Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenterveysongelmiesi perimmäiset syyt?

Vierailija
16.01.2016 |

Osaatko sanoa, mitkä asiat ovat mielenterveysongelmiesi taustalla?

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kukaan ei sano mt-ongelmiensa syyksi omia valintojaan. Olipa yllättävää. :D

Miten omat valinnat voivat aiheuttaa psyykkisen sairauden? En minä ole valinnut olla sairas. Haluan olla terve.

Vierailija
42/101 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä "omat valinnat"? Kuka haluaisi/valitsisi olla sairas?? 

Eihän kukaan halua/valitse olla päihderiippuvainenkaan. Siihen huonoon jamaan ajaudutaan huonojen elämänvalintojen myötä. Muita syyttelevä ihminen ei koskaan opi ottamaan vastuuta elämästään eikä oppimaan virheistään, siksi hän on tuomittu huonoon elämään.

Psyykkinen sairaus on SAIRAUS kuten esim syöpä. Esim syövän kehittymistä voi edesauttaa epäterveellisellä elämällä, mutta ei syöpää pysty enää parantamaan, vaikka alkaisinkin elämään terveellisemmin sen jälkeen kun syöpä on diagnosoitu. Sama juttu mt-ongelman kanssa, paitsi että sen syntyyn ei oikein pysty vaikuttamaan, koska juuret saattavat olla lapsuudessa ja nuoruudessa jolloin henkilöllä on hyvin vähäinen vaikutus omaan elämäänsä, esim mitä väkivaltaa yms joutuu kokemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä "omat valinnat"? Kuka haluaisi/valitsisi olla sairas?? 

Eihän kukaan halua/valitse olla päihderiippuvainenkaan. Siihen huonoon jamaan ajaudutaan huonojen elämänvalintojen myötä. Muita syyttelevä ihminen ei koskaan opi ottamaan vastuuta elämästään eikä oppimaan virheistään, siksi hän on tuomittu huonoon elämään.

Tässä puhuttiin nyt mielenterveysongelmista eikä päihderiippuvuudesta. Kerro nyt edelleen, että mitä ne mielenterveysongelmiin johtavat valinnat ovat!

Vierailija
44/101 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän mahdat tällä tarkoittaa?

Useimmilla päihderiippuvaisilla on ennen riippuvuutta ollut mt-ongelmia, joita ovat sitten alkaneet hoitaa ns. väärillä lääkkeillä (kiitos maamme mt-palvelujen) ,mikäli tätä tarkoitit.

Kuulostat itse henkilöltä, jolla on selvästi ongelmia suhteessa muihin ihmisiin ja itseesikin, koska asetat itsesi muiden yläpuolelle.  Oletko ajatellut hakea apua siihen?

Vierailija
45/101 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin skitsofrenia (mahdolliset lapsuuden traumat, äidin menettäminen tuolle sairaudelle teininä ja kaiken tähän liittyvän käsittelemisen siirtäminen), huono itsetunto, ujous/sosiaaliset "ongelmat" ja tästä seurannut yksinäisyys.

Vierailija
46/101 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisista ei oo paljon muuhun kuin raatelemaan toisiaan. Kieroon kasvanut kansa.

Vierailija
47/101 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tätä pahaa psykologiaa. Sen kun saa karsittua ammattiauttajien mielestä niin alkaa oikea ihmisten parantaminen.

Vierailija
48/101 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys. Suurin osa ongelmistani (masennus, rahapula, yksinäisyys...) katoaisi, jos saisin tehdä töitä ja saisin siitä vielä palkkaakin.

Vierailija
49/101 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaaminen oli perimmäinen syy, se johti lopulta väärään seuraan hakeutumiseen ja siitä anoreksiaan, masennukseen ja päihdeongelmaan.

Vierailija
50/101 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit + kasvatus = en pärjää nykyisessä yhteiskunnassa.

Sosiaalisuutta vaaditaan joka paikassa. Ei vaan minulta onnistu.

Olis hyvä jos ei sosiaalisten lasten syntymät voitaisiin tulevaisuudessa estää jollain tavalla. Näin saataisiin mielenterveysongelmat vähenemään.

Vierailija
51/101 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuun palaminen aiheutti masennuksen. Syynä ns kiltin tytön syndrooma joka juontaa juurensa lapsuudesta. Vanhempien ero. Hyväksyntää olen hakenut olemalla liian kiltti, ahkera ja tehokas. Nyt opettelen sanomaan ei.

Vierailija
52/101 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnekylmat vanhemmat

Minuata enemminkin hysteerikko äiti ja raivohullu isä

Vierailija
53/101 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän alkoholismi ja huumeriippuvuus. Perheväkivalta. Kodin ilmapiiri oli hyytävä, jossa sai koko ajan olla varuillaan ja odottaa seuraavaa räjähdystä. Nämä kokemukset sairastuttivat minut vuosiksi vakavaan masennukseen. Mutta sain apua ja nyt nelikymppisenä terve ja hyvinvoiva.

Vierailija
54/101 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnekylmä äiti, fyysinen kuritus lapsena, haukkuminen. Itsetuntoa ei juuri ollenkaan. Muistan, että jossain vaiheessa en kokenut olevani minkään arvoinen, en osannut/halunnut suunnitella esim tulevaisuutta koska koin ettei minulla ole sellaista.. Lisäksi koulukiusaaminen. Onneksi nuo vuodet ovat takanapäin ja alan pikkuhiljaa olla taas jaloillani. Paniikkihäiriö jäi pois lähes heti kun muutin vanhempieni luota pois, itsetuntokin on hyvän parisuhteen myötä alkanut parantumaan pikkuhiljaa.

Vierailija
55/101 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka olette vastanneet koulukiusaaminen, pystyttekö analysoimaan syitä, jotka siihen johtivat? Oliko esim. kotioloillanne ja vanhemmillanne kiusaamiselle altistavaa vaikutusta?

Vierailija
56/101 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaaminen ja vanhempien väkivalta (isältä fyysistä, äidiltä henkistä ja päälle kummaltakin hengellistä).

Vierailija
57/101 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin te, joilla syynä on seksuaalinen hyväksikäyttö, oliko kotioloilla vaikutusta tai tapahtuiko hyväksikäyttö perheen sisällä?

Vierailija
58/101 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka olette vastanneet koulukiusaaminen, pystyttekö analysoimaan syitä, jotka siihen johtivat? Oliko esim. kotioloillanne ja vanhemmillanne kiusaamiselle altistavaa vaikutusta?

Sillä tavalla kyllä, että me oltiin muutettun isän työn perässä pienelle maaseutupaikkakunnalle, jossa olettamus oli, että kunnon ihmiset on maanviljelijöitä ja palkkatyöntekijät on juoppoja. Mun isä ei ollut juoppo, mutta meitä kohdeltiin silti rupusakkina. Ja sillä pikkupaikkakunnalla näistä rooleistä ei päässyt eroon millään.

Kaikki, mitä sen jälkeen tapahtui, teki tai oli, vain käännettiin osaksi kiusaamisen vahvistumista. Kun mä olin hyvä koulussa, siitä tuli huono asia (jopa opettajien mielestä). Kun mä olin hyvä musiikissa, siitä tuli pikkupaikkakunnalla häpeällistä. Lisäksi oltiin sillä lailla köyhiä, että mulla ei ikinä ollut muotivaatteita yms, koska suuri osa isän palkasta meni asuntolainan lyhennykseen.

En syyttäisi tästä vanhempiani. Pikemminkin vanhempieni ansiota on, ettei kiusaaminen vahingoittanut minua tätä pahemmin.

Vierailija
59/101 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennukselle altistumisen perimmäiset syyt lapsuuden hyväksikäytössä, josta seurauksena varmasti kiintymyssuhdehäiriö. Varhaisnuoruudessa sen laukaisi koulukiusaaminen, nyt aikuisuudella uudelleen työttömyys.

Vierailija
60/101 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niin mitään vaikutusta. Kyllä se kiusaaja valitsee ketä kiusaa ja valikoi tästä kiusatusta ne piirteet/heikkoudet, jonka avulla lyödä (fyysisesti ja/tai henkisesti) alas. Siinä on ihan sama onko kiusatun vanhempi juoppo, opettaja vai tehdastyöläinen, kiusaaja saa aina vanhempien ammatista tai olemuksesta jonkun syyn kiusata lisää, ilman että se olisi kenenkään muun syytä kuin itse kiusaajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi