Vierailija

Siivoustyöt kiinnostais, mutta en osaa yhtään päättää mistä siivousfirmasta kannattaisi ruveta kyselemään töitä.

Onko minkälaisia kokemuksia eri siivousfirmoista? Hyviä ja huonoja saa laittaa...

Kommentit (17)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Lassila & Tikanoja, enkä todellakaan ole ainoa jolla on huonoja kokemuksia. Pomot valehtelevat jokaiselle työntekijälle eri jutut.

SOLista en myöskään ole kuullut mitään hyvää, työntekijät joutuvat kuulemma jossain kohteissa käymään vapaa-ajallaan ilman palkkaa, koska pyykit (= rätit ja mopit) pitää pestä, mutta konetta ei saa jättää yksin käymään ja varsinaisella työajalla pyykkihuoltoon ei saa käyttää aikaa, se pitää käyttää siivoamiseen.

Vierailija

Ok. Lisääkin kokemuksia saa laittaa eri firmoista... tosta SOLista oon itsekin kuullut joskus huonoja uutisia. Mutta sitäkään ei pois lueta. ap

Vierailija

Kaikki isot siivousfirmat kusettavat työntekijöitä ja asiakkaita. Suosittelen pienempiä firmoja, niissä saatetaan välittää työntekijöistäkin. Isoissa firmoissa olet aina korvattavissa, vaikka et olisi mokaillut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lassila & Tikanoja, enkä todellakaan ole ainoa jolla on huonoja kokemuksia. Pomot valehtelevat jokaiselle työntekijälle eri jutut.

SOLista en myöskään ole kuullut mitään hyvää, työntekijät joutuvat kuulemma jossain kohteissa käymään vapaa-ajallaan ilman palkkaa, koska pyykit (= rätit ja mopit) pitää pestä, mutta konetta ei saa jättää yksin käymään ja varsinaisella työajalla pyykkihuoltoon ei saa käyttää aikaa, se pitää käyttää siivoamiseen.

Työntekijän oma moka jos tuohon suostuu.

Vierailija

SOL. Oma ja tuttavien kokemus, kellään ei mitään hyvää sanottavaa... Pomona narsisti idiootti.
-Myöntänyt itse että palkoista jätetään tahallaan esim lisiä maksamatta. Koska työntekijän oma moka jos ei palkkakuittiaan tarkista (osin totta, mutta SILTI, älytöntä).
-Vuorotoiveita ei kuunnella lainkaan (=työntekijät vaihtelevat jatkuvasti itse vuoroja keskenään listojen tultua)
-Työntekijöitä vähennetty, mikä johtanut siihen että on jatkuva kiire. Hyvä jos nopeasti kerkeää jotain haukkaamaan. Taukoja lähes mahdoton pitää. Työnjälki kärsii ja siitä syytetään vain työntekijöitä.
-Pomon kuuluisi auttaa siivoustöissä, mutta harvoin kerkeää koska "paperityöt" (=facebook ja iltalööpit koneen äärellä)
-Työterveyshuolto kattaa ainoastaan työpaikalla tapahtuneet asiat.

Vierailija

ISS ja hotellisiivous oli aika huono yhdistelmä. Työaika merkattiin 15min tarkkuudella, työtehontarkastaja tuli kieltämään yhteiset kahvitauot ja työparin odottamisen huoneen ovella yms. Monet ottivat loparit.

Pienistä paikallisfirmoista on pelkästään hyviä kokemuksia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Työntekijän oma moka jos tuohon suostuu.

Joo, senpä takia siellä ei porukka viihtynytkään kun jos et suostunut niin sillä oli omat seurauksensa.

Vierailija

SOL: olin hotellissa kerrossiivojana ja voin vannoa etten enää ikinä aio sitä hommaa tehdä. Järkyttävää kyykytystä, paska palkka, palkan maksussa melkeen poikkeuksetta aina jotain hämminkiä jnejnejne. Pelkkää paskaa kyseisestä firmasta kerrottavana.

