Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies syyttää köyhyydestä minua

Vierailija
13.01.2016 |

Olen tosi stressaantunut raha asioista, kun ei ole rahaa ja laskuja on vaikka muille jakaa. Kela säätää asumistuen kanssa tällähetkellä ja pitäisi tulevalle lapsellekkin saada tarvikkeita hommattua. Minä elän työttömyysturvalla jolla maksan ensin laskut jotka pystyn ja loput yleensä parikymppiä käytän pakollisiin esim. Bensaan (auto pakollinen) rahat menee siis heti kun tuleekin.
Mies sotki työttömyysturva asiansa ja pummii sossusta rahaa. Niillä rahoilla maksaa oman puhelinlaskunsa ja loput tuhlailee roskaruokaan, kaljaan, herkkuihin ja muihin omiin menoihin.
Noh tämän jälkeen mietitään mistä saadaan ruokaa. Se ottaa lainaa ja ostaa ruokaa (ei osaa ees ruokaa ostaa järkevästi vaan ostelee yhdenpäivän ruuat ja kallista ja turhaa)
Monesti olen sanonut että voisko opetella käyttämään rahaa järkevästi mutta ei...
Noh tänään kerroin taas miten stressaa, ja mies sanoi että: olen miettinyt että sillon kun olin sinkku niin mulla jäi rahaa kuussa käteenkin eikä kaikki mennyt. Ja kertoi miten hän maksaa kaiken. Lopuksi sanoi että älä loukkaannu.
En voinut siinätilanteessa kun lähteä pois ja nyt vaan itken. Jos sekin maksais laskuja sähköt ym. Puoliksi, lopettais tuhlailun ja hoitais sen työttömyysturvan kuntoon jolloin sais enemmän rahaa kuussa. Niin meille jäis molemmille rahaa ehkä vähän kuussa. Tai vaikkei jäis niin ois ainakin reilumpaa.
Miten ees kehtaa sanoo että minun takia sillä ei oo niin paljoo rahaa... Jättäisin sen jos ei ois lapsi tulossa. Hyvähän sen on perseillä rahojensa kanssa kun ei sillä oo ees luottotietoja. Minun pitää kokoajan stressata millon ne menee kun laskuja vaan kertyy.

Entiedä miten sekava teksti tuli kun itkettää niin paljon.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kuulosta yhtään sossupummilta, vaan vastuuntuntoiselta ja hyvin asioita suunnittelevalta tulevalta äidiltä. Olet ap ihan oikeassa noista ruokaostoksista ja muusta, mutta miehesi on oikeasti kamala! Mieti nyt antaisitko itsesi koskaan käyttäytyä kuten se nyt käyttäytyy? Itsekäs ja ajattelematon, ei kanna edes omista tekemisistään vastuuta! Lähde nyt. Ota kaikki apu vastaan mitä voit saada ja lupaan että sua odottaa upeampi tulevaisuus lapsesi kanssa kuin mitä nyt osaat toivoakaan!

Vierailija
22/48 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lapsi oli tehtävä tuohon tilanteeseen?

Eihän näillä sossupummeilla ole elämänhallintaa niin paljon, että osaisivat käyttää ehkäisyä.

Helpottiko?

Ei oikeastaan. Edelleen vituttaa mennä huomenna töihin, kun tietää että maksamani verot menevät tällaisten pummien elättämiseen ja menevät vielä lisääntymäänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa saarnaaminen vauvasta, se syntyy joka tapauksessa! Siitä on enää ihan turha väitellä "kannattiko" se tehdä tuossa tilanteessa.

Ap, sun tilanne kuulostaa todella paljon erään tutun tilanteelta. Niin paljon että mietin jopa voisitko olla juuri se ketä epäilen. Jokatapauksessa ainoa neuvoni on että muuta YKSIN pois teidän nykyisestä asunnosta ja ala elää fiksusti vauvan kanssa. JOS mies pystyy ryhdistäytymään niin tulee sitten perässä.

Vierailija
24/48 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäisin sen jos ei ois lapsi tulossa.

En halua kiusata, mutta mikä sinussa on vikana kun selvästikin tiedät tilanteen ja silti hankit lapsen tuollaisen kanssa? Nyt on myöhäistä tehdä sille asialle mitään, mutta jotainhan on mennyt ihan helvetisti pieleen että tilanne on päässyt tähän asti?

Vierailija
25/48 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Onko sinulla koulutusta? Minkälaiset työllistymisnäkymät sulla on äitiysloman jälkeen?

Vierailija
26/48 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kaikki ei asu helsingissä tai siellä etelässä. Täällä vaan tarvitsee autoa jos haluaa nähdä sukulaisia/ystäviä/tai käydä neuvolassa/lääkärissä ym.

Ja minua ei haittaa yhtään että elän tuollaisten ärsyttävien veronmaksajien rahoilla jotka on katkeria työttömille. Mitäs käyt töissä jos noin paljon harmittaa maksaa meidän elättämistä. :)

Jokainen ei sitäpaitsi saa töitä vaikka haluaisi.

Nyt ei enää tee edes mieli neuvoa sinua.

Vierailija
27/48 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Onko sinulla koulutusta? Minkälaiset työllistymisnäkymät sulla on äitiysloman jälkeen?

Minä olen varma että ap:lla alkaa uusi elämä kunhan tuosta miehestä pääsee eroon. Olen se pahoinpidelty joka aiemmin vastasi. Opiskelen korkeakoulututkintoa, olen löytänyt ihanan ja rakastavan miehen ja saan viimein itse järjestettyä raha-asiat niin että pystyn toteuttamaan sellaisiakin asioita joista en aiemmin osannut haaveilla. Minäkin yritin aiemmin vetää kamalaa miestä kuin kivirekeä perässä, ja nyt kun energiani vapautui muuhun saan enemmän aikaiseksi kuin olisin osannut kuvitella :) kannustan kaikkia ottamaan vastuun omasta elämästään ja jättämään ne miehet jotka teitä ei rakasta. Kyllä se tosiaan näkyy kun uskaltaa avata silmänsä.

Vierailija
28/48 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen varma että ap:lla alkaa uusi elämä kunhan tuosta miehestä pääsee eroon. Olen se pahoinpidelty joka aiemmin vastasi. Opiskelen korkeakoulututkintoa, olen löytänyt ihanan ja rakastavan miehen ja saan viimein itse järjestettyä raha-asiat niin että pystyn toteuttamaan sellaisiakin asioita joista en aiemmin osannut haaveilla. Minäkin yritin aiemmin vetää kamalaa miestä kuin kivirekeä perässä, ja nyt kun energiani vapautui muuhun saan enemmän aikaiseksi kuin olisin osannut kuvitella :) kannustan kaikkia ottamaan vastuun omasta elämästään ja jättämään ne miehet jotka teitä ei rakasta. Kyllä se tosiaan näkyy kun uskaltaa avata silmänsä.

No sulle kävi hyvin, mutta Ap:n asenteella hänellä on kymmenen vuoden kuluttua kolme lasta eri miehille, eikä päivääkään työkokemusta.

Vierailija
29/48 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva adoptioon, mies pellolle

Vierailija
30/48 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta vuotta sitten erosin tuollaisesta miehestä. Kas kummaa, minulla on jo tuhansia säästössä, ex-mies vinkuu yhä että hänellä rahat loppuu heti kun sitä saa. Enkä vaivautunut elareita vaatimaan, joten ihan kaikki rahansa tuhlaa omaan napaansa, joka onkin nykyään aika paljon kauempana selkärangasta kuin tavatessamme... Omat tuloni riittää varsin hyvin pitämään lapsi yltäkylläisyydessä ja silti jää paljon säästöön.

Ja miksikö tuollaisen miehen kanssa ei pystytä järkevästi katsomaan miten rahat tulee ja menee? Ihan vain siksi, että jos sellaista ehdottaa että miehessä itsessään olisi jotain vikaa, saa nyrkistä. Pienestä vihjeestä mies raivostui ja alkoi hajottamaan paikkoja, otin eron enkä ottanut selvää miten pimahtaa jos syytän suoraan.

Vierailija
31/48 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän näillä sossupummeilla ole elämänhallintaa niin paljon, että osaisivat käyttää ehkäisyä.

Helpottiko?

Ei oikeastaan. Edelleen vituttaa mennä huomenna töihin, kun tietää että maksamani verot menevät tällaisten pummien elättämiseen ja menevät vielä lisääntymäänkin.

No älä mene. Ei työssäkäynti ole pakollista, vai luulitko niin? Sulla on ihan valinnanvapaus, voit itsekin jäädä kotiin makoilemaan niiden verorahoilla jos se niin kadehdittavalta vaihtoehdolta kuulostaa.

Vierailija
32/48 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monta vuotta sitten erosin tuollaisesta miehestä. Kas kummaa, minulla on jo tuhansia säästössä, ex-mies vinkuu yhä että hänellä rahat loppuu heti kun sitä saa. Enkä vaivautunut elareita vaatimaan, joten ihan kaikki rahansa tuhlaa omaan napaansa, joka onkin nykyään aika paljon kauempana selkärangasta kuin tavatessamme... Omat tuloni riittää varsin hyvin pitämään lapsi yltäkylläisyydessä ja silti jää paljon säästöön.

