Mies syyttää köyhyydestä minua
Olen tosi stressaantunut raha asioista, kun ei ole rahaa ja laskuja on vaikka muille jakaa. Kela säätää asumistuen kanssa tällähetkellä ja pitäisi tulevalle lapsellekkin saada tarvikkeita hommattua. Minä elän työttömyysturvalla jolla maksan ensin laskut jotka pystyn ja loput yleensä parikymppiä käytän pakollisiin esim. Bensaan (auto pakollinen) rahat menee siis heti kun tuleekin.
Mies sotki työttömyysturva asiansa ja pummii sossusta rahaa. Niillä rahoilla maksaa oman puhelinlaskunsa ja loput tuhlailee roskaruokaan, kaljaan, herkkuihin ja muihin omiin menoihin.
Noh tämän jälkeen mietitään mistä saadaan ruokaa. Se ottaa lainaa ja ostaa ruokaa (ei osaa ees ruokaa ostaa järkevästi vaan ostelee yhdenpäivän ruuat ja kallista ja turhaa)
Monesti olen sanonut että voisko opetella käyttämään rahaa järkevästi mutta ei...
Noh tänään kerroin taas miten stressaa, ja mies sanoi että: olen miettinyt että sillon kun olin sinkku niin mulla jäi rahaa kuussa käteenkin eikä kaikki mennyt. Ja kertoi miten hän maksaa kaiken. Lopuksi sanoi että älä loukkaannu.
En voinut siinätilanteessa kun lähteä pois ja nyt vaan itken. Jos sekin maksais laskuja sähköt ym. Puoliksi, lopettais tuhlailun ja hoitais sen työttömyysturvan kuntoon jolloin sais enemmän rahaa kuussa. Niin meille jäis molemmille rahaa ehkä vähän kuussa. Tai vaikkei jäis niin ois ainakin reilumpaa.
Miten ees kehtaa sanoo että minun takia sillä ei oo niin paljoo rahaa... Jättäisin sen jos ei ois lapsi tulossa. Hyvähän sen on perseillä rahojensa kanssa kun ei sillä oo ees luottotietoja. Minun pitää kokoajan stressata millon ne menee kun laskuja vaan kertyy.
Entiedä miten sekava teksti tuli kun itkettää niin paljon.
Kommentit (48)
Miksi sinä idioottina maksat yhteiset laskut kokonaan? Miehelle (jos tuota nyt voi mieheksi kutsua) puolet laskuista!
Maksan koska en halua menettää luottotietoja...
Ehkä teidän pitäisi ihan paperilla listata kaikki menot ja tulot ja katsoa, kuka mitäkin maksaa ja kenen pitäisi. Loppuisi tuo syyttely ja kumpikin voisi sitten päättää, onko parempi jatkaa yksin vai yhdessä.
Mun mielestäni noin vastuuttomasta miehestä oli viisainta erota. Lapsi tuo lisää kuluja tullessaan, ja yh:na pärjäät paremmin, kun saat asumistukea, elatustukea ja yh:n lapsilisät. Sähkölasku on silloin sun ja ruokakaapissa vain sulle ja lapselle, niitä ei syö joku muu. Tule hyvä ihminen järkiisi.
Voimia ja halaus! Jätä tuo mies. Pärjäät paremmin yksin ja sinulla jää voimia äitiyteen. Ehkä se mies pääsee jaloilleen kun joutuu itse ottamaan tilanteestaan vastuun. Kuulostat mukavalta ja fiksulta ihmiselta, ansaitset parempaa ja olet varmasti mahtava äiti lapsellesi <3
Vierailija kirjoitti:
Ehkä teidän pitäisi ihan paperilla listata kaikki menot ja tulot ja katsoa, kuka mitäkin maksaa ja kenen pitäisi. Loppuisi tuo syyttely ja kumpikin voisi sitten päättää, onko parempi jatkaa yksin vai yhdessä.
Mies kuulostaa sekä ilkeältä että tyhmältä. En usko että tulisi järkiinsä vaikka ap tekisi mitä. On ilmeisesti itse pilannut elämäänsä ja syyttää siitä muita. Nyt olisi tärkeää että ap lähtee tuosta heti, koska osaisi itse yksin järjestää lapselle hyvät oltavat.
Lapsi ei tuo tuohon hommaan helpotusta huh.
Miksi auto on pakollinen, vaikka kumpikaan ei käy töissä?
Olet upottanut sormesi kyynärpäitä myöten paskaan. Lennätä hitoihin se lusmuäijä ja rupea elämään oikeaa elämää. Tuosta ei tule sinulle muuta kuin harmia harmin perään; ikinä se ei tule saamaan työtä ja tuskin edes haluaa tehdäkään muuta kuin kiskoa kaljaa sossun rahoilla. Tosi huono isukkihahmo tulevalle lapselle.
Ei tollasella miehellä tee mitään.
Ei se muutu siitä että lapsi tulee talouteen. Pikemminkin menee niin päin että paremmistakin miehistä on kuoriutunut aika hirveitä tapauksia kun lisätään vauva yhtälöön.
