Miksi jotkut nuoret naiset yrittävät nykyään olla mahdollisimman mummoja?
Pukeutuvat ylisuureen takkiin, käyttävät räikeää mauttoman väristä huulipunaa, ovat hitaita liikkeissään ja puhuvat mummomaisella narisevalla äänellä. Kaikkein naurettavinta siinä on, että tyyli on täysin tekaistu! Se puhetapa on opeteltu ja välillä henkilö unohtaa roolinsa ja puhuu normaalilla äänellä. :D Näitä on vasta tänä talvena tullut vastaan. Ei siinä mitään, pidän kaikennäköisistä tyyleistä ja erilaisista ihmisistä, mutta tekaistu tyyli ei pue ketään. Ja Tää hämmentää mua. Miksi nuori kaunis nainen haluaisi olla kuin 70-vuotias?
Kommentit (23)
Lapsekkuus ja leikkisyys, näitä näkee nuorissa naisissa vähemmän.
Ehkä ne ovat mieshipsterien vastineita vai miksi niitä miehiä sanotaan, jolla on hirveä sotkuparta ja papan silmälasit siinä karvakasan yllä.
Ehkä siksi, kun nykyään mummot yrittävät olla nuoria naisia pillifarkkuineen päivineen?
Mummoushan on nyt muotia. Näkyy myös sisustustrendinä: mummola look. Rohkeimmat värjää hiuksiakin harmaaksi.
No mikäpä siinä. Jokainen taaplaa tyylillään. Ihan kiva juttu. Nariseva ääni nyt voi johtua väsymyksestä. Kyllähän puhetyyli vaihtelee monesta syystä yhdellä ja samalla henkilöllä.
Kaikkee sitä saa täältä tietää :D Meidän pikkukaupungissa ei ole nuoria mummoja näkynyt...Ainoastaan ihan oikeita minihamemummoja. Huh huh.
Olisiko muotia ja vastaisku näiden nuorien keski-ikäisille äideille, jotka yrittävät näyttää perinteisiltä nuorilta?
Ylisuuret vaatteet tekevät tuloaan tietysti jo siksi, kun pitkään on pitänyt pukeutua liian pieniin vaatteisiin. Liian isot näyttävät, ja tuntuvat, paremmilta kuin liian pienet.
Muu on whateva~, mutta tuo nariseva ääni on kammottavaa. Erittäin tuskastuttavaa kuunnella. Yhtä raivostuttavaa kuin joskus aikoinaan se kaupunkilais-S, joka saa puhujanZa kuulemma kuuloZtamaan niin fikZulta ZiiZ lol.
No, he sattuvat tykkäämään sellaisesta tyylistä juuri nyt. Ja kautta aikojen oikeita "mummoja" ja keski-ikäisiä on ärsyttänyt se miten nuoret pukeutuu, joten enemmän se on merkki mummomaisuudesta, että paheksuu nuorten tyyliä, kuin nuoren mummomainenkaan pukeutuminen.
Vierailija kirjoitti:
Muu on whateva~, mutta tuo nariseva ääni on kammottavaa. Erittäin tuskastuttavaa kuunnella. Yhtä raivostuttavaa kuin joskus aikoinaan se kaupunkilais-S, joka saa puhujanZa kuulemma kuuloZtamaan niin fikZulta ZiiZ lol.
Mä en ole muuten koskaan kuullut tota paljon puhuttua kaupunkilais-ässää. Onkohan pääkaupunkiseutulaisen korva niin tottunut siihen, ettei sitä erota puheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole muuten koskaan kuullut tota paljon puhuttua kaupunkilais-ässää. Onkohan pääkaupunkiseutulaisen korva niin tottunut siihen, ettei sitä erota puheesta.
Luultavasti. Mää oon kyllä valitettavasti kuullut. Etenkin muutamalta espoolaiselta se pisti pahasti korvaan.
AInahan näin on ollut. Muistan kun parikymppisenä opiskelijatyttönä pukeuduin todella mummomaisesti. Halusin tulla otetuksi vakavsti, ärsytti naisten leimaaminen bimboiksi ja määrittely vain ulkonäön perusteella.
Nyt 45-vuotiaana pukeudun paljon nuorekkaammin ja rohkeammin kuin nuorena. On tullut itseluottamusta ja olen tullut vakavasti otettavaksi, ei ole enää stressiä siitä, että pidettäisiin bimbona.
Eli minusta tuo on ihan ymmärrettävä vastareaktio yhteiskunnassa, joka seksualisoi naista ja arvioi häntä ulkonäön ja seksikkyyden perusteella. Hienoa, että osa nuorista naisista haluaa päteä tietoisesti muilla keinoin.
Vierailija kirjoitti:
AInahan näin on ollut. Muistan kun parikymppisenä opiskelijatyttönä pukeuduin todella mummomaisesti. Halusin tulla otetuksi vakavsti, ärsytti naisten leimaaminen bimboiksi ja määrittely vain ulkonäön perusteella.
Nyt 45-vuotiaana pukeudun paljon nuorekkaammin ja rohkeammin kuin nuorena. On tullut itseluottamusta ja olen tullut vakavasti otettavaksi, ei ole enää stressiä siitä, että pidettäisiin bimbona.
Eli minusta tuo on ihan ymmärrettävä vastareaktio yhteiskunnassa, joka seksualisoi naista ja arvioi häntä ulkonäön ja seksikkyyden perusteella. Hienoa, että osa nuorista naisista haluaa päteä tietoisesti muilla keinoin.
Mun mielestä on naurettavaa tekaista itselleen puheääni, ettei vahingossakaan luulla bimboksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Jätin erään naisystäväni ainaisen monotonisen kyynisen narinaäänen sekä vielä sisällöltään jatkuvasti valittavan puheen takia. Tästä ollaan koetettu ystävällisesti huomauttaa kaveripiirissä tuloksena että henkilö suuttuu ja valittaa kuinka hän ei voisi mitenkään harjoitella lempeämpää äänensävyä tai vaikka koettaa korjata elämänasennettaan positiivisemmksi.
Kyseinen henkilö myös oikeuttaa itsekeskeisiä toimiaan tyyliin: "ai kauhee onks tää nyt kauheen törkeetä ku mä haluisin syödä vieläkin?!? " kun joku opiskelijaporukasta on tehnyt kaikille hieman suupaloja.
Kyllä tuota narisevaa ääntä kuulee nuorilla naisilla, jotka eivät kuitenkaan näytä mummoilta. Tuo narina näyttää olevan muotia.
En ole mummojen kuullut puhuvan samanlaisella narisevalla äänellä.
Mitä mummomaista on narisevassa äänessä? Eikös mummot puhu enemmänkin sellaisella heikolla ja hiljaisella äänellä, niin että s-kirjain suhahtaa kuten kirkossa uskontunnustusta lausuttaessa? Tää on mun mielikuva. Ja hitaat liikkeet? Oikeastiko on olemassa tällaisia nuoria, jotka pyrkivät liikkumaan hitaasti kuin mummot? Rollaattorin kanssa sipsuttavat tuolla vai mitä? :D
Hahaa, entäs minä joka vieläpä kudon omilla kangaspuilla, käyn pelaamassa bingoa ja täytän sanaristikoita! Hiuksiinkin kierrän rättikiharat joka ilta ja käsilaukussa on aina aski pastilleja.
Enpähän provosoi mieshenkilöitä pukeutumisellani, enkä vaikuta teiniltä uudessa aikuisten työpaikassani. Sovin myös hyvin Helsingin katukuvaan. Hel-looks -materiaalia ;)
Saman valitettavan ilmiön olen minä nuorena miehenä huomannut. Eivät taida naiset ymmärtää, että sellainen tyyli ja ulkonäkö ei kyllä nuoren miehen kiinnostusta herätä, ei sitten ollenkaan. Kyllä me nuoret miehet ihan nuorekkaita nuoria naisia halutaan, eikä mitään tätejä tai mummoja!
Ei siis kannata tuolloin ihmetellä, että mikä on, kun miehet eivät kiinnostu. No eivät taatusti kiinnostu, jos tyyli ja ulkonäkö on sitä luokkaa. :D Eikä ole tuolloin myöskään mikään ihme, että nuoret miehet kääntävät katseet silloin yhä enemmän ja enemmän ulkomaille ja ulkomaalaisten, nuorekkaiden kaunottarien suuntaan.
Ovat varmaan vain väsyneitä.