Ja miksikö tuollaisen miehen kanssa ei pystytä järkevästi katsomaan miten rahat tulee ja menee? Ihan vain siksi, että jos sellaista ehdottaa että miehessä itsessään olisi jotain vikaa, saa nyrkistä. Pienestä vihjeestä mies raivostui ja alkoi hajottamaan paikkoja, otin eron enkä ottanut selvää miten pimahtaa jos syytän suoraan.

Niin vaan säkin pyöräytit pennun tuollaiselle?

Vierailija
33/48 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpottiko?

No älä mene. Ei työssäkäynti ole pakollista, vai luulitko niin? Sulla on ihan valinnanvapaus, voit itsekin jäädä kotiin makoilemaan niiden verorahoilla jos se niin kadehdittavalta vaihtoehdolta kuulostaa.

Ei jumalauta...

Vierailija
34/48 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi vain pahentaa tilannetta.

Paremmin pärjäät yksin.

Eroaminen on muuten helpompaa ennen kuin lapsi syntyy.

Itsekin nuorena asuin muutaman vuoden tuommoisen sankarin kanssa. Elämäni paras päätös oli eroaminen hänestä. Usko pois. Pärjäät paremmin yksin lapsen kanssa. Tuo mieshän teke vain elämästäsi vaikeaa.

Vierailija
35/48 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista. Ilkeisiin kommentteihin en vastaa mitään.

Olen reilu 20v. Minulla on koulutus (ei muuten varmaan saisikaan työttömyysturvaa? Tai en tiedä) Ja olen tähänkin päivään asti etsinyt töitä ihan aktiivisesti vaan ei ole tällä alalla. Tulevaisuudessa opiskelen te-toimiston "kautta" uuden alan jossa on työvoimapulaa ja saan opintojen aikana työttömyysturvaa ja opintojen jälkeen töitä. Eli olen hoitanut tulevaisuuden suunnitelmatkin.

Vaikka vauvan tulo ei nyt ollut se aihe miksi kirjoitin eikä kuulu kenellekkään miksi tulossa. Niin kerron että oli ihan suunniteltu ja että on miehessä hyviäkin puolia jonka takia haluan jatkaa. Minusta on vaan tärkeää että lapsella olisi kokonainen perhe ja meidän aikuisten tulee oppia olemaan sovussa.

Äsken mies tuli pyytämään anteeksi mitä sanoi ja myönsi että ei ne rahat minun takia mene vaan sen omiin juttuihin ja olisi halunnut keskustella asiasta mutta sovittiin että myöhemmin kun nyt ei vielä jaksa.

Minä ehdotan sille nyt että se hoitaa omatkin työttömyys asiat kuntoon ja että aletaan yhdessä katsomaaan kuka maksaa mitä. Jos ei onnistu niin sitten lähdetään eriteille, ainakin olen sitten yrittänyt.

Ja työttömyysasiaan pakko sen verran sanoa että kyllä minäkin tulen joskus olemaan veronmaksaja joka maksaa tulevien työttöminen ja sossupummien elämisen. Niin se vaan menee. :)

Terv. Ketjun aloittaja

Vierailija
36/48 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se.

kirjaa miehelle ylös mitä sinä maksat ja ylös se mitä mies maksaa (kirjaa vain yhteiset menot, sähkölaskut ym, ei mitään omia harrastuksia/kaljoja tähän listaukseen). Tällä tavalla esittele hänelle kuka taloudessanne käyttää rahaa mihinkin.

Vierailija
37/48 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti mikä tilanne. Eroa miehestä, pärjäät paremmin lapsen kanssa kahden. Lopulta olet myös onnellisempi - teet itseäsi ja lastasi koskevat päätökset ilman tuollaista idioottia.

Vierailija
38/48 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä idioottina maksat yhteiset laskut kokonaan? Miehelle (jos tuota nyt voi mieheksi kutsua) puolet laskuista!

Eihän noi kumpikaan mitään maksa. Ne maksaa jotka veroja maksaa. Noi vain käyttää muiden rahoja elämiseensä.

Vierailija
39/48 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tykkäät enemmän tuollaisesta kuin komeasta, varakkaasta ja romanttisesta miehestä? Vaihto kannattaa!

Vierailija
40/48 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tuhlata elämäänsä idioottien kanssa.

kyllä jonkun paremman löydät, ja jos et löydä niin yksinkin on parempi olla kuin tuollaisen kanssa....