Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset!! TISSIVALLANKUMOUKSEEN! :D

Vierailija
11.01.2016 |

Aijai kun mua on nyt viimeaikoina alkanut ärsyttää kaikki naisten rintoihin liittyvä negatiivisuus. Lasta ei saisi imettää julkisella paikalla mutta avonaisessa kaula-aukossa saa istua kahvilassa tai mies jopa ilman paitaa tietyissä paikoissa. Facebookissa (ja oisko instassa, en ole siellä niin en ole perehtynyt) naisen nännit ei saa näkyä mutta miehen saa. Mies rannalla pelkässä alaosassa (uimasortsit) on ihan norminäky mutta annas olla jos nainen haluaa ottaa yläosattomissa aurinkoa niin kyllä paheksutaan ja voikos siitä jopa sakon saada??

Toki ymmärrän sen että Suomen kulttuurissa naisen rinnat on ajateltu eroottisempana ja seksuaalisempana kuin miehen ja siksi niitä jotkut vertaavat sukupuolielimiin tai takapuoleen. Fakta on kuitenkin että naisten rintoja tulisi verrata miehen rintoihin. Naisen ja miehen rinnoilla ei ole mitään muuta eroa kuin että naisella on vähän enemmän rasvakudosta ja maitorauhaset. Ulkoa päin katsottuna pienirintaisella naisella ja lihavalla miehellä ei ole eroa tai miehellä voi olla jopa suuremmat boobsit.

Tämä on siis täysin asennekysymys. Naisen rintoihin vain suhtaudutaan eritavalla kuin miehen. Ja mitenkäs muuten ne asenteet muuttuu kuin niitä muuttamalla? ;) Nyt siis SISKOT!! Ehdotukseni on että käydään vallankumoukseen! Imetetään julkisilla paikoilla (minäkin esikoista imetin mutta aina tiukasti liinan alla, jos vielä toisen saan niin ihan periaatteesta en ala koko toimitusta piilottelemaan millään tapaa) eikä hävetä sitä. Se on hyvä ensimmäinen askel. Jos pokkaa on; otetaan sitä aurinkoa ilman yläosaa. Kävellään kotona koko perheen edessä pelkissä alushousuissa jos perheessä on tapana että mies/poikalapset voivat boxereissa liikkua (koska vanhemmiltaanhan lapset oppivat). Ja lakataan hittovie itsekkin seksuaalistamasta omia rintojamme. Miehen kanssa kahden kesken tehkää mitä tahdotte mutta ei anneta kaiken maailman tehdä rinnoistamme mystisiä, kiehtovia tabuja.

En ole mikään tasa-arvoradikaali :D Mutta tää asia ja varsinkin imetyksen demonisoiminen on jotenkin mennyt niin tunteisiin että voihan *****.....

Kuka on mukana?? :)

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä mieluummin naisten kuin miesten tissejä katselisin. Jos rintoja näkyisi enemmän luonnollisesti, niihin suhtautuminenkin muuttuisi. Oikeastaan aika hurjaa miten suurta kammoa joissakuissa rinnat aiheuttavat.

Vierailija
22/51 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyshän todistetusti heikentää järjen juoksua, tämä taitaa olla siihen liittyvää. "Haluan esitellä tissejäni"-siinäpähän esittele, mutta älä oleta, että kukaan järjellinen puoltaa sinua ja utareitasi. Voit aloittaa nudistiharrastuksesi jo ensi kesänä yleisellä rannalle. Kukapa estää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää imettäkö julkisilla paikoilla. Ihan oikeesti. Sitä varten on lastenhoitohuoneet.

N24

Taidan ihan sinun (ja muiden) kiusaksi imettää pian syntyvää vauva julkisesti. Siinäpä mulkoilet.

Senkus. Älä sit säikähä ku oksennan sun ja sun lapses päälle.

Lapset nukkumaan!

Vierailija
24/51 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettäkää rauhassa minun puolestani.

Olen tissin jos toisenkin elämässäni nähnyt (yleensä lajiin törmää luonnossa pareittain).

Kyseinen lajike on on myös hyvin arka. Se piiloutuu tavallisesti jos huomaa ympärillään hälinää.

Vitsailut sikseen. Täysin normaalia toimintaa ja miehenä(kään) en näe siinä mitään ongelmaa.

Ihan vain tuli tässä mieleeni, että kummat tästä mielensä enemmän mahtavat pahoittaa? miehet vai naiset?

Vierailija
25/51 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan ole mitään tarvetta esitellä rintojani julkisesti. Se on aina ollut intiimi naisen osa ja koen itse sen edelleen intiimiksi. Ehkä jossain alkuasukasheimoissa naiset julkevat rintasäkit paljaana, mutta globaalisti tissien vilautelu on yleisellä tasolla ei-hyväksyttävää. En siis halua tai tarvitse mitään tissivallankumousta. Mun mielestä on ihan kiva jättää jotain mielikuvituksen varaan ja nostattaa eroottista jännitystä/salaperäisyyttä seksikumppaneita varten. Lisäksi, Suomessa on hyvin vapaa suhtautuminen alastomuuteen ja paljaisiin rintoihin verrattuna moniin muihin eurooppalaisiin ja Euroopan ulkopuolisiin maihin (esim. Jenkeissä ei saa olla saunassa ilman uikkareita ja islam-enemmistöisissä maissa pitää peittää olkapäät ja polvetkin). Mulle riittää tää Suomessa vallitseva, nykyinenkin ilmapiiri.

Vierailija
26/51 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tissin jos toisenkin elämässäni nähnyt (yleensä lajiin törmää luonnossa pareittain).

Kyseinen lajike on on myös hyvin arka. Se piiloutuu tavallisesti jos huomaa ympärillään hälinää.

Vitsailut sikseen. Täysin normaalia toimintaa ja miehenä(kään) en näe siinä mitään ongelmaa.

Ihan vain tuli tässä mieleeni, että kummat tästä mielensä enemmän mahtavat pahoittaa? miehet vai naiset?

Tämä minuakin kiinnostaisi :) Aika montaa naistakin asia tuntuu vaivaavan mikä on kummaa koska kyllähän sitten taas kylpylöiden ja uimahallien suihkuissa/pukuhuoneissa/saunassa on ok nähdä muiden naisten rintoja eikä niihin edes kiinnitetä huomiota... Miksi se miljöö vaikuttaa niin paljon?

-ap

Vierailija
27/51 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ainakaan ole mitään tarvetta esitellä rintojani julkisesti. Se on aina ollut intiimi naisen osa ja koen itse sen edelleen intiimiksi. Ehkä jossain alkuasukasheimoissa naiset julkevat rintasäkit paljaana, mutta globaalisti tissien vilautelu on yleisellä tasolla ei-hyväksyttävää. En siis halua tai tarvitse mitään tissivallankumousta. Mun mielestä on ihan kiva jättää jotain mielikuvituksen varaan ja nostattaa eroottista jännitystä/salaperäisyyttä seksikumppaneita varten. Lisäksi, Suomessa on hyvin vapaa suhtautuminen alastomuuteen ja paljaisiin rintoihin verrattuna moniin muihin eurooppalaisiin ja Euroopan ulkopuolisiin maihin (esim. Jenkeissä ei saa olla saunassa ilman uikkareita ja islam-enemmistöisissä maissa pitää peittää olkapäät ja polvetkin). Mulle riittää tää Suomessa vallitseva, nykyinenkin ilmapiiri.

Ja tämä on ihan ok. En sanokkaa että haaveeni on että kaikkien naisten on PAKKO olla tissit paljaana vaan se ettei se olisi enää rankaistava teko. Eli että jos joku haluaa ottaa aurinkoa ilman pelkoa rajoista, se olisi mahdollista. Jos puolestaan sinä haluat peittää rintasi, se on ihan yhtä ok :)

-ap

Vierailija
28/51 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet KIVESVALLANKUMOUKSEEN!!

Eriasia. Kives on sukupuolielin.

Joku elämämkoululainen ollut asiasta eri mieltä :D

Vierailija
29/51 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä minuakin kiinnostaisi :) Aika montaa naistakin asia tuntuu vaivaavan mikä on kummaa koska kyllähän sitten taas kylpylöiden ja uimahallien suihkuissa/pukuhuoneissa/saunassa on ok nähdä muiden naisten rintoja eikä niihin edes kiinnitetä huomiota... Miksi se miljöö vaikuttaa niin paljon?

-ap

Vauva imemässä ruumiin eritteitä sinertävästä utareesta on ällöttävä näky.

Vierailija
30/51 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Koetko samaa kuvotusta jos näet koiranpennun emonsa nisällä tai vasikan lehmän utareella?

-ap

Vierailija
31/51 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ja oikeastaan vielä tärkeämpi kysymys olisi että miksi koet silloin että kyseisten naisen ja vauvan olisi peitettävä itsensä tai siirryttävä pois lähettyviltäsi? Miksi et itse voisi katsoa toiseen suuntaan tai poistua hetkeksi huoneesta? Maailmassa on muitakin ällöttäviä ja ällöttävämpiä näkyjä joille et mahda mitään. Itse esim en henkilökohtaisesti tykkää jos ravintolassa joku viereisessä pöydässä kaivaa nenää tai kadulla puliukko oksentaa tienvarteen. Näitä ei kuitenkaan voi heiltä kieltää eikä yksikään tarjoilija käy pyytämässä nennänkaivajaa siirtymään vessaan jatkamaan. Minun on vain tyydyttävä katsomaan toiseen suuntaan. Minun ongelmanihan se on.

-ap

Vierailija
32/51 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kai rannalla Suomessa ottaa aurinkoa yläosattomissa?

Suomessa on tarpeeksi salliva ja vapaa ilmapiiri alastomuuden suhteen. Ei tarvitse muutosta :)

Vierailija
33/51 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys ei ole lähietäisyydeltä kaunista katsottavaa. Mutta hei, kuinka monesti, etenkään talvella!, siitä sen enempää näkee vaikkei liinaa olisikaan edessä? En minä ole törmännyt semmoisen näkyyn. Tietenkin joku ulkona rotkottava rinta ja siitä maiskutteleva vauva ei ole asia mitä haluan nähdä. Muttei näin tee normaalit ihmiset. Ei se ole mikään showtapahtuma.

Vierailija
34/51 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä imettämisen, että jos tissi vilahtaa, niin ei voi mitään. Tärkeintä on vauvan ruokkiminen. Mutta itsensä paljastelu muissa tilanteissa on tyhmää. Ihan kuin nyt tämä perseenpuolikkaiden paljastelu mikroshortseissa... Mautonta kerrassaan, saati että naiset kulkisi rinnat paljaina kesäisin. En erityisemmin pidä paidattomista miehistäkään. Jotain häpyä pukeutumiseen.

Vierailija
35/51 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä imettämisen, että jos tissi vilahtaa, niin ei voi mitään. Tärkeintä on vauvan ruokkiminen. Mutta itsensä paljastelu muissa tilanteissa on tyhmää. Ihan kuin nyt tämä perseenpuolikkaiden paljastelu mikroshortseissa... Mautonta kerrassaan, saati että naiset kulkisi rinnat paljaina kesäisin. En erityisemmin pidä paidattomista miehistäkään. Jotain häpyä pukeutumiseen.

Tässäkin taas tasa-arvo pointtina ;) Eli yhteiset säännöt miehille ja naisille. 

-ap

Vierailija
36/51 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja keskusteluahan voidaan jatkaa tämän linkin kautta: http://www.vauva.fi/comment/reply/2474779

37/51 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnat on ruokailuväline ja ihan varmasti tulevaisuudessa tulen imettämään häpeilemättä ihan siellä missä vauvalla on nälkä. Jos juomalasi saa olla esillä niin samassa tilassa saa olla tissitkin käytössä siinä mihin ne on tarkoitettu!

Vierailija
38/51 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tissitesti

Vierailija
39/51 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten vihamielisesti imetykseen voi suhtautua, enkä tarvetta puhua iljettävistä utareista. En myöskään ymmärrä miksi jotkut ajattelevat että naisen rinnat ovat verrattavissa.miehen.sukupuolielimiin.

Ja se erite, se on maito. Kai kaikki eriteinhoajat käyttävät vain vegaanisia levitteitä yms?

Vierailija
40/51 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta mun mielestä naisten paidattomuus pitäisi olla ok sielä missä miestenkin on, esim rannalla, kaveriporukassa jne."

Ei luoja, naurattaa ajatuksin, että istuskelisin ystävieni kanssa pöydän ääressä lipittämässä teetä ja vaihtamassa kuulumisia tissit paljaana. :DD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi