Mista apua kun elatusvelv.-isa ei noudata sopimusta? Tulee rayhaamaan oven taakse ja vahentaa elatusmaksuista ostamiaan (lapselle) tavaroita. Kerron lisaa jos tasta on
Kommentit (7)
isällä ei ole oikeutta vähentää ostamiensa tavaroiden hintaa elatusmaksusta jos ette erikseen siitä sovi. Jos tulee oven taakse räyhäämään soita poliisit. Niin minä tein. Eipä käynyt montaa kertaa. Tosin elatusmaksuja en koskaan ole saanut euroakaan.
Mutta jos olisin päästänyt sen sisään, en olisi saanut sitä ulos. Saisitko sovittua kunnan kanssa että saat elatustuen suoraan ja säännöllisesti niiltä. Kunta sitten saisi periä tai yrittääperiä exältä.
En vain haluaisi lasteni kokevan tällaista. Kova kovaa vasten. Näin se sitten kai menee.
Kova pala lapsille olisi kun isää viedään poliisin voimin. Ihan ulkoisesti näytämme " normaalilta" .
Mitä siinä sitten teet? Lapset itkevät sisällä sitä miksi isä huutaa rapussa ja renkuttaa ovikelloa ja miksi äiti ei päästä (kännistä) isää sisälle.
Apua siis kaivataan. Hyviä neuvoja. Säädyllisiltä ja hyvinvoivilta näytämme ulospäin.
Yritän pitää lapsemme täysjärkisinä sekä hengeltään tasapainoisina.
Ihmettelen vain, miten se näillä eväillä voi toteutua.
ap
koska silloin saat dokumentin siitä että hän on häiriköinyt ja uhkaillut. Ilman tätä kirjaamista et voi mahdollisessa lähestymiskieltoasiassa asiaan vedota, näin sanoi poliisi minulle kun asiaa kysyin.
Lasten on turvallisempaa kun tietävät että poliisit tulevat ja hakevat heitä uhkaavan isän pois kuin se että saa rauhassa huutaa ja häiriköidä rapussa. Ihmettelen ettei kukaan muu ole sitä jo tehnyt, mikäli hän rapussa rähinöi.
Tälläisen eron kohdalla kannattaa turvautua ammattiauttajaan eikä jäädä odottamaan mahdollisia vaurioita. Tätä kautta itse sain myös tukea siihen että lapset saivat valvotut tapaamiset (poika ei suostunut näihin tapaamiseen kertaakaan menemään) eikä heitä pakotettu isälle koskaan taikka tapaamaan isää, tällä hetkellä eivät ole tavanneet isää 4 vuoteen. Eikä kumpikaan kaipaa häntä. Ovat onnellisia kun saavat elää rauhallista ja turvallista perhe-elämää. Joskus kysyvät että mitä jos iskä tulee oven taakse, sanon että soitamme poliisit heti. Se rauhoittaa lapsia kummasti.
Itse kävin pojan kanssa vuoden psykologilla ja sain itse keskusteluapua ex-miehen mielenterveysongelmien takia sekä häiriökäyttäytymisen takia. ITse sairastuin paniikkihäiriöön johon söin lääkkeitä vuosikausia. Nyt olen parisuhteessa miehen kanssa jota meidän ei tarvitse pelätä ja olemme onnellisia, lapset kutsuvat nykyistä miestä isäksi.
Elatusmaksu kannattaa ottaa suoraan kunnalta, koska silloin isä ei voi käyttää rahaa aseena sinua vastaan, rahat ovat aina tilillä silloin kun pitää ja saman suuruisena. Myöskään yhteishuoltajuuteen en kehoita suostumaan. Se on vihoviimeinen keksintö. HArvalla toimii niin kuin pitää. Yleensä se on kiusanteon väline.
-neitimyy-
Lapset haluavat tavata isäänsä, enkä sitä halua estää silloin kun isä on täyspäinen ja selvä.
Isä on huomattavan varakas ja kykenee osittain sitä kautta hallitsemaan elämäämme. Mihin kannattaisi ensisijaisesti ottaa yhteyttä?Onko muita kuin lastenvalvoja.
Jos päädymme oikeuteen on isällä varaa taistella hamaan loppuun saakka. Siitä taas kärsisivät lapsemme. ap
Kaupungin puolelta tuskin psykologin apua saa (??). Yksityinen tulee taas todella kalliiksi. Kannattaisiko edetä neuvolan kautta vai kuinka menettelisin? Itsekin tuntisin tarvitsevani " purkautumisapua" .