkää tai vetää käteen ravintolassa.

Minkä takia äidit kokevat niin hirveän vaikeaksi mennä vaikka vaipanvaihtohuoneeseen imettämään?

Menisitkö sinä vessaan syömään? Miksi et?

Taas sama. Mikä oikeus sinulla on antaa muiden nähdä inhottavia eritteitä, hyi helevetti. Ei ole vastenmielisempää näkyä.

Kun olemme rehellisiä tässä keskustelussa ja mehän olemme, koska ap aloitti sillä tuomalla rehellisen mielipiteensä esiin, niin IMETETTÄESSÄ EI NÄY MITÄÄN ERITTEITÄ. Tai nyt haluaisin tarkan kuvauksen imetyskerrasta ravintolassa, jossa sinä näit imetykseen liittyviä eritteitä.

Vauvan puklausta ei lasketa koska se voisi tulla myös pulloruokitulta vauvalta.

Vai etkö ap hyväksy vauvan pulloruokintaakaan?

t. imettänyt, jonka vauva ei edes koskaan puklaillut

Vierailija
27/107 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko miettineet mikä kemikaalimäärä yleisissä vessoissa on ja mitä se tekee pienelle vauvalle kun hän siellä syö. Kakkabakteerit jää varmaan kakkoseksi kunhan lisää tutkimustuloksia niistä pesuaineita tulee lisää. Olisiko mukava myös odottaa romanttisella aterialla jalat ristissä kun vessat varattuna imetykseen?? T. Lapseton

Ennen romanttista ateriaakin kannattaa kotona käydä vessassa.

t. Täti

Vierailija
28/107 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen imeväisen kanssa pitää lähteä liikkeelle juuri ennen ruoka-aikaa? Eikö sitä vauvaa voi syöttää / imettää juuri ennen lähtöä, jolloin se on rauhallinen ja todennäköisesti vetelee päiväunia. Saa äitikin rauhassa keskittyä syömiseen. Tämä koskee kaikkia julkisia tiloja, niin ravintolaa kuin kirkkoakin ja kaikkea siltä väliltä. Mitä mieltä te rintojanne paljastelevat olisitte niistä "vapaamielisistä" naisista, jotka vaihtaisivat kesken ruokailun kuuluppia, tamponia tai sidettä keskellä ravintolasalia tai miehistä, jotka eivät vain tyydy kyhnyttelemään pöydän alla perhekalleuksiaan, vaan vetävät melan esiin ja runkkaavat kaikkien nähden? Eihän tuollainen toiminta nyt mitenkään voi ketään loukata tai närkästyttää, koska MINÄ olen niin vapaamielinen, että MINÄ teen, mitä MINÄ haluan ja milloin MINÄ haluan.

Nyt ei puhuta runkkaamisesta, vaan vauvan syömisestä. Syöminen on eri asia kuin runkkaaminen, vaikka SINÄSINÄSINÄ näet ne rinnasteisina. Pää pois sieltä pyllystä.

Vierailija
29/107 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun näiltä imetys-yök-tyypit ei kykene vastaamaan yhteen simppeliin kysymykseen, eli siihen miksi vauvojen pitäisi syödä vessassa mutta heidän ei?

T: VeLa, joka ei häiriinny julki-imettämisestä.

Turha jumittaa siihen vessaan.

Riittää kun imettämisen hoitaa muuten hienotunteisesti. Riittää, kun rinta/rinnat pysyvät pois näkyviltä.

Vierailija
30/107 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin niitä ravintoloita tarvitaan? Voitaisiin kaikki pysyä kodeissamme, niin ei tarvitsisi kuunnella kenenkään syömisääniä tai nähdä kuolaa ym. eritteitä.

Vierailija
31/107 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut sellaisia vauvoja että a) eivät käytä tuttia tai pulloa kun eivät vain tajua siitä mitään. Ovat kai tyhmiä. B) Mun vauvat ei nuku pitkiä päikkäreitä vaikka mitä tekis, nukkuvat tissillä sen ajan mitä jaksan siellä pitää. Jos tulee itku, mun rinta on ainut lohtu mikä kelpaa.

Minun olisi sitten ollut pakko jokaisen kohdalla istua vain kotona boun pyolen vuoden ajan, ennen kuin kiinteillä alkoi muodostumaan edes ruokailujen suhteen joku rytmi?

Imetystä ei muuten voi verrata seksiin tai pissaamiseen ja ulostamiseen, se on ruokailua.

Ja läheisyyttä, mutta halaaminen ja kädestäpitäminen ja suuteleminen on myös sallittua.

Vierailija
32/107 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Täti

Jos minua jännittää, vaikka se olisi positiivisella tavalla hermostumista niin mun on päästävä vessaan hetkeä ennen h-hetkeä vaikka olisin kotona juuri käynyt vessassa. Noin, olepa hyvä. Nyt pystyt myös ymmärtämään muunlaisia ihmisiä kuin itseäsi. t. Toinen täti

Vierailija
33/107 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Täti

Jos minua jännittää, vaikka se olisi positiivisella tavalla hermostumista niin mun on päästävä vessaan hetkeä ennen h-hetkeä vaikka olisin kotona juuri käynyt vessassa. Noin, olepa hyvä. Nyt pystyt myös ymmärtämään muunlaisia ihmisiä kuin itseäsi. t. Toinen täti

Rakkovaivoille ei tietysti mitään voi. Painajaiseni olisi matkustaa mannertenvälinen lento Anna-Leena Härkösen  vieressä käytäväpaikalla. Olen kerran sinnitellyt yölennon yhden naisen vieressä, hänen piti päästä 10 tunnin aikana 6 kertaa vessaan. Eikä hänelle tietenkään käynyt päinsä vaihtaa käytäväpaikalle, koska hänellähän oli ikkunapaikka. 

No joo, toinen tarina. Mutta huomaavaisuutta, arvoisat julki-imettäjät, kiitos! 

Vierailija
34/107 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen imeväisen kanssa pitää lähteä liikkeelle juuri ennen ruoka-aikaa? Eikö sitä vauvaa voi syöttää / imettää juuri ennen lähtöä, jolloin se on rauhallinen ja todennäköisesti vetelee päiväunia. Saa äitikin rauhassa keskittyä syömiseen. Tämä koskee kaikkia julkisia tiloja, niin ravintolaa kuin kirkkoakin ja kaikkea siltä väliltä.

Ei se vain mee ihan noin :D Onko sulla lapsia? On paljon vauvoja jotka eivät "toimi" noin kuin olisi äidin kannalta ihanteellisinta. Mikäs oikeus sulla on sanella miten mä elän täällä? Siis en tarkoita nyt imetystä, vaan päivärytmiin liittyvää liikkumista? Kaipa mä nyt itse tiedän paremmin kuin sä, millainen rytmi mun vauvalla on ja miten sen puitteissa pystyy elämään. Jos se, että imetän häiritsee sua, niin se on ihan tasan vain ja ainoastaan sinun ongelmasi.

Vierailija
35/107 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Täti

Rakkovaivoille ei tietysti mitään voi. Painajaiseni olisi matkustaa mannertenvälinen lento Anna-Leena Härkösen  vieressä käytäväpaikalla. Olen kerran sinnitellyt yölennon yhden naisen vieressä, hänen piti päästä 10 tunnin aikana 6 kertaa vessaan. Eikä hänelle tietenkään käynyt päinsä vaihtaa käytäväpaikalle, koska hänellähän oli ikkunapaikka. 

No joo, toinen tarina. Mutta huomaavaisuutta, arvoisat julki-imettäjät, kiitos! 

Kyse ei ole mistään rakkovaivasta, idiootti... Voin olla yön käymättä vessassa ja olenkin.

Vierailija
36/107 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä ikävää, jos olet varta vasten mennyt ravintolaan nauttimaan hyvästä ruuasta ja seurasta ja sen pilaakin joku äityli ja vauvansa tissinlutkutusshowllaan. Sillä, että äityliä ei asia haittaa, ei ole merkitystä. Jotain muuta haittaa kumminkin.

Finnien puristelu, nenän/perseen/korvan kaivelu, räkiminen ym. ovat myös normaaleita toimintoja, jotka on joskus tehtävä, harva kuitenkin kehtaa julkisesti. Ihan hyvin sen imettämisenkin voi varmasti tehdä vähän syrjemmässä, ettei muut häiriinny..

Vierailija
37/107 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä ikävää, jos olet varta e vasten mennyt ravintolaan nauttimaan hyvästä ruuasta ja seurasta ja sen pilaakin joku äityli ja vauvansa tissinlutkutusshowllaan. Sillä, että äityliä ei asia haittaa, ei ole merkitystä. Jotain muuta haittaa kumminkin.

Finnien puristelu, nenän/perseen/korvan kaivelu, räkiminen ym. ovat myös normaaleita toimintoja, jotka on joskus tehtävä, harva kuitenkin kehtaa julkisesti. Ihan hyvin sen imettämisenkin voi varmasti tehdä vähän syrjemmässä, ettei muut häiriinny..

Imetys on ruokailua. Pitäisikö maiskuttajillekin olla porttikielto, tai saa mennä vessaan maiskuttelemaan? Tai jos puhuu ruokaa suussa tai pureskelee suu auki ja ryystää juomaa lasista? Saa ohjata vessaan syömään?

Vierailija
38/107 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä ikävää, jos olet varta e vasten mennyt ravintolaan nauttimaan hyvästä ruuasta ja seurasta ja sen pilaakin joku äityli ja vauvansa tissinlutkutusshowllaan. Sillä, että äityliä ei asia haittaa, ei ole merkitystä. Jotain muuta haittaa kumminkin.

Imetys on ruokailua. Pitäisikö maiskuttajillekin olla porttikielto, tai saa mennä vessaan maiskuttelemaan? Tai jos puhuu ruokaa suussa tai pureskelee suu auki ja ryystää juomaa lasista? Saa ohjata vessaan syömään?

Nuokin ovat huonoja tapoja, joista on ehdottomasti syytä huomauttaa. Jos on pakko maiskuttaa, niin sen kun painelee vessaan maiskuttelemaan.

Vierailija
39/107 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan ajattelee että suoraan rinnasta tuleva maito olisi eltaantunutta? Sehän on juuri niin tuoretta kuin voi olla. Ja miten maitoa ja sen ilmeisesti(?) järisyttävää hajua ällöävä voi mennä ravintolaan? Vegaaniravintolaan sitten ehkä. Miksi lehmän maito ei ällötä?

En ole ikinä nähnyt häiritsevää imetystä, tai kuullut niitä kauheita lussutuksia mistä täällä puhutaan. Liikun kuitenkin paljon kaupungissa julkisilla paikoilla. Kyttääkö nämä ammattihäiriintyjät vauvojen äitejä ja tunkevat viereen haistelemaan ja kuulostelemaan? Mitä ihmettä?

Vierailija
40/107 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kanssa imetys ei onnistunut ja se aiheutto paljon kyyneliä. Joten sen kyllä sanon, että jos saan toisen lapsen ja jos onnistun imettämisessä, tulen tekemään sen kyllä julkisestikin, harson suojassa kyllä.

Ja jos kukaan tulee mussuttamaan miksen imetä siellä epämukavan vessanpytyn päällä, tulen sanomaan takaisin tasan tarkkaan niin kuuluvalla äänellä että muutkin asiakkaat kuulevat miten idiootti olet, että "Mene itse juomaan kahvis ja syömään pullas siellä pytyn päällä paskan hajussa ja ulostebakteerien keskellä. Minun lapseni on yhtä arvokas ihmisenä kuin sinäkin ja en todellakaan odota sinun syövän vessassa."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme