Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työntekijä äitiyslomalla uudestaan ja uudestaan

Vierailija
13.01.2016 |

Ennen olin sitä mieltä, että on hirveä vääryys, ettei fertiili-ikäisiä naisia mielellään palkata vakituisiin työsuhteisiin. Nyt kun olen seurannut sivusta tätä lasten vääntämistä, niin ei ole mitenkään ihmeellistä, että työntekijä käy äippälomiensa välillä vain "kääntymässä" töissä ja jää sitten taas äippälomalle, kunhan on uusi muksu saatu alulle. Koko tämän kääntymisajan ko. työntekijä ihmettelee ja valittaa, kun on hänen poissaoloaikanaan tullut niin paljon kaikkea uutta, vanhatkin sujuvat kankeasti pitkän tauon jälkeen ja joka toinen viikko mamman kullannuppu on kipeänä ja pitää jäädäkin kotiin. Ei kuulosta työyhteisön kannalta kovin tehokkaalta työnteolta. Mitä mieltä olette itse asiasta? Monta lasta putkeen pitäisi antaa työntekijän vääntää?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa erikoista, että ihmisten sikiämisen kustannuksia maksaa työnantaja...ja ihmetellään miksi ei naisia palkata töihin!!

Vierailija
2/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä meille palkataan tietyn ikäisiä naisia vain jos miestä ei tehtävään jostain syystä saada. Jokainen on oppinut riittävän hyväksi vaikka paperilla parempia naisia onkin jätetty vääntämään muksuja toisten riesaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksipä meille palkataan tietyn ikäisiä naisia vain jos miestä ei tehtävään jostain syystä saada. Jokainen on oppinut riittävän hyväksi vaikka paperilla parempia naisia onkin jätetty vääntämään muksuja toisten riesaksi.

Olen huomannut tämän naisvaltaisellakin alalla. Heti jos joku mies uskaltautuu kouluttautua esim. sh:ksi, palkataan hänet kaikkien naisten ohi töihin, oli sitten todistus tai sosiaaliset taidot minkälaiset vaan. Olen nähnyt sosiaalisesti täysin kyvyttömiä miehiä palkattavan töihin, joissa on asiakaspalvelua. Olen itse jäänyt vaille työpaikkaa, sillä minun sijaani paikkaan otettiin entinen kurssikaverini, hiljainen mies, jolla oli vähemmän kokemusta ko. alasta kuin minulla. Miehet rulaa! Eikä paljon auta sanoa, ettei halua lapsia, tai haluaa ainakin joitakin vuosia olla työssä ennen niitä lapsia.

Vierailija
4/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuten varma, että minut olisi valittu erääseen työpaikkaan. Olimme ns. samalla viivalla toisen hakijan kanssa. Kummallakaan ei ollut varsinaista työkokemusta alalta, vaan lähinnä harjoitteluita ym. Olin panostanut hyvin paljon tähän alaan ja suunnitellut harjoitteluni niin, että niistä olisi mahdollisimman paljon apua työnhaussa. Toinen hakija oli mies ja mies sai paikan.

t. lapseton nainen 27 vuotta

Vierailija
5/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä kärsimme myös me vela-naiset välillisesti. Ihan sama, mikä ala on.

n32

Vierailija
6/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi aina välillä yritetään muuttaa järjestelmää oikeudenmukaisemmaksi niin, että myöskin isien työnantajat pääsisivät mukaan maksamaan perheiden lisääntymisen kustannuksia.

Vielä ei ole toteutunut. Miesalojen työnantajilla on liikaa vaikutusvaltaa.

Vierailija
7/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini juuri valitti omasta kollegastaan, tämä kun jää keväällä äitiyslomalle ja aivot on kuulemma lähteneet narikkaan jo nyt. Oma-aloitteisuus hävinnyt täysin ja tehdään vaan pakolliset ootellessa sitä loman alkua johon siis vielä yli kolme kuukautta aikaa. Jos se töissäoloaikakin on sitten joillakin tuota niin onneksi olkoon työnantajalle.

Vierailija
8/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vaan kierot ja laskelmoivat löhömammat, tästä kärsitään me kaikki...

Paras ratkaisu ei tietenkään olisi lisääntymisen lopettaminen, vaan tasaisempi vastuunjako isien ja heidän työnantajiensa kanssa.

Vierailija
9/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset kolme kuukautta äippäloman jälkeen: "siis mun aivot on niin vielä äippälomalle/enhän mä muista enää mitään näistä jutuista/ siis pitäiskö mun muistaa miten tää meni jne./tarviin kaikki aamuvuorot, koska muksu ja tarha/en voi tulla taaskaan töihin, kun muksulla korvatulehdus"

Seuraavat kolme kuukautta ennen uutta äippälomaa: "kauheeta ku on huono olo koko ajan/siis mua etoo toi aine, en voi tehä tätä hommaa sori/kauhee ku on selkä kipee/joudun olee pari päivää poissa, koska selkä/etoo/voi kato tätä kuvastoa, ihania vauvajuttuja/ultra sitä ultra tätä, sokerit korkeella voi voi vali vali/sori ku oon myöhässä, mut ku tää maha piti hereillä koko yön"

Ja sitten voidaan ollakin taas vuosi pois töistä ahkeran "panostuksen" jälkeen.

Vierailija
10/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-suomessa perustettiin kolmannen sektorin toimija xx-ry, johon palkattiin työntekijä. Niinpä tää mimmi sit ilmoitti ku työt alkoi,että on raskaana, jäi heti sairaslomalle, ku supisteli kuulemma. Sinne ne yleishyödylliseen toimintaan saadut rahat sit uppos tän neitokaisen palkkaan,eikä rahaa ollut enää uuden palkkaamiseen saati toiminnan pyörittämiseen.

Vierailija
11/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on oikeus hankkia lapsia. Sori.

Vierailija
12/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen naisvaltaisella alalla tyskentelevä mies, ja olen vuosikaudet saanut kuulla kaikenlaista katkeraa ja ilkeämielistä kommenttia pettyneiltä naisilta. Aina, kun mies saa työn ja nainen ei, se johtuu hänen peniksestään. Henkilökohtaisilla ominaisuuksilla, osaamisella, persoonallisuudella, kokemuksella ja asiantuntijuudella ei ole koskaan mitään tekemistä valinnan kanssa. Mitkään ansiosi eivät ole omiasi, kaikki ovat sukupuolen ansiota.

Yllättävää kyllä, tällaista saa kuulla myös feministeinä ja tasa-arvon kannattajina itseään pitävien suusta.

Vierailija
13/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää itseki lapsia elekääkä märiskö. Meinaatte vissiin et lapsenhoito on helppoa. Töissä pääsee helpommalla kuin kotona, lapsia hoitaessa. Olen mieshenkilö ja olen välillä töissä ja kotona tiedän hyvin, et töissä pääsee helpommalla. Ja meen töihin heti kun on mahdollista. Pääsee töihin levähtään, kun siellä on niin lepsua olla.

Vierailija
14/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, mutta silloin olisi aika solidaarista olla tunkematta esim. määräaikaiseen työhön, projektiluontoiseen työhön tai aloittelevaan / sinnittelevään pienyritykseen, jossa kaikkien sitoutumista ja panostusta tarvitaan vähintään tietyksi ajaksi.

Ja sitten jos ihan suurperhettä meinaa alkaa pykäämään, niin kannattanee joustaa työuran suhteen ja valita sellainen työ tai työpaikka, jossa mamma ei ole kiusaamassa ihmisiä, jotka oikeasti haluavat tehdä työtä ja edistyä.

Vierailija
15/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen naisvaltaisella alalla tyskentelevä mies, ja olen vuosikaudet saanut kuulla kaikenlaista katkeraa ja ilkeämielistä kommenttia pettyneiltä naisilta. Aina, kun mies saa työn ja nainen ei, se johtuu hänen peniksestään. Henkilökohtaisilla ominaisuuksilla, osaamisella, persoonallisuudella, kokemuksella ja asiantuntijuudella ei ole koskaan mitään tekemistä valinnan kanssa. Mitkään ansiosi eivät ole omiasi, kaikki ovat sukupuolen ansiota.

Yllättävää kyllä, tällaista saa kuulla myös feministeinä ja tasa-arvon kannattajina itseään pitävien suusta.

En allekirjoita. Uskon, että on minua pätevämpiä miehiä (t. lapseton nainen 27 vuotta), jotka varmasti ovat parempia joihinkin työtehtäviin. Tiedän ja tunnen kuitenkin omat vahvuuteni ja mielestäni tämän yhden kerran mies valittiin sijastani vain sen takia, että hän on mies ja minä olen nainen parhaassa lapsentekoiässä. Mies vaikutti haastattelutilanteessa epäkiinnostuneelta, eikä vastannut kysymyksiin yhtä sujuvasti kuin minä. Kyseessä oli siis yhteishaastattelu. Eli ei se aina ole täysin tuulesta temmattua, että miehillä olisi paremmat mahdollisuudet työhön naisvaltaisella alalla. Olen kuullut monien suusta, että miehiä nimenomaan HALUTAAN töihin, naisia taas on ihan riittämiin ihan joka paikkaan. Kunpa tämä sukupuolten välinen ikuinen taisto loppuisi jonain päivänä ja herättäisiin tarkastelemaan ihmistä sukupuolesta riippumattomana yksilönä, jolla on heikkouksia ja vahvuuksia.

Vierailija
16/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

äippä äippä äippä ghrrrr, että osaakin olla ällöttävä sana ja saa sitä käyttävän vaikuttamaan idiootilta

Vierailija
17/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopis tehdä omalla kustannuksella!

Vierailija
18/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen periaatteessa samaa mieltä, mutta miten tää sitten pitäisi käytännössä hoitaa? Työssäkäyvät eivät saa/tee koskaan lapsia? Jos olet toistaiseksi voimassa olevassa työsuhteessa saat tehdä max yhden lapsen, joka ei koskaan sairasta. Jos saat kuitenkin enemmän kuin yhden lapsen, tulee sinun irtisanoutua? Vai miten? Mulle kyllä sopis loistavasti, jos mies hoitaisi raskausajan, synnytyksen & imettämisen vaikka sen toisen lapsen osalta, niin ei olisi samalle työnantajalle & työyhteisölle niin rankkaa...

Vierailija
19/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopis tehdä omalla kustannuksella!

Maahanmuuttajat hoitavat sen (tai ovat jo hoitaneet) kyllä, ettei täältä työntekijät lopu. Turha tehdä omia lapsia kärsimään tulevaisuuden kurjuuksista, sodista ja vihanpidosta.

Vierailija
20/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se pikkuisen epäreilua lapsettomien kohdalla, että he eivät saa nauttia palkallisesta löhölomasta ihanan vaavelinsa kanssa ikinä, vaan töitä pitää painaa niska limassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä