Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muuttua homssusta huolitelluksi naiseksi?

Vierailija
11.01.2016 |

Olen aina ollut sellainen ruma ja huomaamaton homssu, tukka hapsottaa, naama kiiltää, vaatteet ovat vähän mitenkuten sinnepäin,jne. Taustalla masennusta, joka on aiheuttanut sen että mulla on opinnot olleet vuosia kesken ja olen lihonut todella paljon. Aina olen tuntenut alemmuudentunnetta kauniisiin ja laitettuihin tyttöihin verrattuna.

Päätin, että NYT mullakin lähtee muutos käyntiin. Mutta mulla on jo valtavasti meikkejä, kohtuullisen paljon vaatteita (eivät vaan mahdu päälle ylipainon takia), olen yrittänyt satsata hiustenhoitotuotteisiin ja siltikään en saa itsestäni sitä tyylikästä naista esiin. Jotenkin en kai osaa nähdä tarpeeksi sitä kaikkea vaivaa, mitä multa kauneuden eteen vaadittaisiin. Homssuisuudesta on tullut mun elämänasenne ja suojakuori :(

Kadehdin etenkin yhtä entistä kaveriani, joka oli aina viimeisen päälle laitettu ja puunattu, nai ihanan miehen, opiskeli alalle joka oli minunkin unelmani (mt-ongelmat stoppasivat minulta tämän urapolun) ja elää nyt suloista ja menestyvää elämää. Samalla kun itse olen väsynyt yksinäinen vanhapiika. :( Miten mä voisin tästä enää muuttua paremmaksi?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pitkät hiukset käy?

Vierailija
22/71 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on miettiä, että mitä sitten voit saada aikaan sillä vaivalla, jonka jaksat panostaa. Jos tuntuu liian raskaalta handlata samaan aikaan pukeutuminen, meikki ja hiukset, niin valitse niistä yksi. Pukeudu Steve Jobsin tyyliin yhteen lookiin (vaikka tummansiniseen klassiseen neuleeseen ja vartalosi mallia pukevaan hameeseen) jolloin se asia helpottuu ja energian voit suunnata esim hiusten huolitteluun. Turha verrata itseään ja jaksamistaan kiharahiuksisiin ja meikattuihin kauppistyttöihin, jos sen tavoittelu tuntuu vielä tässä hetkessä liian raskaalta. Pienet muutokset ovat helpompia kuin isot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi jo tässä mainitut jutut on avaimia siihen, eli harrasta jotain hyvän ryhdin tekevää urheilua, esim. pilates, huolehdi siitä, että sun kynnet on aina kunnossa, huolehdi, että sun iho on aina kunnossa, hiuksiin sellainen väri, joka on lähellä omaa väriä ja klassinen leikkaus, kevyt meikki.

Kynsiin vinkkinä, että pidä ne suht. lyhyenä ja lakkaa essien mademoisellella, se pysyy kuin tauti sillä etikkakikalla, eli pyyhit kynnet etikalla ennen lakkaamista.

Iho pysyy hyvänä käyttämällä sellaista kasvoharjaa ja vartalon iho kuivaharjaamalla, sen jälkeen rasvaus (joka päivä).

Hiukset kans käsitellään sillä huppujutulla pesun jälkeen, että niissä on kohotusta.

Tää voi tehdä ulkonäöstä huolitellun (ehkä) mutta erityisen helpolta tässä kuvattu elämä ei vaikuta.

Ihoon erikoistuneet lääkärithän on sitä mieltä, että varsinkaan kasvoja ei saisi pestä millään kättä karkeammalla, eikä vartaloakaan kovin usein. Jokapäiväinen harjaus on siis ihotautilääkärien mukaan varma keino saada epätasainen iho.

No, jokainen voi itse kokeilla, mutta kyllä mulla ja muilla mun tuntemilla on iho parantunut clarisonicilla.

Vierailija
24/71 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen on klassinen leikkaus hiuksiin? Entä mikä huppujuttu hiuksiin?

kysyy toinen masentunut ja kohta rupsahtanutkin

Tämä on se huppujuttu, niitä löytyy erilaisia, eli ensin laitetaan rullat ja sitten kuivataan noin, se kohotus pysyy kauan ja sitä voi pitkittää kuivashampoolla, ns. varakkaat rouvat käy tekemässä ton noin kerran viikossa kampaajalla.

http://www.braun.com/global/hair-care/satin-hair-dryers/satin-hair-hood…

Ja klassinen leikkaus on helpoimmillaan tällainen-

http://1.bp.blogspot.com/-HV5mmFgwH0A/TfQhXj9RVQI/AAAAAAAAAFE/Ktfhnfq8q…

Ton voi helposti leikata itsekin, youtubessa on hyviä tutorial videoita.

Olkoon kuinka klassista, mutta tuo on yksi hirveimmistä hiusmalleista jonka nainen voi itselleen leikata tai leikkauttaa. Tyypillinen malli peruukeisssa, ja vähän vanhemmalla naisella tuo takaa yleensä tantta-lookin.

Vierailija
25/71 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

suositelkaa vaatekauppoja ja merkkejä joilta saa kivoja vaatteita.

Vierailija
26/71 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vastaleikattuna ja hoidettuna sellaiset ihmeelliset takkuuntuvat hiukset, joita nyt olen mennyt taas pesemään päivittäin ja kun iltaisin ne pesee niin aamuisin ne ovat joko kuhmuraiset, pskaiset tai sähköiset.  Jos käyttää rautaa päivittäin niin menee entistä huonommaksi.  

Toisekseen, kaapista löytyy kyllä ihan siistejäkin vaatteita, mutta voi piru kun ne on kylmiä!! Ei tee mieli laittaa villakangastakkia ja hattua kun aamulla kohmeessa koettaa jotain pukea ylleen, niin se ruma toppatakki ja pipo tulee ensimmäisenä mieleen. Tiukat housut näyttäisivät parhaalta löysän yläosan kanssa, mutta kinttujen lämpimänä pysymiseen ne löysät housut ja pitkät kalsarit on parhainta.  Eikä nyt ole rahaa ostaa edes mitään nätimpiä toppatakkeja, kun kirpparilta piti vain jotain lämmintä saada. 

Ja ainiin, väsymys näkyy kasvoilla. Olen iltaihminen henkeen ja vereen ja sen huomaa naamasta kun yritän muuntautua hyveellisten aamuihmisten aikatauluun. Turvonnut, punakka, juonteet näkyy... ei paljoa meikit auta. Ripsiväriäkin on turha laittaa, kun pitkät ripset osuu aina silmälaseihin kiinni ja alkavat vääntymään ja sojottamaan minne sattuu.

Eli, en voittanut sitä geenilottoa missä olisi helppoa tai edes siedettävää näyttää siistiltä, olen homssuinen tästä ikuisuuteen. 

-kunhan avauduin-

Vierailija
27/71 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se huppujuttu, niitä löytyy erilaisia, eli ensin laitetaan rullat ja sitten kuivataan noin, se kohotus pysyy kauan ja sitä voi pitkittää kuivashampoolla, ns. varakkaat rouvat käy tekemässä ton noin kerran viikossa kampaajalla.

Olkoon kuinka klassista, mutta tuo on yksi hirveimmistä hiusmalleista jonka nainen voi itselleen leikata tai leikkauttaa. Tyypillinen malli peruukeisssa, ja vähän vanhemmalla naisella tuo takaa yleensä tantta-lookin.

Mun mielestä tuollainen on yksi parhaista hiusmalleista, ja äänestän itse hirveimmäksi ehdottomasti kyllä ns. kanapersetukkaa sellaisella monivärjäyksellä.

Suomalaiset kyllä kieltämättä pelkää noita klassisia hiuksia, sen takia täällä onkin "pirteitä" moderneja leikkauksia ja melkein kaikki värjää hiuksiaan, hyvältähän se ei näytä, mutta makuja on monia.

Joku sellainen vähän yli olkapäiden kerrostuksella on kans hyvä.

Vierailija
28/71 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppaakin tärkeämpi on, että otat niissä vastaan palvelua ja kerrot myyjälle mitä haet ja miksi (eli että haluat muutosta ja freshin lookin. Mietit vähän että millaisia tuotteita tai värejä haluaisit ensimmäisenä kokeilla yllesi). 

Valitse kuitenkin kauppa, josta tiedät löytyvän kokoasi. Jos siis olet normaaleja s-xl tai 34-46 kokoluokkia isompi.

Vierailija
29/71 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä suosittelen uniqloa, sieltä on helppoa rakentaa klassinen vaatekaappi.

Suomessa en kyllä ehkä ottaisi vastaan palvelua vaatekaupoissa, suosittelen ennemmin jotain pinterest kansioita ja niistä inspiksen ja tyylin hakemista...

Vierailija
30/71 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse pitäisin tälläisestä tyylistä http://withlovefromkat.com/page/2/

Mutta kaikki on merkkivaatetta ja laukkua. Miten tuollaisen tyylin saisi rakennettua? On todella tyylikäs ja kauniit hiuksetkin ja meikki.

ei ap

Vierailija
31/71 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kaikki on merkkivaatetta ja laukkua. Miten tuollaisen tyylin saisi rakennettua? On todella tyylikäs ja kauniit hiuksetkin ja meikki.

ei ap

Jos katsot tarkkaan, niin tuolla on superpaksut hoidetut hiukset, ja hoidetut hampaat, siitä se sen kaunis ulkonäkö alkaa rakentua.

Siihen lisäksi hoidettu, vähän ruskettunut iho, kevyt meikki, hoidetut lyhyehköt kynnet.

Toi tyyli on helppo, eli klassiset jutut, klassinen takki, klassinen paita, skinny jeansit, ja klassiset korkkarit + klassinen laukku, siihen lisäksi väriharmonia eli tummat kynnet + laukku + paita, ja vaaleat kengät +  takki + housut.

Vierailija
32/71 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Mä neuvoisin ensimmäisenä menemään kampaajalle laittamaan hiukset kuosiin, kiva väri + leikkaus, samalla just pyydät että värjää sekä muotoilee sun kulmakarvat, kyllä ammattilaiset osaa :) Myyt kaikki huonosti istuvat vaatteet vaikka kirpputorilla tai heität uffin laatikkoon. Käyt ostamassa uusia istuvia perusvaatteita,muutamat hyvin istuvat housut/farkut sekä kivoja paitapuseroita, ei mitään trikoisia hirvityksiä tai huppareita. Ei myöskään mitään räikeän värisiä vaan luonnollisia värejä. Kenkiin kannattaa panostaa, ei mitään tennareita vaan jotkut siistit nilkkurit tai saappaat jalkaan. Kesällä sitten avokkaat tms. Mitkä ovat mittasi? Kilot alkavat putoamaan kun syöt säännöllisin väliajoin perusterveellistä kotiruokaa, ei tule edes hirveätä himoa herkuille kun ei pääse nälkä yllättämään. Lisäksi vettä juot päivittäin paljon ja aloitat liikkumisen vaikka ihan kävelylenkeillä :) Tsemppiä :) Välillä on ihan ookoo näyttää homssuiselta!

N25

Vierailija
33/71 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ap

Minun mielestäni high street on täynnä tuollaista tyyliä (esim Zara, Cos, H&M). Eri asia sitten on, että kuinka tuo tyyli toimii huonoista halpiskauppojen kankaista toteutettuna... Avain homssuiseen lookiin on vaikkapa joku simppeli iso takki tai huivi, jonka huonoksi mennyt materiaali pistää silmään ryppyisyydellä, nukkaantumisella ja siihen kiinni tarttuneilla hiuksilla ja koirankarvoilla.

Vierailija
34/71 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tuollainen on yksi parhaista hiusmalleista, ja äänestän itse hirveimmäksi ehdottomasti kyllä ns. kanapersetukkaa sellaisella monivärjäyksellä.

Suomalaiset kyllä kieltämättä pelkää noita klassisia hiuksia, sen takia täällä onkin "pirteitä" moderneja leikkauksia ja melkein kaikki värjää hiuksiaan, hyvältähän se ei näytä, mutta makuja on monia.

Suomalaiset ainakin täällä av-palstalla tuntuvat myös usein luulevat, että on vain kaksi tyyliä: klassinen tantta ja kananperse, joista toinen otetaan aina esille kun toista kritisoidaan. Mutta kuten sanoit, makuja on monia. Itse en laita päähäni sen enempää tanttaperuukkia kuin kananpersettäkään. Ja muuten, kannattaa avartaa käsitystään pirteistä moderneista hiusmalleista. Saatat vaikka yllättyä positiivisesti.  :)

Vierailija
35/71 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ykkösjuttu muutokseen on itsetuntemus. Tiedätkö minkä mallinen kroppa sinulla on? Tiedätkö minkälaisia vaatteita silloin kannattaa käyttää? Kirjastosta löytyy kirjoja, joissa neuvotaan omalle kropalle sopiva vaatetyyli.

Entä tiedätkö mitkä värit sopivat sinulle parhaiten? Jos et, neuvon sinua suuntaamaan taas kirjastoon. Ainakin pääkaupunkiseudun kirjastoista löytää Color Me Beautiful -kirjoja, joista oli ainakin minulle suuri apu. Monet suosittelevat mustaa, koska se on klassinen väri, mutta se oikeastaan sopii aika harvalle. Jos pidät mustasta, mutta se ei oikeastaan ole sinun värisi, täytyy sinun sovitella muut värit tosi hyvin, että et näyttäisi kuoleelta.

Jos sinulla on tiukka budjetti kannattaa vierailla UFFaan alessa. Se on käynnissä tälläkin hetkella ja itse olen ainakin tehnyt sieltä hyviä löytöjä. Jos ne vaatteet ovat kestäneet hyvässä kunnossa jo edellisellä omistajalla, niin ehkä ne eivät ole aivan laaduttomia. Mutta katso mitä ostat. Ja kuten muut ovat sanoneet, tutki ensin oma vaatekaappisi ja laita eteenpäin huonosti istuvat tai rikkinäiset vaatteet.

Suosittelen laadukaaseen kampaajaan panostamista. On tosi vaikea neuvoa sinulle hiustyylejä, jos ei yhtään tiedä minkälainen hiuslaatusi on. Osaavan kampaajan pitäisi nähdä sopiiko haluamasi kampaus sinulle ja sanoa, jos se ei ollenkaan sovi.

Tee edes jotain terveellistä joka päivä. Itse olen luvannut käydä joka päivä ulkona, jos en ole kipeä. Sen lisäksi yritän juoda paljon vettä ja nyt olen yrittänyt vähentää limun juontia. (Olen todellinen kokisnarkkari.) Yritä katsoa hyviä puoliasi ja kerro itsellesi joka päivä, että rakastat itseäsi.

Meikki piristää, mutta jos et ole tottunut meikkaamaan, niin kannattaa aloittaa vähällä. Laita ripsiväriä, peitä finnit sun muut peitevärillä ja laita poskipunaa.

Vierailija
36/71 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksiltäkin löytyy tyylikkäitä vaatteita, ihme oletus ettei löytyisi tai että ne kaikki olisivat niitä homssuisia. Itse pukeudun täysin kirppisvaatteisiin ja saan kehuja, vaatteeni ovat monesti nätimpiä ja istuvampia kuin niiden jotka yrittävät ostaa kaupasta halvalla hyvää. Lisäksi voi pukeutua sellaisiinkin merkkeihin, joihin ei suoraan kaupasta ostettuna olisi ikinä varaa. Etuna on myös vaatteiden kestävyys kun se on jo valmiiksi testattu, vain parhaat päätyvät kirpparille!

Kannattaa etsiä hyvät korkosaappaat ja kaunis takki (talvitakiksi hupullinen) sekä huivi. Itse pukeuduin aiemmin isompikokoisena ihonmyötäisiin mustiin housuihin (joita löytyy kirppiksiltä takuulla siisteinä joka koossa, tähän lisäksi mustat sukat joilla linja jatkuu) ja värillinen yläosa jonka helman pituus on sopiva (esim minulla se oli aiemmin puoleen reiteen), lisäksi esim vyö tai koruja. Vaatteissa kiinnitä huomiota oikeaan kokoon, itse kävin muutamassa vaatekaupassa sovittelemassa ilman ostoaikeita eri tyyppisiä ja eri kokoisia vaatteita jotta sain käsityksen koostani. Niillä saa tyylikkyyden jo hyvään alkuun ja talvipakkasilla vain lisää kerroksia alle niin tarkenee. Minä en isokokoisempana uhrannut liikaa ajatuksia vaatteille vaan menin tällä hyväksi havaitulla perussetillä ja keskityin muuhun hyvinvointiin enemmän, sillä tavalla sain kilojakin pois kun ei tarvinnut murehtia vaateasioita liiaksi.

Vierailija
37/71 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ainakin täällä av-palstalla tuntuvat myös usein luulevat, että on vain kaksi tyyliä: klassinen tantta ja kananperse, joista toinen otetaan aina esille kun toista kritisoidaan. Mutta kuten sanoit, makuja on monia. Itse en laita päähäni sen enempää tanttaperuukkia kuin kananpersettäkään. Ja muuten, kannattaa avartaa käsitystään pirteistä moderneista hiusmalleista. Saatat vaikka yllättyä positiivisesti.  :)

Toi kananperse on suomen yleisin hiustyyli, sen takia se otetaan esille, ei sen takia, että sua sorretaan.

Laitatko linkkejä niistä pirteistä moderneista hiuksista?

Jotenkin veikkaan, että tulos on tällainen-

http://static.thefrisky.com/uploads/2009/08/25/Race_Track_Hair_main-361…

Vierailija
38/71 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ripsiväriäkin on turha laittaa, kun pitkät ripset osuu aina silmälaseihin kiinni ja alkavat vääntymään ja sojottamaan minne sattuu.

Kokeile käyttää ripsientaivuttajaa, sekä vedenkestävää ripsaria joka yleensä saa ripset pysymään pidempään kiharalla kuin normiripsari, auttaa ainakin mua rillipäätä paljon.

Vierailija
39/71 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. http://2.bp.blogspot.com/-Saj5S-uhavQ/VW9_XM6gPnI/AAAAAAAAAAo/QRTV0hx62…

http://ajyj1279j222vkyglxq8h9ms.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uplo…

http://vituttaa.com/wp-content/uploads/2015/09/sara-sieppi-savaytti-pak…                          haha mikä linkin nimi :D

tossa nyt muutamia esimerkkejä, en ole se joka tuon kommentin laittoi. Kiva väri joka tuo kiiltoa sekä sopii kasvojen väriin. 

N25

Vierailija
40/71 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän