Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palautatko astiat kahvilassa tms?

Vierailija
13.01.2016 |

En itse oikeastaan koskaan. Mielestäni olen jo tuotteiden hinnoissa maksanut siitä, että en joudu lisäksi siivoamaan jälkiäni. Ja sama pätee hese/mäkkäri/apsi ym. paikkoihin jos joskus satun käymään.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilökunta kun käy hakemassa astiat pöydistä niin yleensä on mukana myös rätti, jolla pöytä pyyhitään. Jos kaikki palauttaa astiat itse ei pöytiä tule pyyhittyä niin usein ja on tosi kiva mennä tahmeaan ja likaiseen pöytään istumaan.

Paitsi että tyhjät pöydät ehtii käydä pyyhkimässä, roskaröykkiöpöytiä ei.

Ja milloin näitä tyhjiä pöytiä sitten käydään pyyhkimässä? Suosimassani kivassa keskustakahvilassa saa lähes aina istua likaiseen pöytään jossa ei ole astioita...

No käy hyvä ihminen pyytämässä, että voisiko henkilökunta tulla pyyhkimään pöydän

Miksi vaivata henkilökuntaa? Kyllähän asiakkaalla pitää olla liina mukana kahvilassakäyntiä varten. Sillä on sitten nopea pyyhkiä pöytä ennen kuin istuu alas nauttimaan kahviansa.

Itse kannan myös mukanani kätevää retkituolia (taitettavana menee isoon reppuun vaivatta). Onhan siivouksen kannalta ehdottoman säästävää, ettei joudu tuoleja siirtelemään. 

Myös pyydän aina ensi töikseni anteeksi jo ovella, että tulen häiritsemään mahdollisesti tärkeää jutustelua tai somessa näppäilyä. 

Kyllä tämän kansakunnan tuhoon vie liiallinen vaativuus. Olisitte kiitollisia, että ylipäänsä on kahviloita!

Vierailija
42/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on toimiva yhteiskunta juuri siksi, että suurin osa ihmisistä on erilaisia kuin ap.

Miten työvoiman pienempi tarve tekee yhteiskunnasta toimivan?

Ei kun se, että noudatetaan sääntöjä.

Hahah!

Noudata sinä sääntöjä ihan rauhassa, minä en.

Yhteiskunta toimii kun noudatetaan sääntöjä, tää nyt on ihan perusjuttu. Sä et noudata sääntöjä, joten mahtaa sun elämä olla sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten palautan. Pieni vaiva, josta ei ole harmia kellekään, myöskään itselleni.

Vierailija
44/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on toimiva yhteiskunta juuri siksi, että suurin osa ihmisistä on erilaisia kuin ap.

Hahah!

Yhteiskunta toimii kun noudatetaan sääntöjä, tää nyt on ihan perusjuttu. Sä et noudata sääntöjä, joten mahtaa sun elämä olla sekaisin.

Ei palauta astioita kahvilassa = elämäntaitoja hallitsematon sekopää

Jep.

Vierailija
45/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahah!

Kuulut varmasti niihin, jotka natsisaksassakin noudattivat sääntöjä. 

Ihan sama, mikä sääntö! Kunhan minä vain kunnollisena noudatan ja omien aivojen käyttö nollatasolla... 

Vierailija
46/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyyhän se nyt kahvikupin hinnassa. Jos maksan 10 € niin kysessä on todennäköisesti täyden palvelun paikka. Jos taas maksan 2 € niin oletan automaattisesti että edullisuuden edellytyksenä on osittainen itsepalvelu.

Vierailija
47/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palauta ja nykyään en edes kanna niitä pöytään. Olen siis alkanut tilaamaan pöydästä. Eli menen kahvilaan istumaan ja odottelen. Joissain kahviloissa ei toimi(esim. isot pressot yms.) vaan saa istua rauhassa vaikka tunnin. Pienemmissä tullaan kyllä kysymään miksi vain istuu, eikä osta mitään..siinä voi sitten tilata. Jos ei tilaus onnistu niin tietää suosia muuta kahvilaa.

Olenkin jo löytänyt 2 hyvää paikkaa, jossa välittömästi tulevat pöytään palvelemaan kun saavun paikalle. Molemmat tavallisia linjastokahviloita astianpalautuskärryineen.

Vierailija
48/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautin. Meinasin rueta jättämään palauttamatta näiden lajittelupöytien kohdalla. Mua ei kiinnosta alkaa vielä lajitellakkin niitä. Seuraavaksi pyydetään laittamaan suoraan pesukoneeseen ja huuhtelemaan ennen sitä. Pitäkää lajittelupisteenne.

Vierailija
49/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos palvelu on ollut hyvää, palautan. Jos ei, jätän pöytään.

Mikä palvelu?

Tästä ketjusta näkee, kuinka nöyrä ja vähään tyytyväinen on suomalainen asiakas. Maksetaan jostain kahvikupillisesta hirveitä hintoja ja sitten autetaan henkilökuntaa siivoamaan. Olen ihan varma, että jos joku lounaspaikan pitäjä keksii ehdottaa asiakkailleen lattian moppausta, nin senkin asiakas tekee oikein mielellään. Kiitokseksi siitä ylihintaisesta huonosta kahvista.

Vierailija
50/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy sellaisissa kahviloissa, missä on edes mitään palautuskärryä. En yritä kuulostaa snobilta, mutta en ole palautuskärryjä tmv nähnyt muualla kuin huoltoasemien ravintoloissa ja hampparipaikoissa, niissä palautan.

Vierailija
51/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai normaaleissa kahviloissa (pl. abc:n tyyppiset huoltsikkakahvilat) edes astioiden pois kantoa asiakkaalta edellytetä? En ainakaan ole juuri nähnyt kylttejä, missä pyydetään viemään itse astiat pois. Oletteko te?

Eli en vie, ei mielestäni kuulu asiakkaan tehtäviin.

Vierailija
52/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean lounaspaikoissa palautan. Siellä on aivan selkeästi hyvin halvat hinnat. Muualla en.

Vierailija
53/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläpäin keskikokoisessa kaupungissa keskustakahviloissakin on aina ne astiatelineet. Eli ei siis koske vain huoltsikoita yms.

Ja ei, en palauta.

Vierailija
54/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahah!

No, lievennetään sanottua sen verran että noudatan valikoivasti.

Ajan esim. autollani oikealla kuten muutkin.

Typeriä sääntöjä en noudata -nöyränä alamaisena oleminen ei vaan ole se "mun juttu".

Vierailija
55/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikean lounaspaikoissa palautan. Siellä on aivan selkeästi hyvin halvat hinnat. Muualla en.

Itseäni ärsyttää aivan tolkuttomasti ne kissankokoisin kirkaimin kirjoitetut palauta astiasi -tekstit Ikeassa. En todellakaan palauta edes siellä. Maksakoon sitten enemmän se lounas, ihan sama jos kerran vuodessa käyn (kuka käy niin usein, että lounaan hinnalla olisi merkitystä?)

Vierailija
56/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahah!

Kuulut varmasti niihin, jotka natsisaksassakin noudattivat sääntöjä. 

Ihan sama, mikä sääntö! Kunhan minä vain kunnollisena noudatan ja omien aivojen käyttö nollatasolla... 

Hän on Kunnon Ihminen! Häntä johdattaa Se Mitä Naapuritkin Sanovat!

Tyypillinen suomalainen tasapäistetty sos.dem.ev.lut. joka pelkää viranomaisa & herroja.

Vierailija
57/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että suurin osa astioiden palauttajista on AY-liikkeen jäseniä, sosiaalidemokraatteja ja muita vastaavia. Kunnon kokoomuslaiset ymmärtävät olla palauttamatta astioita ja vaikuttavat näin suoraan kansantalouteen työllistävällä vaikutuksella.

Vierailija
58/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meilläpäin keskikokoisessa kaupungissa keskustakahviloissakin on aina ne astiatelineet. Eli ei siis koske vain huoltsikoita yms.

Ja ei, en palauta.

Käsittääkseni ne astiatelineet on siellä vain, jotta henkilökunnan olisi nopea viedä sinne tarjottimet pöydiltä. Eli niiden paikallaolo ei koske millään tavalla asiakkaita. En myöskään itse palauta.

Vierailija
59/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta huvittavin kyltti on Kouvolassa eräässä keskustakahvilassa. Siinä lukee jotain sen tyylistä, että terassilla istuvien asiakkaiden tulisi palauttaa astiansa sisätiloihin. Joo en muuten palauta. Rupea siinä sitten taiteilemaan vielä takaisin sisään jonkin tarjottimen kanssa ovista vain palauttaaksesi astiasi...

Vierailija
60/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos palvelu on ollut hyvää, palautan. Jos ei, jätän pöytään.

Mikä palvelu?

Tästä ketjusta näkee, kuinka nöyrä ja vähään tyytyväinen on suomalainen asiakas. Maksetaan jostain kahvikupillisesta hirveitä hintoja ja sitten autetaan henkilökuntaa siivoamaan. Olen ihan varma, että jos joku lounaspaikan pitäjä keksii ehdottaa asiakkailleen lattian moppausta, nin senkin asiakas tekee oikein mielellään. Kiitokseksi siitä ylihintaisesta huonosta kahvista.

Miksi sinä menet vapaaehtoisesti juomaan ylihintaista ja huonoa kahvia?