Ei suhdetta tarvitse lopettaa vaikka ette asuisikaan yhdessä, mutta mies ei nyt pysty panemaan lapsen parasta etusijalle eikä siis ole kovin hyvä lähivanhempiehdokas. Vauva vaatii huomiotasi niin paljon että saatat ratketa jos taloudessa on vielä vätysmäinen aikuinenkin huollettavana.
Ap, olen itse elänyt vastaavassa kuviossa monta vuotta ja melkein henki lähti kun kuvaan tuli myös hirvittävä henkinen väkivalta ja kun olin selvinnyt itsetuhoisista ajatuksista, mies ise pahoinpiteli minut. Ymmärrän että sun on tässä vaiheessa vaikea nähdä miten pahaksi tuo voi mennä, mutta hae jo nyt apua itsellesi niin et joudu lapsen syntyessä isompiin ongelmiin. Terapiakeskuksista ja mielenterveystoimistosta saa ilmaista keskusteluapua. Ihanaa että ajattelet lapsesi parasta ja haluat hoitaa asiat. Valitettavasti kuulostaa siltä ettei miehesi ole samoilla linjoilla ja sinä et voi häntä muuttaa vaikka miten kovasti yrität ja rakastat. Tiedän tämän omasta kokemuksesta ja toivon että sinä pääset vähemmällä. On myös ihania ja vastuuntuntoisia miehiä, Ja sinä ansaitset elämääsi joskus sellaisen. Älä tyydy vähempään. Tiedät itsekin ettet kohtelisi rakastasi kuten miehesi kohtelee sinua!
Vierailija kirjoitti:
Sivuhuomautuksena tähän:
Aika monessa paikassa ei ole kunnollista julkista liikennettä / palveluita lähellä. Kaikki eivät asu kaupungeissa.. Työllistymisen kannalta auto on myös elintärkeä, jos julkiset eivät kulje.
t. ei-ap
Ja lapsi oli tehtävä tuohon tilanteeseen?
Jätä miehesi, lapsi ei tuo tilanteeseen helpotusta ja tarvitsee kuitenkin tasapainoisen kodin. Kuulostat fiksulta naiselta, pärjäät varmasti (jopa paremmin) yksin lapsen kanssa. Sinulla on oikeus onneen, samoin lapsellasi.
Miksi ette laske, mitä kumpikin saa, ja kumpikin maksaa? Vanha kunnon ruutuvihko käyttöön. Tai Excel. Listatkaa etukäteen kuukauden tulot ja mitoittakaa menot sen mukaan. Opetelkaa ajattelemaan teitä perheenä, ei yksilöinä, nyt kun vauvakin on tulossa. Syyttely ja uhripeliin on turha sortua, se ei anna kun hetken tyydytyksen mutta ei ratkaise teidän ongelmia. Etsikää yhdessäratkaisuja, pyydä mieheltä ehdotuksia. Pysy rauhallisena.
Pitäisikö miehen siis kokeilla yksin asumista? Saisitte molemmat keskittyä itsellenne tärkeisiin asioihin. Mieskin näkisi, kuinka paljon rahaa oikeasti käteen jää kun maksaa itse laskut ja asumismenot. Jos kuitenkin päätätte jatkaa yhdessä, muistathan, että myös mies on sen lapsen vanhempi. Sinä et ole elatusvelvollinen kuin vauvaa kohtaan.
Kauhea äijä. Miksi lapsikin tuollaisen kanssa? Anteeksi. Itse muuttaisin omilleni ja elilisin yh:nä. Enemmin yksin, kuin paskan kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivuhuomautuksena tähän:
Aika monessa paikassa ei ole kunnollista julkista liikennettä / palveluita lähellä. Kaikki eivät asu kaupungeissa.. Työllistymisen kannalta auto on myös elintärkeä, jos julkiset eivät kulje.t. ei-ap
Tiedän toki julkisten puutteen, asun itsekin syrjässä. Ap on kuitenkin jäämässä äitiyslomalle, ei työllistymässä. Neuvoisinkin häntä muuttamaan isompaan keskukseen tai muuten paikkaan, jossa autoa ei tarvitse. Näin säästää ison summan. Ja muutto (erilleen miehestä) kannatta tehdä pian. Keskiraskauden jälkeen olo harvoin paranee ja ketteröityy eikä koskaan voi tietää, missä kuosissa synnytyksen jälkeen tulee olemaan.
Niin kaikki ei asu helsingissä tai siellä etelässä. Täällä vaan tarvitsee autoa jos haluaa nähdä sukulaisia/ystäviä/tai käydä neuvolassa/lääkärissä ym.
Ja minua ei haittaa yhtään että elän tuollaisten ärsyttävien veronmaksajien rahoilla jotka on katkeria työttömille. Mitäs käyt töissä jos noin paljon harmittaa maksaa meidän elättämistä. :)
Jokainen ei sitäpaitsi saa töitä vaikka haluaisi.
Jätä silti. Pärjäät paremmin yksin lapsen kaa.