Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joissakin ammateissa naisilta kielletty naamansa meikkaus?

Vierailija
13.01.2016 |

Onko olemassa sellaisia ammatteja tai töitä, joissa nainen ei saa olla naama meikattuna?

Joskus aikoinaan kuulin, että esim. elintarvikeliikkeessä ei saanut olla lakatut kynnet lihaosaston tai vihannesosaston myyjillä, mutta nykyisin ei vissiin enää pidä paikkansa, koska kaikilla elintarvikeliikkeiden ja markettiosastojen vastaavilla myyjillä näyttää olevan hanskat käsissään, sellaiset kertakäyttöhanskat siis.
Naispapeillakin näyttää olevan naamat meikattuina kirkonmenoissa, vaikka eikös siinä Isossa kirjassa kielletä naisten ehostaminen. Jumala on luonnut naisen semmoiseksi kuin on eli luomut on jees vissiin vieläkin hihhulilahkolaispiireissä ja huivi päähän, eikä mitään väkkäräpermiksiä tukkaan saatika punaista väriä tukkaan.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirurgi? Muu täyttä puhtautta tai pölyttömyyttä vaativa työ?

Vierailija
2/46 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimavalvoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt tule äkkiseltään mitään sellaista ammattia mieleen. Kynsilakkaa ei omalla työpaikallani saisi olla (eikä pitkiä kynsiä) ja olen siis laitoshuoltaja. 

Vierailija
4/46 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke-ja elintarviketehtaat ja muut teollisuuden puhdastilatyöt.

Vierailija
5/46 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoissa paikoissa meikkaaminen on kielletty myös miehiltä.

Vierailija
6/46 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen että jollain kirurgilla ei ehkä saa olla, ettei jotain ripsivärin hiukkasia lentele? saatan olla väärässäkin

Vierailija
7/46 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnut?

Vierailija
8/46 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teurastamossa ei työntekijät saa meikata.

Vierailija
9/46 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintarviketuotannossa ei ainakaan saa olla meikkejä, hajusteita tai koruja. Esim. meijerit, lihanjalostus, yms.

Vierailija
10/46 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta sieltä pitäisi etsiä naiset. 

Ärsyttää kun naisten ulkonäkö vaihtelee niin paljon meikin ansiosta. 

Vierailija
11/46 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös nuo huivia käyttävät ainakin tykkää nimenomaan meikata, kun se on lähes ainut keino laittautua naiselliseksi ja kauniiksi? Itse ainakin olen nähnyt paljon huivia pitäviä naisia ja näillä aina todella näyttävät meikit naamassa.

Vierailija
12/46 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikös nuo huivia käyttävät ainakin tykkää nimenomaan meikata, kun se on lähes ainut keino laittautua naiselliseksi ja kauniiksi? Itse ainakin olen nähnyt paljon huivia pitäviä naisia ja näillä aina todella näyttävät meikit naamassa.

Mitä sä oikein sössötät siinä?

Vierailija
13/46 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta sieltä pitäisi etsiä naiset. 

Ärsyttää kun naisten ulkonäkö vaihtelee niin paljon meikin ansiosta. 

Kaikkia ei voi miellyttää. Toiset miehet vaatii naisia meikkaamaan ja toiset taas sanovat, että ei saa meikata, kun sitten ei näe kuka on oikeasti kaunis ja kuka ruma.

Vierailija
14/46 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elintarviketuotannossa ei ainakaan saa olla meikkejä, hajusteita tai koruja. Esim. meijerit, lihanjalostus, yms.

Miksei saa olla esim. lihanjalostushommissa hajuvettä naisilla? Ei kait se tuoksu tartu johonkin makkarapötikkään valmistuksen aikana???

Vierailija
15/46 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että nuo musliminaiset, jotka käyttävät huivia, ovat usein meikanneet naamansa. Ainakin nämä nuoremmat, joita olen kaupungilla nähnyt. Eli ei liene kiellettyä heidän uskonnossaan tai ovat sen verran maallistuneet?

Vierailija
16/46 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elintarviketuotannossa ei ainakaan saa olla meikkejä, hajusteita tai koruja. Esim. meijerit, lihanjalostus, yms.[/quote

makkaratehtaassa ei saa olla siivuttajalla siis kaulakorua kaulassa, josta roikkuu esmerkiksi risti, sillä olishan se hirveetä löytää lauantaimakkarasiivun seasta kultainen risti ketjuineen;):Djoopajoo

Vierailija
17/46 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että nuo musliminaiset, jotka käyttävät huivia, ovat usein meikanneet naamansa. Ainakin nämä nuoremmat, joita olen kaupungilla nähnyt. Eli ei liene kiellettyä heidän uskonnossaan tai ovat sen verran maallistuneet?

Mitenkäs tämä liittyi ketjun aiheeseen?

Vierailija
18/46 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirurgi? Muu täyttä puhtautta tai pölyttömyyttä vaativa työ?

Pitääkö kirurgilla olla aina suojalasit silmillään leikatessaan, ettei vaan vaikkapa ripsi tipahda haavaan ennen ompelua?

Vierailija
19/46 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs tämä liittyi ketjun aiheeseen?

Suora lainaus aloituksesta: "Naispapeillakin näyttää olevan naamat meikattuina kirkonmenoissa, vaikka eikös siinä Isossa kirjassa kielletä naisten ehostaminen. Jumala on luonnut naisen semmoiseksi kuin on eli luomut on jees vissiin vieläkin hihhulilahkolaispiireissä ja huivi päähän, eikä mitään väkkäräpermiksiä tukkaan saatika punaista väriä tukkaan"

Vierailija
20/46 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laboratoriossa puhdastilatyöskentelyssä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä