Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka vanhana sait tietää ja miten, miten lapsia syntyy?

Vierailija
14.02.2006 |

Siis yhdynnästä. Minä viidennellä luokalla. Kukaan ei ollut aiemmin sanonut. En todellakaan tiennyt, että miehen penis menee naisen sisään. Se oli jotenkin kauhea järkytys ja on jättänyt jälkensä.

Missä iässä lapselle pitäisi tämä kertoa ja miten? Haluaisin tehdä sen mahdollisimman oikealla tavalla, kun itselläni on kauhumuistot.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. luokan seksi tms. valistustunnilla koulussa.

Vierailija
2/15 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kerran ihmetelleeni kavereille, että miksi äiti laittaa niitä rättejä aina ajoittain housuihinsa. Kaveri arveli äidiltä vuotavan verta pimpasta ja mä en uskonu koko juttua. Musta se oli naurettava teoria =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on aina puhunut siitä jotenkin luontevasti.

Vierailija
4/15 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Muistan kerran ihmetelleeni kavereille, että miksi äiti laittaa niitä rättejä aina ajoittain housuihinsa. Kaveri arveli äidiltä vuotavan verta pimpasta ja mä en uskonu koko juttua. Musta se oli naurettava teoria =)

Vierailija
5/15 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on tuosta kauheat traumat, ole vain onnellinen, että ei ole tuon kummempia.

Turhia juttuja mietit.

Vierailija
6/15 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin muksuna olen saanut valistusta riittävästi ja sillon kun on mieleen tullu kysyä...muistan jotain kysyneeni 3v tuosta vauvajutusta.

Varmasti on kerrottu suoraan.

Minä kerron lapselle siinä vaiheessa kun asioita kysytään.Aivan rehellisesti sen mitä tapahtuu että vauva alkaa kasvaa.

3v jo osaa kysyä näitä asioita, varmaan jo nuorempi jos vaikka sisarus tulossa.

Vierailija
7/15 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: kerro aivan niinkuin se asia on. Hyviä kirjoja on olemassa jos tuntuu että ei osaa kertoa omasta päästä.

Ja sitä mukaa kun lapsi kyselee.

Yksinkertaisesti käytän kaavaa: isän pippelistä menee sellaisia vauvansiemeniä äidin pimppiin ja masuun, jossa alkaa kasvaa vauva.

Tätä voi sitten " muokata" kysyjän iän mukaan.

Vierailija
8/15 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaistalossa elämän kirjo tuli aika selvänä esille, niin kuolemat kuin syntymätkin. Lisäksi mulla oli vanhempia sisaruksia ja kavereita, joilta olen mahdollisesti saanut tietää totuuksia elämästä varhain. :) En muista uskoneeni myöskään joulupukkiin ikinä, vaikka sellainen aikakin on varmaan ollut.

Ja muisti pelaa ihan hyvin noin neljävuotiaasta eteenpäin.

Vierailija
9/15 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siis aika pienenä.

Vierailija
10/15 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli äidin kanssa asiasta juttua (siis nyt aikuisena) ja hän sanoi, että he nyt vaan selittivät nämä asiat rehellisesti sitä mukaa kun olin pienenä kyselin.

Vierailija
11/15 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei ole ainoa trauma. Osana sitä, ettei koskaa puhuttu mistään. Aika moni asia oli meillä tabu: seksi, pojat, traumat, kuukautiset, murrosikä, mielenterveys, aika lailla kaikki elämän jutut.

Vierailija
12/15 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: sehän se paras tie on että ollaan avoimia noiden asioiden suhteen.

Ja sullahan on nyt mahdollisuus muttaa tätä asiaa omien lastesi suhteen.

Vierailija
13/15 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etäisyydellä että vauvoja syntyy kun nainen ja mies menee peiton alle ja sitten kuuluu ääh puuh. Olen aina tiennyt miten se tapahtuu ja ilmeisesti olen myös ollut silminnäkijänä.

Vierailija
14/15 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen tiesin kyllä että makaavat päällekkäin mutta en siis tiennyt että se laitetaan sisälle asti. Kauhistuin kyllä nimenomaan tätä sisällelaittoa. Se oli minulle silloin aivan uusi juttu.

Vierailija
15/15 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kun luin Raskaus, synnytys ja vauvanhoito -kirjaa.