Miksei ihmisillä ole " pahan päivän" varalle rahaa säästössä?
Edes vaikka 50e?
En pystyis kyllä olemaan niin, että rahaa ei olis säästössä, sille varalle että joskus tiukka paikka tulee, esim telkkari tai pesukone hajoaa, tulee yllättävä lasku ym.
Kommentit (43)
Vierailija:
En ymmärrä noita 50¿ vararahastoja pahanpäivän varalle. Kun se paha päivä koittaa ei se 50¿ riitä yhtään mihinkään.
Mitä auttaa pesukoneen hajoamisessa, että tilillä on 50¿ säästössä?Suuria rahoja taas ei kannata makuuttaa tilillä, kun niille ei saa edes kunnollista korkoa.
millä sä maksat sen luottokorttilaskusi takaisin? Ehkä toimii jossain tilanteessa, jossa ensi kuussa on tulossa veronpalautusta...
Ei se 50 euroa tosiaan auta koneen hajotessa, mutta ruokakaupassa se auttaa. Ja kun vähän säästää kasaan säännölleen, vuodessa kolmesta kympistä kuukaudessa kertyykin 360 euroa. Sillä maksaa jo pesukoneen korjauksen/ostaa uuden pintaviallisen. Mutta 360 euron luottokorttilaskua korkoineen ja tilinhoitomaksuineen ei toimeentulotuesta maksella. Köyhän ei missään nimessä kannata luottokortteihin turvautua, ylimääräiset maksut syö loppujakin vähiä rahoja. Siitäkin mulla on kokemusta...onneksi olen päässyt koko korttipiruista eroon.
Mitä taas tulee suuriin rahoihin, niin pankeissahan on se meininki, että mitä enemmän fyffee tilillä, sitä parempi talletuskorko.
että miksei ne jotka tälläkin palstalla kyselevät, että miten tulla kaksi viikkoa toimeen 20e:lla, pitäisi sitä 50e jemmassa, että saisivat sitten loppukuusta ostaa sitä ruokaa?
Tarkoitin, että itse en pystyisi olemaan, jos tililläni ei olisi sen verran rahaa, että en saisi uutta pesukonetta/telkkaria/korjattua autoa ym. Eli siis enemmän kuin se 50e... Säästössä tällä hetkellä n. 2000e, onneksi sillä summalla saa jo vähän enemmän kuin sen pesukoneen..
En myöskään tarkoittanut sitä, että pitäisi kituuttaen elää, jos säästää, en tosiaankaan. Elämästä pitää nauttia myös silloin kun voi :))
En ymmärrä noita 50¿ vararahastoja pahanpäivän varalle. Kun se paha päivä koittaa ei se 50¿ riitä yhtään mihinkään.
Mitä auttaa pesukoneen hajoamisessa, että tilillä on 50¿ säästössä?
Suuria rahoja taas ei kannata makuuttaa tilillä, kun niille ei saa edes kunnollista korkoa.