Vierailija

Mihinkään isoon siivousfirmaan ei kannata mennä töihin. Itse entisenä siivoojana olen kuullut vain enimmäkseen huonoja asioita.
Asiakkaille ja työntekijöille valehteleminen tuntuu olevan todella yleistä.

Paras taisi olla, kun pomo soitti mulle ja kertoi miten olin saanut hyvää palautetta jostain kohteesta ja puhelun jälkeen pomo soitti välittömästi vieressä seisovalle työkaverilleni ja valehteli etten vastaa puhelimeen ja haukkui minut ja työpanokseni ja työjälkeni ihan pystyyn. Silleen.

Vierailija

ISS:llä olin vajaa vuoden siivoojana.
Aluksi maksoivat mulle harjoittelijan palkkaa, kuulema koeaikana maksavat noin.
Maksoivat lopulta mulle sen oikeen palkan kun sanoin pomolle että otin liittoon yhteyttä.
Tuntu että noissa palkka asioissa yrittivät aina uusia työntekijöitä kusettaa.
Muutenkin palkka oli tosi huono verrattuna siihen työhön ja työ ympäristöön.
Olit joka työpäivän loputtua paskanen ja hikinen, monessa paikassa piti pitää suojavarusteita.

Työntekijä

KSH Siivouspalvelut kaikista kamalin!

-Osaamattomat esimiehet, joilla ei aikaa mihinkään
-Huonot työvälineet, jotka voisi kuvitella ostettavan leluosastolta
-Ei perehdyttämistä kohteisiin
-Ei selkeitä työohjeita
-Työvaatteita ei saa, paitsi kun pyydät tarpeeksi usein ja olet kerran pilannut omat vaatteesi töissä
-Ihan kaikki firmassa huonosti organisoitua
-Kohteet mitoitettu ajallisesti aivan päin honkia
-Työntekijältä vaaditaan monen työntekijän panosta ja näin kulutetaan ihmistä loppuun (pyynnöistä huolimatta) niin kauan kunnes sairasloma on pakollinen
-Esimiestyöt passitetaan normi tekijöille, tietysti ilman korvausta
-Työntekijöiden huono kohtelu, paskanpuhuminen seläntakana
-Informaatio ei kulje esimiesten välillä, saati sitten työntekijöille
-Sähläystä, sähläystä,sähläystä..
-Välinpitämättömyyttä
-Töissä esimiesten tuttuja, joilla tietysti erivapauksia
-Asiakkaat vihaisia esimiesten takia

Tässä firmassa ei työntekijä kauaa viihdy! Eikä asiakkaat pysy..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mihinkään isoon siivousfirmaan ei kannata mennä töihin. Itse entisenä siivoojana olen kuullut vain enimmäkseen huonoja asioita.
Asiakkaille ja työntekijöille valehteleminen tuntuu olevan todella yleistä.

Paras taisi olla, kun pomo soitti mulle ja kertoi miten olin saanut hyvää palautetta jostain kohteesta ja puhelun jälkeen pomo soitti välittömästi vieressä seisovalle työkaverilleni ja valehteli etten vastaa puhelimeen ja haukkui minut ja työpanokseni ja työjälkeni ihan pystyyn. Silleen.

Oikeesti? Jo on otsaa. 🙄

Vierailija

Sol, iss, L&T ei niihin. Sehän ei ole mitään siivoomista se työ, pelkkää juoksua ja haukuttavana oloa. Ei kukaan siivoa niillä työajoilla, kerrostalon siivousajat ovat n. 10 minuuttia! Siinä kun tulet kohteeseen, kostutat mopit, otat muut tavarat ja kiipeät ylimpään kerrokseen niin aika monta minuuttia on jo mennyt. Sitten joku äkäinen mummo haukkuu sinut ovenraosta kun et taaskaan kaiteiden välejä pessyt.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat