Te jotka syötte omasta mielestänne paljon sokeria (sokeria sisältäviä)
juttuja päivässä, niin kuinka paljon syötte? Kertokaa esimerkkejä.
Kommentit (8)
Tänään 2 melko isoa palaa suklaakakkua ja illalla varmaan vielä kaapissa odottavan suklaapatukan. Tämän lisäksi kahvissa on sokeria ja teessä hunajaa lisänä. Myös kaikesta hiilihydraatista tulee kehossa sokeria eli mono- ja disakkarideja. Joten kaikki leipä, pasta, makaroni jne. on lopulta pelkkää sokeria. Toiset, kuten valkoinen sokeri nopeita ja täysjyvä hidasta sokeria.
Esim. aamulla voisarvi, lounaalla makea jälkkkäri, iltapäivällä suklaata tai pullaa. Illalla joskus vielä karkkia tai keksiä. Huolimatta näistä olen hoikka, ja aina ollut.
Minä söin jogurttia, pienen suklaalevyn, pienen pussin sipsejä...
Lopetin jonkin aikaa sitten, kun alkoi tuntua siltä, että se vaikutti hampaisiin. Oli pientä vihlontaa ja sellaista enemmän.
Muuten syön terveellisesti, mutta suklaata menee 50-100g päivässä. Siinähän on paljon sokeria.
Aamupalaksi joskus myös näitä sokerisia kreikkalaisia jugurtteja. Viikonloppuna pari siideriä, kivasti sokeria niissäkin...
Kotimatka bussilla kestää 40min. Tänään meni matkalla 150g suklaata. Just tulin kotiin, join kahvin ja samassa meni kaksi 50g patukkaa. Illaksi on varattu 4 suklaa pötköä jotka kaikki menee. Tämä on kohtuus, joskus menee enemmän. Siksi en enää pulla ja muuta karkkia syö. Eiköhän tuossa ole jo tarpeeksi ! Olen melko normaali painoinen, nainen 63kg 166 cm.
ahmatti kirjoitti:
Kotimatka bussilla kestää 40min. Tänään meni matkalla 150g suklaata. Just tulin kotiin, join kahvin ja samassa meni kaksi 50g patukkaa. Illaksi on varattu 4 suklaa pötköä jotka kaikki menee. Tämä on kohtuus, joskus menee enemmän. Siksi en enää pulla ja muuta karkkia syö. Eiköhän tuossa ole jo tarpeeksi ! Olen melko normaali painoinen, nainen 63kg 166 cm.
Mulla oli noi mitat ja tuonlainen kotimatka, bussissa reilut puoli tuntia ja aina mässytin jotain. Söin herkkuja yhtä paljon.
Sitten muutin 10min kävelymatkan päähän työpaikalta ja päätin ostaa vain suklaapatukoita, en enää levyjä itselleni. Vuodessa paino tippui melkein 10 kg, että ylimääräistä kyllä taisi olla...
Viimeiset reilu 2 viikkoa joulun jälkeen ollut reissussa ja syönyt mm banaanipannukakkuja, hedelmäsmoothieita, ja ainakin kourallisen sipsejä joka päivä. Ruuatkin olleet hiilaripitoisempia kuin normaalioloissa. Varsinaista karkkia ei ole tullut syötyä kuin pari mentospastillia päivittäin. Kiloja näytti eilen tulleen 2 ( siis joulu + reissu) mutta olikin vain turvotusta lennolta ja tänään enää +500g normaalista painostani.
Tänään syönyt yhden Runebergin tortun päiväkahvilla ja illalla tulen syömään n 2 dl jäätelöä kuten joka päivä. Lauantai on namipäivä ja syön 150g irtsareita sekä Lidlin maalaiscroissantin hillon kanssa. Sunnuntaina tulee ruokavieraita ja jälkkäriksi on taas megalomaanisen sulkainen/kermainen/yms kakku:)
Vastapainona sitten ruoka on terveellistä kasvis- ja proteiinipainotteista kotiruokaa, marjoja ja pähkinöitä yms herkkuja jotka ei painoa nosta
bmi 23
Syön joka päivä jonkinlaisen pullan aamukahvin kanssa. Yleensä muffinin. Lisäksi syön irtokarkkia 50 g päivässä.