Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenterveysongelmiesi perimmäiset syyt?

Vierailija
16.01.2016 |

Osaatko sanoa, mitkä asiat ovat mielenterveysongelmiesi taustalla?

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaaminen, perheväkivalta ja isän päihdeongelma. Tilannetta on pahentanut se, että äiti on jotenkin hyväksynyt nämä kaksi viimeisintä ja yrittää väkisin korjata minun ja isän välejä huolimatta siitä, että olen hänelle usein sanonut, etten halua olla isäni kanssa tekemisissä.

Vierailija
22/101 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 vuoden unettomuus ja krooniset kivut. Hoitoa ei löydy kumpaankaan. Pelkään kipukohtauksia mikä rajoittaa elämää päivä päivältä enemmän.

Masennus näkyy hyperaktiivisuutena ja levottomuutena

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kukaan ei sano mt-ongelmiensa syyksi omia valintojaan. Olipa yllättävää. :D

Vierailija
24/101 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä "omat valinnat"? Kuka haluaisi/valitsisi olla sairas?? 

Vierailija
25/101 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut mitään mt-ongelmia. Tämän todistaa se että olen naimisisa psykologin kanssa. Mulla on takuuvarmat terveen paperit koko iäksi.

Vierailija
26/101 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksikäyttö, ensin hetken alakouluikäisenä ja uudelleen 13-15v. Äidin kuolema kun olin 4v. Täysin tunnekylmät isä ja äitipuoli joiden kotona oli kiellettyä näyttää pelkoa tai surua. Jos näytti, oli pelkkää ilmaa. Eniten tuhoa on aiheuttanut tuo viimeinen. Dissosiaatiohäiriö, ahdistushäiriö ja syömishäiriödiagnoosit. Nykyään pitkän psykoterapian jälkeen olen kunnossa

Vierailija
27/101 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin riitelevät vanhemmat ja viinaanmenevän isän.

Lisäksi hankin varhaisvuosien hoitajakseni sukulaisen, joka sairasti diagnosoimatonta masennusta. Elettiin näet aikaa, jolloin masennuksista ei vielä puhuttu. Huonojen geenien ja onnettomien valintojeni summa tämä masennukseni on. Oma osansa voi tietysti olla edelliset elämäni orjana Antiikin Roomassa ja vankileireillä. LOL.

Vierailija
28/101 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähän tyyppisiä valintoja tarkoitat? Minä en oikein osaa kuvitella...

Vierailija
29/101 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hiton rankkoja taustoja ihmisillä. Tosi paljon vastauksia noin ylipäätään tällaiseen kysymykseen. Ja sitten ihmiset keskittyvät vain markkinatalouteen ja julkisten menojen tasapainottamiseen. Työttömät on työttömiä omasta tahdostaan ja huono-osainen on tehnyt huonoja valintoja elämässään... hohhoijaa. Arjessa tapaa kyllä niin paljon uskomattomia tosielämän sankareita, joista ei näy päälle päin mitään. Karmivaa ajatella, miten paljon ihmiset pitää asioita itsellään ja mitä älytöntä jokapäiväistä taistelua jotkut joutuu käymään läpi... Ihmismieli on sairas (hyväksikäytön ja kaltoinkohtelun tekijät), mutta vielä uskomattomampaa on sen kyky kestää kaikkea sairasta.

Vierailija
30/101 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsistinen äiti.

itse pirun luoma ihmispeto joka pitää otteensa niin kauan kuin henki hänessä pihisee. käyttää hyväkseen kaikkia lähipiirissä olevia. eristää heidät ja heidän tietämättä ajaen jokaisen hiljalleen ennenaikaisesti ja kärsien hautaan; alkoholismia, syömishäiriötä, yksinäisyyttä, masennusta, itsetuhoisuutta...

osa perheestä edelleen näkemättä ongelmien syyksi häntä. itse heräsin kun lopetin mielialalääkityksen ja laitoin elämäni kuntoon. 10 vuotta mielenterveyskuntoutujana 2 kertaa suljetulla osastolla. 5 eri "terapeuttia" eli julkisen puolen psykiatrianSAIRAANHOITAJAA.

mielessä pyörinnyt mediasta opittu käsitys parisuhteesta, jossa mies ja nainen ovat tasa-vertainen tiimi, pyrkien jokaisessa asiassa kompromisseihin, olikin normaalia avioliittoa eikä fantasiaa. sen sijaan omien vanhempien avioliitto onkin yhden ihmisen sairas diktatuurinen syyttely-marttyyri show.

mutta vahinko on jo tapahtunut. 25 vuotta eristettynä muista, aina syyllisenä niin omasta hölmöydestä ja yksinäisyydestä jättivät minäkuvan ja sosiaaliset kyvyt heikoiksi, jolloin lähestyminen naisia kohtaan on erittäin omia tunteita suojelevaa antaen kuvan tunnekylmyydestä.

mutta aina katse huomiseen.

Vierailija
31/101 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua käytettiin seksuaaliseksi hyväksi ollessani 5-8v. Isäni on alkoholisti ja hakkasi minua ja äitiäni vuosia. Minut on raiskattu ollessani 13-v ja 15-v. Jälkimmäisestä tulin raskaaksi ja sain keskenmenon. Olen ollut koulukiusattu oikeastaan koko kouluhistoriani. Minut on yritetty sytyttää tuleen (sukulaiseni) ja minut on hakattu pesäpallomailalla tajuttomaksi (koulukiusaajat).

Olen nyt 17-v ja diagnooseina on vaikea masennus psykoottisin piirtein, paniikkihäiriö ja anoreksia. Olen myös kerran saanut psykoosin ja jouduin sen vuoksi hoitoon. Olen yrittänyt tappaa itseni lukuisia kertoja ja käsissäni (ja ympäri vartaloani) on kymmeniä viiltoarpia.

Uskon, että lapsuudellani, isälläni ja koulukiusaajilla on ollut osansa tähän kaikkeen :/ Mutta alan vihdoin olemaan vähän parempana.

Voimia ja kaikkea hyvää sinulle! Toivottavasti elämä näyttää sinulle aurinkoisemman puolensa.

Vierailija
32/101 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaaminen sitten väärään seuraan joutumisen kautta ( olisinki uskonut vanhempia) viinat yms.sitten.

Vierailija
33/101 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole selkeää syytä. Epäilisin, että ehkä jotain lievää kiintymyssuhdeongelmaa. Hassua oli se, että terapiassa nää syyt ei saaneet mitään osaa keskustelussa. Silloin yhtenä syynä oli myös unenpuute. Oli se juttelemassa käyminenkin hyödyllistä, mutta pidin aika hassuna sitä, että hoidettiin vain oireita, mutta ketään ei kiinnostanut syy.

Siis kävitkö psykoterapiassa vai julkisella puolella sairaanhoitajalla? Psykoterapia kun ei missään nimessä ole mitään juttelua vain.. Sen sijaan kokemuksesta tiedän, että jos käy julkisen puolen hoitsulla niin se on kyllä yhtä tyhjän kanssa.

allekirjoitan tämän täysin. olisipa työpaikka niin olisi rahaa mennä oikeaan hoitoon yksityiselleLÄÄKÄRILLE eikä vain puhumaan saamatta mitään neuvoja tai ylipäätään muuta kuin "terve" "seuraava aika.." ja "näkemiin" joltain hoitajalta. 10 vuotta sitä leikkiä katsottu toivotaan ettei enää kuin korkeintaan 5vuotta.

yleensä annetaan jokin lääkitys jonka aiheuttamia sivuoireita "terapioidaan" ja yleensä hoidetaan toisella lääkkeellä ja bum! terve, olen eläkeläinen.

Vierailija
34/101 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskat kotiolot + koulukiusatuksi joutuminen

Vierailija
35/101 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parikymppinen ja kärsin edelleen kovasta paniikkihäiriöstä ja ahdistuksesta. Johtuu todennäköisimmin äidistäni, joka lapsena vaati minulta täydellistä suoritusta koulussa joka ikisessä oppiaineessa, sekä toisissa asioissa. Vaati, että näytän ja pukeudun juuri niin kuin hän haluaa, ja haukkui rumaksi jos esim leikkasin hiukset. Tärkeintä maailmassa oli se "mitä muut ihmiset ajattelevat". Muistan, kun sain ensimmäisen kasin kokeesta kuinka hän lukitsi minut vessaan ja huusi. Kun olin teini, ja halusin pukeutua eri tavalla, äitini sai kauheita itkukohtauksia "rumuuteni" takia. Haukkui lihavaksi, vaikka olin normaalipainoinen. Tämän takia kärsin teini-iässä myös syömishäiriöstä, josta onneksi olen päässyt ylitse. Vanhemmilla on suurempi vaikutus lapsensa aikuisuuteen mitä he luulevat. 

Vierailija
36/101 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia jatkunut fyysinen-, psyykkinen- ja seksuaalinen väkivalta lapsuudessa...

Vierailija
37/101 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en voi syyttää ketään toista mielenterveysongelmistani, että päällimmäisin syy on se miten käsittelen tai jätän käsittelemättä huonoja kokemuksia. Esimerkiksi lapsuudessani tapahtunutta seksuaalistahyväksikäyttöä.

Vierailija
38/101 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmainen vaimo.

Vierailija
39/101 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä "omat valinnat"? Kuka haluaisi/valitsisi olla sairas?? 

Eihän kukaan halua/valitse olla päihderiippuvainenkaan. Siihen huonoon jamaan ajaudutaan huonojen elämänvalintojen myötä. Muita syyttelevä ihminen ei koskaan opi ottamaan vastuuta elämästään eikä oppimaan virheistään, siksi hän on tuomittu huonoon elämään.

Vierailija
40/101 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmia oli yli 20 vuotta sitten, ei enää. Syynä tunnekylmä, epäsosiaalinen kasvuympäristö, aleksitymia vanhemmilla, sekä heitteillejättö nuorena.

Mulla riitaisa häiriintynyt kasvuympäristö jossa lapsi oli lähinnä heitteillejätetty. Lisäksi yksinäisyys lapsena ja pahiten ongelmaa aiheuttaa kiusaamisen aiheuttamat pelot joiden takia työelämään hankkiutuminen on käytännössä mahdotonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän