''Pankki vai luotto?''
Onko muita, joita ärsyttää/nolottaa ko. kysymys? Kaupoissahan tuon saa valita päätteestä itse kaikessa hiljaisuudessa, mutta monissa ravintoloissa kysymys rääkäistään tiskillä niin, että sen kuulee koko jono. Ja vastauksen tietty myös. En tiedä miksi, mutta minua hävettää etenkin, jos syystä tai toisesta vastaan ''luotto''.
Kommentit (43)
Etenkin ulkomailla aina credit, koska se on turvallisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, "luotto" = "rahat loppu ennen seuraavaa etuuspäivää" ;)
Luottokorttia ei saa ilman säännöllisiä tuloja. Siksi sanon aina kuuluvalla äänellä et pannaan luotolta.
Ei pidä paikkaansa. Kaikille korkeakouluopiskelijoille tyrkytetään heti luottokorttia kun tietty määrä opintopisteitä on tehty. Vaikka tulot olisivat 0 euroa.
Minullakin on tämä kortti ja en tiennyt, että pankki maksaa bonusta credit ostoista. Laittaisitko linkin.
Itse sössin raha-asiana 5 vuotta sitten juuri ko. Kortilla. Maksoin kaiken luotolla ja havahduin siihen, että luottoni oli 4000e. Tienasin bruttona per kk tuon verran, mutta luottopa ei juuri lyhentynyt. Otin asuntolainaan lyhennysvapaata 4 kk ja maksoin vyötä kiristellen koko luoton pois. Sen jälkeen olen käyttänyt luottoa vain harkitusti. Matkustamista vartenminulla on kaksi luottokorttia. En halua olla ulkomailla siinä tilanteessa, että ainoa kortti ei toimi.