Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palautatko astiat kahvilassa tms?

Vierailija
13.01.2016 |

En itse oikeastaan koskaan. Mielestäni olen jo tuotteiden hinnoissa maksanut siitä, että en joudu lisäksi siivoamaan jälkiäni. Ja sama pätee hese/mäkkäri/apsi ym. paikkoihin jos joskus satun käymään.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin palautan. Minut on opetettu kohteliaaksi.

Korjaan: nöyräksi.

Nöyräksi joka ei kyseenalaista. Mukavaksi, helpoksi alamaiseksi.

Vierailija
82/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos palvelu on ollut hyvää, palautan. Jos ei, jätän pöytään.

Mikä palvelu?

Tästä ketjusta näkee, kuinka nöyrä ja vähään tyytyväinen on suomalainen asiakas. Maksetaan jostain kahvikupillisesta hirveitä hintoja ja sitten autetaan henkilökuntaa siivoamaan. Olen ihan varma, että jos joku lounaspaikan pitäjä keksii ehdottaa asiakkailleen lattian moppausta, nin senkin asiakas tekee oikein mielellään. Kiitokseksi siitä ylihintaisesta huonosta kahvista.

Miksi sinä menet vapaaehtoisesti juomaan ylihintaista ja huonoa kahvia?

Taitaa olla sulla nyt hukassa tän keskustelun pointti. Tässä keskustellaan asiakkaan "velvollisuudesta" siivota jälkensä kahviloissa ja lounaspaikoissa.

Pointti on tiedossa. Halusin vain kysyä, mikä ihme ihmistä vetää kahvilaan, jossa kahvi on hirveän kallista ja pahaa ja jossa kaiken muun kauhun lisäksi on tarjotintelineet ja roskikset, joita normaalin kohtelias ihminen pitää ihan hyvänä järjestelynä. Eikö voisi suoraan mennä sellaiseen paikkaan, jossa kahvi on edullista ja herkullista ja henkilökunta seisoo haukkana tarkkailemassa kahvittelijoiden tekemisiä. Varmasti sellaisiakin paikkoja on.

Kirjoitin myös kommentin numero 9, jos kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En palauta. Kerran oli niin pahaa kahvia että kippasin ne protestiksi lattialle mopattavaksi. Joskus vähän hirvittää kun olen niin temperamenttinen ihminen että oksat pois. Paro kertaa pikaruokalassa on ollut myös niin siivottomia pöytiä, että olen protestiksi työntänyt edellisen ruokailijan tarjottimet, roskat yms vain lattialle.

Olet idiootti. Sitä on turha selitellä temperamentilla.

Vierailija
84/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse oikeastaan koskaan. Mielestäni olen jo tuotteiden hinnoissa maksanut siitä, että en joudu lisäksi siivoamaan jälkiäni. Ja sama pätee hese/mäkkäri/apsi ym. paikkoihin jos joskus satun käymään.

Niin ja sitten tälläisten idioottien takia joku muu MAKSAVA ASIAKAS jputuu viemään ne että pääsee itse syömään siistiin pöytään! Perheineen mahtuj pöytään!

Vierailija
85/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautan aina jos on mihin palauttaa. Mun mielestä se on sitä että korjaa jälkensä. Ei tarvi edes miettiä moista...

Vierailija
86/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkää. Kyllä se henkilökunta hoitaa siivoamisen.

Vierailija
87/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että,sä tuskin olet noissa halpapaikoissa maksanut sitä siivousta tuotteiden hinnoissa. Pidemmän päälle sitten vaan hintoja nostetaan. Ja aika laiska täytyy olla ettei viitti sitä tarjotintaa nostaa siihen tarjotin kärryyn tai roskikseen

Jos maksan kahvikupista 2-3€ oletan, että hintaan on laskettu mukaan työntekijäkulut.

Juu. Kassan ja kahvinkeittäjän. Ei plokkarin/tarjoilijan.

Vierailija
88/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En palauta.

Jos henkilökunnalla on liian kiire niin sitten palkataan lisää porukkaa.

Ja lisähenkilökunnan palkkaaminen näkyy tuotteiden hinnoissa. Olet varmasti siis valmis myös maksamaan kalliimpia hintoja?

Vierailija
89/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tulee hiljainen hetki käyn pyyhkimässä pöytiä. Useimmiten ehdin pyyhkiä 4-5 pöytää ja järjestellä tuolit paikalleen, ennen kuin on asiajas kassalla taas.

Harmittaahan se, mutta en voi asialle mitään. Työnantaja kyllä on sitä mieltä että pitää ehtiä ja sanomista siitä tuleekin, sottapyttyjen sotkuista.. mutta kyllä minä käyn ennemmin pissalla tai syömässä 8 tuntisen työvuoroni aikana edes kerran kuin että siistin pöytiä.

Tuohan on kahvilayrittäjän valinta. Hän menettää ne asiakkaat, jotka kääntyvät ovelta nähtyään likaiset pöydät ja pitkän jonon. Ne jotka taas jäävät asiakkaaksi, hyväksyvät tilanteen. Sulle työntekijänä riittää, että teet sen minkä kohtuudella pystyt. Ja tietenkin tauot pidetään niin kuin kuuluu.

Pöytien siivoaminen ei silti kuulu asiakkaalle.

Vierailija
90/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautan, jos niille on palautuspaikka, muuten en. Ärsyttää, kun eräs kaverini väitti minulle kun oltiin pizzeriassa, että täällä pitää palauttaa astiat vaikkei pidä. Hän sanoi, että on se kuitenkin kohteliasta, jos palauttaa. Hän myös sanoi, että en siis halua olla kohtelias, kun sanoin, että en palauta astioita, jos ei tarvitse palauttaa. Jos palautusvelvollisuutta ei ole, niin silloin ei myöskään ole epäkohteliasta, jos astioita ei palauta.

Vierailija
91/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tulee hiljainen hetki käyn pyyhkimässä pöytiä. Useimmiten ehdin pyyhkiä 4-5 pöytää ja järjestellä tuolit paikalleen, ennen kuin on asiajas kassalla taas.

Harmittaahan se, mutta en voi asialle mitään. Työnantaja kyllä on sitä mieltä että pitää ehtiä ja sanomista siitä tuleekin, sottapyttyjen sotkuista.. mutta kyllä minä käyn ennemmin pissalla tai syömässä 8 tuntisen työvuoroni aikana edes kerran kuin että siistin pöytiä.

Tuohan on kahvilayrittäjän valinta. Hän menettää ne asiakkaat, jotka kääntyvät ovelta nähtyään likaiset pöydät ja pitkän jonon. Ne jotka taas jäävät asiakkaaksi, hyväksyvät tilanteen. Sulle työntekijänä riittää, että teet sen minkä kohtuudella pystyt. Ja tietenkin tauot pidetään niin kuin kuuluu.

Pöytien siivoaminen ei silti kuulu asiakkaalle.

Ei siinä juuri ehdi asiakkaita menettää kun ovelta osa kääntyy pois jonon vuoksi niin seuraavat asettuu jonoon. Kuten aiemmin kerroinkin sijaitsemme "viihdekeskuksessa" ja olemme ainoa tämäntyylinen ruokapaikka. Muut ovat näitä pöytiintarjoiluruokapaikkoja, mutta eivät ne ole tupaten täynnä. Ihmiset haluavat syödä edullisesti ja nopeasti. Mutta jos hakee kassalta tuotteet, kyllä silloin tulee myös palauttaa roskat tarjottimella sinne pisteelle. Minun mielestä se on lapsiperheessä erityisen tärkeää jotta opettaa lapsilleen jälkiensä siivoamisen. Ja kyllä meillä itsellämmekin on lapsia, siis työntekijöillä, ja ihmettelemme keskenämme juuri lapsiperheiden jättämää sotkua.

Sama juttu koskee niitä jotka tulevat syömään eväitään ravintolaan, tosi epäkohteliastahan se on.

Hintoihin se vaikuttaa jos henkilöstökulut nousee. Ne kun nousee muutenkin jo, saati sitten sen vuoksi ettei ihmiset VIITSI viedä omia roskiaan roskikseen kun heidän mielestään henkilökunnan se pitää tehdä. Jos haluaa maksaa tarjoilusta, täytyy valita ravintola jossa se on mahdollista. Jos ei ole tarjoilijoita vaan kassa niin siitä tietää jo että ruoat kun saa mukaan kassalta, roskat viedään myös pois.

Vierailija
92/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palauta ikinä enkä tee henklkökunnan töitä.En oleta että minunkaan työpaikalle asiakas tulee tekemään minun töitäni.