Olen äimistynnyt että av:ta kohahdutti enemmän Lemmyn kun Bowien kuolema?
Lemmy varmasti RIP viestinsä ansaitsi mutta itse kun en häntä tiennyt ennen kuolemaa ihmettelin miten minulta on näin suuri stara mennyt ihan ohi kun av:lla hänestä pauhattiin.Eilen kun luin Bowien kuolemasta ajattelin että nyt se vasta on av sekaisin mutta eipä ollut.Ihmettelikö kukaan muu samaa?
Kommentit (214)
Vierailija kirjoitti:
Itselleni kumpikaan ei musiikkinsa puolesta ollut niin läheinen, mutta Lemmy oli kyllä hieno mies. Katsokaapa se dokumentti yle areenasta. Lemmy puhui aivan suoraan asioista. Siis aivan hemmetin suoraan. Sanoi jos ei jostain tykännyt tai tykkäsi, saattoi kirjoittaa itse kirjeen mielensä pahoittaneelle fanille. Sanoi riitautuneensa ex-bändin kanssa vedeltyään eri huumeita. Keräili miekkoja ja sanoi että joku toinen keräilykohde on ihan yhtä hyvä. Sanoi poikansa olevan tärkein asia.
Jos Lemmy ei ollut rundilla niin istui usein lähibaarissa ja pelasi kolikkopeliä ja seurusteli aina ihmisten tai fanien kanssa. Hän oli jopa korjannut jonkun autoa Suomessa kierrellessään ja myöhemmin keikalla tavatessaa tunnistanut kaverin heti ja kysynyt miten auto oli toiminut. Kohteli hyvin muita bändejä, esim. soundcheckeissä eikä ollut mikään kusipäädiiva, jonka täytyy saada sitä ja tätä ja muut menee hänen mukaansa. Lemmy todella kunnioitti elämää kaikissa muodoissaan ja se jos mikä on harvinaista. Eli toki tyylilleen uskollisena loppuun asti.
Tuntui kun maailma olisi köyhempi paikka ilman Lemmyä, kuin olisi menettänyt kaverin vaikkei koskaan satuttu tapaamaan.
Bowiesta jää mieleen vain outo hemmo, jolla ei paljon ollut kosketuspintaa faneihin. Hän ei tuntunut yhtä läheiseltä kuin Lemmy. Teki kyllä ihan uraauurtavaa musaa.
Tuo dokumentti oli kyllä vaikuttava, vaikken mitään Motörhead-fani ollutkaan. Mietin miten jätkä on niin vaatimaton, elikin pienessä kämpässä lähellä lempipubiaan.
Ainoa mikä hieman harmitti oli se kun puhui ainoasta lapsestaan (Paulista siis) vaikka oli joku ohjelmoijakin jossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koominen keskustelu. Kaverithan painivat täysin eri sarjoissa. Bowiella on kymmeniä kappaleita, jotka "kaikki" musiikin ystävät tietää. Motörheadillä yksi.
Bowie, vähän kuin Beatles, oli melodian mestari ja yksi kaikkien aikojen parhaista. Surullista että hänkin on nyt poissa.
Jos joku juniori ei ole kuullutkaan Bowiesta, niin aluksi kannattaa kuunnella vaikka kappaleet Space Oddity, Life on Mars ja Starman ja sen jälkeen sitten kymmeniä muita.
Joo, samaa mieltä, keskustelu on aivan outo. Lisäksi korvaan kalskahtaa noi puheet Bowien uran laskuista, kirjoittajat on niin pihalla musiikista kuin olla ja voi. Tai ehkä he käsittävät musiikkiuran siten että silloin on "ura" huipussaan kun on eniten seuraajia sos. mediassa. :D Itse musiikista viis. Ja sitähän se kai nykyään onkin. Kuitenkin oikeilla pitkän uran tehneillä taiteilijoilla on erotettavissa erilaisia kausia tuotannossaan. Mutta sitä on varmasti vaikea nykyisen pinnallisen heti mulle nyt sukupolven käsittää kaikkien höttösten taustanauha lurittelijoiden keskellä.
Joo, anteeksi kauheasti, kun Bowie ei toimi ja olen sentään yrittänyt kymmeniä kertoja eri levyjen kanssa. Anteeksi nyt tosiaan, kun olen niin moukka, että Bowien musiikki ei merkitse minulle mitään vaikka hänen arvonsa ymmärränkin. Anteeksi vielä kerran. Ehkä se johtuu siitä, että olen harrastanut aktiivisesti musiikkia vasta vain reilut 40+ vuotta. M55
Ilmeisesti myös lukemisen ymmärtämisen kanssa on jotain ongelmia. Eihän tietenkään kaikki pidä kaikesta musiikista. Mutta jos Bowien kohdalla puhuu "uran laskusta", niin ei kyllä ymmärrä musiikista mitään.
Ja mitähän ne muut ongelmat olivat? Olet omahyväinen ja ylimielinen tuomari, joka muka tietää paremmin, mitä ihmisen kuuluu arvostaa. Dumaat tyynesti kokonaisen sukupolven ja heidän ymmärryksensä. Bowie olisi varmasi ihaillut analyysiäsi, ehkä kätellyt sinua ja sanonut, että arvostaa käytöstäsi kovasti.
Jankkaaja-trolli bongattu!
t. ohis
Älä vaan tuo keskusteluun mitään sanottavaa.
Tuota, ei millään pahalla, mutta aika hankala keskustella jos toinen osapuoli ei ymmärrä lukemaansa. Tai tahallaan "ymmärtää väärin". Mutta sellaiseksihan täällä nykyään menee lähes jokainen ketju. T. Ohis 2
Olen syntynynyt -88 ja mulle kummatkin äijät ovat melko tuntemattomia. Nimen olen kuullut, muttei tullut yhtään biisiä mieleen kunnes menin youtubeen ja ainakin Starmanin ja Ace of spadesin olen joskus kuullut ennenkin. Varmaan enemmän keski-ikäisten idoleita ovat.
Itseäni ihmetyttää lähinnä, miksi näistä vanhan polven kamapapoista tehdään sankareita, mutta kun Amy Winehouse kuoli, niin heti oli "oma vika" ja "olisi ottanut enemmän vastuuta valinnoistaan". Ai Lemmy korjasi jonkun auton ja se teki hänestä hienon miehen? No mistä tiedätte ettei Amy vaikka ulkoiluttanut jonkun mummon koiraa tai siivonnut keittiötä? Kai silläkin pääsee huippujen kategoriaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi tosiaan, että Bowie olisi enemmän AV:n käyttäjien mieleen, ainakin joskus nuoruudessaan. Luulenpa, että tässä on käynyt niin, että Lemmyn poismenoa on myötäeletty mediassa ja foorumeilla niin paljon, ettei näin heti perään jaksa uutta suruviestiaaltoa.
Minkä ikäiseksi kuvittelet AV:n käyttäjiä? Täällä taitaa valtaosa olla pari-kolmekymppisiä. Edes kolmekymppisten nuoruudessa 90-luvulla Bowien ura ei ollut kovin hyvässä nosteessa.
Lemmystä taas kohkattiin paljon osittain siksi, että hän oli juuri käynyt bändinsä kanssa Suomessa keikalla.
Bowien viimeisin menestyslevy oli tosiaan 30 vuotta sitten eli 1986.
Itse täytin 12 v.1983 ja ihmettelin kun joku David Bowie, 36, ( oli mulle ihan never heard ) julkaisi Lets Dance -levyn. Mitä sä vanha ukko poppia laulat ajattelin silloin.
Vierailija kirjoitti:
Naiset on aina vähän renttujen perään ja renttuhan Lemmy oli. Bowiesta ei renttua olisi saanut tekemälläkään. Siksi.
Lemmy veti tasaisesti viinaa ja varmasti muutakin kamaa, mutta piti itsensä todella skarppina ja omanlaisena alusta loppuun.
Bowie oli 70-luvulla niin sekaisin, ettei välillä keikkailusta meinannut tulla mitään. 70-luvun lopussa ja 80-luvun alussa kaveri oli täysin deekiksellä ja jatkuvasti katkolla sekä hoidoissa. Ryhdistäytyi Let's Dance -albumia ennen -82/83 ja nousi pinnalle diskomusalla ja jatkoi tuolla linjalla muutaman vuoden. Tämän jälkeen kaveri veteli taas niin sfääreissä, että ura aloitti matalalennon, joka päättyi vasta nelisen vuotta sitten toiseksi viimeisen albumin aikaan. Tuo The Next Day -älppäri oli aikamoista kuraa, eikä takonut kovinkaan suuria myyntilukuja. Kaiken tämän lisäksi Bowien suhtautuminen faneihin oli hyvin kylmäkiskoista ja osaltaan jopa agressiivista, eikä antanut mm. 15 vuoteen minkäänlaista haastattelua tai tavannut fanejaan.
Olisikohan noissakin syy, miksi Lemmy oli enemmän tässä ajassa kiinni ja kosketti suurempaa ryhmää kuolemallaan. Bowie oli todella suuri nimi 70-luvulla ja pari vuotta 80-luvun puolessa välin, mutta muutoin muusikkona painunut sinne 80-luvun unholaan ennen kuin kuolema buustasi uran uuteen nousuun, josta artisti itse ei tosin pääse nauttimaan.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ihmetyttää lähinnä, miksi näistä vanhan polven kamapapoista tehdään sankareita, mutta kun Amy Winehouse kuoli, niin heti oli "oma vika" ja "olisi ottanut enemmän vastuuta valinnoistaan". Ai Lemmy korjasi jonkun auton ja se teki hänestä hienon miehen? No mistä tiedätte ettei Amy vaikka ulkoiluttanut jonkun mummon koiraa tai siivonnut keittiötä? Kai silläkin pääsee huippujen kategoriaan.
Amy oli nuori tyttö vielä, nämä oli vanhoja papparaisia.
Vierailija kirjoitti:
20: Syöpä ei tainnut olla yleisön tiedossa?
Mutta Bowien tiedossa oli, eli hän osasi itsekin odottaa kuolemaansa, kun taas Lemmy sai diagnoosin pari päivää ennen kuolemaansa, eli lähti ns. saappaat jalassa.
Elvis Jagger kirjoitti:
Lemmy fanit olivat vain pinnallisempia ja lapsellisempia ja heidän tarvitsi tulla esille kertomaan, kuinka juuri he ikävöivät niin kauheasti ja arvostivat Lemmyä.
Bowien fanit ovat aikuisempia eikä heillä ole kumpaakaan näistä tarpeista vaan he surevat Bowien lähtöä omalla tavallaan eivätkä tarvitse asialle huomiota.
Mikä sitten oli se Bowie-fani Maikkarin aamutv:ssä eilen, joka oli puhumassa, kuinka tuntuu kuin olisi menettänyt ystävän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koominen keskustelu. Kaverithan painivat täysin eri sarjoissa. Bowiella on kymmeniä kappaleita, jotka "kaikki" musiikin ystävät tietää. Motörheadillä yksi.
Bowie, vähän kuin Beatles, oli melodian mestari ja yksi kaikkien aikojen parhaista. Surullista että hänkin on nyt poissa.
Jos joku juniori ei ole kuullutkaan Bowiesta, niin aluksi kannattaa kuunnella vaikka kappaleet Space Oddity, Life on Mars ja Starman ja sen jälkeen sitten kymmeniä muita.
Joo, samaa mieltä, keskustelu on aivan outo. Lisäksi korvaan kalskahtaa noi puheet Bowien uran laskuista, kirjoittajat on niin pihalla musiikista kuin olla ja voi. Tai ehkä he käsittävät musiikkiuran siten että silloin on "ura" huipussaan kun on eniten seuraajia sos. mediassa. :D Itse musiikista viis. Ja sitähän se kai nykyään onkin. Kuitenkin oikeilla pitkän uran tehneillä taiteilijoilla on erotettavissa erilaisia kausia tuotannossaan. Mutta sitä on varmasti vaikea nykyisen pinnallisen heti mulle nyt sukupolven käsittää kaikkien höttösten taustanauha lurittelijoiden keskellä.
Eikö se ole uran laskua jos mikä, että perustaa bändin, jota häpeää itsekin? En enää muista sen bändin nimeä, joskus 90-luvulla kuitenkin
Kuka tämä Lemmy edes oli? Ikinä kuullutkaan, ennen kuin kuoli ja iltapäivälehdet alkoivat tyypistä kirjoittaa kuin kyseessä olisi ollut Messiaasta seuraava. Yleensä merkittävistä henkilöistä on tapana kirjoittaa niiden eläessään. Joku Pensseli-setäkin on läheisempi ja sympaattisempi tuttavuus kuin "nevöhööd" Lemmy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta Bowien tiedossa oli, eli hän osasi itsekin odottaa kuolemaansa, kun taas Lemmy sai diagnoosin pari päivää ennen kuolemaansa, eli lähti ns. saappaat jalassa.
En tiennyt Lemmystä mitään ennen kuin hän kuoli. Johtuu siitä, että en kuuntele tuon tyyppistä musiikkia. Yhtyeen nimi on kyllä tuttu. Minua hämmästyttää, että kuolema tuli muka "yllätyksenä" jollekin! Mies näyttää tosi sairaalta näissä lehdissä olevissa kuvissa: tosi laiha ja kuihtunut. Mutta varmaan fanit ovat seuranneet hänen elämäänsä tiiviisti ja tottuneet kuviin ja miehen hauraaseen ulkonäköön. Mutta minulle kuolema ei kyllä ollut yllätys nähtyäni, miten vanhan ja sairaan näköinen hän oli. Mutta niinhän se on, että ihmiset näkevät sen minkä haluavat nähdä.
M50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on aina vähän renttujen perään ja renttuhan Lemmy oli. Bowiesta ei renttua olisi saanut tekemälläkään. Siksi.
Lemmy veti tasaisesti viinaa ja varmasti muutakin kamaa, mutta piti itsensä todella skarppina ja omanlaisena alusta loppuun.
Bowie oli 70-luvulla niin sekaisin, ettei välillä keikkailusta meinannut tulla mitään. 70-luvun lopussa ja 80-luvun alussa kaveri oli täysin deekiksellä ja jatkuvasti katkolla sekä hoidoissa. Ryhdistäytyi Let's Dance -albumia ennen -82/83 ja nousi pinnalle diskomusalla ja jatkoi tuolla linjalla muutaman vuoden. Tämän jälkeen kaveri veteli taas niin sfääreissä, että ura aloitti matalalennon, joka päättyi vasta nelisen vuotta sitten toiseksi viimeisen albumin aikaan. Tuo The Next Day -älppäri oli aikamoista kuraa, eikä takonut kovinkaan suuria myyntilukuja. Kaiken tämän lisäksi Bowien suhtautuminen faneihin oli hyvin kylmäkiskoista ja osaltaan jopa agressiivista, eikä antanut mm. 15 vuoteen minkäänlaista haastattelua tai tavannut fanejaan.
Olisikohan noissakin syy, miksi Lemmy oli enemmän tässä ajassa kiinni ja kosketti suurempaa ryhmää kuolemallaan. Bowie oli todella suuri nimi 70-luvulla ja pari vuotta 80-luvun puolessa välin, mutta muutoin muusikkona painunut sinne 80-luvun unholaan ennen kuin kuolema buustasi uran uuteen nousuun, josta artisti itse ei tosin pääse nauttimaan.
Sitten meillä on erikseen joukko ihmisiä jotka puolustavat kannabiksen käyttöä ja suosittelevat sitä lailliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt Lemmystä mitään ennen kuin hän kuoli. Johtuu siitä, että en kuuntele tuon tyyppistä musiikkia. Yhtyeen nimi on kyllä tuttu. Minua hämmästyttää, että kuolema tuli muka "yllätyksenä" jollekin! Mies näyttää tosi sairaalta näissä lehdissä olevissa kuvissa: tosi laiha ja kuihtunut. Mutta varmaan fanit ovat seuranneet hänen elämäänsä tiiviisti ja tottuneet kuviin ja miehen hauraaseen ulkonäköön. Mutta minulle kuolema ei kyllä ollut yllätys nähtyäni, miten vanhan ja sairaan näköinen hän oli. Mutta niinhän se on, että ihmiset näkevät sen minkä haluavat nähdä.
M50
Hirveän nopeaa musiikkia se Lemmyn musiikki. Johtuu huumeista. Ei sitä ilman huumeita viitsi edes kuunnella.
Syöpä vie kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten meillä on erikseen joukko ihmisiä jotka puolustavat kannabiksen käyttöä ja suosittelevat sitä lailliseksi.
Ja tämä liittyy aiheeseen miten???
Oikeasti? Ettäkö täällä jotkut tulevat jupisemaan ketä saa ja ketä ei saa surra? Ja kuinka surraan väärin ja kuinka surraan oikein? On paha, kun RIP-viestejä ei jossain halvatun vauvafoorumilla tullut Bowielle saman verran ku Lemmylle? Vahdataan levymyyntejä ja kelataan, että kumpi oli isompi stara? Haukutaan saman tien sekä Motörhead-fanit että toisaalta taas Bowie-fanit, että väärää jätkää fanititte?
No eiks ne molemmat kuolleita ole? Onko näillä asioilla jotain väliä enää?
Eikö teillä ole muuta tekemistä kun vääntää jostain näin käsittämättömästä? Menkää lapioitteen lunta ja hoilatkaa Starmania tai Killed By Deathia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M50
Hirveän nopeaa musiikkia se Lemmyn musiikki. Johtuu huumeista. Ei sitä ilman huumeita viitsi edes kuunnella.
Humehistahan Motörhead-nimikin tulee. En muista mitä speedinvetäjiä ne oli, joihin slangissa viitattiin nimellä motorhead.
Lemmystä en ole ikinä kuullutkaan ja Bowien tiesin mutta ei vois vähempää kiinnostaa näiden kuoleminen.
Enpä kyllä näin sivullisena näe tässä ketjussa trollausta, sarkasmia kyllä. :O