Eräs koiranomista loukkaantui minulle tänään
Olin lapseni kanssa kävelytiellä, kun pysähdyimme laittamaan hänelle hanskoja paremmin. Olin kumartuneena lapsen puoleen enkä huomannut, että takaa tullut koiranomistaja päästi koiran haistelemaan meitä ihan yllättäen. Lapsi säikähdi ja niin kyllä minäkin.
Sanoin sitten omistajalle, että ei päästä koiraa ihmisten luo ilman lupaa, että meillä ihmisillä on oikeus päättää olemmeko koirien lähellä vai emme. Omistaja katsoi minua päästä varpaisiin ja sanoi, etten saisi tartuttaa lapseeni koirapelkoa. Joo, ihan oikeassa hän siinä on, mutta ihan siitä ei ollut kyse.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Koira ihmiset on itsekkäitä
Ei kaikki.
Kysyin yhdeltä pienen koiranomistajalta että haukkuuko paljon tuon rotuiset koirat kun kerrostalossa asut niin mulkaisi vihaisesti
Valitettavan monet koiranomistajat eivät tajua, että heidän ihana pikku turremurrensa ei ole kaikkien mielestä maailman paras, suloisin ja mahtavin asia, eikä jokainen halua toisten koiria hyppimään itseään päin, kuolaamaan naamalleen ja nuuhkimaan jalkoväliään. Liian monta kertaa koettu. Lisäksi nämä älykääpiöt eivät yleensä vaivaudu kouluttamaan koiriaan, kun ne on niin lutusia räkyttäessään vieraille ja tuhotessaan paikat.
Tuossa tilanteessa sitä koiraa säikähtää . Itse lähestyn omistajaa ja koiraa jos haluan ja jos omistaja haluaa. Tykkään pienistä koirista jotka on suloisia. Isoja koiria pelkään.
Itselläni kolme kissaa ja siksi ehkä kissan kokoiset koirat tuntuu tutuilta ja turvallisilta.
Koiranomistajana pakko sanoa että ärsyttäviä on myös puolestaan lapset jotka tunkee vaan silittämään koiraa kysymättä. Mun toinen koira pelkää lapsia kuollakseen ja saattaa purra yllättettynä.Sitä päivää odotellessa kun se syö jonkun kultapuppelin sormet ja mua syytetään asiasta koska vikahan on aina koiranomistajassa ei koskaan näissä pullamössö lapsissa jotka ei osaa käytöstapoja.
No jos koiranulkoiluttaja tuosta loukkaantui niin pienestäpä loukkaantui. Toki olisit voinut sanoa vähän nätimmin jotain "huh, kun säikähdin, ei ole kiva että koira tai kukaan muukaan tulee noin yllättäen ja pyytämättä luo", mutta ei tuossa sanomisessasikaan nyt mitään erityisen kummallista ole.
Jos oisit mulle joutunut huomauttamaan, olisin kyllä pyydellyt monisanaisesti anteeksi ja pahoitellut huolimattomuuttani - ja ollut siis aidosti pahoillani että säikytin sinut ja etenkin lapsesi (tai siis koirani olisi säikäyttänyt).
Joskus koirat vaan yllättää, nekin sesset jotka kulkevat aina nätisti tien reunan pusikossa eivätkä koskaan kiinnitä huomiota muihin, saattavat odottamatta tehdä jotain tyhmää. Todennäköisesti kyykkyasentosi sai koiran kuvittelemaan että olet tervehtimässä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Koiranomistajana pakko sanoa että ärsyttäviä on myös puolestaan lapset jotka tunkee vaan silittämään koiraa kysymättä. Mun toinen koira pelkää lapsia kuollakseen ja saattaa purra yllättettynä.Sitä päivää odotellessa kun se syö jonkun kultapuppelin sormet ja mua syytetään asiasta koska vikahan on aina koiranomistajassa ei koskaan näissä pullamössö lapsissa jotka ei osaa käytöstapoja.
Miten tämä liittyi aloitukseen? Ei mitenkään. Mutta pakko oli tulla tämä kertomaan meille?
Vierailija kirjoitti:
Valitettavan monet koiranomistajat eivät tajua, että heidän ihana pikku turremurrensa ei ole kaikkien mielestä maailman paras, suloisin ja mahtavin asia, eikä jokainen halua toisten koiria hyppimään itseään päin, kuolaamaan naamalleen ja nuuhkimaan jalkoväliään. Liian monta kertaa koettu. Lisäksi nämä älykääpiöt eivät yleensä vaivaudu kouluttamaan koiriaan, kun ne on niin lutusia räkyttäessään vieraille ja tuhotessaan paikat.
- Ja valitettavan monet vanhemmat eivät tajua, että heidän ihana pikku kultamussukkansa ei ole kaikkien mielestä maailman paras, suloisin ja mahtavin asia, eikä jokainen halua toisten lapsia syliinsä kuolaamaan ja sotkemaan. Liian monta kertaa koettu. Lisäksi nämä älykääpiöt eivät yleensä vaivaudu opastamaan lapsiaan, kun ne on niin lutusia huutaessaan, rymytessään ja tuhotessaan paikat.
Ei vaan, tämä ei liity ap:n ihan asialliseen aloitukseen mitenkään. Ap toimi ihan oikein. Mutta nää, jotka tunkevat tota koirien vastustuskommentointiaan jokaiseen mahdolliseen ketjuun ärsyttävä toisinaan ketutukseen asti.
Vierailija kirjoitti:
No jos koiranulkoiluttaja tuosta loukkaantui niin pienestäpä loukkaantui. Toki olisit voinut sanoa vähän nätimmin jotain "huh, kun säikähdin, ei ole kiva että koira tai kukaan muukaan tulee noin yllättäen ja pyytämättä luo", mutta ei tuossa sanomisessasikaan nyt mitään erityisen kummallista ole.
Jos oisit mulle joutunut huomauttamaan, olisin kyllä pyydellyt monisanaisesti anteeksi ja pahoitellut huolimattomuuttani - ja ollut siis aidosti pahoillani että säikytin sinut ja etenkin lapsesi (tai siis koirani olisi säikäyttänyt).
Joskus koirat vaan yllättää, nekin sesset jotka kulkevat aina nätisti tien reunan pusikossa eivätkä koskaan kiinnitä huomiota muihin, saattavat odottamatta tehdä jotain tyhmää. Todennäköisesti kyykkyasentosi sai koiran kuvittelemaan että olet tervehtimässä sitä.
Nyt on nukkumaanmenoaika, repesin viimeiselle lauseelle =D
Kohtasit lapsesi kanssa ääliön, jolta pitäisi ottaa koira turvaan. Olisi voinut käydä tosi pahasti, jos olisit horjahtanut vaikka taaksepäin koiran tassun päälle tjtn. Pahimmassa tapauksessa paha purema!
Ei tarvitse kenenkään selitellä koirien omistajille mitään omista allergioista, koska koiraa EI PÄÄSTETÄ kenenkään lähelle missään tapauksessa! Vain jos joku pyytää tai suostuu kun kysytään saako haistella!!!
Mua näin koiranomistajana ottaa myös päähän nämä "No niin Luca-Jessica, tuolta tulee söpö koira, mennäänpä silittämään! Suloisinkin koira voi olla erittäin lapsikielteinen syystä tai toisesta, kuten omanikin oli KIUSAUKSEN TULOKSENA by naapurin kakarat!
Kuvottavaa, kun itse ei oteta koiraa (ei rahaa, ei viitsitä tms.) mutta naapurin koiran kyllä pitäisi olla kakaroiden viihdykkeenä ym. Meidänkin koiraa tultiin hakemaan ulos jne. Eli kaikki kiva hyöty oltais vain otettu koirasta irti lapsille.
Jotkut saattaa kesäsäällä saada allergiakohtauksen koiran pölystä että kyllä olit ihan oikeassa ja hyvä että sanoit siitä!!