TeleFinland nostaa hintoja 40 % ja 200 % Kiitos!
Teleoperaattorin TeleFinlandin rajut hinnakorotokset - jotka on naamioitu "selkeyttämiseksi" pöyristyttävät.
Tele Finladilta saapui taas kaunis kirje "liittymän automaattisesta päivityksestä".
Kun liittymä maksaa tällä hetkellä 9,99 e /kk olisi uusi hinta 17.2.2016 alkaen 14 eur/kk eli hinnannousu eli hinnankorotus 40 %.
Korotus totetetetaan tietysti siten, että "TeleFinland selkeyttää liittymävalikoimaa ja yllättäen TeleFinland huomasi, että käytössäni on liittymäpaketti, joka poistetaan valikoimasta". Voi kuinka kaunista ja röyhkeää hinankorotuspolitiikkaa.
Lisäksi kirjeesssä manitaan, että Mini-liittymät, jotka nyt maksavat 1 euron/ kk (ja jonka hintaa hiljattain korotettiin reippaasti), maksavatkin jatkossa alk. 3 euroa/kk. Eli hinnankorotus 200 %.
Asiakkaiden taloudelle tulee kalliiksi, että TeleFinlandissa "selkeytellään" toimintaa - se on nyt tarpeeksi selkeää, "selkeyttäminen" tulee TeleFinlandin asiakkaille - ja katoavien asikkaiden myötä myös yhtiölle - kalliiksi.
Valitkaamme muiden operaattoreiden liittymä - ei Sonera -TeleFinlandin. Hyvästi!
Kommentit (63)
Yli kymmenen vuoden asiakkuuden jälkeen irtisanoin TeleFinlandin liittymän juuri näiden hinnankorotusten vuoksi. Minulla ei ole älypuhelinta enkä halua maksaa ylimääräistä siksi että liittymääni pakkoliitettiin netti ilman tahtoani ja samalla hinta nousi.
Kävin jopa TeleFinlandin asiakaspalvelupisteellä yrittämässä vaihtaa liittymääni heidän prepaid-liittymään. Eivät suostuneet vaihtamaan, koska "ei niin kannata tehdä".
No, lopetin sitten TeleFinlandin asiakkuuden kokonaan. Otin Saunalahdelta prepaid-liittymän - soittelen niin vähän ettei ole mitään järkeä maksaa isoja kuukausimaksuja kellekään.
Mulla taas on niin päin, että haluan pitää netin mutta soittelen tosi vähän. Kenen liittymää suosittelisitte? En tajunnut noita latausliittymiä kun ei niihin vissiin halvempiin kuulu nettiä.
Mulle tuli tuollainen nostamme hintoja -viesti jo viime vuonna. Mulla oli Telefinlandilta liittymä, jossa oli kuukausimaksu jotain 50snt ja sitten ilmoittivat muuttavansa liittymää siten, että siihen tulisi netti > hinta olisi noussut johonkin 3 euron tietämille.
Ko. liittymä oli kotipuhelimessa, eli sillä sai perheen kiinni, jos tarvitsi. Kovin harvoin siihen soitettiin/sillä soitettiin. Vaihdoin DNA:n liittymään, jossa ei ole "mitään", eli ei pakkonettiä ja liittymä maksaa jotain euron kuukaudessa.
Ei mua muuten häirinnyt, olisi ollut edelleenkin varaa Telefinlandin liittymään, mutta alkoi ärsyttää koko Telefinlandin hintojen nostaminen ja se tyyli, jolla ilmoitettiin asiasta..
Itse vaihdoin vähän aikaa sitten TeleFinlandiin. Syystä että se oli kaikista halvin. Ja varmasti on edelleen. Te ketkä aiotte vaihtaa liittymää, oletteko yhtään katsoneet muitten operaattorien tarjontaa ja hintoja? Ne on edelleen, jopa näiden TeleFinlandin korotusten jälkeen, paljon kalliimmat. Tuollaisia euron liittymiä ei saa enää mistään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas on niin päin, että haluan pitää netin mutta soittelen tosi vähän. Kenen liittymää suosittelisitte? En tajunnut noita latausliittymiä kun ei niihin vissiin halvempiin kuulu nettiä.
Ei miltään operaattorilta saa pakettia, jossa olisi edullinen, rajaton netti ja jonkin verran puheaikaa. Ärsyttää, kun aina myydään karmea määrä puheaikaa + miljoona tekstaria huippuedullisesti, mutta kun mä en tartte puhepakettia; vihaan puhelimessa puhumista enkä edes tekstaile (Skype, Telegram ja WhatsUp on keksitty!), vaan sen netin. Dataliittymä on tietenkin ratkaisu, mutta sillä taas ei voi ollenkaan soittaa.
Minä vain ihmettelen, kuka enää soittaa normipuheluja kännykällä tai lähettää tekstareita (ainakaan suurissa määrissä). Minä käytän Viberia ja Whatsappia. Vain vanhemmilleni soitan normipuheluja, kun he eivät noista sovelluksista piittaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä vain ihmettelen, kuka enää soittaa normipuheluja kännykällä tai lähettää tekstareita (ainakaan suurissa määrissä). Minä käytän Viberia ja Whatsappia. Vain vanhemmilleni soitan normipuheluja, kun he eivät noista sovelluksista piittaa.
Mm. ne vanhempiesi ikäiset ja vanhemmat ihmiset, kun eivät nousta sovelluksista piittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mm. ne vanhempiesi ikäiset ja vanhemmat ihmiset, kun eivät nousta sovelluksista piittaa.
Okei, eli lähes kaikki tässä ketjussa ovat eläkeikäisiä ;)
Vierailija kirjoitti:
Itse vaihdoin vähän aikaa sitten TeleFinlandiin. Syystä että se oli kaikista halvin. Ja varmasti on edelleen. Te ketkä aiotte vaihtaa liittymää, oletteko yhtään katsoneet muitten operaattorien tarjontaa ja hintoja? Ne on edelleen, jopa näiden TeleFinlandin korotusten jälkeen, paljon kalliimmat. Tuollaisia euron liittymiä ei saa enää mistään.
Esim Globetelistä saa 59 sentin liittymän.
"Ei mua muuten häirinnyt, olisi ollut edelleenkin varaa Telefinlandin liittymään, mutta alkoi ärsyttää koko Telefinlandin hintojen nostaminen ja se tyyli, jolla ilmoitettiin asiasta.."
Sama täällä, alkaa vituttaa .
Tohon globeteliin ei kuulu netti. Telefinladin halvin vastaava on 3 e kk ja siinä on jo mininetti. Netti on pakko olla jos haluaa lähettää whatsapp viestejä, joten itselle tuo globetel ei kyllä passaisi.
Ittellä on tele finlandin mini liittymä ja kännykässä ei ole nettiä. Kun siihen liittymään tuli (viimevuonna?) se nettikin mukaan niin laitoin netissä nettieston päälle, joten on nyt vain se euron liittymä. Eikös sen saa nytkin siellä liittymän tiedoissa säädettyä noin? Ettei ole pakko sitä nettiä siihen ottaa...
Vierailija kirjoitti:
Ittellä on tele finlandin mini liittymä ja kännykässä ei ole nettiä. Kun siihen liittymään tuli (viimevuonna?) se nettikin mukaan niin laitoin netissä nettieston päälle, joten on nyt vain se euron liittymä. Eikös sen saa nytkin siellä liittymän tiedoissa säädettyä noin? Ettei ole pakko sitä nettiä siihen ottaa...
Ainakin itse ymmärsin Telefinlandian sivuilta, että tämä ei ole enää mahdollista. Eli se netti pakko myydään kaikkiin liittymiin. Mielestäni siellä lukee, että nettieston voi laittaa päälle, mutta silti netistä joutuu maksamaan, sitä ei vain voi käyttää. Aika hieno liikeidea. Myydään tuote, voit itse estää sen käytön, mutta siitä on silti maksettava.
Vierailija kirjoitti:
Niihin saa netin lisäpalveluna hyvin helposti. Sen kun valitset sen nopeuksisen netin kun haluat. Toki pitää katsoa, että liittymään on ladattu tarpeeksi rahaa jotta sen maksut saadaan kuitattua joka kuukausi. Mutta toisaalta, pitäähän sen tavallisenkin liittymän lasku maksaa joka kuukausi.
Saunalahden lautausliittymä tulee vähän soittavalle selkeästi halvimmaksi. Siinä kun ei ole mitään kuukausimaksuja. Maksat vain puheluista, tekstareista ja mahdollisesti netistä. Nettiäkään ei ole pakko ottaa jos sitä ei tarvi.
Noista latausliittymistä. Jos ottaa ton norppa+ liittymän ja siihen sit mobiililaajakaista perus 2m, joka maksaa sen hieman alle kympin, niin millainen toi netti sit on, pärjääkö sillä kun ny on 4g. Satunnaisesti käyn nettisivuilla, käytän paljon whatsappia ja joskus tarvii karttapalvelua.
ihan sama mitä maksaisi jos vaan toimisi.
Vaihdon juuri TeleFinlandin säästöpaketin, jonka maksu oli 9,99 €/kk ja jota nyt "selkeyttävät" 40 % ylöspäin 14 euroon ostamalla tilalle DNA:n vastaavan liittymän 9,90 €/kk
ja puhelumaksut noin puolet TeleFinlandin vastaavista.
https://kauppa3.dna.fi/liittyman_tiedot/?subscription_offering=1376
Äitini miniliittymä ilman nettiä vaihdettiin TeleFinlandilta Globetelelle, koska TteFinlandin tuleva kk-hinta yli 400 % suurempi.
Näin se oma "selkeyttäminen" etenee.
Mä ilmoitin TEleFinland kans että selkeytän omia liittymiäni ja irtisanon kaikki TeleFinland liittymät heti. Irtisano sinäkin ja jaa somessa.
TeleFinland on kekisnyt uuden maion liikeidean eli vanhojen asikkaiden suututtamisen kunolla!
Lycka till!