Olen äimistynnyt että av:ta kohahdutti enemmän Lemmyn kun Bowien kuolema?
Lemmy varmasti RIP viestinsä ansaitsi mutta itse kun en häntä tiennyt ennen kuolemaa ihmettelin miten minulta on näin suuri stara mennyt ihan ohi kun av:lla hänestä pauhattiin.Eilen kun luin Bowien kuolemasta ajattelin että nyt se vasta on av sekaisin mutta eipä ollut.Ihmettelikö kukaan muu samaa?
Kommentit (214)
No en kyllä edelleenkään tiedä kuka kukko tää lemmy oli. Ja ihan kyllä muuten suht sivistynyt melkeen nelikymppinen nainen pääkaupungista.
Bowie kyllä surettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on aina vähän renttujen perään ja renttuhan Lemmy oli. Bowiesta ei renttua olisi saanut tekemälläkään. Siksi.
Lemmy veti tasaisesti viinaa ja varmasti muutakin kamaa, mutta piti itsensä todella skarppina ja omanlaisena alusta loppuun.
Bowie oli 70-luvulla niin sekaisin, ettei välillä keikkailusta meinannut tulla mitään. 70-luvun lopussa ja 80-luvun alussa kaveri oli täysin deekiksellä ja jatkuvasti katkolla sekä hoidoissa. Ryhdistäytyi Let's Dance -albumia ennen -82/83 ja nousi pinnalle diskomusalla ja jatkoi tuolla linjalla muutaman vuoden. Tämän jälkeen kaveri veteli taas niin sfääreissä, että ura aloitti matalalennon, joka päättyi vasta nelisen vuotta sitten toiseksi viimeisen albumin aikaan. Tuo The Next Day -älppäri oli aikamoista kuraa, eikä takonut kovinkaan suuria myyntilukuja. Kaiken tämän lisäksi Bowien suhtautuminen faneihin oli hyvin kylmäkiskoista ja osaltaan jopa agressiivista, eikä antanut mm. 15 vuoteen minkäänlaista haastattelua tai tavannut fanejaan.
Olisikohan noissakin syy, miksi Lemmy oli enemmän tässä ajassa kiinni ja kosketti suurempaa ryhmää kuolemallaan. Bowie oli todella suuri nimi 70-luvulla ja pari vuotta 80-luvun puolessa välin, mutta muutoin muusikkona painunut sinne 80-luvun unholaan ennen kuin kuolema buustasi uran uuteen nousuun, josta artisti itse ei tosin pääse nauttimaan.
Sä et kyllä tiedä mitään Bowiesta ja länkytät tietämättömyyttäsi ilman mitään itsekritiikkiä julki.
Se että ei ole tehnyt musiikkia ei tarkoita että se olisi ollut jossain "sfääreissä" - muuten kuin taidesfääreissä. Mies oli aktiivinen nykytaideskenessä mesenaattina tai muutoin. Bowien alkuperäine koulutus on Lontoolainen kuvataidekoulu minkä lisäksi opiskellut teatteria ja performanssitaidetta 1960-luvulla alan pioneerien kanssa ja toimi niissä ryhmissä.
Mitä Bowien huumeidenkäyttöön tulee niin mies oli kamoissa 1970-luvun puolivälissä Young Americansin jälkeen ja Space Oddityn Thin White Duke hahmon aikaan, mutta muutti Berliiniin juuri irtautuakseen niistä. Skarppi, laajasti sivistynyt herrasmies, näin kaikki bowien töitä tuntevat miestä kuvailevat.
Bowie oli parhaimmillaan, kun ylisti fasismia ja Hitleriä rokkikukoksi. Ihan niin kuin Claptonkin haukkui eri värisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20: Syöpä ei tainnut olla yleisön tiedossa?
Mutta Bowien tiedossa oli, eli hän osasi itsekin odottaa kuolemaansa, kun taas Lemmy sai diagnoosin pari päivää ennen kuolemaansa, eli lähti ns. saappaat jalassa.
En tiennyt Lemmystä mitään ennen kuin hän kuoli. Johtuu siitä, että en kuuntele tuon tyyppistä musiikkia. Yhtyeen nimi on kyllä tuttu. Minua hämmästyttää, että kuolema tuli muka "yllätyksenä" jollekin! Mies näyttää tosi sairaalta näissä lehdissä olevissa kuvissa: tosi laiha ja kuihtunut. Mutta varmaan fanit ovat seuranneet hänen elämäänsä tiiviisti ja tottuneet kuviin ja miehen hauraaseen ulkonäköön. Mutta minulle kuolema ei kyllä ollut yllätys nähtyäni, miten vanhan ja sairaan näköinen hän oli. Mutta niinhän se on, että ihmiset näkevät sen minkä haluavat nähdä.
M50
Hirveän nopeaa musiikkia se Lemmyn musiikki. Johtuu huumeista. Ei sitä ilman huumeita viitsi edes kuunnella.
Niin, Bowiehan ei tunnetusti huumeisiin koskenut. Eiku...
Molemmat, Bowie ja Lemmy, olivat rockin suuria älykköjä ja individualisteja. Tuotantonsa voivat olla monella tapaa akselien ääripäissä, mutta taidettaan tekeivät tinkimättä ja molemmat ovat jättäneet jälkensä rockin historiaan, ollen uraa uurtavia suunnannäyttäjiä, visionäärejä ja ikoneja. Legendaarisina ikoneina ylimmällä rivillä Elviksen rinnalla.
Lemmy on jättänyt jälkensä mun elämään vaikken ole koskaan Motörheadista diggailutkaan. Hänestä on moni oiva ja lahjakas rockari/hevari saanut inspiraationsa.
Bowiesta en tiedä kuin China Girlin ja se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bowie oli parhaimmillaan, kun ylisti fasismia ja Hitleriä rokkikukoksi. .
Performanssi. Oletko koskaan kuullut sellaisesta käsitteestä? Siksi toisekseen oli oikeassa. Göbbels loi propagandaansa ja Speer suunnitteli spektaakkeleja tavalla, josta populaarikulttuuri on ammentanut. Hitler käyttäytyi kuin rokkistara. Tuon toeteavat kaikki teoreetikot, etenkin ne kriittiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta Bowien tiedossa oli, eli hän osasi itsekin odottaa kuolemaansa, kun taas Lemmy sai diagnoosin pari päivää ennen kuolemaansa, eli lähti ns. saappaat jalassa.
En tiennyt Lemmystä mitään ennen kuin hän kuoli. Johtuu siitä, että en kuuntele tuon tyyppistä musiikkia. Yhtyeen nimi on kyllä tuttu. Minua hämmästyttää, että kuolema tuli muka "yllätyksenä" jollekin! Mies näyttää tosi sairaalta näissä lehdissä olevissa kuvissa: tosi laiha ja kuihtunut. Mutta varmaan fanit ovat seuranneet hänen elämäänsä tiiviisti ja tottuneet kuviin ja miehen hauraaseen ulkonäköön. Mutta minulle kuolema ei kyllä ollut yllätys nähtyäni, miten vanhan ja sairaan näköinen hän oli. Mutta niinhän se on, että ihmiset näkevät sen minkä haluavat nähdä.
M50
Hirveän nopeaa musiikkia se Lemmyn musiikki. Johtuu huumeista. Ei sitä ilman huumeita viitsi edes kuunnella.
Ei koskenut eikä mainostanut. Tupakkaa poltti ja se koitui miehen kohtaloksi.
Kannattaa oikeasti miettiä käyttääkö sitä kamaa vai ei. Kuolee muuten hurjan nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Lemmy on jättänyt jälkensä mun elämään vaikken ole koskaan Motörheadista diggailutkaan. Hänestä on moni oiva ja lahjakas rockari/hevari saanut inspiraationsa.
Ilman Bowieta ei olisi uusromanttista kasarielektroa, ei Depeche Modea, ei Ultravoxia, ei Human Leagueta. Eikä olisi Bowien Ziggy Stardusta hahmon perillisiä glam-rockissa ja siitä vaikutuksen saaneita tukkahevibändejä, ei bändiä nimeltä Kiss, joka on ulkoisesti silkkaa Bowie inspiraatiota. Bowie on vaikuttanut myös punkiin, 1970-luvun alun levyjen biiseissä on paljon esipunkia ja Johnnyt Rottenin punapystytukkainen hahmo on suoraan Bowien 1960-luvun lopun Space Oddityn kansikuvasta. Jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi tosiaan, että Bowie olisi enemmän AV:n käyttäjien mieleen, ainakin joskus nuoruudessaan. Luulenpa, että tässä on käynyt niin, että Lemmyn poismenoa on myötäeletty mediassa ja foorumeilla niin paljon, ettei näin heti perään jaksa uutta suruviestiaaltoa.
Minkä ikäiseksi kuvittelet AV:n käyttäjiä? Täällä taitaa valtaosa olla pari-kolmekymppisiä. Edes kolmekymppisten nuoruudessa 90-luvulla Bowien ura ei ollut kovin hyvässä nosteessa.
Lemmystä taas kohkattiin paljon osittain siksi, että hän oli juuri käynyt bändinsä kanssa Suomessa keikalla.
No olen 24, ja jos nyt jätetään huomioimatta kiinnostukseni musiikkiin, niin Bowieen olen törmännyt "vahingossa" esim. radiokanavilla, Motörheadiin olen tutustunut enempi tietoisesti. Joten oletan, että Bowie-vahinko on keskivertoihmiselle todennäköisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M50
Ei koskenut eikä mainostanut. Tupakkaa poltti ja se koitui miehen kohtaloksi.
Kannattaa oikeasti miettiä käyttääkö sitä kamaa vai ei. Kuolee muuten hurjan nuorena.
MITÄ?! :DDD Kuinka sinisilmäinen pitää ihmisen olla, joka väittää, ettei Bowie käyttänyt aineita koskaan?! :D
Onko tää sama tapaus, joka väittää, että Michael Jacksonilla oli ihosairaus.
Hilpeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on aina vähän renttujen perään ja renttuhan Lemmy oli. Bowiesta ei renttua olisi saanut tekemälläkään. Siksi.
Lemmy veti tasaisesti viinaa ja varmasti muutakin kamaa, mutta piti itsensä todella skarppina ja omanlaisena alusta loppuun.
Bowie oli 70-luvulla niin sekaisin, ettei välillä keikkailusta meinannut tulla mitään.
Ai jaa, eli Lemmy oli arvokkaampi muusikko, koska käytti aineita paremmin? Selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bowie oli parhaimmillaan, kun ylisti fasismia ja Hitleriä rokkikukoksi. .
Performanssi. Oletko koskaan kuullut sellaisesta käsitteestä? Siksi toisekseen oli oikeassa. Göbbels loi propagandaansa ja Speer suunnitteli spektaakkeleja tavalla, josta populaarikulttuuri on ammentanut. Hitler käyttäytyi kuin rokkistara. Tuon toeteavat kaikki teoreetikot, etenkin ne kriittiset.
Laita linkit lähteisiin.
Tämähän kertoo vain siitä, että suomalaiset ovat junttikansa, joka ei todellisuudessa ymmärrä musiikista mitään. Joku täällä jo ihan tosissaan väitti, että Motörhead on vaikuttanut musiikin kehitykseen enemmän kuin Bowie, se kertoo jo ihan tarpeeksi älykkyyden tasosta.
Mulla ei ole mitään Lemmyä tai Motörheadia vastaan, jokunen hyvä biisi heillä on ja välillä kuuntelen, mutta onhan Bowie nyt jumalauta ihan eri sfääreissä merkitykseltään ja musiikilliselta laadultaan. Ja itse ketjun kysymykseen, minä ainakaan en täällä maanantaina ollut, koska surin itsekseni Bowieta kuunnellen ja muiden fanien kanssa keskustellen.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän kertoo vain siitä, että suomalaiset ovat junttikansa, joka ei todellisuudessa ymmärrä musiikista mitään. Joku täällä jo ihan tosissaan väitti, että Motörhead on vaikuttanut musiikin kehitykseen enemmän kuin Bowie, se kertoo jo ihan tarpeeksi älykkyyden tasosta.
Mulla ei ole mitään Lemmyä tai Motörheadia vastaan, jokunen hyvä biisi heillä on ja välillä kuuntelen, mutta onhan Bowie nyt jumalauta ihan eri sfääreissä merkitykseltään ja musiikilliselta laadultaan. Ja itse ketjun kysymykseen, minä ainakaan en täällä maanantaina ollut, koska surin itsekseni Bowieta kuunnellen ja muiden fanien kanssa keskustellen.
Lemmyn vaiktus on myös niin kiistaton, että älä nyt tee itsestäsi kanssa tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lemmyn vaiktus on myös niin kiistaton, että älä nyt tee itsestäsi kanssa tyhmää.
On, en sitä missään vaiheessa kiistänyt. Se vaikutus vaan on kokoluokaltaan täysin eri sfääreissä kuin Bowien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman Bowieta ei olisi uusromanttista kasarielektroa, ei Depeche Modea, ei Ultravoxia, ei Human Leagueta. Eikä olisi Bowien Ziggy Stardusta hahmon perillisiä glam-rockissa ja siitä vaikutuksen saaneita tukkahevibändejä, ei bändiä nimeltä Kiss, joka on ulkoisesti silkkaa Bowie inspiraatiota. Bowie on vaikuttanut myös punkiin, 1970-luvun alun levyjen biiseissä on paljon esipunkia ja Johnnyt Rottenin punapystytukkainen hahmo on suoraan Bowien 1960-luvun lopun Space Oddityn kansikuvasta. Jne jne.
Ei ole KISS kyllä Bowiesta ikinä ainakaan sanonut ottaneensa vaikutteita, ulkoasun suurin vaikuttaja oli Alice Cooper. Jonkun alkuperäisjäsenen suustahan tuli aikoinaan legendaarinen heitto "Mitä jos bändissä olisi neljä Alice Cooperia?" Musiikkinsa taas ottivat vaikutteita enemmän 60-70-lukujen taitteen brittibändeiltä ja yhdistivät siihen Slade-tyyppiset stadionhoilauskertosäkeet.
Mun sureminen on aidompaa kun sun. Mun fanituksen kohde oli legendaarisempi kuin sun. Minä surin kun Kekkonen kuoli ja hän oli vaikuttavampi hahmo kuin teidän hörhöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole KISS kyllä Bowiesta ikinä ainakaan sanonut ottaneensa vaikutteita, ulkoasun suurin vaikuttaja oli Alice Cooper. Jonkun alkuperäisjäsenen suustahan tuli aikoinaan legendaarinen heitto "Mitä jos bändissä olisi neljä Alice Cooperia?" Musiikkinsa taas ottivat vaikutteita enemmän 60-70-lukujen taitteen brittibändeiltä ja yhdistivät siihen Slade-tyyppiset stadionhoilauskertosäkeet.
No ei varmaan sano, kun ulkoasun miltei suoraan kopsasivat, värit vaan vaihtoivat, tsekkaa kuva. Bowiella oli myös noita kasvomaaleja.
http://vignette2.wikia.nocookie.net/tron/images/8/82/Ziggy-stardust-dav…
Bowien salamat kasvoissa
http://50thirdand3rd.com/wp-content/uploads/2013/07/ziggystardust.jpg
Sä et kyllä tiedä mitään Bowiesta ja länkytät tietämättömyyttäsi ilman mitään itsekritiikkiä julki.
Se että ei ole tehnyt musiikkia ei tarkoita että se olisi ollut jossain "sfääreissä" - muuten kuin taidesfääreissä. Mies oli aktiivinen nykytaideskenessä mesenaattina tai muutoin. Bowien alkuperäine koulutus on Lontoolainen kuvataidekoulu minkä lisäksi opiskellut teatteria ja performanssitaidetta 1960-luvulla alan pioneerien kanssa ja toimi niissä ryhmissä.
Mitä Bowien huumeidenkäyttöön tulee niin mies oli kamoissa 1970-luvun puolivälissä Young Americansin jälkeen ja Space Oddityn Thin White Duke hahmon aikaan, mutta muutti Berliiniin juuri irtautuakseen niistä. Skarppi, laajasti sivistynyt herrasmies, näin kaikki bowien töitä tuntevat miestä kuvailevat.