Viime hetken vinkkejä yhteenmuuttoon?
Nyt se tapahtuu. Viikonloppuna muutetaan miesystävän kanssa yhteen. En ole koskaan asunut miehen kanssa, takana suhdetta nyt vajaa 1,5 vuotta. Tietysti olen innoissani, mutta uusi tilanne joten arveluttaa ja jännittää. Osaanko minä? Pelkään myös, ettei mies jaksa oikkuiluani, ja olen tästä puhunutkin.
Viime hetken vinkkejä, mitä ottaa huomioon ja muistaa?
Kommentit (29)
Muutatteko vuokralle? Kumman nimissä vuokrasopimus on?
Kysyn siksi, että onhan vuokrasopimus molempien nimissä? Ja muutenkin raha-asiat suunniteltu. Helposti voi käydä niin, että toinen ostaa ruokaa, pesuaineita ja käyttötavaraa. Toinen taas kalliimpia hankintoja, kuten huonekaluja tai auton, mutta vain omiin nimiinsä. Jos tulee ero, niin toisella onkin omaisuutta, mutta ruoat on syöty.
Tiskikone auttaa paljon. Sinne saa likaiset astiat piiloon ja keittiö pysyy siistinä, toisin kuin tiskivuoroista riidellessä.
Jompikumpi todennäköisesti tekee enemmän kotitöitä. Jos se olet sinä, älä katkeroidu vaan ajattele antavasi puolisolle lahjan.
Ei mikään muuttajan vinkki mutta... Itse suosittelen myös kääntämään katseen ehkäisyyn... Itsellä oli monia vuosia pillerit ja olin jatkuvasti räjähdysherkkä ja oikukas. Vaihdoin ehkäisymenetelmää ja kas...elämä on sittenkin aika mukavaa! :D
Voimia muuttoon ja onnea uuteen kotiinne! :)
Kiitos vastauksista :)
Vuokrasopimus on molempien nimissä, mutta hyvä pointti tuo huonekalujen ostaminen. Treffeistä haluan itsekin pitää kiinni, mökkihöperöityminen ahdistaa, vaikka toisaalta elämäntilanne antaisi jo myöten asettuakin aloilleen.
Uskon että itse tulen tekemään enemmän kotitöitä, sillä olen töissä 50/50 työhuoneellani ja kotona. Pitää varmasti tottua ajatukseen, että se on vain reilua miestä kohtaan, hän tekee muutenkin pidempiä päiviä.
Pillerit pitää tosiaan ottaa pohdinnan alle, niitä syön...
Ap
Jos et ole tyytyväinen siihen, miten jotkin asiat yhteisessä taloudessa hoidetaan, älä pelkää ottaa sitä puheeksi, äläkä ainakaan luota siihen että ajan myötä siihen tulee muutoksia. Pikkuhiljaa tulet itse vain tyytymättömämmäksi, ja kun lopulta otat asian esille joskus pitkän ajan päästä, kumppanin on vaikea tajuta, miksei pitkään toiminut ratkaisu enää yhtäkkiä kelpaakaan. Ja kun jostain asiasta on jo tullut vakiintunut tapa, sitä on vaikeampi lähteä muuttamaan siinä vaiheessa.
Tietenkään jokaikisestä pikkujutusta ei kannata olla naputtamassa, mutta oikeasti tärkeät ja merkittävät asiat kannattaa ruotia läpi mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, eikä jättää hampaankoloon.
Vierailija kirjoitti:
Jos tavoitteesi on päästä naimisiin, ei ehkä kannata muuttaa yhteen ennen kuin on naimisissa. Mutta jos avioliitto ei ole sinulle tärkeä, niin sitten ei hätää.
Onhan tää vitsi?
Vierailija kirjoitti:
Älkää sekoittako hammasharjojanne.
Molemmille pipot päähän tällaisella pakkasella.
Söpöä :D
Avatkaa erillinen taloustili, jonne molemmat siirtävät sovitun PROSENTTIMÄÄRÄN tuloistaan. Tuolta tililtä maksetaan yhteiset kulut.
Jos teillä ei ole tiskikonetta, hankkikaa sellainen.
Olkaa joka aamu samaan aikaan hereillä. Edes minuutti jonka aikana toivotatte hyvää huomenta.
Pitäkää treffit kerran viikossa. :)