"heippa"-lappu meidän taloyhtiön ilmoitustaululla hakatulle vaimolle:
"arvoisa naapuri!
mikäli aiot edelleenkin jatkossa öisin nauttia miehesi tarjoilemasta parisuhdeväkivallasta, tee se hiljaa, älä huuda. tai hae apua teille p. 112!!!
t.väsynyt ja vittuuntunut naapuri"
sekä linkki väestöliiton sivustolle,jossa on eri puhelinnumeroita parisuhdeväkivaltaa varten.
Kommentit (108)
Toivottavasti joku lamppu syttyy nyt tuon naisen aivoissa.
Perusmeininkiä. Joko se lähtee sieltä itse tai jalat edellä, normaali itseään arvostava ihminen ei toista kertaa katsoisi. Suomessa ei kukaan jää heitteille ellei halua, joten kaikki lässytykset, miksi ei voi lähteä ovat tekosyitä.
Miten jos naapuri itse soittaisi?
Ois voinut kyllä kiltimmin ja rohkaisevammin kirjottaa jo muutenkin varmaan täysin riekaleina olevalle naiselle joka ei uskalla hakea apua:( vittuuntunut naapuri voi mennä pimpottamaan ovikelloa huudon kuuluessa tai soittaa poliisit
Olisi nyt vittuillut mielummin sille hakkaajalle. Lyötyä on hyvä lyödä, kun ei tarvitse pelätä kostoa. Paitsi että hullu mies voi toki puolustaa vaimoaan muilta.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti joku lamppu syttyy nyt tuon naisen aivoissa.
ei näiden väkivalta-rakkaus-suhdenaisten aivoissa syty yhtään mitään.
Ilmoitustaululla hakattu nainen :(
Miksei naapuri itse soita polisiia, kun kerran numerokin on hallussa.
Olisi se vihainen naapuri voinut ihan itse soittaa 112:een. Lähisuhdeväkivaltaa kärsivä nainen ei ehkä itse uskalla/kykene hakemaan apua, varsinkaan tilanteen ollessa päällä - usein tuskin muulloinkaan. Jos nainen huutaa eikö kenelläkään joka kulee syty lamppu omassa päässä? Liian lujalla soitetusta musiikista jne soitetaan kyllä poliisit paikalle mutta ei silloin kun joku oikeasti tarvitsisi apua :O
Kannattaa hälyttää poliisit asuntoon ennen kuin on myöhäistä. Väkivallasta kärsivä nainen on niin henkisestikin lyöty, että ei aina kykene hakemaan apua. Virkavalta voisi antaa ohjeistusta ja viedä vaikka turvakotiin. Mutta hyvä, että joku on edes tälläkin lailla reagoinut.
Aika tylyä uhrin syyllistämistä. Parempi olisi ollut:
"Arvoisa naapuri. Hae apua väkivaltaisuuteesi. Naapurit eivät enää jaksa öisin kuunnella pieksämisestä kantautuvia ääniä. (Tähän väliin linkki väestöliiton sivustolle) Mikäli edelleen jatkaa vaimosi hakkaamista, soitan seuraavalla kerralla poliisit paikalle ja teen ilmoituksen häiritsevästä metelistä isännöitsijälle. t. väsynyt ja vittuuntunut naapuri"
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitustaululla hakattu nainen :(
Nauroin samaa. Olen huono ihminen
Toivottavasti naapurit soittaisivat 112... :(
Ei sitten itse pölvästinaapuri voinut soittaa poliiseja...
Kirjoituksesta voi päätellä, että homma on jatkunut jo pitkään. Luultavasti sinne on poliisia soiteltukin, mutta turhaahan se on, jos ämmä päättää jäädä hakattavaksi. Oma valinta. Näitä tapauksia on paljon. Naapureita ei kiinnosta soitella joka viikko poliisia jos ihmistä itseään ei yhtään oma tilanteensa näytä kiinnostavan.
Kaikki te jotka olette antaneet alapeukun kommenteille joissa ihmetellään tai paheksutaan miksi ko naapuri tai kuka tahansa joka on kuullut ja käsittänyt mitä tapahtuu: eikö ole kansalaisvalvollisuus hankkia apua pahoinpitelyn uhrille? Ja jos ei ole, eikö teidän oma sisäinen moraali ja lähimmäisestä välittäminen saa aitä aikaan? Kauhean kylmiä ja julmia ihmisiä näköjään voi olla.
Uskomaton naapuri. Sama kuin kävelisi hangessa makaavan ohi ja kotona valittaisi tapahtuneesta puolisolle, että hyi helvetti, kun teki pahaa katsoa, vituttaa. Miten voi olla noin kovasydäminen ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki te jotka olette antaneet alapeukun kommenteille joissa ihmetellään tai paheksutaan miksi ko naapuri tai kuka tahansa joka on kuullut ja käsittänyt mitä tapahtuu: eikö ole kansalaisvalvollisuus hankkia apua pahoinpitelyn uhrille? Ja jos ei ole, eikö teidän oma sisäinen moraali ja lähimmäisestä välittäminen saa aitä aikaan? Kauhean kylmiä ja julmia ihmisiä näköjään voi olla.
Alkaisit itse soittaa joka vkl. poliisia ja tilanne vain jatkuu? Epäilenpä, että jossain vaiheessa suakaan ei enää kiinnostais.
Aika paha...