Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parisuhteissa tasa-arvo kaukana!

Vierailija
13.01.2016 |

http://www.hs.fi/elama/a1452658874627?jako=3047734347cc4e08c26342852937…

"Naisesta kuoriutuu parisuhteessa kaiken päättävä kenraali, ja miehestä tulee hänen uskollinen apurinsa.

”Naiset puhuvat miehistään kuin nämä olisivat vähän vähemmän älykkäitä ihmisiä tai vallattomia lapsia, joita ei saada kuriin”, sanoo Väestöliiton parisuhdekeskuksen johtaja Heli Vaaranen.

Miehet eivät Vaarasen mukaan puhu naisista vastaavalla tavalla juuri koskaan."

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne naiset eivät kunnioita useimmiten puolisoitaan pitämällä heitä esineinä ja omien materiaalisten himojensa mahdollistajina. Useinkaan ei toteudu tasa-arvo ja mies häviäjä.

Hahhahaa salli mun nauraa. Mä en tiedä kuin yhden pariskunnan missä muija ostelee miehensä rahoilla ja sekään ei tolkutonta törsäämistä. Useammin näkee luuseriukkoja kiristämässä lompsannyörejä yhteisiin menoihin ja kaljaan ja baariin rahaa riittää kyllä tai omiin harrasteisiin. Ns. lompakkoloinen naisia en tiedä yhtäkään kaikki tienaavat omat rahansa ja maksavat omat menonsa.

Vierailija
82/93 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarasen kanta perustuu ilmeisesti Rosa Meriläisen kolumniin ja Vaarasen henkilökohtaisiin havaintoihin parisuhteista. Olisi kiva tietää, miltä asia (miesten vs. naisten puhe puolisoistaan) näyttäisi tieteellisen tutkimuksen valossa.

On myös otettava huomioon, että Vaaranen on työssään kohdannut pariskuntia, joilla on ongelmia, ei tavallisia pariskuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lisään vielä sen, että vaikka naiset kouluttautuvat ja ovat työelämässä niin naisen on silti vaikeaa yltää samanlaiseen asemaan ja samanlaisiin tienesteihin kuin miesten.olen kuullut jopa,että monille on sanottu suoraan ettet tulee mitään yksin saamaan vaan sinun täytyy ottaa rikas mies.

se ei riitä, että on koulutettu ja on siellä työelämässä 30 tuntia viikossa. Siellä töissä pitää asua jos haluat päästä johtotasolle.

Vierailija
84/93 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla heräsi sellainen ajatus että miten ne miehet sitten käyttäytyy, jos heitä pitää kohdella kuin lasta. Olen kohdannut enimmäkseen sellaisia suomalaismiehiä, jotka eivät edes halua sanoa perheensä asioihin juuta eikä jaata. Vaimo/äiti on se joka järjestää, hoitaa ja tekee kaiken. On siis miehelleen eräänlainen uusi äiti. Miehelle tuntuu riittävän kun saa harrastella omiaan häiriöttä. "Perheen pää" ollaan vain puheissa.

En usko että miehet ovat niin avuttomia, etteivät halutessaan pystyisi ottamaan perheestään sitä vastuuta joka heille kuuluu.

Vierailija
85/93 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla heräsi sellainen ajatus että miten ne miehet sitten käyttäytyy, jos heitä pitää kohdella kuin lasta. Olen kohdannut enimmäkseen sellaisia suomalaismiehiä, jotka eivät edes halua sanoa perheensä asioihin juuta eikä jaata. Vaimo/äiti on se joka järjestää, hoitaa ja tekee kaiken. On siis miehelleen eräänlainen uusi äiti. Miehelle tuntuu riittävän kun saa harrastella omiaan häiriöttä. "Perheen pää" ollaan vain puheissa.

En usko että miehet ovat niin avuttomia, etteivät halutessaan pystyisi ottamaan perheestään sitä vastuuta joka heille kuuluu.

Jos nainen on kontrollifriikki niin miehelle ei kovin itsenäistä roolia perheessä jää. Itselläni ei pitkän päälle pää/itsekunnioitus tuollaista ison lapsen ja tahdottoman robotin roolia kestänyt ja nainen meni vaihtoon, mutta ymmärrän kyllä miten sellaiseen mies voi ajautua pysyvästikin. 

Vierailija
86/93 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvinaisen fiksu kirjoitus. Ja taas kerran osoitus siitä, että naiset tarvitsevat miestä oikeastaan vain oman taloudellisen tilanteensa kohottamiseen ja itsekkäiden halujensa toteuttajiksi.

Palstalla tämä fakta tosin aina defenssinä kielletään.

Niinpä. Ja arvaapa vaan, millaista on olla itse suurituloinen nainen? Ei ole oikein tarvetta miehelle. 

Vierailija
87/93 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvinaisen fiksu kirjoitus. Ja taas kerran osoitus siitä, että naiset tarvitsevat miestä oikeastaan vain oman taloudellisen tilanteensa kohottamiseen ja itsekkäiden halujensa toteuttajiksi.

Niinpä. Ja arvaapa vaan, millaista on olla itse suurituloinen nainen? Ei ole oikein tarvetta miehelle. 

Eikö löydy mistään tarpeeksi rikasta miestä? Vai viekö ne aina joku blondibimbo nokkas edestä?

Vierailija
88/93 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen on kontrollifriikki niin miehelle ei kovin itsenäistä roolia perheessä jää. Itselläni ei pitkän päälle pää/itsekunnioitus tuollaista ison lapsen ja tahdottoman robotin roolia kestänyt ja nainen meni vaihtoon, mutta ymmärrän kyllä miten sellaiseen mies voi ajautua pysyvästikin. 

Pakko olla kontrollifriikki jos mies on kuin pikkulapsi, jonka vastuulle ei voi jättää minkäänlaista kotiin iittyvää asiaa.

Vierailija
89/93 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministien käsitystä oikeudenmukaisuudesta:

"Men who are unjustly accused of rape can sometimes gain from the experience." Catherine Comins

Feministien käsitys naisten ylivertaisuudesta:

"I believe that women have a capacity for understanding and compassion which man structurally does not have, does not have it because he cannot have it. He’s just incapable of it." Barbara Jordan, former Congresswoman

Feministien käsitys perhe-elämästä:

"The nuclear family must be destroyed… Whatever its ultimate meaning, the break-up of families now is an objectively revolutionary process." Linda Gordon

Feministien käsitys siitä mitä miehet ansaitsevat:

"I want to see a man beaten to a bloody pulp with a high-heel shoved in his mouth, like an apple in the mouth of a pig." Andrea Dworkin

Olkaa varovaisia miehet. Henkenne on vaarassa.

Ja naiset. Check your privilege.

Vierailija
90/93 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne miehet eivät kunnioita useimmiten puolisoitaan pitämällä heitä piikoina ja omien lastensa hoitajina. Useinkaan ei toteudu tasa-arvo ja nainen häviäjä.

sen huomaa Hesarin kommenttiosiostakin. Miehet sankkana joukkona valittavat, että naiset eivät osaa palvella heitä ja kehottavat hankkimaan aasialaisen vaimon, joka toimii keittiössä ja makuuhuoneessa kuin robotti, on nöyrä ja hiljaa, eikä vaadi mieheltä alkeellisintakaan osallistumista kodin- ja lastenhoitoon. Se tuntuu olevan miesten suurin unelma, että nainen on orja keittiössä ja makkarissa. Naisella ei nähdä arvoa ystävänä ja tasa-arvoisena ihmisenä. 

Väestöliiton Vaaranen peräänkuulutti puolisoiden välistä täydellistä tasa-arvoa, mutta miehet käsittivät sen kehoituksena alistaa nainen takaisin nyrkin ja hellan väliin.

Vierailija
91/93 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on aina ollut käärmemäinen. Nykyisessä Suomessa nainen yritetään maalata pelkästään hyväksi olennoksi.

Vierailija
92/93 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö löydy mistään tarpeeksi rikasta miestä? Vai viekö ne aina joku blondibimbo nokkas edestä?

Kun ei tarvitse miehen rahojakaan. 

Vierailija
93/93 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen on aina ollut käärmemäinen. Nykyisessä Suomessa nainen yritetään maalata pelkästään hyväksi olennoksi.

Nainen puolustaa miehiä: miehet reagoivat yleistäen haukkumalla kaikki naiset pahoiksi, lahjattomiksi, idiooteiksi, h**riksi, ihmisarvottomiksi, naurettaviksi (esimerkkejä pelkästään Hesarin kommenttiosiosta bongatuista miesten kommenteista). Kyllä oli sen arvoista, Heli Vaaranen :D