Miten muuttua homssusta huolitelluksi naiseksi?
Olen aina ollut sellainen ruma ja huomaamaton homssu, tukka hapsottaa, naama kiiltää, vaatteet ovat vähän mitenkuten sinnepäin,jne. Taustalla masennusta, joka on aiheuttanut sen että mulla on opinnot olleet vuosia kesken ja olen lihonut todella paljon. Aina olen tuntenut alemmuudentunnetta kauniisiin ja laitettuihin tyttöihin verrattuna.
Päätin, että NYT mullakin lähtee muutos käyntiin. Mutta mulla on jo valtavasti meikkejä, kohtuullisen paljon vaatteita (eivät vaan mahdu päälle ylipainon takia), olen yrittänyt satsata hiustenhoitotuotteisiin ja siltikään en saa itsestäni sitä tyylikästä naista esiin. Jotenkin en kai osaa nähdä tarpeeksi sitä kaikkea vaivaa, mitä multa kauneuden eteen vaadittaisiin. Homssuisuudesta on tullut mun elämänasenne ja suojakuori :(
Kadehdin etenkin yhtä entistä kaveriani, joka oli aina viimeisen päälle laitettu ja puunattu, nai ihanan miehen, opiskeli alalle joka oli minunkin unelmani (mt-ongelmat stoppasivat minulta tämän urapolun) ja elää nyt suloista ja menestyvää elämää. Samalla kun itse olen väsynyt yksinäinen vanhapiika. :( Miten mä voisin tästä enää muuttua paremmaksi?
Kommentit (71)
Mä voisin luetella tähän sellaisia tiettyjä meikkejä, jotka mulla auttaa nopeaan ja hyvään meikkiin?
Meikkivoiteena yksi parhaista on bourjoisin healthy mix serum meikkivoide, on halpa, samassa tehtaassa tehty kuin chanelin meikkivoiteet, saa feeluniquesta
Vahapohjaisista paksuista meikkivoiteista cinema secrets on hyvä ja niiden suosikki, jotka käyttää contouring meikkiä, saa usasta tilaamalla
Aurinkopuutereista narsin laguna, the balmin bahama mama ja bourjoisin nestemäinen aurinkopuuteri on hyviä, toi bourjoisin muistuttaa sitä chanelin, mutta on itse asiassa mun mielestä hieman parempi
Korostajista yksi parhaista on the balmin mary lou manizer
Silmänrajaajista ehdottomasti paras on eyekon tuotteet, saa netistä tilattua ja paypal maksu, tulee suoraan kotiin, halpoja, ja pitää aina muistaa tehdä ns. tightlining rajaus silmiin ettei näytä olmilta
Huulituotteista kaikki nyxit on yleensä hyviä
Luomiväreistä diorin paletit on ylivoimaisesti parhaita, jotkut urban decayn luomivärit on sikahuonoja verrattuna dioreihin, suurimmalle osalle suomalaisista sopii varmaan earth reflection parhaiten, vaikka ei osaisi meikata, niin noilla dioreilla se onnistuu silti
Ja sitten vielä poskipunista niin suosittelen narsin orgasmia, se sopii melkein kaikille, tai sitten bourjoisin niitä nestemäisiä kiekon mallisia
lisää vinkkejä voi jakaa varsinkin hiuksista ja vaatteista, kengistä, asusteista.
ei ap
Toinen homssu täällä uppailee lisävinkkien toivossa... Tähänastisetkin neuvot on kyllä loistavia, rahatilanne ei vaan tällä hetkellä salli vaatekaapin uudistusta eikä edes kampaajakäyntiä :( Täytynee opetella nättejä kampauksia siihen saakka.
Vaatteita ei tarvii olla paljon kunhan ne on sopivia, googlaa capsule wardrobe. Mutta vältä mustaa, se nuupahduttaa!
Ylipäätään kannattaa selvittää oma vartalotyyppi ja sopivat värit. Netistä löytyy hyviä ohjeita.
En oikein ymmärrä, miksi täällä moni suosittelee hiusten suoristamista raudalla. Eikö se toimi parhaiten niillä, joilla on paksut hiukset? En edes halua kuvitella, miltä mun ohut, helposti rasvoittuva hiirulaisen häntä näyttäisi, jos joka aamu suoristaisin sen töihin. Veikkaan, että se myös harventaisi mun tukkaa pidemmällä aikavälillä.
Muuten täällä on ollut kyllä hyviä vinkkejä!
- raikasta hiusväri kampaajalla
- kasvata tukka, jonka saat vedettyä sileälle ponnarille
-valkaise hampaat
-lakkaa kynnet &punaa huulet
-huolehdi kulmat
-hoikistu
-kevyt meikki + istuvat vaatteet
Meikkaaminen ei ole välttämätöntä jos on hyvä iho. Laitan aamulla korkeintaan bb:tä viimeistelemään ja katson että kulmat on nypitty, ehkä sävyttävää huulirasvaa. Näytän silti virkeältä koska iho on huolellisella hoidolla hehkuva ilmankin (tai paremminkin säännöllisellä, en tee monimutkaista hidasta tai kallista mutta teen sen joka ikinen aamu ja ilta ja kosteusvoidetta menee pal-jon.). Lisäksi liikun, juon vettä ja yritän nukkua tarpeeksi, mokat näkyvät mulla heti turvotuksena vaikka normaalipainoinen olenkin. Mulla on arkiuniformu: istuvat kapeat farkut ja sporttinen trikoopaita -tarpeeksi napakka/laadukas materiaali on oleellinen-, joka on varmasti jonkun kauhistusvaate, mutta mun luonnostaan homssun kotiäidin mielelle ja päivälle passeli. Pysyttelen muutamassa turvavärissä vaatteissa. Ulkovaatteisiin ja kenkiin panostan, niissä laatu näkyy, ja nahka kestää hoidettuna vuosikausia vrt. keino muutaman kuukauden. Mitään vaatteita ei ole paljon, hävitän kaapista ne joita en käytä, joten pukeutumiseni ei vie pitkään. En ole missään nimessä supertyylikäs, ei ole "persoonalliset" vaatteet tai erityisen kauniit kuin juhlissa, mutta kaikki on siistiä ja toimivaa ja elämä helppoa. Hiukset on vähän ongelmalliset, mutta nekin hauduttelen hoitoaineilla hyvin ja harjaan pörröt huolella pois. Ongelmapäiväksi ne menevät kiinni, tosin kiharallahan on siinäkin omat haasteensa saada siistinä pysymään.. Sanoisin jotain edellistä mukaillen että mieti, mihin jaksat ja haluat panostaa ja järjestä asiat niin ette joudu tekemään ylimääräistä. Itse priorisoin liikunnan ja terveelliset elintavat ennen meikkaamista, koska siitä on muutakin iloa, mutta toisaalta jos huomaat että nautit sen sijaan meikistä ja tykkäät maalaamisesta , silloin panostaisin siihen. Samoin kädet rasvaisin ensin kuntoon ja huolehtisin sitten vasta lakkailusta jos ollenkaan. Ja miettisin sopivan uniformun (kiitos Tim Gunn!) ja siitä pari variaatiota kaappiin. Jotkut osaa tyylikkäästi pukeutua mielialan mukaan,mutta jos ei, sen kun laittaa vaan saman tutun tyylin. Kaikki riippuu toki tavoitetasosta, mun on tällä hetkellä freesi kotiäiti, töissä pitää taas skarpata enemmän. Mutta eipä sekään ole pakko olla kuin hitunen meikkiä ja astetta asiallisempi uniformu.
Kukaan ei ole vielä kehunut täällä vanhoja kunnon klassikoita - paplareita! Niillä saa hiuksiin ilmavuutta ja kiiltoa. Itse teen näin: kosteisiin hiuksiin muotovaahtoa, föönaan ison harjan kanssa kuiviksi. Ja lämpimiin hiuksiin rullaan heti isot tarrapaplarit, annan olla n. 15 minuuttia. Joskus olen jopa ajanut töihin ne päässä, ei hävetä ollenkaan. Huom. mahdollisimman suuret rullat, ettei tule tätikampaus.
Neuvoja pukeutumiseen kesällä? Itseäni ahdistaa aina kesäpukeutuminen sillä mekot eivät sovi itselleni/en koe oloani mukavaksi niissä ja farkut ovat tautisen kuumat. Talvella on jotenkin helpompi pukeutua siististi; slim fit farkut, saappaat ja kauniita neuleita. Kesällä taas ei mitään havaintoa mitä laittaisi päälle. Millaiset kengät? Millaisia vaatteita?
Mun mielestä ihan tärkeimmät puhtaiden, hyvinvoivien hiusten ja istuvien, siistien vaatteiden ohella ovat:
1) Tasainen, kuulas iho
2) Hyvin muotoillut kulmakarvat
Jopa ihan ok-iho muuttuu paremmaksi pienellä ehostuksella, suosittelen mineraalipohjaa jos ei yleensä tykkää ihoa meikata. Se ei tunnu maskilta ja on helppo, ei rajoja jos sävy edes lähelle oikea.
Kulmakarvat voi olla vaikeampi. Oikeaa sävyä kulmakynä, ja pinsetit, pääsee jo pitkälle. Ohjeet muotoiluun vaikka youtube.
Ripsiväri seuraavaksi tärjein