Expert-myymälässä asiointi v***ttaa matkapuhelinliittymien tuputtamisen takia!
Kävin reilu vuosi sitten ostamassa tyttärelle viihde-elektroniikkaa paikallisesta Expert-myymälästä. Tarvittavat tuotteet löytyivät ja menin maksamaan. Myyjä rupesi kauppaamaan matkapuhelinlittymiä. Koko perheen kaikki liittymät (6) uusiksi jollain superhienolla tarjouksella. Ei kiitos nyt tällä kertaa, sanoin. Myyntipuheet jatkuivat ja jatkuivat. Sanoin että lyöhän nyt nämä tavarat sinne koneeseen niin maksan ja lähden, mietitään sitä matkapuhelinliittymää joskus toiste. Myyjä ei uskonut vaan rupesi inttämään edelleen että ota nyt nämä 6 matkapuhelinliittymää, voit vaikka vaihtaa ne sitten myöhemmin takaisin vanhalle operaattorillesi jos et ole tyytyväinen. Sanoin että saatana, jos ei tuo tuputus nyt lopu niin jätän myös tämän CD-radion ostamatta ja kävelen ulos ovesta kahta kättä heittäen. Myyjä rahasti nurkuen tuotteen ja jupisi että on se nyt kumma jottei halvemmat matkapuhelinhinnat kelpaa. Ajattelin että tänne en enää tule kun kaupungista löytyy myös liikkeitä joissa myydään asiakkaalle sitä mitä hän oli tulossa hakemaankin.
No, nyt olin sitten (valitettavasti) unohtanut koko episodin reilun vuoden jälkeen ja pysähdyin liikkeen kohdalla kun muistin että tarvitsen jotain pikkutilpehööriä kodinkoneeseen. Löysin sen myyjän (eri kuin viimeksi) avustuksella ja käveltiin kassalle päin, niin myyjä kyseli että mites perheen matkapuhelinliittymät. "Meillä on XXX:n liittymät", sanoin. "Vaihdetaanpas samalla ne halvempiin, tehdään tästä paperit kuntoon samantien. "En rupea nyt tekemään matkapuhelinkauppaa, ostan vain tämän". "Mutta nämä olisi halvempiakin". "Ei, nyt maksan tämän ja piste".
Tällä kertaa myyjä sentään uskoi muutamalla kerralla jo ennenkuin tarvitsi ruveta ääntä korottamaan. Mutta kyllä v***tti suunnattomasti tuollainen pakkotuputtaminen, ja luulisi v***ttavan myyjääkin.
Nyt vannoin itselleni että tästä lähtien asioin ainoastaan kaupungin muissa kodinkone/viihde-elektroniikkaliikkeistä. Expert pitäköön tunkkinsa!
Kommentit (30)
Tämä on juuri yksi niistä syistä miksi en vastaa puhelinmyyjille; ei vaan jaksa sitä saatanan jankkausta.
Laita palautetta johdolle, ne on varmaan keksineet, että laitetaan myyjät tyrkyttämään liittymiä ja vielä joku myyntitavoite niille. Minua myös ärsyttää kaikki väkisin tyrkyttäjät, kauppakeskuksissakaan ei saa rauhassa kulkea ilman, että liittymiä tai muuta roinaa yritetään tyrkyttää.
Sitä kutsutaan lisämyynniksi. Noille työntekijöille pidetään koulutuksia aiheesta ja kehotetaan tekemään niin. Niiden palkka on monesti sidoksissa myynnin määrään. Samaa ne tekee kun käyn kahvin ostamassa R-kioskilta. "Tossa ois suklaapatukka kahvin kyytipojaksi vain eurolla!"
Olen käynyt Expertillä usein parin viime vuoden aikana, eikä koskan ole tyrkytetty puhelimia.
Ei tällainen väkisin myynti ole mistään kotoisin, se kertoo vain kuinka surullisissa kantimissa koko kulutustalous on, meillä ja maailmalla. Tulisi jo uusi aika ja ihmiset oppisivat ettei joka vitun härpäkettä tai liittymää tarvitse ostaa.
Expert on myös netissä, siellä ei ole myyjiä!
Vierailija kirjoitti:
Tulisi jo uusi aika ja ihmiset oppisivat ettei joka vitun härpäkettä tai liittymää tarvitse ostaa.
No moni ihminen on jo oppinutkin, mutta millähän se saataisiin näitten hemmetin pakkomyyjien kaaliin?
Mulle kävi myös näin mutta sain ostaman tuotteen -50% (yli 100 euroa maksoi alunperin) kun otin liittymän. Vaihdoin takaisin vanhalle ja hyvälle viikon kuluttua, josta sain myös paremman tarjouksen koska nythän olin "uusi" asiakas. Tulipahan säästettyä muutama kymppi.
Kuka ostaa cd-radion 2010-luvulla?
Veikkaan, että Expertissä myyjillä on tuntipalkka, joka ei ole kovin kummoinen tai sitten kiinteä kuukausi palkka esim 1300 - 1500e + provikat. Jos myy tarpeeksi, pääsee provikoille. Jos tekee kokopäiväisenä ja myy ihmisille sitä sun tätä paljon niin omassa tienaamisessa taivas on rajana. Mä tunnen "puhelinmyyjiä", jotka kauppaa laajakaistoja ja sähkösopimuksia yms ja tienaavat sen 3000-4000e joka kuukausi ja lukion jälkeistä koulutusta ei ole.
Samaa ne tekee Gigantissakin. Menin opiskelijana ostamaan uutta halpaa läppäriä ja tiesin sen toimivan käytössäni hyvin, koska hajonnut läppäri oli ominaisuuksiltaan ihan vastaava. Myyjä alkoi tiedustella mitä tietokoneellani teen ja totesi, ettei se ole riittävä minun käyttööni ja alkoi tyrkyttää 150e kalliimpaa vaihtoehtoa, vaikka minkälaisilla myyntipuheilla. Ostin sen mitä olin tullut hakemaankin ja sit vielä kyseltiin muusta kodin elektroniikasta, että pitäiskö päivittää uudempaan.
Vierailija kirjoitti:
Joku joka haluaa kuunnella CD-levyjä sekä radiota?
Vierailija kirjoitti:
Kenties joku jolla on edelleen CD-levyjä ja kuuntelee välillä radiotakin.
Mä oon ollut vastaavissa hommissa ja annan teille vinkin. Kannattaa vähintään kuunnella mitä sillä myyjällä on sanottavana. Se toki haluaa saada lisää rahaa itselleen, mutta se ei ole ryöstämässä tai kusettamassa teiltä mitään. Monet asiakkaat eivät ole tietoisia siitä, että voisivat saada vastaavan palvelun paljon edullisemmalla jotain muuta kautta. Tulee mieleen klassikkotapaus. Keski-ikäinen mies maksaa operaattorille X 30e/kk kiinteän kännykkäliittymämaksun, vaikka ei sitä puhelinta käytä muuhun kuin soittamiseen ja sitäkään ei välttämättä tapahdu joka päivä. Miksei tarjota asiakkaalle vastaavaa palvelua siten, että maksaa jatkossa vain 2e kuukausimaksun ja häntä laskutetaan puheluiden määrän mukaan esim. 7 senttiä minuutilta?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ollut vastaavissa hommissa ja annan teille vinkin. Kannattaa vähintään kuunnella mitä sillä myyjällä on sanottavana. Se toki haluaa saada lisää rahaa itselleen, mutta se ei ole ryöstämässä tai kusettamassa teiltä mitään. Monet asiakkaat eivät ole tietoisia siitä, että voisivat saada vastaavan palvelun paljon edullisemmalla jotain muuta kautta. Tulee mieleen klassikkotapaus. Keski-ikäinen mies maksaa operaattorille X 30e/kk kiinteän kännykkäliittymämaksun, vaikka ei sitä puhelinta käytä muuhun kuin soittamiseen ja sitäkään ei välttämättä tapahdu joka päivä. Miksei tarjota asiakkaalle vastaavaa palvelua siten, että maksaa jatkossa vain 2e kuukausimaksun ja häntä laskutetaan puheluiden määrän mukaan esim. 7 senttiä minuutilta?
Jep. Mulla on kanssa vastaavaa työkokemusta sekä puhelinmyynnistä, että opiskelun ohella työskentelystä elektroniikkaliikkeessä. Monet +40- vuotiaat ei tiedä, että markkinoilla on paljon edullisempiakin vaihtoehtoja ja että on ihan turhaa maksaa 30 euroa puhelinliittymästä, jota ei edes kovin aktiivisesti käytä. Rahat menee helposti herrojen taskuun. Operaattorit ovat myös siitä iljettäviä, että heillä olisi antaa ihmisille erilaisia tarjouksia ja kampanjoita vähän väliä, mutta he eivät sitä tee, koska mitä enemmän asiakas joutuu maksamaan, sen parempi. Siinä vaiheessa kun asiakas päättää vaihtaa liittymänsä paljon edullisempaan aletaan vasta soittelemaan, että "vaihdoitte liittymänne pois, mutku meil ois tämmösii ja tämmösii tarjouksia ja etuja ja haluttas pitää teidät asiakkaina edellee mutkumutumutku.."
Vierailija kirjoitti:
Niin käyn tossa nopeasti ostamassa jotain Expertistä ja sitten täytellään saatana 20minuuttia jotain papereita. EI KIITOS. Minulle möivät Expertissä puhelimen, halusin maksaa sen heti pois, mutta tyrkyttivät KOROTONTA maksuaikaa ja voit sitten maksaa sen vaikka heti pois. Porkkanana 6kk takuu, joka korvaa vaikka pudottamisen. No otin sitten sen ja huomasin, että Expertin koroton maksuaika tarkoittaa 17% todellista vuosikorkoa. Ai että oli perseeseen raiskattu olo.
Vierailija kirjoitti:
Esim. minä, ja soitan lapsnelapsille ihan cd-levyjä. Mistään naurettavista pikkuhärpäkkeistä en suostu musaa kuuntelemaan. Normi soitin (on muuten vinyylisoitinkin käytössä), vahvistin ja kunnon kaiuttimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin käyn tossa nopeasti ostamassa jotain Expertistä ja sitten täytellään saatana 20minuuttia jotain papereita. EI KIITOS. Minulle möivät Expertissä puhelimen, halusin maksaa sen heti pois, mutta tyrkyttivät KOROTONTA maksuaikaa ja voit sitten maksaa sen vaikka heti pois. Porkkanana 6kk takuu, joka korvaa vaikka pudottamisen. No otin sitten sen ja huomasin, että Expertin koroton maksuaika tarkoittaa 17% todellista vuosikorkoa. Ai että oli perseeseen raiskattu olo.
Meillekin kaupattiin väksin MAKSUTON 6kk takuu. mutta myöh. kuitteja katseleessa tuotteen tingittyyn hintaan oli lisätty 50e vakuutuksesta. Pariin kertaan yritettiin ko myyjää tavoittaa, mutta ei ollut koskaan paikalla ja ei jaksettu vatvoa asiaa, mutta olisi tietty pitänyt.
Ilmaisia lounaita ei ole.
Mulle kävi myös näin. Halusin ostaa hyvän suojakuoren kalliille tablelle. Myyjä alkoi tekemään kauppoja, että vaihtaisin Saunalahden osamaksun DNA:lle. Tosi oksettava lipevä ketku!