Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulin että äitiyspäivärahalla ei elä. Mutta sehän on ruhtinaallinen!

Vierailija
13.01.2016 |

Olen aina kuvitellut, että äitiyslomalla kituutetaan ihan pennittömänä ja kuullut kauhutarinoita siitä miten rahat lippuu samantien kun äitiysloma alkaa ja sitten eletään miehen tuloilla. Yllätys oli melkoinen kun sain päätöksen eilen kelalta päivärahoistani äitiysloman ajaksi. Eka kuukausi päiväraha 120,71€/päivä ja loppuaika noin 100€. Kuukausitulothan on näillä summilla noin 3000-3600€ luokkaa myös äitiyslomalla? Olen yrittäjä ja en välttämättä todellakaan tienaa tasaisen varmasti käteen noin paljoa joka kuukausi, toisin kun ajattelin niin tässähän elää ihan loistavasti vuoden ajan!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noilla elää, jos pitää paikkaansa.

Vierailija
2/8 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin se tulee vain arkipäiviltä taidat olla trollitehtaan yrittäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

öö se lasketaan yksilöllisesti tulotason mukaan, hoopo. jollain toisella se voi olla minimi, eli reilut 20 euroa päivässä.

Vierailija
4/8 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma-la kuulemma maksetaan. Eli 6 päivältä viikosta. Sunnuntaisin kuulemma saisi tehdä töitä, mutta toimialani on sellainen että on helpompi olla kokonaan pois kun tehdä yhtä päivää = kaikki jää kesken. Ja kyllä tämä totisinta totta on, vähän vain itseänikin hämmästyttää kun tosiaan luulin että äitiysraha on todella mitätön -Ap

Vierailija
5/8 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mitätön meille, jotka saamme sen reilu 20€/päivä. En siis valita, ei valtion minua ja lapsiani pidäkään elättää, mutta turha väittää että saan lapiokaupalla rahaa ilmaiseksi.

Vierailija
6/8 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se mitätön meille, jotka saamme sen reilu 20€/päivä. En siis valita, ei valtion minua ja lapsiani pidäkään elättää, mutta turha väittää että saan lapiokaupalla rahaa ilmaiseksi.

Mutta sinähän saat, miksi väität toisin?

Vierailija
7/8 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ansiosidonnaiset päivärahat ovat yhteiskunnan syöpä. Koska osa pärjää minimipäivärahoilla niin kaikkien pitäisi. Siitä säästöt yhteiskunnalle.

Vierailija
8/8 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän lasketaan sun omista verotettavista ansiotuloista. Olet kyllä yrittäjänä ylivakuuttanut itsesi, jos et oikeasti nosta edes tuon verran palkkaa...No, mutta tässä tapauksessa sinulle toki kannattavaa. Parturi-kampaajan ja kosmetologin kannattaakin ennen äitiyslomalle jäämistä nostaa siitä oikeasta 30 000 vuosityötulosta tulonsa 100 000 euroon ja nostaa näitä "ruhtinaallisia" äitiyspäivärahoja. Kun lapset on tehty, tarkista sinä kuitenkin tulot oikealle tasolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän