Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palautatko astiat kahvilassa tms?

Vierailija
13.01.2016 |

En itse oikeastaan koskaan. Mielestäni olen jo tuotteiden hinnoissa maksanut siitä, että en joudu lisäksi siivoamaan jälkiäni. Ja sama pätee hese/mäkkäri/apsi ym. paikkoihin jos joskus satun käymään.

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuuluu palauttaa, palautan, jos ei niin en. En halua vaikuttaa idiootilta ja toisaalta olen ollut nuorena apulaisena ruokapaikassa ja tiedän millainen kiire siellä on, joten en halua lisätä työtaakkaa.

Vierailija
2/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikasta. Jos siellä on kärryt tms. paikka palautuksille niin toki palautan. Mutta nautin kyllä käydä joskus niinkin hienoissa kahviloissa, joissa asiakkaan ei ole tarkoituskaan viedä palautusastioita mihinkään vaan henkilökunta hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on toimiva yhteiskunta juuri siksi, että suurin osa ihmisistä on erilaisia kuin ap.

Vierailija
4/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuuluu palauttaa, palautan, jos ei niin en. En halua vaikuttaa idiootilta ja toisaalta olen ollut nuorena apulaisena ruokapaikassa ja tiedän millainen kiire siellä on, joten en halua lisätä työtaakkaa.

Missä liikkeissä astiat "kuuluu" palauttaa? Itse näkisin sen niin, että joissain kahviloissa on nuo astiatelineet sitä varten, että asiakas halutessaan voi ne siihen palauttaa.

Onko kukaan koskaan saanut työntekijöiltä tai jopa omistajalta palautetta jos ei palauta astioitaan? Epäilen.

Vierailija
5/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että,sä tuskin olet noissa halpapaikoissa maksanut sitä siivousta tuotteiden hinnoissa. Pidemmän päälle sitten vaan hintoja nostetaan. Ja aika laiska täytyy olla ettei viitti sitä tarjotintaa nostaa siihen tarjotin kärryyn tai roskikseen

Vierailija
6/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on toimiva yhteiskunta juuri siksi, että suurin osa ihmisistä on erilaisia kuin ap.

Miten työvoiman pienempi tarve tekee yhteiskunnasta toimivan?

Vierailija
7/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palauta.

Jos henkilökunnalla on liian kiire niin sitten palkataan lisää porukkaa.

Vierailija
8/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että,sä tuskin olet noissa halpapaikoissa maksanut sitä siivousta tuotteiden hinnoissa. Pidemmän päälle sitten vaan hintoja nostetaan. Ja aika laiska täytyy olla ettei viitti sitä tarjotintaa nostaa siihen tarjotin kärryyn tai roskikseen

Jos maksan kahvikupista 2-3€ oletan, että hintaan on laskettu mukaan työntekijäkulut.

Vierailija
9/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilassa palautan, hampparipaikoissakin palauttaisin, jos niissä kävisin.

Tuo "olen jo mielestäni maksanut" on typerä ajattelutapa. Sinun kaltaistesi ihmisten vuoksi pitää ostoskärryissäkin olla panttilukko, kun ei vain selkärankasi riitä siihen, että jättäisit liikkeen tilat siihen kuntoon, joissa ne olivat sinun saapuessasi. Oletko myös niitä ihmisiä, jotka heittelevät jätteensä roskiksen viereen ja teroittavat kynänsä neukkarin lattialle sen vuoksi, että "siivoojahan täällä on siivoamista varten"?

Vierailija
10/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palauta. Kerran oli niin pahaa kahvia että kippasin ne protestiksi lattialle mopattavaksi. Joskus vähän hirvittää kun olen niin temperamenttinen ihminen että oksat pois. Paro kertaa pikaruokalassa on ollut myös niin siivottomia pöytiä, että olen protestiksi työntänyt edellisen ruokailijan tarjottimet, roskat yms vain lattialle.

Vierailija
11/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä?

Siellä on palkattu henkilökunta sitä varten.

Vierailija
12/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla astioiden palauttaminen loppui käyntiini eräässä PicNic paikassa. Olin laittamassa astioitani siihen telineeseen ja korkea lasini ei mahtunutkaan sinne. Lasi osui epähuomiossa siihen ylempään tarjottimeen ja hätkähdyksestäni koko tarjotinkomeuteni tipahti maahan ja kaikki astiat rikkoutuivat. Henkilökunnan edustaja kiirehti siihen samantien ja mulkoili minua todella tympeänä. Pahoittelin asiaa eikä hän sanonut minulle mitään. Siitä lähtien olen jättänyt astiat pöytään. 

Vierailija
13/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautan. Enkä yhtään arvosta näitä huonotapaisia idiootteja, jotka jättävät ne seuraavalle asiakkaalle. Työvoima on mitoitettu sen mukaan, että asiakkaat korjaavat jälkensä, joten kukaan ei ole maksanut siitä, että henkilökunta korjaa eikä henkilökunta myöskään ehdi, joten roskien jättäminen seuraavalle asiakkaalle on pelkkää huonoa käytöstä eikä mikään sankariteko.

Vierailija
14/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökunta kun käy hakemassa astiat pöydistä niin yleensä on mukana myös rätti, jolla pöytä pyyhitään. Jos kaikki palauttaa astiat itse ei pöytiä tule pyyhittyä niin usein ja on tosi kiva mennä tahmeaan ja likaiseen pöytään istumaan.

Vierailija
15/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palautan. Enkä yhtään arvosta näitä huonotapaisia idiootteja, jotka jättävät ne seuraavalle asiakkaalle. Työvoima on mitoitettu sen mukaan, että asiakkaat korjaavat jälkensä, joten kukaan ei ole maksanut siitä, että henkilökunta korjaa eikä henkilökunta myöskään ehdi, joten roskien jättäminen seuraavalle asiakkaalle on pelkkää huonoa käytöstä eikä mikään sankariteko.

Eikö olisi syytä mitoittaa tuo työvoima eri tavalla sitten? Kansantalous kiittää.

Vierailija
16/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökunta kun käy hakemassa astiat pöydistä niin yleensä on mukana myös rätti, jolla pöytä pyyhitään. Jos kaikki palauttaa astiat itse ei pöytiä tule pyyhittyä niin usein ja on tosi kiva mennä tahmeaan ja likaiseen pöytään istumaan.

Paitsi että tyhjät pöydät ehtii käydä pyyhkimässä, roskaröykkiöpöytiä ei.

Vierailija
17/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palvelu on ollut hyvää, palautan. Jos ei, jätän pöytään.

Vierailija
18/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautan. Joskus vien tarjottimen suoraan kassan taakse tarjoilijalle, jos kassalla ei ole ketään. Kiitän hymyillen, omaksi ja tarjoilijan huviksi.

Vierailija
19/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla astioiden palauttaminen loppui käyntiini eräässä PicNic paikassa. Olin laittamassa astioitani siihen telineeseen ja korkea lasini ei mahtunutkaan sinne. Lasi osui epähuomiossa siihen ylempään tarjottimeen ja hätkähdyksestäni koko tarjotinkomeuteni tipahti maahan ja kaikki astiat rikkoutuivat. Henkilökunnan edustaja kiirehti siihen samantien ja mulkoili minua todella tympeänä. Pahoittelin asiaa eikä hän sanonut minulle mitään. Siitä lähtien olen jättänyt astiat pöytään. 

Rikoit siis astioita lattialle ja loukkaannuit, kun henkilökunnan edustajaa harmitti niin, ettei hän huomannut ruveta lepyttelemään sinua, joten jätät koko loppuikäsi sotkut jälkeesi?

Vierailija
20/92 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että tyhjät pöydät ehtii käydä pyyhkimässä, roskaröykkiöpöytiä ei.

Ja milloin näitä tyhjiä pöytiä sitten käydään pyyhkimässä? Suosimassani kivassa keskustakahvilassa saa lähes aina istua likaiseen pöytään jossa ei ole astioita...