Onko joissakin ammateissa naisilta kielletty naamansa meikkaus?
Onko olemassa sellaisia ammatteja tai töitä, joissa nainen ei saa olla naama meikattuna?
Joskus aikoinaan kuulin, että esim. elintarvikeliikkeessä ei saanut olla lakatut kynnet lihaosaston tai vihannesosaston myyjillä, mutta nykyisin ei vissiin enää pidä paikkansa, koska kaikilla elintarvikeliikkeiden ja markettiosastojen vastaavilla myyjillä näyttää olevan hanskat käsissään, sellaiset kertakäyttöhanskat siis.
Naispapeillakin näyttää olevan naamat meikattuina kirkonmenoissa, vaikka eikös siinä Isossa kirjassa kielletä naisten ehostaminen. Jumala on luonnut naisen semmoiseksi kuin on eli luomut on jees vissiin vieläkin hihhulilahkolaispiireissä ja huivi päähän, eikä mitään väkkäräpermiksiä tukkaan saatika punaista väriä tukkaan.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Kirurgi? Muu täyttä puhtautta tai pölyttömyyttä vaativa työ?
Kyllä mun kasvoista luomia poistaneella kirurgilla oli aika paljonki meikkiä.
Kemistit jos käsittelevät nanopartikkeleita. En tiedä päteekö myös NMR-spektroskopiaan, jossa näytteet kontaminoituvat helposti.
Varmaan samoissa ammateissa kuin miehiltäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirurgi? Muu täyttä puhtautta tai pölyttömyyttä vaativa työ?
Kyllä mun kasvoista luomia poistaneella kirurgilla oli aika paljonki meikkiä.
No tuskin oli kirurgi 😂 Plastikkakirurgi korkeintaan.
Sellaista ammattia ei ole, missä naisten kasvojen ehostaminen olisi kielletty. Liian pitkät ja epähygieniset kynnet onkin toinen juttu, kyse oli kasvojen ehostamisesta.
Toki näyttelijät ja esiintyvät artistit tarvitsevat enemmän maskeerausta kuin kirurgit.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt tule äkkiseltään mitään sellaista ammattia mieleen. Kynsilakkaa ei omalla työpaikallani saisi olla (eikä pitkiä kynsiä) ja olen siis laitoshuoltaja.
Meilläkin kynsien lakkaus kielletty, koska käsidesi mukamas liottaa kynsilakkaa. Ja olen tavallinen siivooja. En noudata kieltoa.
Ainakin elintarvikesiivooja, puhdastilasiivooja.
Hyvä Timppa! Metoo-lutkat kuriin!
Elintarviketeolllisuudessa ei saa olla esim. pitkiä kynsiä. Hanskat ei auta mitään kun kynnet repii ne hajalle ja paska kynsien alta siirtyy tuotteeseen.