Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vauva 3 kk ja nyt ensikertaa isän hoidossa 2 tuntia

meillä näin
12.01.2016 |

Jätin 3 kk vanhan vauvan isänsä kanssa ensimmäistä kertaa kahden kampaamokäynnin ajaksi. Viimeksi olin käynyt kampaajalla ennen plussaa ja tyvi oli venähtänyt aivan karsean näköiseksi. Mies lupasi hoitaa vauvaa ja oli ilahtunut kun sai viettää vauvan kanssa aikaa. On ollut vauvan syntymän jälkeen reissutöissä ja käynyt yksittäisiä päiviä kotona minun yksin hoitaessa lapsia.

Palatessani kotiin niin kuulin jo ulos asti vauvan huudon. Mies huusi minulle naama punaisena että missä oikein viivyin ja kuinka hän ei saa koskaan levätä. Tyrkkäsi vauvan minulle ja häipyi ovet paukkuen ulos. Nyt olen koko päivän ja illan yrittänyt rauhoitella säikkyä vauvaa joka ei millään meinaa nukahtaa. Normaalisti leppoisa vauva vaikuttaa hermostuneelta.

Kyllä kaduttaa että jätin vauvan isälle...

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä oli tapahtunut? Onko vauva kunnossa?

Vierailija
2/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siinä on Vuoden Isä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olithan jättänyt isälle jotain millä lohduttaa lasta? Maitoa? Itse aikoinaan lypsin aina maitoa varuille jos jätin vauvan varttiakin pidemmäksi ajaksi hoitoon.

Vierailija
4/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kunnossa mutta säikähti varmaan isänsä hermostunutta käytöstä. On varmaan antanut vauvan itkeä yksikseen.

Inhottavaa, sydäntä särkee ajatella että siellä se rakas pieni on itkenyt samalla kun olen tyytyväisenä istunut kampaajalla.

Vierailija
5/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jätin 3 kk vauvan isän hoivaan. Olivat sukulaisissa pitkän viikonlopun to-su, ja minä sain omaa aikaa. Vähän mies päivitteli kotiin palattuaan, kun hänen piti aivan itse hoitaa vauva, eivätkä sukulaiset siihen puuttuneet. Maailman paras isä ikinä. 

Vierailija
6/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tiedät ettet väännä hänelle toista lasta.

Vierailija
7/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä näin kirjoitti:

Jätin 3 kk vanhan vauvan isänsä kanssa ensimmäistä kertaa kahden kampaamokäynnin ajaksi. Viimeksi olin käynyt kampaajalla ennen plussaa ja tyvi oli venähtänyt aivan karsean näköiseksi. Mies lupasi hoitaa vauvaa ja oli ilahtunut kun sai viettää vauvan kanssa aikaa. On ollut vauvan syntymän jälkeen reissutöissä ja käynyt yksittäisiä päiviä kotona minun yksin hoitaessa lapsia.

Palatessani kotiin niin kuulin jo ulos asti vauvan huudon. Mies huusi minulle naama punaisena että missä oikein viivyin ja kuinka hän ei saa koskaan levätä. Tyrkkäsi vauvan minulle ja häipyi ovet paukkuen ulos. Nyt olen koko päivän ja illan yrittänyt rauhoitella säikkyä vauvaa joka ei millään meinaa nukahtaa. Normaalisti leppoisa vauva vaikuttaa hermostuneelta.

Kyllä kaduttaa että jätin vauvan isälle...

Sun olisi pitänyt jättää se isälle jo paljon aikaisemmin. 

Vierailija
8/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin jätin 3 kk vauvan isän hoivaan. Olivat sukulaisissa pitkän viikonlopun to-su, ja minä sain omaa aikaa. Vähän mies päivitteli kotiin palattuaan, kun hänen piti aivan itse hoitaa vauva, eivätkä sukulaiset siihen puuttuneet. Maailman paras isä ikinä. 

Ei varmaan kauheesti apta lohduta...

Vierailija
9/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle oli lypsetty äidinmaitoa valmiiksi tuttipulloon ja olin näyttänyt isälle kuinka maito lämmitetään. Vauva ei kuulemma ollut halunnut syödä maitoa.

Vierailija
10/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tollasta ukkoa katseli päivääkään.

Vierailija
11/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi todellakaan aiemmin pitänyt jättää. Ainakaan noin pitkäksi aikaa.

Mutta tsemppiä ap. Tai olla vaan alkushokki:) kyllä se isä roolinsa löytää kun lapsi saa jalat alleen.

Vierailija
12/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin kanssa 3 kk iäkäisen isänsä kanssa illaksi, kun menin yksiin juhlin. Kun tulin kotiin, niin vaiva nukkui tyytyväisenä sängyssään, ja mies omassaan. Ei ollut sotkuistakaan :-)

Vierailija
13/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä varmaan pelästyi omaa avuttomuuttaan ja reagoi tosi hölmösti. Ekan lapsen kanssa varmaan saattaa mennä pasmat aivan sekaisin, kun ei osaa tai pärjää niin hyvin, kun on kuvitellut.

Vierailija
14/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei siis ole teidän eka lapsi? Kirjoitit että mies reissutöissä ja sinä hoidat lapsia. Onko mies hoitanut muitakaan lapsia vauva-aikana vai miksi nyt muka oli niin vaikeeta?

Vierailija
15/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi todellakaan aiemmin pitänyt jättää. Ainakaan noin pitkäksi aikaa.

Mutta tsemppiä ap. Tai olla vaan alkushokki:) kyllä se isä roolinsa löytää kun lapsi saa jalat alleen.

Milloin se isä sitten kelpaa vauvaa hoitamaan? Ei ihme jos miehellä on isän rooli hukassa jos ei äiti ikinä edes anna mahdollisuutta opetella.

Vierailija
16/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se isä muuten opi. Vaikka tekee pahaa nähdä oman lapsen itkevän ja pelkäävänkin, niin tuskin se isä mitään pahaa on tehnyt. Lisää vaan harjoitusta ja kahdenkeskistä aikaa isälle ja lapselle!

Vierailija
17/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku alkaa taas lässyttää siitä, miten äidin ja lapsen suhde on paljon tärkeämpi lapsen perusturvallisuuden tunteen kehittymiseksi kuin isän ja lapsen. Pakko vaan todeta, että on ne yksinhuoltajaisätkin ihan tervejärkisiä lapsia onnistuneet aikuisiksi kasvattamaan, eivätkä kaikki naiset todellakaan sovellu kasvattajiksi, vaikka äitejä olisivatkin.

Vierailija
18/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siis kaksi lasta, hoiti esikoista vauva aikana vähän koska vauvalla oli koliikki, mutta nyt taaperon kanssa tulee hyvin toimeen ja viettävät aikaa kaksistaankin.

Jotenkin luulin, että kyllähän se vauvankin kanssa tulee toimeen jos uhmaikäisen kanssa onnistuu.

Vierailija
19/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on siis kaksi lasta, hoiti esikoista vauva aikana vähän koska vauvalla oli koliikki, mutta nyt taaperon kanssa tulee hyvin toimeen ja viettävät aikaa kaksistaankin.

Jotenkin luulin, että kyllähän se vauvankin kanssa tulee toimeen jos uhmaikäisen kanssa onnistuu.

No anna miehen harjoitella! Mikä tässä nyt on ongelma? Ei mennyt eka kerta ihan putkeen, mutta tekemällä oppii.

Vierailija
20/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ensimmäinem kerta vauvalle kun tarjottiin maitoa pullosta? Ei se yleensä onnistu.